Probleme functionare date mobile – internet mobil
Daca avem probleme cu functionarea datelor mobile, avem cateva verificari pe care le putem face singuri pentru a identifica sursa problemei si pentru a incerca rezolvarea acesteia, in acest articol vom detalia tot ceea ce putem incerca singuri.

Datele mobile pot fi utilizate pe orice dispozitiv mobil (telefon, tableta, laptop) care suporta un SIM de date, conexiunea de internet fiind realizata prin intermediul acelei cartele. Primul pas pe care trebuie sa-l urmam pentru a ne conecta la internet este sa activam optiunea date mobile in setarile telefonului. Pe telefoanele fabricate in ultimii ani putem pastra atat datele mobile cat si functia wifi activate chiar daca nu suntem intr-o zona cu retea wireless, telefonul va alege corespunzator datele mobile. Insa, pe telefoane mai vechi (exemplu, cu primele versiuni de Android), avand conexiunea wireless activata, datele mobile nu puteau fi folosite.

Internet mobil (date mobile) nefunctionale
Daca datele mobile nu functioneaza, trebuie sa urmam acesti pasi pentru a verifica problema aparuta.

  1. Verificam daca avem semnal. Daca nu avem semnal sau avem o singura linie, motivul nefunctionarii datelor mobile poate fi acesta, gasiti aici informatii despre ce putem face cand intampinam probleme de semnal.
  2. Verificam daca apare iconita conexiunii de internet (de obicei este in dreapta sus, langa sau deasupra semnalului), iconita este reprezentata de simbolul E/3G/4G/4G+/5G in functie de tipul retelei la care ne conectam, in majoritatea cazurilor are si 2 sageti mici care indica transferul de date. Daca acea iconita inseamna ca este realizata conexiunea la internet insa daca nu functioneaza datele mobile atunci nu se realizeaza trafic. In situatia in care conexiunea de internet este realizata, cel mai probabil setarile sunt in regula, altfel nu s-ar conecta deloc.
  3. Incercam repornirea telefonului sau activarea/dezactivarea modului avion, aceasta simpla operatiune poate rezolva problema intampinata.
  4. Verificam profilul de internet, pentru a se realiza conexiunea la reteaua mobila trebuie sa avem configurat profilul de internet folosind APN-ul (numele punctului de acces) al fiecarui operator, acest profil trebuie sa fie configurat si bifat. Mai departe gasim APN-ul pe care trebuie sa il introducem in functie de operatorul de telefonie mobila utilizat (APN-ul este case sensitive si trebuie sa-l introducem cu litere mici):
    • Digi (RCS & RDS): internet (abonament), ppinternet (prepay)
    • Orange: net
    • Vodafone: live.vodafone.com (cartele cu voce si date), internet.vodafone.com (cartela doar cu date)
    • Telekom: broadband, wnw (pentru serviciul web’n’walk); in cazul wnw, trebuie sa introducem si nume utilizator: wnw si parola: wnw
    • Lycamobile: data.lycamobile.ro, nume utilizator: lmro, parola: plus
    • Akta: net
    • Daca intampinati probleme in setarea profilului de internet, lasati un comentariu mentionand modelul de telefon utilizat, operatorul de telefonie si tipul cartelei (abonament sau prepay)
  5. Testam cartela in alt telefon sau o alta cartela in acelasi telefon, in felul acesta putem verifica daca problema are legatura cu cartela sau cu telefonul
  6. Testam datele mobile afara sau in alta zona, util in special daca avem semnal redus in zona, asa putem exclude o problema legata de acoperirea din zona

Probleme functionare date mobile – internet mobil – viteza redusa Digi, Vodafone, Orange, Telekom, Lycamobile, Akta

Daca avem viteza redusa la internet mobil, putem urma acesti pasi:

  1. Repornim telefonul
  2. Verificam daca am depasit cantitatea de trafic lunar, caz in care viteza este redusa considerabil, in cele mai multe cazuri la maxim 128 Kbps download; aceasta verificare se poate face, in functie de operator, prin USSD sau sunand la relatii cu clientii
  3. Verificam semnalul, avand 0-2 linii de semnal, viteza poate fi redusa considerabil
  4. Verificam tipul retelei din zona, retelele 4G/4G+/5G ofera viteze mai mari pe cand retelele 2G/3G ofera viteze reduse

Daca intampinati probleme cu functionarea datelor mobile, lasati un comentariu mai jos specificand ce verificari ati facut pana in prezent si vom incerca sa va ajutam.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

189 COMENTARII

  1. Detin un telefon BLAUPUNCT SMARTFONE OT 19 procurat prin emisiunea BIJUTERII TV (canal TARAF TV) nu am WI FI AM ABONAMENT LA vodafone din februarie 2o22, a fost setat datele mobile nu functioneaza cu toate ca sunt activate,mai nou de azi nu am semnal si internet si am mesaj ca sunt in OFLLAINE SI NU STIU CE INSEAMNA SI CUM SA REZOLV SITUATIA. VA MULTUMESC

    • Datele mobile sunt ceva ( internetul prin cartela) Wi Fi este altceva ( pentru Wi Fi intrati in setari si acolo ar trebui sa aveti o sectiune Retea si Internet. Pentru datele de voce aveti semnal? Functioneaza telefonul sa vorbiti pe el?

