Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil). Metode de plata, plati online si previzualizare a facturilor. Acces la desfasurator si facturi detaliate.

Traind in secolul vitezei, incercam sa economisim cat mai mult timp cu lucrurile care sunt obligatorii si care nu ne fac placere, fiind si eficienti in acelasi timp. Unul din aceste lucruri pe care sunt de parere ca ar trebui sa le simplificam cat mai mult este plata facturilor. Pe langa intretinerea locuintei, majoritatea facturilor pot fi achitate prin diverse metode. Si, cum suntem dependenti de telecomunicatii, trebuie sa simplificam si plata facturilor furnizorilor nostri de servicii, bine-nteles. Mai jos voi descrie modalitatile de plata in cadrul companiei RCS-RDS (Digi) plus alte informatii financiare foarte utile.

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil), metode de plata si vizualizare

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil). Modalitatile de plata a facturilor sunt urmatoarele:

  • Plata se poate efectua in primul rand, evident, la casieriile RCS-RDS insa acestea sunt destul de putine raportate la numarul de abonati, dovada fiind cozile interminabile pe care le intalnim cand mergem sa achitam. Cea mai eficienta metoda (in contactul direct cu compania, fara intermediari) este plata online pe site-ul oficial. Plata se face foarte usor si, cel mai important, se inregistreaza foarte rapid, de regula in cateva minute, maxim cateva zeci de minute. Trebuie sa ajungem la sectiunea Contul Meu iar de acolo vom avea doua metode: daca avem cont creat (sau dorim sa ne cream), trebuie sa ne autentificam, dupa care selectam Facturi, bifam factura pe care dorim sa o achitam si mai departe introducem datele de pe card; a doua metoda este fara cont, cand am ajuns la pagina de logare in Contul Meu (DigiCare) apasam click pe reclama care ne indruma spre plata facturii (in acest caz vom avea nevoie de cod client, numar factura sau numar de telefon digi, suma si adresa e-mail). Cele mai rapizi modalitati de plata in ceea ce priveste timpul de inregistrare al platii sunt in casierie si online pe site-ul oficial.
  • Qiwi – terminale self-service ale celei mai extinse retele in domeniu.
  • Un-doi Centru de plati, PayPoint si PayZone – Zeci de mii de magazine unde poti achita, trebuie doar sa gasesti un astfel de magazin cat mai apropiat de tine, fara sa astepti la cozi. Partea negativa este, insa, ca plata se inregistreaza destul de greoi, in cateva zile (fara zile nelucratoare).
  • La casieriile bancilor (cash):Banca Transilvania (BT), CEC, Volksbank, Bancpost, Alpha Bank, BRD, Piraeus, UniCredit Tiriac, UniKasa, CreditCoop si Banca Comerciala Carpatica.
  • ATM-uri (bancomate): CEC, BancPost, Piraeus, UniCredit Tiriac, BRD, ING, BCR, Banca Transilvania (BT).
  • Direct Debit (adica, la sfarsitul fiecarei luni, este extrasa suma aferenta facturii tale de pe card): CEC, BankPost, Alpha Bank, UniCredit Tiriac, Raiffeisen, BRD, BCR, Banca Transilvania (BT), ING Bank.
  • Online: Piraeus Bank, CEC, BCR, CityBank, FastBanking BancPost, Alpha Click – Alpha Bank, Online B@nking si BusinessNet Unicredit Tiriac, BRD-NET, BT Online Banking – Banca Transilvania, Home Bank – ING.
  • Virament Bancar: ING Bank: RO51INGB0001000000018827, BRD: RO64BRDE450SV72419954500, UniCredit Tiriac Bank: RO94BACX0000000189518001
  • Zebrapay: Putem achita facturile Digi prin unul din cele 1500 terminale self-service Zebrapay.
  • Rompay;

Foarte important de stiut este ca, indiferent de metoda aleasa, nu se percepe comision. In cazul in care se alege orice alta modalitate in afara de casierie RCS-RDS sau online pe site-ul oficial, inregistrarea platii poate dura mai mult (ei zic ca intre 3 si 10 zile lucratoare) ceea ce este foarte mult insa depinde de posibilitatile fiecaruia. Surprinzator este faptul ca RCS-RDS a incetat de ceva timp colaborarea cu Posta Romana.

