Probleme functionare date mobile – internet mobil
Daca avem probleme cu functionarea datelor mobile, avem cateva verificari pe care le putem face singuri pentru a identifica sursa problemei si pentru a incerca rezolvarea acesteia, in acest articol vom detalia tot ceea ce putem incerca singuri.

Datele mobile pot fi utilizate pe orice dispozitiv mobil (telefon, tableta, laptop) care suporta un SIM de date, conexiunea de internet fiind realizata prin intermediul acelei cartele. Primul pas pe care trebuie sa-l urmam pentru a ne conecta la internet este sa activam optiunea date mobile in setarile telefonului. Pe telefoanele fabricate in ultimii ani putem pastra atat datele mobile cat si functia wifi activate chiar daca nu suntem intr-o zona cu retea wireless, telefonul va alege corespunzator datele mobile. Insa, pe telefoane mai vechi (exemplu, cu primele versiuni de Android), avand conexiunea wireless activata, datele mobile nu puteau fi folosite.

Internet mobil (date mobile) nefunctionale
Daca datele mobile nu functioneaza, trebuie sa urmam acesti pasi pentru a verifica problema aparuta.

  1. Verificam daca avem semnal. Daca nu avem semnal sau avem o singura linie, motivul nefunctionarii datelor mobile poate fi acesta, gasiti aici informatii despre ce putem face cand intampinam probleme de semnal.
  2. Verificam daca apare iconita conexiunii de internet (de obicei este in dreapta sus, langa sau deasupra semnalului), iconita este reprezentata de simbolul E/3G/4G/4G+/5G in functie de tipul retelei la care ne conectam, in majoritatea cazurilor are si 2 sageti mici care indica transferul de date. Daca acea iconita inseamna ca este realizata conexiunea la internet insa daca nu functioneaza datele mobile atunci nu se realizeaza trafic. In situatia in care conexiunea de internet este realizata, cel mai probabil setarile sunt in regula, altfel nu s-ar conecta deloc.
  3. Incercam repornirea telefonului sau activarea/dezactivarea modului avion, aceasta simpla operatiune poate rezolva problema intampinata.
  4. Verificam profilul de internet, pentru a se realiza conexiunea la reteaua mobila trebuie sa avem configurat profilul de internet folosind APN-ul (numele punctului de acces) al fiecarui operator, acest profil trebuie sa fie configurat si bifat. Mai departe gasim APN-ul pe care trebuie sa il introducem in functie de operatorul de telefonie mobila utilizat (APN-ul este case sensitive si trebuie sa-l introducem cu litere mici):
    • Digi (RCS & RDS): internet (abonament), ppinternet (prepay)
    • Orange: net
    • Vodafone: live.vodafone.com (cartele cu voce si date), internet.vodafone.com (cartela doar cu date)
    • Telekom: broadband, wnw (pentru serviciul web’n’walk); in cazul wnw, trebuie sa introducem si nume utilizator: wnw si parola: wnw
    • Lycamobile: data.lycamobile.ro, nume utilizator: lmro, parola: plus
    • Akta: net
    • Daca intampinati probleme in setarea profilului de internet, lasati un comentariu mentionand modelul de telefon utilizat, operatorul de telefonie si tipul cartelei (abonament sau prepay)
  5. Testam cartela in alt telefon sau o alta cartela in acelasi telefon, in felul acesta putem verifica daca problema are legatura cu cartela sau cu telefonul
  6. Testam datele mobile afara sau in alta zona, util in special daca avem semnal redus in zona, asa putem exclude o problema legata de acoperirea din zona

Probleme functionare date mobile – internet mobil – viteza redusa Digi, Vodafone, Orange, Telekom, Lycamobile, Akta

Daca avem viteza redusa la internet mobil, putem urma acesti pasi:

  1. Repornim telefonul
  2. Verificam daca am depasit cantitatea de trafic lunar, caz in care viteza este redusa considerabil, in cele mai multe cazuri la maxim 128 Kbps download; aceasta verificare se poate face, in functie de operator, prin USSD sau sunand la relatii cu clientii
  3. Verificam semnalul, avand 0-2 linii de semnal, viteza poate fi redusa considerabil
  4. Verificam tipul retelei din zona, retelele 4G/4G+/5G ofera viteze mai mari pe cand retelele 2G/3G ofera viteze reduse

Daca intampinati probleme cu functionarea datelor mobile, lasati un comentariu mai jos specificand ce verificari ati facut pana in prezent si vom incerca sa va ajutam.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

299 COMENTARII

  1. Am litera E sub acele 2 săgeți, am încercat sa repornesc telefonul, nu merge. Tot E și abia deschid paginile de net. Am samsung galaxy s20 5g cu telecom.

