Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil). Metode de plata, plati online si previzualizare a facturilor. Acces la desfasurator si facturi detaliate.

Traind in secolul vitezei, incercam sa economisim cat mai mult timp cu lucrurile care sunt obligatorii si care nu ne fac placere, fiind si eficienti in acelasi timp. Unul din aceste lucruri pe care sunt de parere ca ar trebui sa le simplificam cat mai mult este plata facturilor. Pe langa intretinerea locuintei, majoritatea facturilor pot fi achitate prin diverse metode. Si, cum suntem dependenti de telecomunicatii, trebuie sa simplificam si plata facturilor furnizorilor nostri de servicii, bine-nteles. Mai jos voi descrie modalitatile de plata in cadrul companiei RCS-RDS (Digi) plus alte informatii financiare foarte utile.

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil), metode de plata si vizualizare

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil). Modalitatile de plata a facturilor sunt urmatoarele:

  • Plata se poate efectua in primul rand, evident, la casieriile RCS-RDS insa acestea sunt destul de putine raportate la numarul de abonati, dovada fiind cozile interminabile pe care le intalnim cand mergem sa achitam. Cea mai eficienta metoda (in contactul direct cu compania, fara intermediari) este plata online pe site-ul oficial. Plata se face foarte usor si, cel mai important, se inregistreaza foarte rapid, de regula in cateva minute, maxim cateva zeci de minute. Trebuie sa ajungem la sectiunea Contul Meu iar de acolo vom avea doua metode: daca avem cont creat (sau dorim sa ne cream), trebuie sa ne autentificam, dupa care selectam Facturi, bifam factura pe care dorim sa o achitam si mai departe introducem datele de pe card; a doua metoda este fara cont, cand am ajuns la pagina de logare in Contul Meu (DigiCare) apasam click pe reclama care ne indruma spre plata facturii (in acest caz vom avea nevoie de cod client, numar factura sau numar de telefon digi, suma si adresa e-mail). Cele mai rapizi modalitati de plata in ceea ce priveste timpul de inregistrare al platii sunt in casierie si online pe site-ul oficial.
  • Qiwi – terminale self-service ale celei mai extinse retele in domeniu.
  • Un-doi Centru de plati, PayPoint si PayZone – Zeci de mii de magazine unde poti achita, trebuie doar sa gasesti un astfel de magazin cat mai apropiat de tine, fara sa astepti la cozi. Partea negativa este, insa, ca plata se inregistreaza destul de greoi, in cateva zile (fara zile nelucratoare).
  • La casieriile bancilor (cash):Banca Transilvania (BT), CEC, Volksbank, Bancpost, Alpha Bank, BRD, Piraeus, UniCredit Tiriac, UniKasa, CreditCoop si Banca Comerciala Carpatica.
  • ATM-uri (bancomate): CEC, BancPost, Piraeus, UniCredit Tiriac, BRD, ING, BCR, Banca Transilvania (BT).
  • Direct Debit (adica, la sfarsitul fiecarei luni, este extrasa suma aferenta facturii tale de pe card): CEC, BankPost, Alpha Bank, UniCredit Tiriac, Raiffeisen, BRD, BCR, Banca Transilvania (BT), ING Bank.
  • Online: Piraeus Bank, CEC, BCR, CityBank, FastBanking BancPost, Alpha Click – Alpha Bank, Online B@nking si BusinessNet Unicredit Tiriac, BRD-NET, BT Online Banking – Banca Transilvania, Home Bank – ING.
  • Virament Bancar: ING Bank: RO51INGB0001000000018827, BRD: RO64BRDE450SV72419954500, UniCredit Tiriac Bank: RO94BACX0000000189518001
  • Zebrapay: Putem achita facturile Digi prin unul din cele 1500 terminale self-service Zebrapay.
  • Rompay;

Foarte important de stiut este ca, indiferent de metoda aleasa, nu se percepe comision. In cazul in care se alege orice alta modalitate in afara de casierie RCS-RDS sau online pe site-ul oficial, inregistrarea platii poate dura mai mult (ei zic ca intre 3 si 10 zile lucratoare) ceea ce este foarte mult insa depinde de posibilitatile fiecaruia. Surprinzator este faptul ca RCS-RDS a incetat de ceva timp colaborarea cu Posta Romana.

Care este perioada de facturare a serviciilor RCS – RDS?

