Pentru a fluidiza traficul, Japonia a cautat si incercat fel si fel de solutii. Unele au avut succes si au fost puse in practica, altele au esuat si au fost date uitarii. Ceea ce testeaza acum Japonia este ceva inedit.

Semafoarele cu cantar este ultima idee a autoritatilor Japoneze pentru a reusi fluidizarea traficului.

Probabil va intrebati ce inseamna si cum functioneaza aceste semafoare cu cantar. Semafoarele se folosesc de fapt de greutatea benzii pentru a decide daca vor da drumul traficului sau nu.

Mai exact, sub fiecare banda de mers se afla cate un cantar. Banda care va cantari cel mai mult va avea cele mai multe autoturisme, deci in concluzie culoarea semaforului pentru acea banda va fi verde. Cu alte cuvinte, smafoarele se vor mula in functie de trafic si nu vor mai trebui sa execute acelasi ciclu setat pe timp.

Chiar daca semafoarele sunt ghidate de catre cantare, ele trebuie sa execute si un interval de timp, pentru a elimina cazurile in care se afla o singura masina pe banda, deci greutatea nu ar fi prea mare.

Daca semafoarele cu cantar vor da roade, Japonia va implementa acest sistem si pentru pietoni. Ideea pare geniala si tind sa cred ca va functiona.

Cu toate acestea tot nu pot sa nu-mi pun cateva intrebari. Desi sunt convins ca japonezii s-au gandit deja la asta. De exemplu, ce se intampla daca o banda este plina iar pe cealalta se afla un camion plin cu piatra. Acel camion va cantari cat 20 de masini, deci va primi verde.

Japonia a fost intotdeauna o tara in care viteza a fost punctul ei forte iar majoritatea tehnologiei ia nastere aici.

De exemplu, tot japonezii testeaza un nou tren de mare viteza. Trenul va circula prin tuburi vidate pentru a elimina frecarea cu aerul. Astfel, acest tren poate ajunge la 100 de km/h iar calatoria este atat de fina incat pasagerii nici nu vor simti. Intre timp, in Romania, un tren parcurge 80 de km in 5 ore.

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele