Cum urgentam instalarea serviciilor fixe si care este termenul maxim de instalare la RCS – RDS / Digi, Telekom, UPC, Orange si Akta

Una dintre cele mai mari probleme ale operatorilor de servicii fixe din Romania reprezinta timpul de instalare, de aceea vom detalia in acest articol cum putem urgenta instalarea serviciilor fixe de cablu tv, antene satelit, internet, telefonie fixa si care sunt termenele de instalare la Digi, Telekom, UPC, Orange si Akta.

Desi operatorii de telecomunicatii investesc resurse in oferte si in semnarea a cat mai multe contracte, de cele mai multe ori sunt depasiti (in special atunci cand sunt oferte avantajoase) de numarul de contracte si de cererile de instalare astfel incat deseori ajungem sa asteptam saptamani, ba chiar luni pentru instalarea unor servicii.
Cum urgentam instalarea serviciilor de cablu tv, internet si telefonie fixa si care este termenul maxim de instalare la RCS – RDS / Digi?

Digi Romania este una din cele mai problematice companii cand vine vorba de instalarea serviciilor. Numarul mare de abonati (si in crestere) combinat cu eterna lipsa de echipamente de pe stoc fac ca instalarea sa dureze uneori, in cele mai ghinioniste cazuri, chiar si luni de zile.
Putem urgenta instalarea serviciilor RCS – RDS (Digi) prin una din urmatoarele modalitati:

  • sunam la serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS (Digi) la numarul 03xx400401 (unde xx este prefixul judetului) pentru servicii prin cablu sau la numarul 0314004000 pentru antene Digi tv satelit;
  • completam formularul online de pe site-ul Digi Romania;
  • facem o sesizare pe pagina de Facebook Digi Romania;

La Digi, cele mai frecvente motive care ne-au fost reclamate din cauza carora nu s-au instalat serviciile Digi au fost:

  • lipsa echipamente de pe stoc (lipsa antene satelit, lipsa decodoare pentru instalare, lipsa unor echipemente de retea – ONT/switch-uri);
  • efectiv redus al echipelor de instalare (de exemplu, sunt zone in care 1-2 echipe de instalare sunt pe un judet intreg);
  • lipsa retea in zona – desi contractele se semneaza la nivel de localitate, pot exista zone in care RCS – RDS inca nu au ajuns cu reteaua, de exemplu zone indepartate de la marginea localitatii, strazi in care sunt putine case la distanta foarte mare, etc.; in astfel de cazuri, de obicei se constata ca nu este retea si nu se poate face instalarea dupa ce semnam contractul, atunci cand ajunge echipa de instalare in zona.

Termenele de instalare servicii la RCS – RDS sunt:

  • la bloc, maxim o saptamana;
  • la casa, maxim 3 saptamani;
  • termen contractual maxim de instalare a serviciilor, la nivel general, maxim 90 de zile;

Desi aceste termene mi-au fost transmise personal de catre un reprezentant RCS – RDS din sediu, termenul contractual este de maxim 90 de zile. Un termen mare, insa reprezentantul Digi a incercat sa ma convinga ca nu dureaza atat aproape niciodata instalarea.

Cum urgentam instalarea serviciilor de cablu tv, internet si telefonie fixa si care este termenul maxim de instalare la Telekom?

Telekom, compania cu cea mai veche infrastructura de telecomunicatii, a inceput sa aiba mai putine probleme cu instalarea serviciilor din cauza ca le-au scazut numarul de abonati.

Insa, daca totusi avem probleme cu intarzierea instalarii serviciilor fixe, avem urmatoarele modalitati prin care putem urgenta instalarea:

  • apel la numarul 1234 – serviciul de relatii cu clientii Telekom;
  • formular online pe site-ul Telekom;
  • sesizare pe pagina de Facebook Telekom Romania;

Termenul maxim de instalare si activare a serviciilor Telekom este de 30 de zile de la semnarea contractului.

Cum urgentam instalarea serviciilor de cablu tv, internet si telefonie fixa si care este termenul maxim de instalare la UPC?

