Lipsa subtitrare posturi TV

Lipsa subtitrare posturi TV – In acest articol vom mentiona posturile disponibile in grilele operatorilor din Romania pentru care nu functioneaza subtitrarea.

Asadar, acestea sunt posturile pe care continutul nu este subitrat (total sau partial):

  • HGTV – cea mai mare nemultumire a telespectatorilor care vizioneaza HGTV este lipsa subtitrarii. Acest post se poate vedea momentan in retelele Digi si Akta iar in acest moment doar anumite emisiuni sunt subtitrate. Situatia tine de Discovery. Programul a fost lansat in Romania la finalul lunii decembrie in reteaua Digi.
  • TravelXP HD – acest canal TV se poate vedea in retelele Telekom si NextGen iar momentan nu este subtitrat. Postul a fost lansat la inceputul anului in Romania, conform raspunsului primit de la Telekom postul urmeaza sa fie subtitrat in curand;

 

  • Sport Extra TV – programul introdus recent in grila de programe Telekom nu are inca unele emisiuni subtitrate;
  • Discovery Showcase, Discovery Science, Animal Planet in reteaua Orange satelit folosind receptorul Kaon – aceste posturi nu sunt subtitrate momentan, problema existand doar pentru abonatii care utilizeaza receptorul Kaon. Aceasta situatie exista de cateva luni bune iar Orange inca nu a oferit o solutie in acest sens, desi agentii au confirmat ca se incearca solutionarea problemei cat mai repede;
  • Travel Channel pe aplicatia Digi Online – in grila TV subtitrarea functioneaza insa pe platforma online nu avem subtitrare;
  • Love Nature – postul nu are subtitrare in limba romana, indiferent de operatorul in grila caruia se poate vedea (Orange (retea proprie), Focus Sat sau iNES);

Lipsa temporara a subtitrarii poate si din cauza operatorului de televiziune, existand probleme in trecut in acest sens, probleme care au fost rezolvate de regula in timp util.

Inainte de a presupune o problema de la furnizor/operator, daca avem probleme cu subtitrarea trebuie sa ne asiguram ca este activata folosind butonul SUB de pe telecomanda receptorului sau a TV-ului.

Daca problema este aceeasi dupa ce am incercat activarea subtitrarii folosind butonul dedicat, trebuie sa facem o sesizare la operatorul care ne furnizeaza serviciul de televiziune. Ei vor verifica daca este o problema de-a lor cu retransmisia postului sau daca furnizorul nu ofera subtitrare.

Vom actualiza acest articol pe masura ce vom identifica si alte posturi in aceasta situatie. Daca aveti probleme cu subtitrarea posturilor, lasati un comentariu mai jos mentionand pe ce canal sunt probleme si in ce retea.

Update 06.04.2020: Travel XP HD are subtitrare de azi in reteaua Telekom;

Update 27.09.2020: Mai multi abonati Digi au reclamat lipsa subtitrarii pe TLC; Daca aveti aceasta problema, incercati sa folositi butonul SUB de pe telecomanda; De asemenea, puteti lasa un comentariu mai jos mentionand ce model de televizor folositi si daca aveti receptor Digi; Problema nu este una generala pentru toti abonatii RCS – RDS;

Update 28.09.2020: De cateva zile sunt probleme cu subtitrarea postului BBC Earth in reteaua Digi pe unele modele de televizoare LG;

Update 17.01.2021: Postul Love Nature nu are subtitrare in limba romana, indiferent de operatorul in grila caruia se poate vedea (Orange (retea proprie), Focus Sat sau iNES);

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

165 COMENTARII

  1. Bună. Am sunat la operatorul Digi, dar nu m-a ajutat cu nimic. Am resetat TV, am pierdut tot ce era instalat pe el nu mai știu ce sa fac (nici nu mă prea pricep). Toate celălalt programe au traducere numai TLC nu…culmea,până acum 3-4 zile am avut. Butonul SUBT este activat. Vă rog să mă sfătuiți ce anume să fac. Mulțumesc.

    • Buna ziua. Nu aveti ce face ati facut tot ce trebuie facut in aceasta situatie. Singura solutie este sa schimbati tv-ul din camera in care nu merge subtitrarea cu un tv la care merge subtitrarea si care este folosit mai putin.

  2. Bună ziua. Am trei TV-uri, la două din ele merge subtitrarea pe TLC la al treilea (Horizon) nu. Am încercat butonul SUBT…am întrat și la setări am selectat limba Română, dar degeaba… nu titrează. Vă rog să mă sfătuiți ce anume să fac. Vă mulțumesc.