    • Verifica daca ai profilul de internet configurat si activat, in Retele mobile – Nume puncte de acces. De asemenea, incearca si repornirea telefonului. Ai semnal de voce, poti efectua apeluri? Pe ce retea esti, 2G, 3G sau 4G?

  2. Buna seara
    Iphone 12, nu se mai conecteaza la 4 G…am urmat pasii de mai sus inclusv cu suportul de la vdf, se connecteaza doar lan3 Gm

  3. Rețeaua mobilă DIRECT-OC-HP DeskJet Plus nu se poate conecta pe timpul resetarii imprimantei HP DeskJet 6075 după reparatia acesteia la QNET INTERNATIONAL.
    Rog precizări .
    Vă mulțumesc .
    Cu stimă ,

  4. Bună am problema la conectarea datelor mobile nu merge datele mobile am urmat pași pe care i-ați prezentat dar tot nu merge datele mobile telefonu este un iHunt strong note20apex

  5. Am o cartela de 6 euro de la telekom opțiunea 4g net nelimitat care poate ajunge pana la 100mb/s plus din câte mi sa spus de la ei. Dar de o săptămână viteză maximă este de 1,5 MB/s
    Am sunat la ei miau dat setările de internet le-am instalat problema încă persistă nu este nici din telefon nici din cartela Am schimbat cartela și am băgat și în alt telefon. Este aceeași viteză.

  6. Am un Motorola E7i power cumpărat din Anglia (nevisat dual SIM) de când sunt în Ro , am cartela de Telekom și am semnal FULL dar nu merg datele 3g 4g, nu pot sa sun sau sa trimit mesaje. Că sa pot face toate astea trebuie să îl setez pe 2g. Ce as putea face? Și cu cartela de Anglia este la fel

  7. Bună seara, am un S21, mi-am luat recent o cartelă nouă la vodafone și întâmpin niște probleme, odată la 10 minute îmi pică de tot rețeaua, sau pur și simplu se deconectează de la internet, dispare rețeaua deși semnal este… Sunt în afară, am serviciu de roaming activat, nu am consumat datele mobile, nu am activată economisirea cosumului datelor… Nu înțeleg de ce face în felul ăsta… Nu am încercat să bag cartela în alt telefon, nu am avut posibilitatea.. Mă puteți ajuta cu o părere, vă rog?

    • Buna seara,
      Problemele apar indiferent de adresa la care folositi telefonul? Trebuie luat fiecare posibil motiv prin eliminare, ar trebui sa incercati sa verificati cartela si in alt telefon pentru a afla daca poate avea legatura cu telefonul.

  8. Bună seara,dețin un telefon Motorola G30 ,iar din când în când se întâmplă să nu mai am internet, după ce îl repornesc își revine . Dacă nu s-ar întâmpla atât de des nu ar fi o problema dar este destul de deranjant

  9. Am o problema cu datele mobile imi merge decât o săgeată ,am încărcat din nou sa vad daca este din cauza creditului dar nici acum nu merge.Eu am telefon samsung galaxy j4 si o cartela de wintre Italia.daca puteti sa imi spuneti ce pot face ca sa imi meargă datele mobile.

    • Verificati sa nu fi depasit traficul lunar, caz in care se reduce drastic viteza iar datele mobile devin aproape inutilizabile. A functionat pana acum la aceeasi adresa sau se intampla la fel peste tot?

    • Ai incercat repornirea telefonului?
      Nu functioneaza indiferent de adresa la care te afli, chiar si afara, sau doar intr-o anumita zona? Au functionat vreodata datele mobile pe acest telefon?

  10. Am probleme cu datele mobile la vodafone, am semnal pot vorbi la telefon, ma pot conecta la wifi, dar nu – mi apar datele mobile sus in dreapta cu toate ca setarile sunt acelesi ca inainte de a avea aceasta problema. Va multumesc

  11. Detin un samsung note 20 ultra si dupa ce efectuez un apel (voce) imi scade semnalul, mai exact datele mobile nu mai functioneaza, dar daca ii dau mod avion isi revine…nu prea stiu de la ce ar putea fi (mentionez ca am schimbat simul precizez ca am schimbat si operatorul, am dat hard reset la telefon, am facut tot ce se putea) pe wifi nu am nici o problema, am fost la un service in orasul meu dar a zis sa schimb telefonul ca nu stie de la ce ar putea fi…e enervanta treaba ca trebuie sa ii dau mod avion sau sa l restartez dupa o convorbire..ma intreb daca ar fi din soft sau hardwere…nu am garantia la el(telefonul provine din amanet)

    • Problema pare sa fie de la telefon. Mergeti cu telefonul la un service independent si cereti sa schimbe softul. Dar atentie veti pierde tot ce aveti salvat in telefon.