Lista canale TV din Romania inchise
In acest articol vom discuta despre posturile TV  din Romania care au fost inchise, majoritatea canalelor fiind desfiintate din cauza lipsei rating-ului sau din cauza unor probleme financiare.

Mai jos regasim posturile TV din Romania desfiintate in trecut:
TVR Cultural (2002 – 2012)

TVR Cultural fost lansat pe 26 aprilie 2002 si difuza emisiuni culturale dar si filme de acest gen. TVR Cultural fost printre cele mai bune programe infiintate de TVR, un astfel de programe lipsind chiar si in zilele noastre audiovizualului romanesc.

TVR Cultural a fost inchis pe 15 septembrie 2012 iar printre emisiunile difuzate de amintim: Literatura de astazi, Saptamana Culturala, Spectacole de teatru, Concerte de opera si multe altele.

TVR Info (2008 – 2015)
TVR Info a fost lansat in 2008 si difuza emisiuni informative de interes national si international. In 2012 a fost redenumit TVR News. TVR News difuza documentare preluate de pe posturile internationale DW si Euronews, aceste documentare fiind subtitrate. In 2015 acest post a fost inchis de Consiliul de Administratie al Televiziunii Romane.

Lista canale TV din Romania inchise

OTV (2000 – 2002 si 2004 – 2013)
OTV a fost infiintat de jurnalistul Dan Diaconescu in 2000. Cu toate ca era un post contestat de multi, avea cea mai cunoscuta si urmarita emisiune in mediul rural si nu numai, Dan Diaconescu in Direct. DDD Era o emisiune de analiza politica si sociala, cele mai mari audiente facute de OTV au fost cele in care s-a dezbatut celebrul caz Elodia.

Realizatorul de emisiuni Tudor Barbu (acum la B1 TV ) a facut parte din echipa OTV cu emisiunea Se intampla acum, difuzata in prezent pe B1 TV. In 2007 omul de afaceri Sorin Ovidiu Vantu a devenit actionar al postului OTV iar in 2013 OTV a fost inchis.

DD TV (2009 2005 – 2014)
Dan Diaconescu a avut si postul DD TV (Direct Digital TV) acest post difuza filme artistice, documentare si desene animate, fiind si acesta desfiintat in februarie 2014.

Mynele TV (2008 – 2015)
Mynele TV a fost rivalul numarul 1 al postului Taraf TV, difuzand videoclipuri cu artisti cunoscuti de manele, materiale neintrerupte de alte videoclipuri, dupa cum se intampla pe Taraf TV. Mynele TV a fost lansat in 2008 de cantaretul Costi Ionita.

Mynele TV  se receptiona pe satelitul Intelsat 1002 si era in grilele operatorilor Digi (DTH, nu si pe cablu), Focus Sat dar si in grilele operatorilor mai mici.

Lista canale TV din Romania inchise

Megamax (2012 – 2019)
Megamax a fost un alt post care a avut audienta si este regretat de copii in special. Canalul de desene animate detinut de  firma AMC Networks a fost lansat in Romania in 2012 si se adresa copiilor cu varsta cuprinsa intre 7-14 ani. Megamax s-a inchis in data de 1 ianuarie 2020 iar pe frecventa Megamax a fost introdus Jim Jam care din data de 23 februarie are varianta locala (difuzeaza publicitate locala). Daca va placut acest material va promit ca voi reveni si cu alte materiale despre alte posturi cu audienta dar desfintate in Romania.

TVH (denumit in trecut TVRM, TVRM Educational, TVH 2.0) (2000 – 2019)
TVH a fost un alt program de televiziune destinat copiilor, lansat in anul 2000 si inchis in luna februarie mai 2019.

MTV Romania (2002 – 2019)
Programul de muzica lansat in iunie 2002 a folosit licenta audiovizuala a postului MCM Romania si a fost inchis in februarie 2019. Majoritatea operatorilor au introdus in locul acestui program MTV Europe.

Party TV (2007 – 2012)
Party TV, un alt canal lansat de Costi Ionita, si-a inceput emisia in iunie 2007 si a fost inchis in ianuarie 2012 din cauza problemelor financiare.

Giga TV (2011 – 2013 si 2013 – 2014)
Giga TV a fost un canal generalist ce a obtinut licenta TV in luna mai 2011. S-a inchis in septembrie 2014, fiindu-i retrasa licenta dupa ce postul si-a intrerupt emisia pentru mai mult de 96 de ore.

The Money Channel (2006 – 2015)
The Money Channel a fost un canal TV detinut de Realitatea Media lansat la finalul lunii aprilie 2006. Licenta audiovizuala nu a mai fost prelungita dupa ce Realitatea Media nu a depus actele necesare in acest sens.

Tele7ABC (1994 – 2005)
Acest program foarte cunoscut la mijlocul anilor ’90 a fost lansat in luna august 1994, gasindu-si sfarsitul dupa aproximativ 11 ani de emisie, in 2005.

Realitatea TV (2001 – 2019)
Realitatea TV a fost inchis la finalul lunii octombrie 2019 din motive financiare ale companiei Realitatea Media. Angajatii si emisiunile au fost mutate la Realitatea Plus, acest program inlocuind Realitatea TV in grilele operatorilor de telecomunicatii.

