Probleme functionare date mobile – internet mobil
Daca avem probleme cu functionarea datelor mobile, avem cateva verificari pe care le putem face singuri pentru a identifica sursa problemei si pentru a incerca rezolvarea acesteia, in acest articol vom detalia tot ceea ce putem incerca singuri.

Datele mobile pot fi utilizate pe orice dispozitiv mobil (telefon, tableta, laptop) care suporta un SIM de date, conexiunea de internet fiind realizata prin intermediul acelei cartele. Primul pas pe care trebuie sa-l urmam pentru a ne conecta la internet este sa activam optiunea date mobile in setarile telefonului. Pe telefoanele fabricate in ultimii ani putem pastra atat datele mobile cat si functia wifi activate chiar daca nu suntem intr-o zona cu retea wireless, telefonul va alege corespunzator datele mobile. Insa, pe telefoane mai vechi (exemplu, cu primele versiuni de Android), avand conexiunea wireless activata, datele mobile nu puteau fi folosite.

Internet mobil (date mobile) nefunctionale
Daca datele mobile nu functioneaza, trebuie sa urmam acesti pasi pentru a verifica problema aparuta.

  1. Verificam daca avem semnal. Daca nu avem semnal sau avem o singura linie, motivul nefunctionarii datelor mobile poate fi acesta, gasiti aici informatii despre ce putem face cand intampinam probleme de semnal.
  2. Verificam daca apare iconita conexiunii de internet (de obicei este in dreapta sus, langa sau deasupra semnalului), iconita este reprezentata de simbolul E/3G/4G/4G+/5G in functie de tipul retelei la care ne conectam, in majoritatea cazurilor are si 2 sageti mici care indica transferul de date. Daca acea iconita inseamna ca este realizata conexiunea la internet insa daca nu functioneaza datele mobile atunci nu se realizeaza trafic. In situatia in care conexiunea de internet este realizata, cel mai probabil setarile sunt in regula, altfel nu s-ar conecta deloc.
  3. Incercam repornirea telefonului sau activarea/dezactivarea modului avion, aceasta simpla operatiune poate rezolva problema intampinata.
  4. Verificam profilul de internet, pentru a se realiza conexiunea la reteaua mobila trebuie sa avem configurat profilul de internet folosind APN-ul (numele punctului de acces) al fiecarui operator, acest profil trebuie sa fie configurat si bifat. Mai departe gasim APN-ul pe care trebuie sa il introducem in functie de operatorul de telefonie mobila utilizat (APN-ul este case sensitive si trebuie sa-l introducem cu litere mici):
    • Digi (RCS & RDS): internet (abonament), ppinternet (prepay)
    • Orange: net
    • Vodafone: live.vodafone.com (cartele cu voce si date), internet.vodafone.com (cartela doar cu date)
    • Telekom: broadband, wnw (pentru serviciul web’n’walk); in cazul wnw, trebuie sa introducem si nume utilizator: wnw si parola: wnw
    • Lycamobile: data.lycamobile.ro, nume utilizator: lmro, parola: plus
    • Akta: net
    • Daca intampinati probleme in setarea profilului de internet, lasati un comentariu mentionand modelul de telefon utilizat, operatorul de telefonie si tipul cartelei (abonament sau prepay)
  5. Testam cartela in alt telefon sau o alta cartela in acelasi telefon, in felul acesta putem verifica daca problema are legatura cu cartela sau cu telefonul
  6. Testam datele mobile afara sau in alta zona, util in special daca avem semnal redus in zona, asa putem exclude o problema legata de acoperirea din zona

Probleme functionare date mobile – internet mobil – viteza redusa Digi, Vodafone, Orange, Telekom, Lycamobile, Akta

Daca avem viteza redusa la internet mobil, putem urma acesti pasi:

  1. Repornim telefonul
  2. Verificam daca am depasit cantitatea de trafic lunar, caz in care viteza este redusa considerabil, in cele mai multe cazuri la maxim 128 Kbps download; aceasta verificare se poate face, in functie de operator, prin USSD sau sunand la relatii cu clientii
  3. Verificam semnalul, avand 0-2 linii de semnal, viteza poate fi redusa considerabil
  4. Verificam tipul retelei din zona, retelele 4G/4G+/5G ofera viteze mai mari pe cand retelele 2G/3G ofera viteze reduse

