Black Friday a fost si anul acesta tot o mare teapa.

Ne-am obisnuit ca in tarisoara noastra nimic sa nu fie ok. Suntem obisnuiti sa imprumutam obiceiuri de la altii si sa le modelam asa cum stim noi mai bine. Asta am facut si cu Black Friday. Ideea initiala era ca o singura data pe an (nu 2 luni,  Altex) magazinele de electronice, electrice, IT si nu numai sa reduca cat mai multe produse cu un procent cat mai mare.

Vazand aceste lucruri ne-am zis si noi: Oooo ce idee buna! De ce sa nu scoatem si noi ceva bani din asta. La inceput a fost ok. Reduceri mai mari sau mai mici (dar reale), comenzile in aceasta zi nu erau atat de multe, ziua de reduceri tinea doar o zi si nu se facea atata tam-tam pe tema asta. Totusi pe masura ce timpul trece, noi „evoluam”.

Cel mai probabil, multi dintre compatriotii nostri au strans tot anul bani pentru a-si cumpara ceva in aceasta zi. Nimic de spus insa ma macina o intrebare. Daca tot anul ai strans bani sa cumperi acel ceva, nu puteai sa-i urmaresti pretul sa vezi daca intr-adevar il cumperi sau nu la reducere? Daca toata lumea ar face acest lucru, magazinele nu si-ar mai bate joc in asemenea hal de clienti. Felicitari, ai asteptat tot anul ca sa cumperi mai scump.

Magazinele profita de pe urma acestui black friday. Si profita mult mai mult decat ar trebui iar toate astea se datoreaza naivitatii romanilor. Repet, ideea acestei ‘sarbatori’ era alta. Magazinele ar trebui sa reduca preturile cat pot ca sa vanda cat mai mult, in ultima zi din octombrie. Ai auzit Altex? Ultima zi! O zi, nu o luna. Cand eMag dadea startul acestor reduceri, Altex era deja la a 4-a runda. Si tin sa mentionez ca si eMag a inceput mai devreme cu o saptamana. Pariez pe ce vreti ca vom avea black friday in martie la cadouri si flori, in decembrie la articole de dezapezit, de Pasti la oua si miei, de Craciun la porci etc.

Reducerile false sunt si ele ceva specific noua. Romanul cumpara atunci cand vede pretul taiat. Daca langa acest pret apare si procentul care este destul de mare atunci nu mai incape indoaiala. Trebuie cumparat. Ce conteaza ca pretul produsului a crescut in ultima luna cu 50%? Este redus, trebuie cumparat. Parca in fiecare luna de octombrie romanii sunt posedati de un drac cumparator. In momentul in care acel drac pleaca, unii dintre ei isi dau seama de gresala, altii nu. Totusi, cativa oameni profitori numara la bani inca 2 luni dupa aceasta dezamagire numita Black Friday.

In concluzie, trebuie urmarit un produs cu cateva luni inainte iar daca nu ai timp sa faci asta, sunt site-uri gratuite unde poti compara preturile produselor din ultima perioada. E nevoie doar de un click.

2 COMENTARII

  1. Eu nu am gasit nimic din ce aveam pe lista de produse favorite redus deci nu am cumparat :)Amazon face reduceri adevarate si nu se blocheaza niciodata site-ul chiar daca traficul este de 1000x mai mare 😀 Astia de la Emag sunt niste comunisti acum 2 ani m-au banat pe pagina lor de fb pentru ca le-am zis in mod civilizat ca nu se compara cu cei de la Amazon. La noi si produsele „reduse” sunt mai scumpe decat cele fara reducere pe amazon. Acum ca cei de la Pcgarage apartin de emag au avut preturile mai mari la 99% din produse ca sa iasa Emag-ul cu reduceri mai mari .

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here