Probleme semnal Digi, Telekom, Vodafone, Orange

Printre cele mai frecvente probleme ale operatorilor de telefonie mobila reprezinta problemele de semnal, atat in interiorul locuintelor cat si afara, in orase sau in zone rurale, oriunde putem intampina probleme cu semnalul retelelor de telefonie mobila.

Este bine de stiut ca problemele retelelor mobile se pot manifesta in mai multe feluri, dupa cum urmeaza, indiferent ca facem referire la retele 2G, 3G sau 4G:
-probleme de semnal indoor (probleme de semnal in interiorul locuintei, la birou, in orice cladire);
-probleme de semnal outdoor (probleme de semnal in afara locuintelor);
-semnal constant insa probleme privind intreruperi in timpul convorbirilor sau intreruperea apelurilor;
-semnal bun, partea de voce este in regula insa datele mobile functioneaza necorespunzator;

Problemele de semnal indoor (in casa) pot fi cauzate de structura peretilor locuintei, de pozitionarea locuintei sau chiar de anumite dispozitive care pot cauza interferente. In cazuri rare, de exemplu la Digi, problemele de semnal indoor din zonele urbane, in blocuri de exemplu, erau rezolvate prin montarea unor echipamente de amplificare a semnalului in scara blocului. Astfel, problemele erau rezolvate fara optimizarea unui site sau montarea unei noi antene. Problemele de semnal in zonele rurale sunt mult mai frecvente, de obicei avem un site care deserveste mai multe localitati.

Probleme semnal Digi, Telekom, Vodafone, Orange
Intreruperile in timpul convorbirilor pot aparea atat in situatia in care avem pierderi de semnal dar si in cazul in care avem semnal maxim. Daca suntem intr-o zona foarte aglomerata, chiar daca semnalul este maxim putem avea foarte usor intreruperi in timpul convorbirilor din cauza congestiei retelei din zona. Reteaua este supraincarcata iar performanta se degradeaza considerabil, cauzand intreruperile din timpul convorbirilor si functionarea greoaie a datelor mobile.

Indiferent ca este vorba de probleme de semnal (lipsa semnalului sau pierderi) sau intreruperi in timpul convorbirilor, fiecare problema poate fi sesizata la serviciul de relatii cu clientii al operatorului la care avem cartela/abonamentul. Preferabil este sa sesizam problemele doar in zonele foarte frecventate de noi pentru a evita sesizari inutile (este inutil sa sesizam o problema intr-o zon unde ajungem odata pe an, de exemplu). Pentru verificarea exacta a problemei trebuie sa oferim informatii cat mai exacte privind localizarea, este ideal daca putem oferi inclusiv coordonatele zonei.

Unele probleme de semnal se pot rezolva in cateva saptamani, altfele se pot rezolva in cativa ani iar unele probleme nu se vor rezolva. Depinde de intentia operatorului de a dezvolta reteaua in zona, de numarul de persoane care reclama probleme in zona respectiva si de numarul de abonati din acea localitate.

Exceptand situatiile in care nu exista semnal in zona, problemele prin care nu avem semnal pe telefon pot avea si alte cauze:

  • mod avion activat
  • change IMSI setat incorect, de regula aceasta problema apare cand ne intoarcem din afara tarii, optiunea change IMSI trebuie sa fie setata pe National
  • probleme SIM, pentru a evita cazul in care cartela nu este detectata, verificam daca alaturi de semnalul „doar apeluri de urgenta” apare si o eroare de SIM

Daca suntem interesati de acoperirea mobila pentru o anumita localitate/zona, putem utiliza hartile/uneltele puse la dispozitie de catre operatorii de telefonie mobila din tara pentru a ne face o idee despre acoperirea din zona. La unii operatori avem o harta estimativa a retelei pe zone iar la alti operatori avem informatii exacte despre acoperire in fiecare localitate din tara.

Probleme semnal Digi, Telekom, Vodafone, Orange

Problemele de semnal pot fi rezolvate si de catre noi in unele situatii prin montarea unor echipamente pentru amplificarea semnalului. Daca afara semnalul este bun dar in interior avem un semnal slab sau inexistent, putem utiliza un echipament de amplificare a semnalului. Echipamentele bune care pot face o diferenta sunt de regula destul de costisitoare.

Voi ce probleme ati avut cu semnalul, in ce localitate/zona si la ce operator?

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

340 COMENTARII

  1. Buna ziua,aveti probleme foarte mari,am dus si telefonul la service de 2 ori.cateodata am semnal bun dar nu merge internetul..iar cateodata,de fapt in majoritatea timpului nu am semnal sau maxim 1..2 linii..telefon samsung galaxy s9 plus,am dat 2700 lei doar pt ca vroiam un tel bun cu semnal si baterie buna.locatia este Sat ghiocel,comuna podenii noi,prahova.releul este la aprox 10 km,dar degeaba

    • Buna ziua,
      Noi nu reprezentam niciun operator de telecomunicatii, la ce operator aveti cartela?
      Telefoanele scumpe nu sunt neaparat foarte bune in ceea ce priveste receptia semnalului. Sunt telefoane bune dpdv al receptiei si telefoane mai putin bune, chiar daca sunt scumpe.
      Ar fi util daca ati putea testa si un alt telefon cu acelasi operator in zona sa vedeti cum este semnalul.
      De asemenea, este recomandat sa faceti o sesizare la operatorul respectiv pentru verificarea semnalului in zona.

  2. In multe zile, repetate, apar blocaje, intreruperi, sacadare de sunet pe toate posturile, ce dureaza chiar si 30 minute. Rog rezolvati ca sa ramanem pe Vodafone !
    *****, Timisoara, str.* nr.*

  3. Buna seara!Ma numesc Gheorghe,am nr tel 07*****,am sunat pe data de 01.08.2020,in jurul orelor 21:00 la oficiul de service 0368400414,pentru a sesiza lipsa de semnal pentru abonat cu nr 07******,****,CNP ******,iar operatorul de serviciu mi-a refuzat inregistrarea acesteia,fara un motiv intemeiat.Rog sa faceti o ancheta interna si sa luati masurile ce se impun.Multumesc anticipat!Cu mult respect,Gheorghe.