Daca intampinati probleme cu functionarea datelor mobile, lasati un comentariu mai jos specificand ce verificari ati facut pana in prezent si vom incerca sa va ajutam.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

121 COMENTARII

  1. Salut , am și eu o problema cu telefonul Samsung Galaxy 10+
    De curând am schimbat telefonul dar nu cu unul nou , am avut un Samsung a71 și mergea perfect datele mobile , telefonul aceste s10+ am semnal ful pe el și prind și LTE dar nu primesc înapoi internet , câteodată primesc dar foarte greu și numai incarca deloc , sunt pe rețea Orange și am semnal ful dar degeaba ca nu primesc internet , precizez ca sunt la abonament

      • Salut Robert , da apare mereu sus dar viteza nu este buna deloc , nu am testat cu nici-o aplicație, pur și simplu se incarca și după se blochează, trebuie sa opresc netul și sa îl pornesc iar ca să meargă și iar se blochează, am fost azi la GSM si-a zis ca telefonul este de America ca este pe frecventa lor

        • Daca iti apare sus LTE/4G asa cum am inteles din comentariul anterior, atunci viteza este redusa pentru aceasta retea. Nu conteaza ca este si pentru SUA, daca functiona doar pe CDMA, atunci nu aveai semnal deloc in Romania.
          Functioneaza greu datele mobile indiferent de adresa la care te afli, inclusiv afara?

  2. Buna sunt in Germania si am cartela Telekom si am activa oferta de roming cu N12 si nu merge internetu doar foarte slab .Am introdus alta cartela de la o alta retea si merge si amea de telekom nu merge Am operatorul de retea este Telekom. de si am incercat si la 3G 2G 4G si nu merge .Am telefon Samsung S 7

    • Buna Lavinia,
      Pe ce retea esti conectata, 2G, 3G sau 4G? Daca datele mobile functioneaza dar traficul este redus, nu prea ai ce sa faci, probabil aceea este calitatea retelei in zona respectiva.

  3. Salut. Am un Motorola G20 și de curând datele mobile nu mai funcționează deloc. Am încercat mai multe rețele mobile și degeaba. Am Vodafone și rețeaua are acoperire 4G și mie îmi apare G sau H dar într-o nuanță ștearsă. Telefonul are 3 luni este nou efectiv nu știu ce să îi fac. Iam dat rebot de multe ori formatare din fabrica și degeaba. Nu știu ce să îi mai fac.

    • Salut Razvan,
      Daca iti apare G sau H inseamna ca esti conectat pe retelele 2G si 3G, nicidecum pe 4G. Esti sigur ca Vodafone are acoperire 4G in zona? Ai verificat la modul retelei sa fie permise retelele LTE/4G?

  4. Buna! Eu am un Xiaomi Redmi note 10 pro si de curand nu imi mai merg datele mobile pe el. Efectiv daca il las doar pe date, se conecteaza si deconecteaza instant. L-am conectat pe wifi si merge perfect. Am dat reboot, shut down, am resetat conexiunile, i-am dat airplane mode on and off, i-am dat reset la network names, am verificat tot ce am putut si tot nu merge. Are updates la zi si tot degeaba. Am telefonul de cateva luni si nu l-am scapat pe jos, nici nu am dat cu el de pereti. Efectiv a inceput sa faca figuri dintro data, fara motiv. Am cartela orange in el si ce e drept nu am sunat la ei, nu mi se pare ca ar fi o problema de la ei, pt ca altfel s-ar fi plans multi oameni pe tema asta. Ce as putea sa fac?

  5. Buna!Mie nu imi functioneaza sa folosesc datele mobile pe instagram,dar restul aplovatiilor functioneaza cu date mobile.S-a intamplat din senin,n-am inteles de ce.

