Blocare roaming la limita de 50 euro
Utilizarea serviciilor roaming in UE nu presupune costuri mari, operatorii sunt obligati sa ofere o parte a beneficiilor nationale si in roaming, singurul operator din Romania pentru care nu se intampla acest lucru este Digi (RCS & RDS), primind aprobarea ANCOM de a taxa serviciile in roaming datorita preturilor reduse practicate.

Insa, chiar si cu aceste preturi mici, tot putem efectua un cost mare, in special utilizand datele mobile. Spre exemplu, daca avem activate update-urile automate pe date mobile, putem avea un trafic destul de mare. Streamingul live sau videoclipurile de o calitate ridicata consuma, de asemenea, mult trafic de date.

Pentru a evita situatii neplacute, ANCOM a impus operatorilor un plafon maxim de 50 de euro pe care clientii il pot consuma (in prima faza) in roaming. Operatorii de telecomunicatii sunt obligati sa avertizeze abonatii cand au ajuns la 80% din aceasta suma (cand s-a atins suma de 40 de euro) si sa restrictioneze accesul serviciului roaming atunci cand este atins acest plafon maxim.

Daca dorim sa utilizam in continuare serviciul roaming, trebuie sa informam operatorul in acest sens pentru a debloca roamingul. La unii operatori, deblocarea se poate face trimitand un SMS cu textul DA ca raspuns numarului de la care am primit mesajul de informare iar la alti operatori trebuie sa ii contactam telefonic. Daca nu mai avem posibilitatea de a suna la relatii cu clientii de pe alt numar, putem face o solicitare online pe site-ul operatorului respectiv. Instructiunile privind reactivarea roamingului ar trebui sa fie afisate in SMS-ul primit.

Acest plafon exista atat in statele UE/SEE, cat si in tari non-UE. Avand in vedere ca suma tarifata creste mult mai repede in tarile non-UE, unde tarifele sunt mult mai mari, aceasta limita de 50 de euro este foarte importanta, in special pentru clientii care nu s-au informat corespunzator despre costurile in roaming inainte de a pleca din Romania.

Asadar, daca va intrebati de ce a fost blocat roamingul dupa consumul de 50 de euro, raspunsul este mai sus. Daca nu am fost informati prin SMS cand am atins limita de 50 de euro iar serviciul de voce si date nu au fost blocate, putem face o sesizare la ANCOM in acest sens, pe site-ul oficial ancom.org. Aceste informatii se aplica indiferent de operatorul de la care avem cartela de telefonie mobila (Orange, Vodafone, Telekom, Digi, Lycamobile sau Akta).

Blocare roaming la limita de 50 euro
La Digi (RCS – RDS), acesta este mesajul de avertizare privind atingerea a 80% din limita de 50 de euro:

Stimate abonat, va atentionam ca ati consumat 80% din traficul pe care il aveti la dispozitie pentru navigarea pe internet in roaming. Echipa Digi

iar acesta este mesajul primit cand limita de 50 de euro a fost atinsa:

Stimate abonat, ati consumat traficul in valoare de 50 euro. Pentru suplimentare cu inca 50 de euro trimiteti un singur SMS fara continut la 710. Echipa Digi

Voi ati primit un astfel de SMS in roaming? Daca da, cum ati solicitat reactivarea serviciului si cat de repede s-a facut?

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.