  3. Bună ziua, de curând m-am abonat si eu la digi, dezamagitor, toate canalele hbo, hbo2, 3, cinemax2, 3,Discovery, history si multe alte programe, subtitrarea este decalata, cu mult iar cand apare nu tine decat o fracțiune de secunda, am facut resetari, tot ce mi-au spus, am facut fara niciun rezultat, au venit si acasa de la tehnic, au vazut si au zis ca nu au ce sa faca.

    • Ce aveti Cam sau receptor de la Digi? Ati facut Factory reset la receptor sau tv? Si dupa sa dati din nou cautare totala a grilei? Si dupa sa activati din buton subtitrarea? Daca tv-ul este Smart aveti actualizarea la zi a softului tv-ului? Problemele acestea cu subtitrarea ( apare dispare sau decalarea) este din softul tv-ului Smart. Faceti ce v-am spus si dupa reveniti cu un comentariu.

  4. Bună seara. La Digi nu merge subtitrarea la FilmNow, din pachetul de HBO doar unul singur are subtitrare și mai sunt alte canale. La TV-ul din dormitor aceleași programe au subtitrare. Am restartat TV-ul și niciun rezultat. Mulțumesc anticipat

    • Pe telecomanda tv-ului exista un buton numit sub sau optiuni ( numele difera in functie de marca tv-ului). Dati pe un canal fara subtitrare ( Film Now) si apasati pe acel buton de la telecomanda si activati subtitrarea. Dupa cateva secunde va apare subtitrarea pe tv.

      • La o telecomandă Sharp Aqous TV SHWRMC0116, care ar fi butonul pe care ar trebui să apăs? Le-am încercat pe toate. Mulțumesc pentru răspuns

        • Din pacate nu am un astfel de tv. Daca nu gasiti pe telecomanda butonul intrati in meniul tv-ului si pe la setari ar trebui sa fie optiunea subtitrari.

        • Nu am observat sa aiba buton dedicat pentru subtitrare. Am vazut ca sub butonul TV este un buton cu 4 puncte incadrate intr-un dreptunghi, poate ajuta acel buton?

  5. Buna seara, nu merge subtitrarea pe TLC, am verificat si butonul SUB dar era activat, oare este o problema de la operatul DIGI?
    La restul canalelor functioneaza subtitrarea numai pe TLC nu merge.

      • Bună ziua. Am 3tv, la 2din ele merge traducerea în Română, la al 3-lea nu (Horizon) m-ă refer la programul TLC. Am încercat butonul SUBT. am întrat și la Setări, dar degeaba. Vă rog să mă sfătuiți ce anume să fac. Vă mulțumesc.

  6. Buna ziua
    Am doua televizoare VISION. Unul cu Android, unul fara. Pe cel cu Android, postul DIVA este subtitrat, pe celalalt nu. Folosesc DIGI.
    Ce sa fac? Unde gresesc?
    Multumesc.

    • La tv-ul la care nu aveti subtitrare pe Diva, trebuie activata subtitrarea. Dati pe postul Diva si dupa apasati pe butonul subtitrare de pe telecomanda, activati subtitrarea asteptati 2,3 secunde si subtitrarea va aparea pe ecran.

    • Aveti buton de subtitrare pe telecomanda la tv-urile LG. De exemplu la un tv LG Smart butonul subtitrare se afla pe primul rand sub butonul de pornire/ oprire.

  7. Băieții ajutați-ma sa rezolv o problemă la Digi satelit.Pe canalul film cafe subtitrarea este oprită.Doar acest canal n-are subtitrare.Am modelul ultimul kaon 9240.Cand apăs butonul subtitrare apare oprit.Cum activez subtitrare?Rog abonați Digi satelit care au acest model să-mi ofere o soluție.

    • Trebuie sa activati subtitrarea din butonul subt de pe telecomanda televizorului. Dati tv-ul pe Film Now de exemplu dupa care apasati pe butonul subtitrare de pe telecomanda si bifati activat sau romana in functie de tv . Si dupa 2 3 secunde aveti subtitrare pe Film Now.

  8. Buna ziua,
    De câteva zile o serie de canale de emisiuni documentare şi fime nu mai sunt traduse la rcs rds. Pot să ştiu care este cauza, în caz de neremediere urmând să mă retrag de la această companie?

    • Buna seara,
      Incercati sa activati subtitrarea folosind butonul dedicat de pe telecomanda. Nu e o problema generala in reteaua Digi iar pentru posturile care nu sunt ale lor, nu ei furnizeaza subtitrarea, sunt furnizori externi care fac asta.
      Puteti face o sesizare catre RCS – RDS pentru a escalada problema mai departe.

  9. Buna ziua. De aproximativ 10 luni pentru postul TLC nu apare traducerea in limba romana, decat parțial. Mentionez ca este activă subtitrarea in limba romana. Ce trebuie sa fac? Mulțumesc anticipat!