  6. Salut.
    mie mi se conecteaza si pe 4g si pe 3g, dar pe 4g am maxim 10kBps, iar pe 3g am 1.5MBps… m-am chinuit ca prostul 2 ani asa, am schimbat si simul, si telefonul (fara succes) pana sa isi dea seama operatorul acum cateva luni ca aveam nush ce setari facute aiurea la sim de la ei. mi le-au facut cum trebuie, a mers cateva luni cu 3-4MBps pe 4g, pana cand iar am inceput deodata (acum vreo 2 saptamani) sa am aceeasi situatie si sa primesc aceleasi raspunsuri inutile (de la Vodafone).
    am pus simul in alt telefon, la fel de prost merge si in aceleasi conditii, alt sim la mine in telefon merge superbine. deci problema e de la setarile lor pentru numarul meu.

  7. Salut,
    Am si eu nelamurire cu un Samsung M31 al sotiei care este inca in garantie, are aprox. 6 luni.
    Am fost de 3 ori plecati in afara tarii si la telefonul ei nu am reusit sa fac sa mearga pe date mobile in Roaming. Al meu merge. La telefoanele copiilor am activat Roaming de date cu succes de asemenea, toate sunt samsung, toate 4 pe abonamente la Digi. In tara merge brici, dar afara nu vrea sub nicio forma, l-am repornit si reconfigurat de zeci de ori, am sunat si la Digi si au zis ca la ei nu apare nicio eroare. Vocea in roaming ii functioneaza, insa datele nu. Am schimbat mai multi operatori manual in TR si respectiv BG, am ales intre 3G si 4G si tot nu merge.
    Nu stiu daca cei de la garantie o sa ma creada cand daca le spun asta si nici nu am cum sa demonstrez ca nu stiu daca ei pot reproduce defectul in tara.
    Inainte sotia avea un samsung A40 pe care l-a scapat pe jos. La acela functiona fara probleme, apoi am pus cartela in M31 si nu vrea deloc.
    Voi ce ma sfatuiti sa fac? Ati mai intalnit acest defect?

    • Salut Cristian,
      Eu personal nu am intampinat o astfel de situatie si nici nu am citit despre situatii asemanatoare care sa afecteze doar datele mobile in roaming.
      Ai incercat si o alta cartela in M31 dintre cele care functioneaza fara probleme?

      • Multumesc pentru raspuns!
        Aceasta varianta nu am incercat-o datorita faptului ca are mai multe aplicatii gen whatsapp, plata cu telefonul, homebank etc. care presupun back-up si reconfigurarea lor, insa mi-am propus sa incerc si aceste varianta la urmatoarea iesire din tara.
        Pana atunci voi incerca un reset to factory settings, si revin cu detalii.

  8. Salut am și eu o problema cu cartela telekom sunt în Olanda și când activez datele îmi apare 4G dar datele nu funcționează, de fiecare data îmi apare,, conectare la retea T-mobile NL,, ce aș putea să fac?

  9. Bună. Am și eu o problema cu internetul. Sunt în Germania, și nu-mi merge 4g pe Telekom. Am mai fost plecat în Germania, și îmi mergea bine. Acu abea se trimit mesajele. Am aceeași cartela. Și am schimbat cartela în 2 telefoane. Tot asa greu merge. Telefoanele sunt aceleași de data trecuta când am fost plecat și îmi mergea bine internetul. Ce pot face?

  10. Am dat restant la tel. L-am trecut pe mod avion
    Am romingul activat am 4 g activat . Am incercat la îndrumarea celor de la telekom sa dau mes pt setări internet dar nu pot. Ve tr facut

    • Daca apare E inseamna ca se realizeaza conexiunea la internet insa sunteti conectata doar pe retea 2G. Poate operatorul pe care sunteti conectata are doar retea 2G in zona. In Germania, partenerii Telekom sunt O2, T-Mobile si Vodafone D2. Incercati o cautare manuala a retelelor si testati fiecare din cei 3 operatori, in cazul in care au retea alti operatori in acea zona.

    • Problema semnalului nu ar tine de telefon ( de marca lui ) ci de zona unde va petreceti cel mai mult timp, sa vedeti care operator ofera cel mai bun semnal in acea zona. Intrebati printre vecini dvs din acea zona ei ce operator folosesc , cum stau cu semnalul daca sunt multumiti si asa mai departe. Toti operatorii au plusuri si minusuri nici unul nu este perfect.

