HGTV se inchide in Marea Britanie dar nu si in Romania
Compania Warner Bros. Discovery (WBD) a anuntat o reorganizare importanta a portofoliului sau in Marea Britanie si Irlanda: canalul TLC va fi relansat ca post „free-to-air” (gratuit) incepand din ianuarie 2026, in timp ce HGTV liniar va fi inchis si disponibil doar prin streaming. Relansarea urmareste pozitionarea TLC intr-un mod mai apropiat de modelul postului Comedy Central, aducand seriale americane de succes si productii britanice originale.

Noua identitate a canalului TLC in Marea Britanie si Irlanda va include in grila productii americane importante precum The Big Bang Theory, Young Sheldon, Mike & Molly si spin-off-ul Georgie & Mandy’s First Marriage. In paralel, formatul britanic al emisiunii satirice Mock the Week va fi incorporat in program.

Programele care au definit pana acum canalul TLC – precum Dr. Pimple Popper, My 600lb Life sau franciza 90 Day Fiancé – vor ramane parte din grila. Astfel, canalul va continua sa ofere publicului reality-show-uri si emisiuni de lifestyle, dar cu o componenta mai puternica de divertisment si comedie.

Pentru HGTV, WBD a decis inchiderea canalului liniar. Programele acestuia vor continua sa fie disponibile doar pe platforma de streaming discovery+, in timp ce canalul Really va prelua o selectie din titlurile HGTV in grila sa pentru zona free-to-air.

Pentru piata romaneasca, compania a transmis ca schimbarile planificate pentru Marea Britanie nu vor fi aplicate si in Romania. „Business-ul de televiziune este unul dinamic, iar strategia se adapteaza de la tara la tara, in functie de specificul fiecareia. In Romania nu avem planuri de a aduce astfel de modificari. Televiziunile TLC si HGTV vor continua sa aduca telespectatorilor continutul de tip reality cu care sunt obisnuiti”, se arata intr-un comunicat al companiei.

Prin urmare, telespectatorii romani nu trebuie sa se ingrijoreze de schimbari imediate in privinta disponibilitatii canalelor sau a grilelor de programe. Strategia adaptata pietei locale demonstreaza ca WBD trateaza diferit fiecare teritoriu, in functie de preferintele publicului si de specificul consumului media.

HGTV se inchide in Marea Britanie dar nu si in Romania

Aceasta miscare reflecta o tendinta mai larga de adaptare a ofertelor de televiziune liniara si de trecere catre modele hibride sau digitale. Prin reinterpretarea TLC ca un canal cu profil de divertisment si mutarea HGTV exclusiv in streaming, WBD evidentiaza schimbarea obiceiurilor de consum ale publicului, care cauta tot mai mult continut scenarizat si accesibil online.

Decizia de a mentine status quo-ul in Romania sugereaza ca piata locala are inca un comportament diferit – consumul de televiziune liniara ramane ridicat, iar publicul este atasat de formatele de tip reality si lifestyle.

Reorganizarea portofoliului WBD in Marea Britanie marcheaza un pas important in evolutia televiziunii comerciale. Relansarea TLC si transformarea HGTV subliniaza o schimbare de strategie axata pe vizibilitate si diversificarea continutului. In Romania, insa, WBD pastreaza continuitatea, confirmand ca adaptarea la specificul local ramane esentiala intr-o industrie media aflata in plina transformare

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

4 COMENTARII