Probleme semnal Digi, Telekom, Vodafone, Orange

Printre cele mai frecvente probleme ale operatorilor de telefonie mobila reprezinta problemele de semnal, atat in interiorul locuintelor cat si afara, in orase sau in zone rurale, oriunde putem intampina probleme cu semnalul retelelor de telefonie mobila.

Este bine de stiut ca problemele retelelor mobile se pot manifesta in mai multe feluri, dupa cum urmeaza, indiferent ca facem referire la retele 2G, 3G sau 4G:

  • probleme de semnal indoor (probleme de semnal in interiorul locuintei, la birou, in orice cladire);
  • probleme de semnal outdoor (probleme de semnal in afara locuintelor);
  • semnal constant insa probleme privind intreruperi in timpul convorbirilor sau intreruperea apelurilor;
  • semnal bun, partea de voce este in regula insa datele mobile functioneaza necorespunzator;

Problemele de semnal indoor (in casa) pot fi cauzate de structura peretilor locuintei, de pozitionarea locuintei sau chiar de anumite dispozitive care pot cauza interferente. In cazuri rare, de exemplu la Digi, problemele de semnal indoor din zonele urbane, in blocuri de exemplu, erau rezolvate prin montarea unor echipamente de amplificare a semnalului in scara blocului. Astfel, problemele erau rezolvate fara optimizarea unui site sau montarea unei noi antene. Problemele de semnal in zonele rurale sunt mult mai frecvente, de obicei avem un site care deserveste mai multe localitati.

Probleme semnal Digi, Telekom, Vodafone, Orange

Intreruperile in timpul convorbirilor pot aparea atat in situatia in care avem pierderi de semnal dar si in cazul in care avem semnal maxim. Daca suntem intr-o zona foarte aglomerata, chiar daca semnalul este maxim putem avea foarte usor intreruperi in timpul convorbirilor din cauza congestiei retelei din zona. Reteaua este supraincarcata iar performanta se degradeaza considerabil, cauzand intreruperile din timpul convorbirilor si functionarea greoaie a datelor mobile.

Indiferent ca este vorba de probleme de semnal (lipsa semnalului sau pierderi) sau intreruperi in timpul convorbirilor, fiecare problema poate fi sesizata la serviciul de relatii cu clientii al operatorului la care avem cartela/abonamentul. Preferabil este sa sesizam problemele doar in zonele foarte frecventate de noi pentru a evita sesizari inutile (este inutil sa sesizam o problema intr-o zon unde ajungem odata pe an, de exemplu). Pentru verificarea exacta a problemei trebuie sa oferim informatii cat mai exacte privind localizarea, este ideal daca putem oferi inclusiv coordonatele zonei.

Unele probleme de semnal se pot rezolva in cateva saptamani, altfele se pot rezolva in cativa ani iar unele probleme nu se vor rezolva. Depinde de intentia operatorului de a dezvolta reteaua in zona, de numarul de persoane care reclama probleme in zona respectiva si de numarul de abonati din acea localitate.

Daca suntem interesati de acoperirea mobila pentru o anumita localitate/zona, putem utiliza hartile/uneltele puse la dispozitie de catre operatorii de telefonie mobila din tara pentru a ne face o idee despre acoperirea din zona. La unii operatori avem o harta estimativa a retelei pe zone iar la alti operatori avem informatii exacte despre acoperire in fiecare localitate din tara.

Probleme semnal Digi, Telekom, Vodafone, Orange

Problemele de semnal pot fi rezolvate si de catre noi in unele situatii prin montarea unor echipamente pentru amplificarea semnalului. Daca afara semnalul este bun dar in interior avem un semnal slab sau inexistent, putem utiliza un echipament de amplificare a semnalului. Echipamentele bune care pot face o diferenta sunt de regula destul de costisitoare.

Voi ce probleme ati avut cu semnalul, in ce localitate/zona si la ce operator?

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

25 COMENTARII

  1. sunt abonat orange de 15 ani si vreau sa va aduc la cunostinta ca de cativa ani semnalul pe mobil la adresa care locuiesc este foarte prost.PENTRU A PUTEA VORBI TREBUIE SA STAU LA GEAM SAU INTRUN ANUMIT LOC CEEA CE NU ESTE ADMISIBIL..DACA NU REZOLVATI PROBLEMA VOP FI NEVOITA SA SCHIMB OPERATORUL.

    • Noi nu reprezentam compania Orange, doar oferim informatii.
      Pentru a face o sesizare in privinta semnalului slab la Orange va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii Orange (deranjamente).

  2. Buna ziua,
    Suntem o comunitate de peste 200 de numere de casa in sat Boga, com Pietroasa, Jud Bihor, nu avem semnal de telefonie, internet, iar tv numai prin satelit in anumite zone.
    Credeți ca se poate ceva in acest sens?
    Cu multumiri

        • In cazul acesta va recomand sa faceti o cerere cu semnaturile tuturor abonatilor interesati prin care sa solicitati dezvoltarea retelei in zona respectiva si sa va adresati fiecarui operator principal din tara. Daca din punct de vedere comercial vor exista perspective pentru operatori, mai ramane doar solutia tehnica sa fie verificata. Faceti o cerere la fiecare operator, de exemplu la Digi puteti solicita la relatii cu clientii (0314004600) sa ajunga un agent de teren acasa sa va lase o astfel de cerere pe care sa o semneze fiecare potential abonat (Nume, adresa si semnatura).

        • Cu siguranță sunteți într-o zonă moartă, undeva prin munți, în afara traficului. Un turn de retransmisie costă 10.000 euro, licenta anuală încă citeva mii… Nu rentează pentru nici o firmă să bage banii acolo intrucit nu si-i vor scoate niciodată, ba vor fi chiar pe pierdere pentru câteva zeci de abonați… (sunt sigur că acolo aveți mulți vârstnici care probabil nu au văzut în viața lor telefon mobil, și cu atât mai puțin nu au cu cine vorbi)