Abonatii Digi pot avea urmatoarele perioade de facturare, luand ca exemplu luna iunie:

  • de pe 01 iunie pana pe 30 iunie;
  • de pe 10 iunie pana pe 30 iunie – aceasta este o perioada de facturare mai rar intalnita, de regula pentru abonatii care au doar televiziune prin satelit (Digi TV DTH), insa de regula majoritatea abonatilor Digi au prima perioada de facturare;

Perioada de gratie la RCS – RDS (perioada dupa data scadenta in care nu exista riscul sa se deconecteze serviciile) este 01-04 pentru fiecare luna. Incepand cu 05, serviciile se pot deconecta oricand, in primul rand se deconecteaza serviciile automat (exemplu: internet, telefonie) iar ultimele deconectari se fac pentru serviciul de cablu tv acolo unde trebuie sa ajunga o echipa de deconectari pentru a deconecta fizic cablul tv.

Exista taxa de reconectare la RCS – RDS in caz ca avem serviciile deconectate?

Taxa de reconectare exista doar pentru serviciul de cablu tv si costa 15 lei.

O problema a abonatilor RCS-RDS este aceea de a nu primi facturile in format fizic, inclusiv eu am avut aceasta problema o perioada de timp. Insa, pentru cei care au acces la internet, exista serviciul F@ctura Mea Digi, mai exact putem primi facturile in format electronic. Acest serviciu se poate activa fie apeland serviciul de Relatii cu Clientii, fie in sectiunea Contul Meu pe site-ul oficial.

Majoritatea dintre noi am avut probleme financiare cu marile companii de telecomunicatii (Telekom (Cosmote), Vodafone, Orange si Digi). Unele rezolvate usor, altele mai greu. Una din aceste “probleme” (mai mult, nelamurire) a fost la RCS-RDS, cand m-am abonat. La RCS, facturile se emit pe 18,19,20,21 sau 22 (informatie primita de la Relatii cu Clientii) pentru luna urmatoare. Mai exact, daca ne abonam pe 20 ianuarie, prima factura va fi cea din luna martie si va contine serviciile din ianuarie, februarie si martie. Destul de ciudat, in opinia mea, fiind singurii din piata telecomunicatiilor care procedeaza in felul acesta. De asemenea, din cauza acestui mod de facturare, si convorbirile efectuate (traficul suplimentar), se factureaza cu 2 luni anterioare. Adica, in factura din martie, avem convorbirile din ianuarie. Dar, cunoscand aceste lucruri, ne este destul de usor sa gestionam facturile si costurile acestei companii imprevizibile insa, momentan, cu servicii bune.

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil):

O metoda de a vizualiza serviciile, costurile si facturile in timp real este cu aplicatia My Digi. In aceasta aplicatie poti citi stiri, vizualiza facturi si servicii. Poti chiar comanda echipamente sau servicii noi, direct din aplicatie.

Daca am achitat facturile restante, cand se reconecteaza serviciile?

Daca avem serviciile Digi deconectate pentru neplata, am achitat la o casierie sau online pe site-ul Digi Romania, atunci reconectarea serviciilor se va efectua in aproximativ 1-3 ore, probabil depinde de numarul de reconectari facute de sistem automat. In cazul cablului tv (acolo unde este nevoie sa ajunga o echipa de reconectari) reconectarea poate dura mai mult, pana la maxim 24 de ore de la inregistrarea platii.

Daca am achitat printr-o alta modalitate de plata decat prin casierie/site Digi, atunci trebuie sa facem confirmarea platii, altfel reconectarea o sa dureze mult mai mult decat este de dorit.

Cum fac confirmarea platii la RCS – RDS (Digi)?

Confirmarea platii la Digi se face trimitand o copie de pe OP-ul de plata la adresa e-mail collection@rcs-rds.ro clienti@rcs-rds.ro dovezi.plata@rcs-rds.ro

Nu primesc factura Digi acasa, ce trebuie sa fac?

In cazul in care nu primim acasa factura Digi, trebuie sa contactam serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru a sesiza neprimirea facturii. Astfel de probleme apar de regula cand factura este livrata in format fizic, in format electronic (pe e-mail) nu ar trebui sa apara astfel de probleme.

Cum obtin factura detaliata (desfasuratorul) convorbirilor telefonice?

In prezent exista o singura modalitate de a primi desfasuratorul telefoniei, creandu-ne un cont pe site-ul Digi Romania. Acolo avem acces la toate facturile si desfasuratoarele pentru fiecare luna.