Neptun TV (1995 – 2020)

6TV (2011 – 2020)

Estrada (2013 – 2019)

Alte posturi TV desfiintate din Romania sunt: CineStar, ActionStar, ComedyStar, 10 TV, Vox News, Pratech TV, Brava TV, Goodlife Channel, Flux TV, Cosmos TV, Zeus TV, PAX, Senso, Canal 1, MusiKlub, Telesport, West TV, Top 1, Money.ro, Absolut TV;

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

61 COMENTARII

  1. Neptun tv a fost lansat pe 29 iunie 1995, de fostul primar al constantei Radu Mazăre și inchis pe 17 februarie 2020 din cauza ca instanta din constanța a declarat falimentul companiei SOTI Cable Neptun Srl, apoi 6TV a fost lansat in 2010 sub nume TV6 pe online apoi a fost redenumit 6TV in 2011 si închis în 2020 din cauza ca CNA nu a reușit să prelungească licenta iar licenta canalului 6tv a fost expirată pe 19 mai 2020

  2. Ați uitat de Money.ro. A fost lansată în 2012, pe 14 octombrie și închisă în 2013, pe 10 septembrie, pentru că a fost întreruptă mai mult de 90 de zile și televiziunea nu mai era funcțională.

  3. Giga TV a fost relansată pe 20 decembrie 2013, a fost anunțat pe 12 decembrie 2013 că Giga TV v-a emite din nou. A fost închis din nou pe 15 octombrie 2014, pentru că nu a mai dfiuzat nimic pe 19 iulie 2014, difuzând revizie techincă de 90 de zile. CNA a retras licența Giga TV. A mai fost retrasă pe 17 septembrie 2013, deci între 17 septembrie 2013 și 19 decembrie 2013, Giga TV nu a existat. A fost închisă din nou și în 2014.

    • Nu avea rost sa-l trecem din moment ce a fost o licenta primita dar retrasa imediat (a emis cateva zile, parca). In aceasta situatie au fost mai multe posturi si nu avea rost sa le trecem in articol.

      • A fost lansată în 2008, închisă în 2013.

        Și despre TVH a fost închisă în Mai 2019, nu în Februarie 2019, doar că în Februarie a fost anunțat că TVH se v-a închide.

          • În Wikipedia, la lista de canale în limba română (în secțiunea desființate), zice că Top 1 a fost lansată în 2008 și închisă în 2013. Sursă: https//ro.m.wikipedia.org/wiki/List%C4%83_de_canale_de_televiziune_%C3%AEn_limba_rom%C3%A2n%C4%83
            Dan Diaconescu a încercat să cumpere postul Top 1 pentru a transforma în OTV, dar a fost retrasă licența de CNA.

        • TVH a fost inchis pe 22 mai 2019, toti cei care receptionau TVH au receptionat ecran negru din 22 mai 2019, fara un anunt pe canal sau in presa despre inchiderea lui in 22 mai.

  4. OTV a fost închis pe 22 ianuarie 2013, din cauza la amenzi neplătite de la CNA din 2009, și CNA a retras licența OTV, deținută de Ocram Television. OTV s-a închis în 2013, nu în 2012.

  5. DDTV a fost lansată în 2005, pentru că eu când am căutat DDTV îmi apărea câteva poze cu Viorel Pop între anii 2005 și 2008. (2005, 2006, 2007 și 2008)

    • Din cate stiu C8 nu a fost post romanesc. Sigurul post strain din material este Megamax post de desene animate unul din cele mai urmarite posturi de desene.

  6. Dacă puteți completa la subtitluri, lângă numele postului și perioada de viață. Ex.: TVR Cultural (2002-2012).

    Doar la OTV câteva mențiuni: s-a deschis în 2001, nu în 2000 (în martie 2001 s-a deschis ca firmă și activitate, dar a primit licența în mai 2001). A pierdut licența de emisie în septembrie 2002 și s-a închis în octombrie 2002. Apoi a fost redeschis în vara 2004, având un fel de parte a doua a vieții. Adică, între 2002-2004 nu a existat.

    • La TVR Cultural am scris când s-a lansat si când a fost inchis. Din informatiile mele OTV a avut o perioada mai lunga de viata nu numai un an. Da este adevarat ca a avut si intreruperi de emisie pe care nu le-am mai scris. Va multumesc pentru completari.

        • La o cercetare mai amanuntita OTV s-a lansat in 2000 si a trait sa zic asa 11 ani cu ceva intreruperi. Nu vreau sa va contrazic dar mai cautati pe net daca nu aveti alta sursa. Asa cum am mai scris nu vreau sa va contrazic si nici nu vreau sa intru in polemici. Dar mai cercetati. Fara suparare.

  7. Au mai fost și altele. De pilda TS, GSPTV, cele de la BOOM care erau foarte numeroase, TVRM (TVH), Party Tv, GIGA TV, TVRM CULTURAL, TVRM KIDS, money.ro tv și au mai fost altele pe care nu mi le aduc aminte acum.

    • Am adaugat in articol posturile TVH si Party TV.

      In articol au fost trecute doar posturile care au fost inchise, nu si cele care au fost redenumite/rebranduite.
      GSP TV este acum ZU TV (am publicat un articol separat despre acest post).
      Posturile Boom au fost redenumite in Dolce Sport iar ulterior Telekom Sport.
      TVRM Cultural a fost redenumit in TVRM Educational, dupa in TVRM Kids, mai departe TVH 2.0 iar in cele din urma TVH, post pe care l-am trecut in articol.

      Prin Money.ro presupun ca te referi la The Money Channel, care a fost trecut la scurt timp dupa postarea articolului.
      Multumim.