Care este perioada de facturare a serviciilor RCS – RDS?

Abonatii Digi pot avea urmatoarele perioade de facturare, luand ca exemplu luna iunie:

  • de pe 01 iunie pana pe 30 iunie;
  • de pe 10 iunie pana pe 30 iunie – aceasta este o perioada de facturare mai rar intalnita, de regula pentru abonatii care au doar televiziune prin satelit (Digi TV DTH), insa de regula majoritatea abonatilor Digi au prima perioada de facturare;

Perioada de gratie la RCS – RDS (perioada dupa data scadenta in care nu exista riscul sa se deconecteze serviciile) este 01-04 pentru fiecare luna. Incepand cu 05, serviciile se pot deconecta oricand, in primul rand se deconecteaza serviciile automat (exemplu: internet, telefonie) iar ultimele deconectari se fac pentru serviciul de cablu tv acolo unde trebuie sa ajunga o echipa de deconectari pentru a deconecta fizic cablul tv.

Exista taxa de reconectare la RCS – RDS in caz ca avem serviciile deconectate?

Taxa de reconectare exista doar pentru serviciul de cablu tv si costa 15 lei.

O problema a abonatilor RCS-RDS este aceea de a nu primi facturile in format fizic, inclusiv eu am avut aceasta problema o perioada de timp. Insa, pentru cei care au acces la internet, exista serviciul F@ctura Mea Digi, mai exact putem primi facturile in format electronic. Acest serviciu se poate activa fie apeland serviciul de Relatii cu Clientii, fie in sectiunea Contul Meu pe site-ul oficial.

Majoritatea dintre noi am avut probleme financiare cu marile companii de telecomunicatii (Telekom (Cosmote), Vodafone, Orange si Digi). Unele rezolvate usor, altele mai greu. Una din aceste “probleme” (mai mult, nelamurire) a fost la RCS-RDS, cand m-am abonat. La RCS, facturile se emit pe 18,19,20,21 sau 22 (informatie primita de la Relatii cu Clientii) pentru luna urmatoare. Mai exact, daca ne abonam pe 20 ianuarie, prima factura va fi cea din luna martie si va contine serviciile din ianuarie, februarie si martie. Destul de ciudat, in opinia mea, fiind singurii din piata telecomunicatiilor care procedeaza in felul acesta. De asemenea, din cauza acestui mod de facturare, si convorbirile efectuate (traficul suplimentar), se factureaza cu 2 luni anterioare. Adica, in factura din martie, avem convorbirile din ianuarie. Dar, cunoscand aceste lucruri, ne este destul de usor sa gestionam facturile si costurile acestei companii imprevizibile insa, momentan, cu servicii bune.

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil):

O metoda de a vizualiza serviciile, costurile si facturile in timp real este cu aplicatia My Digi. In aceasta aplicatie poti citi stiri, vizualiza facturi si servicii. Poti chiar comanda echipamente sau servicii noi, direct din aplicatie.

Daca am achitat facturile restante, cand se reconecteaza serviciile?

Daca avem serviciile Digi deconectate pentru neplata, am achitat la o casierie sau online pe site-ul Digi Romania, atunci reconectarea serviciilor se va efectua in aproximativ 1-3 ore, probabil depinde de numarul de reconectari facute de sistem automat. In cazul cablului tv (acolo unde este nevoie sa ajunga o echipa de reconectari) reconectarea poate dura mai mult, pana la maxim 24 de ore de la inregistrarea platii.

Daca am achitat printr-o alta modalitate de plata decat prin casierie/site Digi, atunci trebuie sa facem confirmarea platii, altfel reconectarea o sa dureze mult mai mult decat este de dorit.