  10. Bună ziua,
    Sunt abonata la RCS&RDS, am un televizor Telefunken, model D43F278N3CWI. Subtitrarea la postul Diva apare pe o dunga neagra și foarte des apare doar o dunga alba fără subtitrare. Aceasta problema apare doar la acest post. Am resetat televizorul la setările din fabrica, am reactualizat softul, am apelat la firma din zona pentru lămuriri iar aceștia mi-au răspuns ca este de la televizor. Va rog, ma puteți ajuta dvs. cu un răspuns?
    Mulțumesc mult

    • Aveti subtitrarea activata la acest post? O puteti activa apasand butonul sub de pe telecomanda . Daca problema persista atunci trebuie sa asteptati o actualizare de soft disponibila pentru tv.

      • Am activat-o din buton. Au fost și cei de la firma și au încercat. Aceasta problema o am de vreo 4 luni. Am încercat tot ce se poate dar din păcate nu am reușit. Problema este doar la postul Diva. Celelalte posturi au subtitrările ok.
        Acum descoperit blogul dvs. si speram ca ma puteți ajuta! 😊

        • Problema poate fi din softul tv-ului. Alti cititori au avut probleme cu subtitrarea postului Travel channel, si s-a rezolvat cu o actualizare de soft a tv-ului.

  11. Programul TLC pe Digi, are o subtitrare bizara: unele fraze sunt titrate in totalitate, altele doar partial. Nici in car, nici in caruta. Am resetat convertorul, degeaba. TV-ul este un Samsung relativ nou. Am facut sesizare, sa vedem daca se face ceva.

  12. A disparut subtitrarea pe postul BBC-earth, distribuitor RCS-RDS, am incercat toate variantele, mentionez ca numai pe un TV-LG, pe celelalte TV subtitrarea este normala, nu stiu ce trebuie sa mai fac?

  13. Mai multi abonati Digi au reclamat lipsa subtitrarii pe TLC; Daca aveti aceasta problema, incercati sa folositi butonul SUB de pe telecomanda; De asemenea, puteti lasa un comentariu mai jos mentionand ce model de televizor folositi si daca aveti receptor Digi; Problema nu este una generala pentru toti abonatii RCS – RDS.

  14. Salut ! De ce în România nu sunt toate subtitrările oricăror canale de televiziune în afară de BBC World lizibile ca aceasta? Lipsește bunul simț, lipsesc banii? Doar BBC e în stare să facă ce trebuie pentru telespectatori? Mai exact subtitrare pe fundal gri cu litere albe,așa ar fi vizibile subtitrările. Puteți fi stindardul acestei lupte, cu un sistem depășit la acest capitol? Mulțumesc anticipat pentru răspuns!

    • Salut,
      Din cate stiu, de subtitrari se ocupa firme specializate la care nu putem face sesizare direct, daca esti nemultumit de subtitrari, poti face o sesizare la operatorul la care esti abonat pentru a escalada problema catre furnizor.

  15. Buna ziua.
    Sunt un abonat al dvs. și vă semnalez că începand cu dimineata zilei de 30.06.2020, pe canalul dvs. ID (pozitia 304 din grila de programe) nu exista subtitrare.
    Cu stima.

  16. Bună seara, vizionat cu mare plăcere TV5 ,fiind abonata la canalul tv Digi.Vă rog să traduceti filmele si documentarele asa cum făceați acum câteva luni.Nu ne luați bucuria de a vă viziona programele!

    • Buna seara, noi nu suntem de la Digi sau de la TV5 Monde. Lipsa subtitrarii este probabil din cauza emisiunilor care nu sunt traduse. Puteti face o sesizare in acest sens la Digi, sa trimita mai departe la TV5 Monde.

    • Lipsa subtitrarii este probabil din cauza emisiunilor care nu sunt traduse. Puteti face o sesizare in acest sens la Digi, sa trimita mai departe la TV5 Monde.

    • Functioneaza subtitrarea pe History Channel la Digi, daca inca aveti aceasta problema incercati sa o activati de la butonul de subtitrare de pe telecomanda.

  17. Pe programul DIVA nu mai apar traducerile la filme de cateva zile. Am vorbit cu cei de la DIVA si mi-au spus sa iau legatura cu d-voastra. Va rog sa remediati cat de repede posibil problema. Multumesc.

    • La ce operator sunteti abonat? Noi nu reprezentam niciun operator de telecomunicatii. Ati incercat sa folositi butonul de subitrare de pe telecomanda?

    • In primul rand, noi nu suntem de la Digi.
      In al doilea rand, postul Film Now este subtitrat. Daca nu aveti subtitrare, folositi butonul Sub de pe telecomanda.