Cum fac amanarea platii la Digi?

Amanarea platii se poate face la Digi doar daca serviciile au fost deconectate pentru neplata. Putem face o amanare de plata pe luna iar in termen de 5 zile trebuie sa platim. Pentru reconectarea pe baza promisiunii ca vom achita trebuie sa sune titularul contractului la relatii cu clientii Digi.

Nu se poate face amanarea platii pentru a evita deconectarea serviciilor, putem solicita amanarea platii doar daca serviciile RDS au fost deja deconectate.

Update 19.06.2018: Facturile se pot achita si prin Rompay.

Update 04.10.2018: De astazi facturile Digi se vor trimite criptate astfel incat vor putea avea acces la ele doar persoanele care cunosc ultimele 6 cifre ale CNP-ului titularului. Multumim lui ion berbec pentru informatii.

Voi ati avut probleme in ceea ce priveste facturile celor de la RCS-RDS?

Putem afla aici cum obtinem informatii detaliate despre facturile cu serviciile RCS & RDS.

Update 19.08.2019: Recent, cei de la Digi trimit SMS-uri de informare in momentul in care plata a fost inregistrata daca plata a fost efectuata prin reteaua PayPoint.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

1491 COMENTARII

    • Buna ziua,
      ID-ul de client se poate afla de pe o factura. Daca nu aveti nicio factura, e nevoie sa sune titularul contractului la relatii cu clientii Digi.

  1. Buna ziua,am vorbit putin mai devreme la tel cu una dintre colege,imi trebuie nr de cont in euro pt a putes plati o factura catre firma dumneavoastra,eu am dat mailul meu dar cred ca am gresit ceva ca nu am primit inca nici un maill cu nr de cont in euro al dumneavoastra,cum putem rezolva? Multumesc pt intelegere.

    • Buna seara,
      Nu cred ca este un cont in euro in care puteti plati, platiti online pe site-ul Digi cu cardul daca aveti un card bancar si se face conversia automat.

  2. Data scadenta a facturii mele a fost pe 30 iunie 2019, si am uitat sa o platesc, astazi o sa merg a achit.
    O sa mi se bage penalizări?

    • Singura suma care se plateste este taxa de reconectare pentru televiziune in cazul in care serviciul de televiziune este suspendat pentru neplata, taxa este de 15 lei. In rest, nu se platesc alte taxe/penalizari.

    • Pentru aceasta problema va recomand sa sunati la relatii cu clientii Digi pentru a schimba modalitatea de trimitere a facturii in format electronic.

    • Buna seara,
      Amanarea platii se poate face la Digi doar daca serviciile au fost deconectate pentru neplata. Putem face o amanare de plata pe luna iar in termen de 5 zile trebuie sa platim. Pentru reconectarea pe baza promisiunii ca vom achita trebuie sa sune titularul contractului la relatii cu clientii Digi.
      Nu se poate face amanarea platii pentru a evita deconectarea serviciilor, putem solicita amanarea platii doar daca serviciile RDS au fost deja deconectate.
      Puteti plati factura online cu un card pe site-ul Digi Romania.

  3. Buna ziua! Vă rog să-mi trimiteți factură pe hârtie deoarece s-au produs erori in plata facturii datorate unei majorări in timp de care nu am avut de unde știi daca nu ați emis o notificare scrisă pe adresa mea. Internetul nu funcționează desi a fost avizat la sediul din str. *, nr. *, Ploiești, la casier Vasilică Lepădați. Doresc răspuns in acest sens pe e_mail sau telefon 07*****. Mulțumesc. O zi bună.

  4. BUNA ZIUA!
    Va rog sa mi transmiteti ultima factura pentru nr. de telefon 074*****,pe aceasta adresa deoarece imi este necesara , avind in vedere ca nu am primit niciodata factura de la furnizorul RCS-RDS !
    Va multumesc!

    • Buna ziua,
      Noi nu suntem de la RCS – RDS, doar oferim informatii.
      Pentru a reclama neprimirea facturii va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS.

  5. Buna ziua. Am si eu o problema. Avem televiziunea si internetul oprit pt neplata. Am platit acum 2ore soldul si tot nu merg serviciile. Am tot incercat sa sun si sunt toate liniile ocupate.

    • Buna ziua,
      Prin ce modalitate ati platit restantele? Va recomand sa insistati la relatii cu clientii pentru a solicita reconectarea serviciilor.

