Probleme functionare date mobile – internet mobil
Daca avem probleme cu functionarea datelor mobile, avem cateva verificari pe care le putem face singuri pentru a identifica sursa problemei si pentru a incerca rezolvarea acesteia, in acest articol vom detalia tot ceea ce putem incerca singuri.
Datele mobile pot fi utilizate pe orice dispozitiv mobil (telefon, tableta, laptop) care suporta un SIM de date, conexiunea de internet fiind realizata prin intermediul acelei cartele. Primul pas pe care trebuie sa-l urmam pentru a ne conecta la internet este sa activam optiunea date mobile in setarile telefonului. Pe telefoanele fabricate in ultimii ani putem pastra atat datele mobile cat si functia wifi activate chiar daca nu suntem intr-o zona cu retea wireless, telefonul va alege corespunzator datele mobile. Insa, pe telefoane mai vechi (exemplu, cu primele versiuni de Android), avand conexiunea wireless activata, datele mobile nu puteau fi folosite.
Internet mobil (date mobile) nefunctionale
Daca datele mobile nu functioneaza, trebuie sa urmam acesti pasi pentru a verifica problema aparuta.
- Verificam daca avem semnal. Daca nu avem semnal sau avem o singura linie, motivul nefunctionarii datelor mobile poate fi acesta, gasiti aici informatii despre ce putem face cand intampinam probleme de semnal.
- Verificam daca apare iconita conexiunii de internet (de obicei este in dreapta sus, langa sau deasupra semnalului), iconita este reprezentata de simbolul E/3G/4G/4G+/5G in functie de tipul retelei la care ne conectam, in majoritatea cazurilor are si 2 sageti mici care indica transferul de date. Daca acea iconita inseamna ca este realizata conexiunea la internet insa daca nu functioneaza datele mobile atunci nu se realizeaza trafic. In situatia in care conexiunea de internet este realizata, cel mai probabil setarile sunt in regula, altfel nu s-ar conecta deloc.
- Incercam repornirea telefonului sau activarea/dezactivarea modului avion, aceasta simpla operatiune poate rezolva problema intampinata.
- Verificam profilul de internet, pentru a se realiza conexiunea la reteaua mobila trebuie sa avem configurat profilul de internet folosind APN-ul (numele punctului de acces) al fiecarui operator, acest profil trebuie sa fie configurat si bifat. Mai departe gasim APN-ul pe care trebuie sa il introducem in functie de operatorul de telefonie mobila utilizat (APN-ul este case sensitive si trebuie sa-l introducem cu litere mici):
- Digi (RCS & RDS): internet (abonament), ppinternet (prepay)
- Orange: net
- Vodafone: live.vodafone.com (cartele cu voce si date), internet.vodafone.com (cartela doar cu date)
- Telekom: broadband, wnw (pentru serviciul web’n’walk); in cazul wnw, trebuie sa introducem si nume utilizator: wnw si parola: wnw
- Lycamobile: data.lycamobile.ro, nume utilizator: lmro, parola: plus
- Akta: net
- Daca intampinati probleme in setarea profilului de internet, lasati un comentariu mentionand modelul de telefon utilizat, operatorul de telefonie si tipul cartelei (abonament sau prepay)
- Testam cartela in alt telefon sau o alta cartela in acelasi telefon, in felul acesta putem verifica daca problema are legatura cu cartela sau cu telefonul
- Testam datele mobile afara sau in alta zona, util in special daca avem semnal redus in zona, asa putem exclude o problema legata de acoperirea din zona
Probleme functionare date mobile – internet mobil – viteza redusa Digi, Vodafone, Orange, Telekom, Lycamobile, Akta
Daca avem viteza redusa la internet mobil, putem urma acesti pasi:
- Repornim telefonul
- Verificam daca am depasit cantitatea de trafic lunar, caz in care viteza este redusa considerabil, in cele mai multe cazuri la maxim 128 Kbps download; aceasta verificare se poate face, in functie de operator, prin USSD sau sunand la relatii cu clientii
- Verificam semnalul, avand 0-2 linii de semnal, viteza poate fi redusa considerabil
- Verificam tipul retelei din zona, retelele 4G/4G+/5G ofera viteze mai mari pe cand retelele 2G/3G ofera viteze reduse
Daca intampinati probleme cu functionarea datelor mobile, lasati un comentariu mai jos specificand ce verificari ati facut pana in prezent si vom incerca sa va ajutam.