  2. Arata „conectare la retea”, datele mobile arata ca merg dar nu pot trimite nici un mesaj pe whatsapp si am incarcat o din nou in speranta de a rezolva problema, cartela a fost schimbata cu una noua (cu acelasi nr de telefon) si ulterior a fost schimbat si telefonul. Acum se intampla iar asta

  3. Bună dimineaţa! Am probleme cu datele mobile,am încercat toate variantele și nu se activează,iar la secțiunea nume accese lipsește numele rețelelor DIGI Mobil,e o problemă recentă,mereu a funcționat!

    • Buna ziua,
      In caz ca mai aveti aceasta problema, daca la Numele punctelor de acces lipseste profilul Digi, trebuie sa il adaugati. Introduceti la Nume: Digi si APN: internet.

  4. Salut
    Am un Iphone 13 cu cartela lycamobile de germania si o folosesc mult în roaming, pe norvegia, ideea e ca am semnal cu retea de net lte pe date mobile dar nu merge netul, de la ce poate fi problema, specific ca la prietenul meu avand si el tot cartela de lycamobile de germania si o folosește pe Norvegia, dar pe un Samnsug A13 îi merg datele mobil perfect

  5. Buna ziua!
    Nu am mai intampinat aceasta problema, am un Huawei P10 Lite si de 3 zile la ora 22:00 in fiecare seara mi se opresc datele mobile. Am intrat in toate setările posibile din telefon si nu am rezolvat nimic. Am revenit la setările din fabrică cu toate ca mi s-a sters tot ce aveam prin telefon si nimic.

  6. Buna ziua!
    Am un telefon Samsung Gallaxi A21 cu o cartele Vodafone numai internet, datele mobile sunt activate si daca incerc sa sun pe Whatsapp scrie ca nu sunt conectat la retea. Inchid si deschid date mobile merge si dupa putin timp iar apare acesata problema. poate ma ajutati cu un sfat. multumesc anticipat!

  7. Buna! Eu intampin urmatoarea problema! Am un iphone 13 mini, si cand dau sa activez datele mobile nu se activeaza, decat daca activez mod avion si il reactivez. Acesta problema este pe vodafone. Mentionez ca inainte eram pe orange si nu aveam aceasta problema. Oare care ar fi cauza?

  8. Am achiziționat un Samsung s22, și am o cartelă pe abonament de la Telekom, îmi arată că are semnal și apare și indicatorul cu 4G+ dar nu merge internetul.

  9. Am o cartela de Lyca mobile de Franța, până aseară mi-a mers internet ul,aseară sa oprit deodată,internet am ,dar când îl activez nu m-ai apare „h” sau „3g” nu știu ce are …

  10. De cinci ani tot plătesc pt.abonament Digi fără a avea internet wireless și date mobile exprimarea mea pe internet a fost și este îngrădită de Chrome pe toate dispozitivele mele personale am făcut și la poliție și la furnizor in scris sesizare dar văd că e inzadar tot așa se continua o sa consult și un avocat sa vedem ce e de făcut cineva a avut un interes să facă asta trebuie sa vedem de ce și ce a făcut pe contul meu de nu pot să mă conectez

  11. Pierdere conexiune la A51.
    In timp ce sunt conectat la date mobile si ma uit sau nu pe net efectiv se deconecteaza si imi apare lipsa conexiune. Sunt nevoit sa comut manual in format 2G iar apoi iar in format 4G dupa care un timp functioneaza (nu e o durata precisa, pot fi 5 minute sau o ora) dupa care iar se deconecteaza.
    Telefonul e in garantie insa daca il trimit la service pierd iar toate datele si aplicatiile. Pot remedia cumva aceasta problema?

  12. Am achiziționat un Qubo p-668, iar datele mobile în rețeaua Vodafone nu funcționează, deși telefonul în mod automat și-a configurat setările pentru cartela sim. Alt lucru deranjant este că datele mobile pentru o cartelă Orange funcționează, dar Vodafone nu.