    • Buna ziua,
      Daca nu aveti nicio factura de la Digi, atunci poate suna titularul contractului la relatii cu clientii Digi pentru a primi codul de client.

  6. Buna ziua!
    V-am rugat sa-mi da-ti numarul de factura sa-mi pot plati factura prin cont bancar ca-mi cere nr.facturii si in contul meu de pe Digi nu mai apare nr.de factura.Nu pot suna la urgente ca sunt in Canada.

    • Buna seara,
      Nu ne-ati rugat pe noi, noi nu suntem de la Digi si nu avem nicio legatura cu ei. Doar oferim informatii. Va recomand sa luati legatura cu cei de la Digi pe pagina Facebook Digi Romania.

  7. Până acum primeam pe telefon numărul facturii și valoarea ei cu scadenta la 30 ale lunii.
    Pentru luna iunie nu am primit nimic( am și energie electrică tot de la Digi)

    • Daca ati achitat facturile restante si ati predat echipamentele in custodie atunci ar trebui sa ajungeti la RDS pentru a semna contractul, e posibil sa fie reziliat unilateral in acest moment. Este indicat sa ajungeti la sediul Digi pentru a discuta in acest sens.

  8. Buna ziua.
    Detin un abonament servicii audiovisual CATV (ID client ******). Abonamentul este achitat pana la data de 1.07.2019.
    Problemele de sanatate si varsta nu-mi mai permit sa ma deplasez la un centru de plata a abonamentului.
    Doresc sa pastrez acest abonament si va rog ca incepand cu data de 1.07.2019 sa-mi trimiteti acasa Factura tiparita.
    Cum trebuie sa procedez?
    Cu multumiri

  9. Buna ziua!
    Ma aflu in prezent in Canada in vizita si vreau sa-mi platesc factura din cont pe internet banching dar nu reusesc sa aflu nr.facturii si nu pot plati.Am intrat pe contul meu de la RCS dar nu mai apar facturile.Va rog sa-mi scrieti nr.facturii.Va multumesc.

  10. Am 2 contracte cu firma dumneavoastra,unul la cluj-napoca in valoare de 64 lei si unul la tara in loc Borlesti jud.Satu Mare in valoare de 38 lei. Mi sa emis o factura mai mare cu 100%(in vloare de 168 lei) si nu inteleg de ce.Poate sa-mi explice si mie cineva de ce trebuie sa platesc aceasta suma pentru ca al doilea post a fost instalat abia la mijlocul lunii mai dupa mai multe interventii ale mele. Astept explicatii detaliate referitoare la factura emisa. Nu inteleg de ce trebuie sa platesc aceasta suma pentru ca in contractele incheiate nu s-au prevazut costuri suplimentare

    • Domnule Nicolae acest sait nu reprezinta compania digi ci ofera informatii. Pentru detalii sunati la nr Relatii cu Clientii. Inteleg ca la tara ati fost cablat in luna mai nu? Factura pe luna iunie este mai mare pentru ca se platesc si metri de cablu folositi la cablarea de la tara si splitterele. Cand au cablat la tara baietii nu v-au dat o foaie in care au scris costul materialelor folosite la cablare? Prima luna platiti mai mult dupa aceea incepand cu luna a 2-a ( Iulie in cazul dvs o sa platiti cat scrie in contract 38 de lei.

    • Buna ziua,
      trebuie sa va creati cont pe digiromania .ro si acolo veti putea regasi toate facturile scadente.
      De asemenea, daca ati pierdut factura fizica, puteti achita intr-una dintre casieriile Digi sau o simpla plata folosind codul de client (bancomat, paypoint etc).

    • Platile efectuate prin alte modalitati decat o casierie Digi/online se pot inregistra mai greu, poate dura chiar si cateva zile. Va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi si sa solicitati reconectarea serviciilor pe motiv ca ati efectuat plata, vor face ei o reconectare manuala si in maxim o ora ar trebui sa fie reconectate serviciile (cu exceptia televiziunii, acolo va dura mai mult daca e cazul).

  11. Buna ziua .
    Am fost deconectat de la serviciu te telefonie pentru ne plata facturi nu pot face plata acum și a-și dori sa fiu conetat și să fac plata în următoarele 3 zile.