Cum fac confirmarea platii la RCS – RDS (Digi)?

Confirmarea platii la Digi se face trimitand o copie de pe OP-ul de plata la adresa e-mail collection@rcs-rds.ro clienti@rcs-rds.ro dovezi.plata@rcs-rds.ro

Nu primesc factura Digi acasa, ce trebuie sa fac?

In cazul in care nu primim acasa factura Digi, trebuie sa contactam serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru a sesiza neprimirea facturii. Astfel de probleme apar de regula cand factura este livrata in format fizic, in format electronic (pe e-mail) nu ar trebui sa apara astfel de probleme.

Cum obtin factura detaliata (desfasuratorul) convorbirilor telefonice?

In prezent exista o singura modalitate de a primi desfasuratorul telefoniei, creandu-ne un cont pe site-ul Digi Romania. Acolo avem acces la toate facturile si desfasuratoarele pentru fiecare luna.

Cum fac amanarea platii la Digi?

Amanarea platii se poate face la Digi doar daca serviciile au fost deconectate pentru neplata. Putem face o amanare de plata pe luna iar in termen de 5 zile trebuie sa platim. Pentru reconectarea pe baza promisiunii ca vom achita trebuie sa sune titularul contractului la relatii cu clientii Digi.

Nu se poate face amanarea platii pentru a evita deconectarea serviciilor, putem solicita amanarea platii doar daca serviciile RDS au fost deja deconectate.

Update 19.06.2018: Facturile se pot achita si prin Rompay.

Update 04.10.2018: De astazi facturile Digi se vor trimite criptate astfel incat vor putea avea acces la ele doar persoanele care cunosc ultimele 6 cifre ale CNP-ului titularului. Multumim lui ion berbec pentru informatii.

Voi ati avut probleme in ceea ce priveste facturile celor de la RCS-RDS?

Putem afla aici cum obtinem informatii detaliate despre facturile cu serviciile RCS & RDS.

Update 19.08.2019: Recent, cei de la Digi trimit SMS-uri de informare in momentul in care plata a fost inregistrata daca plata a fost efectuata prin reteaua PayPoint.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

1491 COMENTARII

  1. Buna seara,
    Am contract pt internet fix cu firma dvs. , iar astazi mi s-a sistat serviciul pt neplata, desi ultima factura emisa este din luna aprilie(******/05.04.2019), iar aceasta a fost achitata prin online de la Unicredit Bank la 24.04.2019.Imi puteti spune de ce mi-a fost sistat serviciul, in conditiile in care acesta a fost achitat in termen , nicidecum mesajul de pe robot, ca am restanta 56 ron ?
    Astept raspunsul dvs.

    • Buna seara,
      Pentru a verifica situatia financiara va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi sau sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania.

  2. Comentariu mutat pe articolul: Stoc de echipamente la RCS – RDS (Digi) pentru telefoane, decodoare SD, HD, stickuri 3G, 4G si alte echipamente

  3. Salut ! Vreau sa redirectionez mesajul de la digital cu factura primită pe nr lui fratelui meu sa-mi plătească factura și nu pot. Cum trebuie sa procedez ?

  4. Cod Client: ******
    Avand in vedere modul necorespunzator in care a fost solutionata solicitarea mentionata mai sus, precum si mesajul SMS din data de 06.05.2015 prin care sunt amenintat cu deconectarea pentru neplata facturii pe luna Aprilie, desi suma de **** lei, facturata din greseala in data de11.02.2019 a fost restituita abia in data de 30.04.2019, dupa nenumarate interventii, fara ca eu sa fiu atentionat despre aceasta restituire va informez ca solicit rezilierea contractului.
    Solicit de asemenea si rezilierea contractului aferent Cod Client **** incheiat pe persoana juridica ***** (la aceiasi) adresa ca si contractul mentionat anterior.
    Va informez ca am achitat factura mentionata in SMS din data de 06.06.2019.