  11. Buna ziua acum câteva zile am cumparat o cartele de Telecom și am pus-o în telefon.E prima dată când folosesc cartela Telecom telefonul meu se numește Ihunt XLite 2020 și problema este că nu merge internet bine nu pot să mă uit la film pe YouTube se incarcă greu când eram pe cartela Orange mergea bine acuma pe Telecom nu merge internetul! ați putea va rog frumos sa îmi spuneți de ce?

    • Buna seara,
      iHunt Alien X Lite 2020 este doar 3G iar internetul pe reteaua 3G are o viteza redusa, va recomand sa schimbati cu un telefon 4G. Probabil cei de la Orange au reteaua 3G mult mai buna decat cei de la Telekom, daca doriti puteti sa faceti o sesizare catre Telekom dar nu cred ca veti rezolva multe.

  12. Nu reusesc sa rezolv funcționarea datelor mobike in roaming in grecia
    Am sunat de cateva ori la vodafone si au facut resincrinizqre , am inchis de xateva ori telefonul si tot nu merg datele. Vocea este in regula.

  13. Buna ziua !
    Am internetul activat am semnal 4G 2 liniute doar ca imi merge foarte greu internetul
    Pe fb si instagram nu se incarca pozele
    Am fost am schimbat cartela …si tot aceeasi problema
    Ce as putea sa fac?

  14. Sal am un samsung s10plus si in fiecare dimineata trebuie sa ii dau restart ca sa pot utiliza datele mobile. Altfel nu merge imi apare semnal 4g dar nu merge pana nu ii dau restart??!!

    • Salut Cristian,
      Poti incerca sa activezi modul avion si sa il dezactivezi, poate fi mai usor decat un restart si ar trebui sa aiba acelasi efect. Posibil sa fie o problema software, ai actualizarile firmware la zi?

  15. Buna ziua , datele mobile nu merg decat dupa o repornire. Daca inchid datele si folosesc wifi , dupa ce opresc wifi iar nu merg , trebuie repornit . Multumesc

  16. Buna ziua am observat ca in rimp ce erma pe browser dintrun brusc moment nu mai aveam internet dar semnal si 4g imi arata ca am si am observat ca acele doua sageti doar una era aprinsa asica cea din stanga si semanl si 4g aveam dar internetr nu si as dori o explicatie la asta sau cum o pot rezolva ori care ar fi problema pwntru ca s-a intamplat o singura data pana acum

    • Buna ziua,
      La ce operator aveti cartela? Ati incercat repornirea telefonului? Verificati sa nu fi depasit cantitatea de trafic lunara, caz in care viteza ar fi redusa drastic iar internetul ar fi aproape inutilizabil.

  17. Am refăcut setările de internet pe digi,asa cum specifica mai sus,semnalul îmi tot creste și scade dar nu depășește 3 linii,la mine scrie LTE,nu 3G/4G sau altceva..nu inteleg ce pot face sa nu mai dispară semnul și sa se modifice semnalul constant având in vedere ca sunt acasa,și inainte nu aveam problemele astea..tin sa mentionez ca atunci când sunt afara merge putin mai bine și dureaza mai mult semnul de LTE..in casa apare maxim 1 minut,după care dispare și tot asa(iPhone 11 nou)

      • Nu am internet pe date mobile la acest tip de telefon cu Dual SIM. În el am introdus o cartelă Orange prepay
        Am verificat denumirea Numărului punctelor de acces – Orange Internet. Am verificat selectarea operatorului de rețea să se facă în mod automat, am restartat telefonul; inclusiv, înainte de verificarea acestor setări am optat pt revenirea la setările din fabrica și tot nu funcționează internetul. Menționez ca această cartelă SIM funcționează pe Date mobile în alt telefon, iar telefonul are conexiune la internet prin Wi-Fi

        • Trebuie sa scrieti cu litere mici la Orange prepay este Orange: net. Daca telefonul este conectat prin wi fi nu o sa va mearga datele mobile. Telefonul trebuie deconectat de la reteaua wi fi pentru a functina datele mobile. Semnal aveti pe telefon? Ce retea folositi 2G,3G 4G sau 5G?