    • Buna ziua,
      Pentru reconectarea serviciilor trebuie sa sune titularul contractului la relatii cu clientii Digi la numarul 0314007777 si sa solicite reconectarea cu promisiunea ca va achita in maxim 5 zile.

  12. Am dupa 4 iunie contract cu Dgi ,pentru ca am fost plecat din tara ,si am primit un mesaj,ca ma deconecteaza pentru neplata…nu prea inteleg problema…..

    • E posibil sa aveti pe acelasi nume datorii de la un contract mai vechi. Va recomand sa sunati la relatii cu clientii Digi pentru a clarifica despre ce suma este vorba.

  13. Buna ziua1 Sunt contabila de la Sc ***** din Onesti ,Jud Bacau. Cod client *****. Din eroare a ramas de platit suma de 177 lei diferenta la fact nr ******. Plata se va face luni 10.06 2019 cu Ordin de Plata nr ****** . Va rugam sa luati in calcul aceasta plata pentru a nu ne deconecta de la serviciile dv. Marti incepe examenul de evaluare nationala. Va multumim!

    • Buna ziua,
      In retea Digi nu se poate face amanarea platii pentru persoane fizice, pentru persoane juridice nu stiu, trebuie sa luati legatura cu responsabilul de cont Digi sau la relatii cu clientii Digi persoane juridice la numarul 0314006500.

  14. Buna ziua .Tin sa reclam am obsevat de cateva luni imi tot vin mesaje cu facturi de plata.Tin sa va informez ca nu am nicio antena tv .Cineva banuiesc ca a facut-o in locul meu.Nu am antena am cablu de 13 ani si abonament orage. .Tin a va ruga sa anulati acest contract.

  15. departamentul recuperare creante, digi rcs-rds numitul ****** nu locuieste pe str principala fara nr. si locuieste pe str. salcamilor nr * satul curmatura. In curmatura nu esista str. principala ,codul de client de la AKTA este ****** eu am codul de client *****,la DIGI va dau si nr chitantelor pe care voi le sustineti ca niste hoti ,eu nu am nici o datorie la voi sint la zi cu plata celor mentionate de voi executarea silita sa v o faceti voi si sa va fie rusine nesimtitilor chitanta nr.***** din 27.09.2018 si chitanta nr.***** din26.10.2018 si foaiea de depunerenumerar nr.*******.RONdin 27.12.2018 perioada 1.11.2018 -31.12.2018
    rusine din partea voastra sa luati niste bani in plus

    • Buna seara,
      In reteaua Digi nu se poate face o amanare de plata pentru a evita deconectarea pentru neplata. Insa, daca se suspenda serviciile, puteti solicita reconectarea cu promisiunea ca veti plati in maxim 5 zile, reconectarea va dura maxim o ora.

    • Doriti si transferul serviciilor sau doar schimbarea adresei de corespondenta? Daca doriti doar schimbarea adresei de facturare, se poate face telefonic la relatii cu clientii Galati la numarul 0336400414, la cererea titularului. Daca doriti si transferul serviciilor, trebuie sa ajunga titularul intr-un punct de lucru Digi.

    • Atat Digi cat si alti operatori au marit preturile serviciilor furnizate din cauza taxei pe lacomie. Cel mai bine ar fi sa sunati la relatii cu clientii RCS – RDS sa va explice exact fiecare serviciu cu cat s-a marit, in functie de serviciile contractate.

    • Ati fost contactat de catre o companie de recuperare creante? Luati legatura cu cei de la Digi pentru a afla care sunt urmatorii pasi.

  16. buna seara
    nu am primit factura si nu pot achita abonamentul,este pe numele de *****,Baia Mare,str Caragiale *
    cum pot opta pt primirea facturii pe mail?Multumesc

    • Buna seara,
      Puteti reclama neprimirea facturii si puteti opta pentru trimiterea facturii in format electronic sunand la serviciul de relatii cu clientii Maramures la numarul 0362400414.

  17. buna ziua am un abonament pe numele panait daniela si vreau sa stiu cand ami vine factura ca nu am primito doar mesaj de la dumneavoastra astept un raspuns

    • Buna ziua,
      Ar fi trebuit sa primiti pana acum factura Digi. Daca nu va ajunge factura si se va intampla la fel inclusiv luna urmatoare, puteti face o sesizare la serviciul de relatii cu clientii Digi. Altfel, puteti achita prin alte metode (in caserie Digi sau online pe site-ul Digi) fara sa aveti nevoie de factura.