Am semnlu slab la datele mobile vodafone
Semnal pentru apeluri de voce aveti?
Am litera E sub acele 2 săgeți, am încercat sa repornesc telefonul, nu merge. Tot E și abia deschid paginile de net. Am samsung galaxy s20 5g cu telecom.
Arata „conectare la retea”, datele mobile arata ca merg dar nu pot trimite nici un mesaj pe whatsapp si am incarcat o din nou in speranta de a rezolva problema, cartela a fost schimbata cu una noua (cu acelasi nr de telefon) si ulterior a fost schimbat si telefonul. Acum se intampla iar asta
De ce imi pica semnalul după ce închid datele mobile?
Posibil o problema legata de telefon. Ce model de telefon folosesti?
Bună dimineaţa! Am probleme cu datele mobile,am încercat toate variantele și nu se activează,iar la secțiunea nume accese lipsește numele rețelelor DIGI Mobil,e o problemă recentă,mereu a funcționat!
Buna ziua,
In caz ca mai aveti aceasta problema, daca la Numele punctelor de acces lipseste profilul Digi, trebuie sa il adaugati. Introduceti la Nume: Digi si APN: internet.
Salut
Am un Iphone 13 cu cartela lycamobile de germania si o folosesc mult în roaming, pe norvegia, ideea e ca am semnal cu retea de net lte pe date mobile dar nu merge netul, de la ce poate fi problema, specific ca la prietenul meu avand si el tot cartela de lycamobile de germania si o folosește pe Norvegia, dar pe un Samnsug A13 îi merg datele mobil perfect
Buna ziua,
Mai aveti aceasta problema?
Posibil sa nu fie setarile de date facute. La numele punctelor de acces va apare ceva?
Buna ziua!
Nu am mai intampinat aceasta problema, am un Huawei P10 Lite si de 3 zile la ora 22:00 in fiecare seara mi se opresc datele mobile. Am intrat in toate setările posibile din telefon si nu am rezolvat nimic. Am revenit la setările din fabrică cu toate ca mi s-a sters tot ce aveam prin telefon si nimic.
Buna seara,
Se dezactiveaza optiunea de date mobile din setari sau ramane activa dar nu mai functioneaza? Semnalul ramane?
Buna ziua!
Am un telefon Samsung Gallaxi A21 cu o cartele Vodafone numai internet, datele mobile sunt activate si daca incerc sa sun pe Whatsapp scrie ca nu sunt conectat la retea. Inchid si deschid date mobile merge si dupa putin timp iar apare acesata problema. poate ma ajutati cu un sfat. multumesc anticipat!
Buna seara,
In afara de WhatsApp, aveti probleme si cu alta aplicatie sau navigand pe internet? Aveti aplicatia WhatsApp actualizata la zi?
Buna! Eu intampin urmatoarea problema! Am un iphone 13 mini, si cand dau sa activez datele mobile nu se activeaza, decat daca activez mod avion si il reactivez. Acesta problema este pe vodafone. Mentionez ca inainte eram pe orange si nu aveam aceasta problema. Oare care ar fi cauza?
Buna Irina,
Ai incercat repornirea telefonului? Semnalul e bun in zona?
Am înlocuit cartela în alte 2 telefoane și nu funcționează internetul. Apare doar E-ul.
Posibil ca sim-ul să fie problema ?
Setarile pentru datele mobile in telefon sunt facute?
Daca apare E inseamna ca datele mobile functioneaza insa doar pe reteaua 2G. Cate SIM-uri aveti in acel telefon acum? La ce operator este cartela cu probleme?
Nu merg datele mobile la telekom
Mai aveti aceasta problema?
Salut! Recent mi-am reîncărcat cartela și după câteva ore internetul de la 4G, acum merge pe E, am încercat toate metodele însă niciuna nu merge, ce ar putea avea?
Salut Bogdan,
La ce operator ai cartela? Suna la relatii cu clientii pentru a verifica daca nu cumva ai depasit cantitatea de trafic, caz in care ti s-ar reduce drastic viteza. Esti conectat pe o retea 4G acum, iti apare 4G sau LTE sus?
Am achiziționat un Samsung s22, și am o cartelă pe abonament de la Telekom, îmi arată că are semnal și apare și indicatorul cu 4G+ dar nu merge internetul.