  18. Buna ziua,
    Problema la telefonul meu este ca imi arata ca sunt offline atunci cand incerc sa caut ceva pe internet. Alte aplicatii precum facebook sau whatsapp fuctioneaza. Am facut toate verificarile specificate si tot nu funcioneaza. Datele mobile sunt activate si iconita arata ca ar trebui sa functioneze ( semnal bun 4G ).Telefonul este dual sim si am inercat de pe ambele cartele. Imi zice ca sunt offline si de pe reteaua wi fi din casa.

      • Buna ziua,
        Din pacate nu sunt un cunoscator si nu stiu unde as putea gasi Lucreaza offline/ work offline. Cautarile le fac pe Google Chrome. Nu folosesc alt browser.
        Va multumesc.

        • Se pare ca Lucreaza offline nu exista pe aplicatia de mobil, doar pe desktop.
          Incercati sa accesati Settings – Apps – Manage apps – Chrome – Storage – Clear data pentru a sterge datele din cache.
          Daca problema nu se rezolva, asigurati-va ca aveti aplicatia Google Chrome actualizata la zi, eventual puteti incerca dezinstalarea si reinstalarea acesteia.

      • Din pacate nu sunt un cunoscator si nu stiu unde as putea gasi Lucreaza offline/ work offline. Cautarile le fac pe Google Chrome. Nu folosesc alt browswer.

  19. Lycamobil,nu mi se activează internetul,am încercat toate metodele pe care le știu pt a activa dar inutil!inițial pe un alt telefon era activat,am schimbat telefonul iar acum.nu merge

    • De la ce companie aveti cartela ? Si cu ce optiune ati incarcat cartela? Poate ati consumat MB din oferta optiuni cu care ati incarcat cartela.

  20. Buna! Am un samsung A51, am cartela Telekom
    Il am de cam 5 luni si nu prind deloc 4G
    Pe celalalt telefon prindeam mereu 4G
    Am refacut setarile degeaba tot nu merge
    Imi puteti spune o parere ? Se poate rezolva aceasta problema?

  21. Pe un telefon Xiaomi mi 10T pro – De obicei am datele oprite pentru a nu consuma bateria. Când am incercat reconectarea telefonului la datele mobile aceasta nu s-a mai putut efectua (nu a mai apărut logo „4G” lângă simbolul bateriei) desi datele mobile erau activate si aveam semnal bun. Doar dacă am oprit și apoi am repornit telefonul, datele mobile s-au putut reactiva. Deja mi s-a întâmplat asta a doua oara desi telefonul l-am cumpărat pe 24.03. Va rog sa ma ajutați în remedierea acestei defecțiuni. Mulțumesc.

    • Introduceti cartela in alt telefon si vedeti daca aveti aceeasi problema. Parerea mea este ca aveti probleme cu telefonul. Daca mai este in garantie va duceti cu el inapoi si le explicati problema. Daca aveti aceasi problema si cu un alt telefon atunci mergeti cu cartela la operatorul dvs unde sunteti abonat si vi se va schimba cartela.

  22. Salut! Am aplicatia mobila Bancara! Am chiar doua! Nici una nu merge pe DateMobile dar pe wifi da! Am tot facut multe si tot degeaba! Am bagat cartela abonamentului si n alt telefon…si acelasi lucru…nu deschide aplicatia Bancara! Dar pe wifi…merge Strong! Pana acum au mers…n am realizat fix cand sj de ce n ar mai merge!

  23. Bună ziua. Am probleme cu datele mobile (Telekom).
    Vineri (19 februarie) am cumpărat o cartelă Telekom (0€ credit), dar am reîncărcat cu 3 euro.
    Am activat pachetul „Date Mobile M (3€/lună)”. Teoretic cu acest pachet internetul trebuia să fucționează şi pe 4G, dar telefonul s-a conectat doar la 3G (H+). Am aşteptam până sâmbătă, fiindcă am crezut că trebuie să aştept să funcționeze şi 4G-ul (eu am avut şi cartela Orange Prepay, şi amintesc că trebuia să aştept 2-3 ore). Sâmbătă dimineața am văzut că tot nu funcționează 4G-ul şi am scris un mesaj privat pe messenger către Telekom Romania. Ei m-au sunat de trei ori să spun ce este problema. Eu am spus că internetul merge doar pe 3G. Mi-a spus de la relații cu clienți să configurez APN-ul, să setez pe telefon modul 4G şi ei fac ceva resetare la rețea. Dar ei nu înțeleg că am probleme doar cu 4G, şi doar trebuie să-mi activeze 4G-ul.
    Am încercat pe două telefoane, şi în exterior, dar pe niciunul nu a mers 4Gul. Astăzi e Marți, şi tot nu merge 4G-ul. Este bătaie de joc! Poate cineva să dea sfaturi? Mulțumesc!