    • Buna ziua,
      Noi nu reprezentam compania RCS – RDS, doar oferim informatii.
      Pentru rezilierea contractului trebuie sa ajungeti intr-un punct de lucru Digi.

  5. Sunt abonatul ……..HORA **** din satul Iaras ,judet Covasna ,strada principala ,numr * …..am o intrebare de ce nu am primit factura ?

    • Pentru neprimirea facturii va recomand sa faceti o sesizare la serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS Covasna la numarul 0367400414.

  6. Am făcut și eu să mi se bage cablu tv internet și plasma în rate azi mai sunat că aș avea datorie la iei dar eu nam avut nici odată nimic la iei au zis că revine cu un telefon da na mai sunat nimeni
    Ce pot face să demonstrez că eu ban nici o datorie nici la iei nici la alte antene

    • Pentru a afla informatii despre istoricul facturilor Digi puteti suna la serviciul de relatii cu clientii Digi sau sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania

    • Buna ziua,
      Data scadenta reprezinta ultima zi in care trebuie sa platiti. Fiind depasita, oricand se pot deconecta serviciile pentru neplata. Daca va referiti la Digi, din cate stiu incepand cu 05 incep deconectarile.

        • Nu se poate face amanarea platii pentru a preveni deconectarea serviciilor in reteaua Digi, daca v-au fost deconectate serviciile se poate solicita reconectarea acestora pana cand platiti factura urmand sa aveti un termen de maxim 5 zile pentru a achita.

    • Buna seara,
      Astfel de detalii va pot oferi doar cei de la Digi, doar ei au acces la situatia financiara. Puteti suna la numarul 0314007777 pentru aceste informatii.

    • Noi nu reprezentam compania Digi, pentru aceasta situatie va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi pentru a verifica despre ce contract este vorba.

  7. Buna seara
    Mi sa decnectat serviciul de telefonie mobila si am platit factura acum jumatate de ora
    La cat timp dupa efetuarea plati mi se da drumu la abonament?

    • Pentru a viziona desfasuratorul trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si aveti acces la desfasuratorul pe ultimele 6 luni.

    • Buna ziua,
      Reconectarea serviciilor RCS – RDS se face automat in termen de maxim 24 de ore de la inregistrarea platii. Daca doriti urgentarea reconectarii, puteti contacta serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS.

  8. Bună ziua,mi sa emis factura in valoare de 102,07 .Nu înțeleg de ce trebuie sa plătesc atat.Am contract pe 5 Nr de telefon cu 2,88 +abonament la cablu de 19,35. Până în urma cu doua trei luni plăteam 82 de lei.Vreau să știu dacă este cost suplimentar sau daca sa majorat ceva.Luna trecuta am primit mesaj că am de platit 94 de lei,uar când am sunat sa verific factura mi sa spus că am de plătit 89 lei .Sincer nu mai inteînț nimic.
    Vreau un Nr de telefon cu cine pot sta de vorba
    Vă mulțumesc și aștept un răspuns

    • Buna ziua,
      Pentru a discuta despre situatia financiara trebuie sa sune titularul contractului la serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS, la numarul 03xx400414, unde xx este prefixul judetului (sau pentru Bucuresti/Ilfov 0314004414).

  9. mai am de plata o factura la dv deoarece am inchis contractul cu dv am ramas restanta o suma de lei si nu am factura adresa unde trebuie sa trimiteti este sos alexandriei nr* cornetu ilfov

    • Pentru a viziona desfasuratorul trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si aveti acces la desfasuratorul pe ultimele 6 luni.

  10. Va rog sa primesc desfășurătorul la toate apelurile efectuate și formate de pe abonamentu meu Nr077****** cu data de 1/1/2019 până an data de 25/3/2019 .Nr te contact 074******

    • Pentru a viziona desfasuratorul trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si aveti acces la desfasuratorul pe ultimele 6 luni.