Se intampla la orice adresa sau la o singura adresa? Posibil sa fie semnal slab in zona.
Se întâmplă în tot orașul
Ori are Telekom reteaua praf in tot orasul, ori este o problema cu telefonul. Iti recomand sa testezi si cu alta cartela, eventual de la un alt operator.
Am o cartela de Lyca mobile de Franța, până aseară mi-a mers internet ul,aseară sa oprit deodată,internet am ,dar când îl activez nu m-ai apare „h” sau „3g” nu știu ce are …
Ati incercat repornirea telefonului? Aveti activa o optiune cu date mobile?
Am semnal la telefon, datele mobile nu se pornește, și nu am internet
Setarile in telefon sunt facute corect?
La ce operator aveti cartela? Profilul de internet este configurat? Nu functioneaza doar la o adresa sau nicaieri? Ce model de telefon folositi? Ati testat cartela si in alt telefon?
Bună am un telefon cu marca Oukitel cu cartela Vodafone și ți-am urmat pașii dar tot nu vrea sa meargă datele mobile
Salut Silviu,
Ai incercat repornirea telefonului? Ce ai introdus la APN? Datele mobile functioneaza daca introduci cartela in alt telefon?
De cinci ani tot plătesc pt.abonament Digi fără a avea internet wireless și date mobile exprimarea mea pe internet a fost și este îngrădită de Chrome pe toate dispozitivele mele personale am făcut și la poliție și la furnizor in scris sesizare dar văd că e inzadar tot așa se continua o sa consult și un avocat sa vedem ce e de făcut cineva a avut un interes să facă asta trebuie sa vedem de ce și ce a făcut pe contul meu de nu pot să mă conectez
Vad ca ati facut sesizare peste tot pe unde nu trebuie, dar la operatorul care va furnizeaza aceste servicii ati facut sesizari? Daca da, ce raspuns vi s-a dat?
Pierdere conexiune la A51.
In timp ce sunt conectat la date mobile si ma uit sau nu pe net efectiv se deconecteaza si imi apare lipsa conexiune. Sunt nevoit sa comut manual in format 2G iar apoi iar in format 4G dupa care un timp functioneaza (nu e o durata precisa, pot fi 5 minute sau o ora) dupa care iar se deconecteaza.
Telefonul e in garantie insa daca il trimit la service pierd iar toate datele si aplicatiile. Pot remedia cumva aceasta problema?
Modul retelei este pe automat? Incearca sa selectezi optiunea LTE/4G Only.
Mie îmi arata notificarea aceea de la Vodafone
„Conectativa la retea” deși merge sa sun, mi-am încărcat cartela ieri. Ce pot sa fac?
Nu ai semnal. Daca problema este aceeasi, ia legatura cu cei de la Vodafone sa verifice cartela.
Am achiziționat un Qubo p-668, iar datele mobile în rețeaua Vodafone nu funcționează, deși telefonul în mod automat și-a configurat setările pentru cartela sim. Alt lucru deranjant este că datele mobile pentru o cartelă Orange funcționează, dar Vodafone nu.
Ai verificat sa fie APN-ul setat corect?
AM PROBLEMA CU CONECTARE DATE VODAFONE ,,AM CONECTAT SI DATELE AM TRECUT SI APN UL ACELA ,INTERNET VODAFONE RO AM DAT SI RETEAU4G,AM DAT MOD AVION AM REVENIT DIN NOU DECI NU STIM CE SA MAI FACEM TELEFONUL ESTE IHUNT APEX ULTRA S 20 SI SIM VODAFON MULTUMIM
APN-ul trebuie sa fie live.vodafone.com, din comentariul tau nu inteleg daca pe acesta l-ai folosit.
EmTel – Mauritius
Cu ce te putem ajuta? Ai probleme cu o cartela de la Emtel in Mauritius?
Mie nu-mi merge Cartela de la telekom de cate ori sun pe apel pe watchaap mi se ia datele pur si simplu imi trimite mesaj ca nu am net
Semnal aveti in zona dvs? Puteti efectua apel de voce?
eu am a51 si nu imi merg datele mobile chiar daca sunt conectata
Setarile de date mobile in telefon sunt facute? Adica APN-ul?
La ce va referiti prin faptul ca sunteti conectata, va apar acele liniute de la date mobile si 4G?