  24. Buna seara! Am activat Roaming-ul si am folosit datele mobile deja de cateva luni bune in Germania fara probleme. Ieri mi-am reincarcat oferta si acum cand vreau sa pornesc datele mobile primesc o notificare spunand ” Conectati-va la retea”. Daca setez sa ma conectez la reteaua actuala imi porneste Wi-fi ul si datele tot nu merg.

  25. Bună seara. Soțul meu are un SAMSUNG A40.Are in el cartela LYCA MOBILE ROMÂNIA și nu ii merge netul.Precizez ca este in Germania acum,iar cartela este de 8 euro.Apeluri de voce poate efectua de pe ea.

  26. Buna ! Mi-am portat nr.de la Orange la Digi ,dar am probleme cu datele mobile,pe telefonul meu nu merg datele,am făcut setările pentru internet.Nume Digi Mobil.APN internet,MCC266.MNC05,AUTHONTIFICATION PAP,APN PROTOCOL Ipv4,APN ROMING PROTOCOL IPV4,DAR TOT NU MERGE.Telefonul meu se numește Ihunt like_4U și prind doar 3 G,dar și soțul meu are Ihunt nu mai știu cum și prinde tot 3G,dar lui îi funcționează

  27. Buna.
    Eu am probleme in ultima luna cu traficul de date mai exact cu reducerea traficului si lipsa semnalului in ce priveste internetul.
    Sunt pe digi abonament am setarile mentionate.am un Samsung S10 Plus.tot pe acelasi tel nu aveam nici o problema înainte.
    In alt tel am încercat in cel vechi un note 3 merge perfect.
    Am abonament nelimitat.
    Am sunat la ei si am făcut sesizari peste sesizari si nimic inca… nu au nicio solutie.
    Credeti ca are tel meu dintr.o data ceva? Ms pt raspuns

    • Buna Anca,
      Sa inteleg ca aceeasi cartela functioneaza bine in alt telefon?
      Ai incercat datele mobile cu acest Samsung S10 Plus si la alta adresa?
      Probleme pot sa apara atat cu reteaua lor, cu cartela cat si cu telefonul, de aceea trebuie investigat putin pentru a vedea de unde este problema. Daca a functionat inainte nu inseamna ca toata viata va functiona la fel in aceeasi zona.
      Ei ce au zis, cum e acoperirea in zona?

  28. Am urmatoarea problema:dupa ce a functionat un timp,aplicatia mobila bancara nu mai functioneaza si -mi da mesajul-eroare de conexiune,verificati setarile de internet.Mentionez ca celelalte aplicatii(Facebook,Whatsapp,Google ) functioneaza

  29. Vreau sa fac o mentiune referitor la semnal care din cite stiu eu pe vremuri cel mai bun telefon ca semnal era Nokia dar vremurile sau schimbat iar pe primul loc este Samsung ca cel mai apreciat telefon atit ca randament foarte bun in toate privintele nu zic ca nu este cel mai bun telefon mai sint si alte telefoane precum Alcatel(nu stiu daca mai exista) dar in rest aproape orice telefon este bun la semnal.

    • Telefoanele Samsung si iPhone sunt destul de bune in ceea ce priveste receptia semnalului insa nu toate. Chiar si asa, din punctul meu de vedere, nu isi justifica pretul.

  30. Bună dimineața, ați putea să-mi recomandați și mie un telefon mobil care să aibe, benzi de semnal foarte puternice pentru a putea prinde semnal bun la internet și de la distanță față de țărm, menționez că sunt marinar lucrez pe vapor. Vă mulțumesc frumos.

    • Buna ziua,
      Doriti un telefon simplu sau un smartphone?
      O solutie ar fi sa va organizati si sa achizitionati un amplificator de semnal bun, poate costa undeva la 500 de euro insa am inteles ca isi fac treaba.