Probleme semnal Digi, Telekom, Vodafone, Orange

Printre cele mai frecvente probleme ale operatorilor de telefonie mobila reprezinta problemele de semnal, atat in interiorul locuintelor cat si afara, in orase sau in zone rurale, oriunde putem intampina probleme cu semnalul retelelor de telefonie mobila.

Este bine de stiut ca problemele retelelor mobile se pot manifesta in mai multe feluri, dupa cum urmeaza, indiferent ca facem referire la retele 2G, 3G sau 4G:
-probleme de semnal indoor (probleme de semnal in interiorul locuintei, la birou, in orice cladire);
-probleme de semnal outdoor (probleme de semnal in afara locuintelor);
-semnal constant insa probleme privind intreruperi in timpul convorbirilor sau intreruperea apelurilor;
-semnal bun, partea de voce este in regula insa datele mobile functioneaza necorespunzator;

Problemele de semnal indoor (in casa) pot fi cauzate de structura peretilor locuintei, de pozitionarea locuintei sau chiar de anumite dispozitive care pot cauza interferente. In cazuri rare, de exemplu la Digi, problemele de semnal indoor din zonele urbane, in blocuri de exemplu, erau rezolvate prin montarea unor echipamente de amplificare a semnalului in scara blocului. Astfel, problemele erau rezolvate fara optimizarea unui site sau montarea unei noi antene. Problemele de semnal in zonele rurale sunt mult mai frecvente, de obicei avem un site care deserveste mai multe localitati.

Probleme semnal Digi, Telekom, Vodafone, Orange
Intreruperile in timpul convorbirilor pot aparea atat in situatia in care avem pierderi de semnal dar si in cazul in care avem semnal maxim. Daca suntem intr-o zona foarte aglomerata, chiar daca semnalul este maxim putem avea foarte usor intreruperi in timpul convorbirilor din cauza congestiei retelei din zona. Reteaua este supraincarcata iar performanta se degradeaza considerabil, cauzand intreruperile din timpul convorbirilor si functionarea greoaie a datelor mobile.

Indiferent ca este vorba de probleme de semnal (lipsa semnalului sau pierderi) sau intreruperi in timpul convorbirilor, fiecare problema poate fi sesizata la serviciul de relatii cu clientii al operatorului la care avem cartela/abonamentul. Preferabil este sa sesizam problemele doar in zonele foarte frecventate de noi pentru a evita sesizari inutile (este inutil sa sesizam o problema intr-o zon unde ajungem odata pe an, de exemplu). Pentru verificarea exacta a problemei trebuie sa oferim informatii cat mai exacte privind localizarea, este ideal daca putem oferi inclusiv coordonatele zonei.

Neinregistrat in retea Digi, Orange, Vodafone, Telekom

Pe majoritatea telefoanelor cu Android, atunci cand avem probleme de semnal, vom avea mesajul neinregistrat in retea. Un alt mesaj pe care il putem avea este fara serviciu sau no service.

Unele probleme de semnal se pot rezolva in cateva saptamani, altfele se pot rezolva in cativa ani iar unele probleme nu se vor rezolva. Depinde de intentia operatorului de a dezvolta reteaua in zona, de numarul de persoane care reclama probleme in zona respectiva si de numarul de abonati din acea localitate.

Exceptand situatiile in care nu exista semnal in zona, problemele prin care nu avem semnal pe telefon pot avea si alte cauze:

  • mod avion activat
  • change IMSI setat incorect, de regula aceasta problema apare cand ne intoarcem din afara tarii, optiunea change IMSI trebuie sa fie setata pe National
  • probleme SIM, pentru a evita cazul in care cartela nu este detectata, verificam daca alaturi de semnalul „doar apeluri de urgenta” apare si o eroare de SIM

Daca suntem interesati de acoperirea mobila pentru o anumita localitate/zona, putem utiliza hartile/uneltele puse la dispozitie de catre operatorii de telefonie mobila din tara pentru a ne face o idee despre acoperirea din zona. La unii operatori avem o harta estimativa a retelei pe zone iar la alti operatori avem informatii exacte despre acoperire in fiecare localitate din tara.

Probleme semnal Digi, Telekom, Vodafone, Orange

Problemele de semnal pot fi rezolvate si de catre noi in unele situatii prin montarea unor echipamente pentru amplificarea semnalului. Daca afara semnalul este bun dar in interior avem un semnal slab sau inexistent, putem utiliza un echipament de amplificare a semnalului. Echipamentele bune care pot face o diferenta sunt de regula destul de costisitoare.

Voi ce probleme ati avut cu semnalul, in ce localitate/zona si la ce operator?

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

352 COMENTARII

  1. Bunã ziua! Locuiesc la Mãrãşeşi jud.Vrancea cam în centril oraşului. Am probleme cu semnalul în unele locații în special în casã. Folosesc rețeaua Digi şi un telefon Samsung S8 adus din Anglia. Doresc sã ştiu dacã se poate remedia problema din telefon.

    • Din telefon nu se poate rezolva problema semnalului. Introduceti cartela in alt telefon daca aveti si vedeti ce semnal are poate este mai ok. Daca vreti sa folositi cartela doar pentru voce fara internet treceti telefonul pe reteaua 2G ar trebui sa aveti semnalul excelent dar nu veti avea date mobile .Daca vreti sa folositi datele mobile atunci faceti o sesizare la Relatii Clientii sa se verifice semnalul in zona. Daca stati mai mult pe acasa sfatul meu este sa treceti telefonul pe reteaua 2G si sa folositi wifi-ul daca aveti internet fix de la ei cu router.