  11. Buna ziua,
    Pe factura cu nr. ******* din 06.03.2019, cod client: ******,apare pentru prima data la pct. 1.4 Ab. telefonie mobila. Doresc sa va comunic ca eu nu folosesc telefon mobil de la RCS-RDS si nu am mai fost facturat pentru acest serviciu pana acum. Pe cale de consecinta va rog sa dispuneti masurile necesare pentru remedierea acestei erori. Va multumesc,
    Emil Scheu

    • Buna ziua,
      Noi nu reprezentam compania RCS – RDS, doar oferim informatii. Pentru aceasta situatie va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru a clarifica exact despre ce servicii este vorba.

  12. Buna ziua vreau sa fac o confirmare de plata , mentionez ca am serviciile suspendate .nu reusesc sa gasesc un nr de tel sa pot face aceasta confirmare .am nevoie de net.

    • Pentru a viziona desfasuratorul trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si aveti acces la desfasuratorul pe ultimele 6 luni.

    • Buna seara,
      Pentru a viziona desfasuratorul trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si aveti acces la desfasuratorul pe ultimele 6 luni.

    • Buna seara,
      Va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru verificarea situatiei financiare si pentru a solicita reconectarea serviciilor.

    • Pentru a viziona desfasuratorul trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si aveti acces la desfasuratorul pe ultimele 6 luni.

  13. Datorita unei mici probleme financiare plata facturii pentru abonamentul pe numele A. Valentin din comuna costinesti va intarzia , va fi platita pe 15-03 2019. Imi cer scuze si multumesc pentru intelegere.

    • In prezent exista o singura modalitate de a primi desfasuratorul telefoniei, creandu-ne un cont pe site-ul Digi Romania. Acolo avem acces la toate facturile si desfasuratoarele pentru fiecare luna.

    • Daca nu mai ai contractul de furnizare servicii de la RCS – RDS trebuie sa sune titularul contractului la serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS.

  14. va rog sa verificati facturile si platile pe ultimele 6 luni, platite prin BCR si RCS&RDS pascani,
    nr contract *****, cod client *****,intrucit am fost plecata din tara, si vreau sa am o evidenta clara
    multumesc ,

    • Noi nu reprezentam compania RCS & RDS, doar oferim informatii. Daca doriti situatia financiara pe ultimele 6 luni puteti sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania si sa va logati sau sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS.

  15. Buna ziua an legatura cu factura digi va deranjez
    Ami vine doua facturi
    Una cu cod client ***** si una********
    Si acum doua saptamani a fost baiati de la digi si leam aratat facturile si au zis ca se rezolva problema
    Dar acuma mio venit factura ieri si amandoua facturi au pus la un loc si sa platesc 133 lei cum asa platesc doua facturi cate doua luni
    Rezolvati problema va rog frumos

  16. Buna ziua. Nu am primit factura pe numele ******. Va rog sa-mi trimiteti factura pe februarie 2019, si urmatoarele, ori pe acest email, ori in cutia postala pe adresa *****, str. Pictor Aman bl.*, scara *, ap. *, ca sa stiu cum le urmaresc. Va multumesc.

    • Buna ziua,
      Pentru a reclama neprimirea facturii si pentru a primi o copie de pe factura trebuie sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS.

  17. Buna ziua
    Ma numesc Daniela Adimei, cod abonat ****** sunt abonat al dumneavoastra,
    in contractul pe care il am cu DIgi, spune ca avem 3000 minute
    internationale, dar avind de curind mai munte convorbiri
    cu un abonat din Italia, costat ca pe ultimile facturi am cost suplimentar
    3.65 euro sau si mai mult pe factura, as dori sa stiu cite minute
    am in reteaua din Italia su cum ar trebui sa fac sa nu mai am cost
    suplimentar. Va multumesc frumos

    • Buna ziua,
      Minutele internationale catre Italia au fost eliminate, au ramas doar catre reteaua Digi Mobil Italia. Ar fi trebuit sa fiti informata in acest sens. Am publicat si un articol separat in acest sens despre aceste modificari.