  2. Probleme permanente cu nivelul de semnal afara iar in casa ,,neanregistrat”.Asta se intampla de zeci de ani ,sperand sa se inbunatateasca odata cu evolutia tehnologiei in mun .Slobozia cartier Slobozia Noua.Folosesc reteaua vodafone doar ca am ceva beneficii de 20 de ani de cand am abonament la ei.Mentionez ca am incercat si digi si orange rezultat zero.La telecom pare ca este cu o bara de semnal peste vodafone,adica daca vdf.e neanregistrat telecom e acolo cu zero semnal,daca vdf. apare telecom are o bara si asa mai departe…

    • Fie este o zona izolata care nu prezinta interes pentru operatori, fie este dezavantajata de pozitionare, altfel nu vad de ce ar fi probleme de semnal la toti operatorii.
      Internet fix aveti in locatie? Daca da, optati pentru un telefon care suporta Wi-Fi Calling la Vodafone si folositi abonamentul de voce prin reteaua wifi.

  3. Nu am semnal la internet com.Dămienești, jud.Bacău
    Sunt un client fidel de atâția ani de zile iar operatorul( Telekom) își bate efectiv joc de mine.Plătesc internetul absolut degeaba, nu am semnal deloc. E normal să fie așa? Cu siguranță voi alege alt operator.

    • Daca ati facut sesizari la ei si nu s-au rezolvat, treceti la un operator care are semnal bun in zona. Nu exista un operator care sa aiba semnal peste tot iar problemele de semnal se rezolva greu cam la toti operatorii. Important este sa testati inainte semnalul noului operator la adresele unde va intereseaza cel mai mult.

  4. ÎN DATA DE 08.11.2020 AM ÎNCHEIAT UN CONTRACT LA DISTANȚĂ
    PENTRU PORTAREA DE LA ROMTELECOM A NR.07****** PE CARE L-AM
    PORTAT DE LA ORANGE,DAR NIVELUL DE SEMNAL E MAI MIC . VREAU SĂ
    VERIFICA NIVELUL SEMNALULUI LA REȘEDINȚA MEA  !
    AU TRECUT 8 ZILE ! ȘI……. NICIUN SEMN !   TEL.07******* ,CÂT MAI AȘTEPT ?

    • Noi nu reprezentam niciun operator de telecomunicatii.
      Verificarea problemelor de semnal dureaza mai mult.
      Puteti suna din nou la relatii cu clientii pentru a solicita urgentarea rezolvarii problemei.

  5. Buna ziua,aveti probleme foarte mari,am dus si telefonul la service de 2 ori.cateodata am semnal bun dar nu merge internetul..iar cateodata,de fapt in majoritatea timpului nu am semnal sau maxim 1..2 linii..telefon samsung galaxy s9 plus,am dat 2700 lei doar pt ca vroiam un tel bun cu semnal si baterie buna.locatia este Sat ghiocel,comuna podenii noi,prahova.releul este la aprox 10 km,dar degeaba

    • Buna ziua,
      Noi nu reprezentam niciun operator de telecomunicatii, la ce operator aveti cartela?
      Telefoanele scumpe nu sunt neaparat foarte bune in ceea ce priveste receptia semnalului. Sunt telefoane bune dpdv al receptiei si telefoane mai putin bune, chiar daca sunt scumpe.
      Ar fi util daca ati putea testa si un alt telefon cu acelasi operator in zona sa vedeti cum este semnalul.
      De asemenea, este recomandat sa faceti o sesizare la operatorul respectiv pentru verificarea semnalului in zona.

  6. Buna ziua, sunt client cu abonament de telefonie mobila ..internet…tv..etc. nu este posibil că în era tehnologiei și a vitezei, sa nu am semnal la telefon!

  7. Buna ziua! Vreau să-mi reziliați contractul cu numărul de cod ***** deoarece am probleme cu semnalul , în unele zone am semnal slab, iar in altele lipsa semnal.

    • Buna ziua,
      Noi nu reprezentam niciun operator de telecomunicatii.
      La ce operator sunteti abonat? 
      Aveti perioada contractuala?
      Aveti probleme cu semnalul si la adresa din contract?

  8. In multe zile, repetate, apar blocaje, intreruperi, sacadare de sunet pe toate posturile, ce dureaza chiar si 30 minute. Rog rezolvati ca sa ramanem pe Vodafone !
    *****, Timisoara, str.* nr.*

    • Noi nu suntem de la Vodafone.
      Cand aveti astfel de probleme, faceti o sesizare la relatii cu clientii Vodafone (deranjamente) la numarul 0311001000 sa verifice.

  9. Buna seara!Ma numesc Gheorghe,am nr tel 07*****,am sunat pe data de 01.08.2020,in jurul orelor 21:00 la oficiul de service 0368400414,pentru a sesiza lipsa de semnal pentru abonat cu nr 07******,****,CNP ******,iar operatorul de serviciu mi-a refuzat inregistrarea acesteia,fara un motiv intemeiat.Rog sa faceti o ancheta interna si sa luati masurile ce se impun.Multumesc anticipat!Cu mult respect,Gheorghe.

  10. […] Verificam daca avem semnal. Daca nu avem semnal sau avem o singura linie, motivul nefunctionarii datelor mobile poate fi acesta, gasiti aici informatii despre ce putem face cand intampinam probleme de semnal. […]