Pentru clientii neinstalati, acestia pot contacta serviciul de relatii cu clientii UPC prin una din urmatoarele modalitati, in vederea urgentarii instalarii:

  • Apel la numarul 0311000872;
  • formular online pe site-ul UPC;
  • sesizare pe pagina de Facebook UPC Romania;

UPC are o optiune de instalare in urgenta astfel incat, contra unei taxe de 124 de lei cu tva inclus, putem solicita instalarea serviciilor in a doua zi lucratoare de la semnarea contractului. O optiune utila insa cam scumpa din punctul meu de vedere, la alti operatori sunt sanse destul de mari ca serviciile sa se instaleze in primele zile.

Termenul maxim contractual de instalare a serviciilor fixe UPC este de maxim 30 de zile de la semnarea contractului.

Cum urgentam instalarea serviciilor de cablu tv, internet si telefonie fixa si care este termenul maxim de instalare la Akta?

La Akta, putem sa contactam serviciul de relatii cu clientii Akta pentru a urgenta instalarea serviciilor fixe in felul urmator:

  • apel telefonic la numarul 0377778899;
  • formular de contact online pe site-ul Akta;
  • sesizare pe pagina de Facebook Akta Romania;

Termenul maxim de instalare cablu tv si internet Akta este de 17 zile lucratoare de la semnarea contractului.

Cum urgentam instalarea serviciilor de cablu tv, internet si telefonie fixa si care este termenul maxim de instalare la Orange?

Orange ofera servicii fixe prin infrastructura Telekom, in caz ca dorim sa-i contactam pentru a instala mai repede serviciile, o putem face in felul urmator;

  • apel la 300;
  • sesizare online pe site-ul Orange;
  • sesizare pe pagina de Facebook Orange;

Termenul maxim de instalare servicii fixe Orange este de 30 de zile de la semnarea contractului. In plus, la semnarea contractului se face o programare pentru instalare intr-o zi stabilita de comun acord.

De obicei la toate companiile de telecomunicatii se face o programare pentru instalare in prealabil, urmand sa ajunga echipa de instalare la programare. Insa, uneori se intampla ca echipele de instalare sa nu respecte acel termen sau sa ne contacteze ei direct din teren cand ajung, fara sa avem o programare facuta in prealabil.

Pentru orice problema, fie ca dorim sa urgentam instalarea serviciilor, pentru reprogramarea instalarii sau pentru a reclama ca nu a ajuns echipa de instalare, putem contacta serviciul de relatii cu clientii. Ei vor lua legatura cu echipele de instalare sau vor face demersurile necesare pentru urgentarea instalarii.

In general, instalarea serviciilor poate dura cu cateva zile mai mult in cazul in care semnam contractul printr-un agent de teren. Pana cand ajung contractele la sediu si pana sunt procesate va dura mai mult timp decat daca semnam contractul in sediu, acesta fiind operat pe loc de catre reprezentant.

Durata instalarii serviciilor fixe poate fi de la cateva minute (chiar si 10 minute inclusiv cu completarea actelor) pana la cateva ore, in functie de infrastructura pe care se instaleaza serviciile. De exemplu, in cazul in care este o instalare la bloc, prin cablu normal coaxial tras de pe casa scarii, unde deja au mai fost servicii in trecut, decat se testeaza acel cablu si atat, nu dureaza mai mult de cateva minute. Insa, daca este o instalare pe fibra optica la casa, unde este distanta mare de la stalp in casa, se mai fac si cateva suduri de fibra destul de complexe, instalarea poate dura chiar si 2-3 ore. Este bine sa stim aceste lucruri pentru a stii cat ne invoim de la serviciu atunci cand este cazul si sa stim sa nu stresam instalatorul sa lucreze mai repede (ca orice om, cu cat este mai nervos cu atat face o treaba mai de mantuiala).

In cazul in care aveti probleme cu instalarea serviciilor (materiale de instalare facturate, intarzierea instalarii, servicii neinstalate, etc.) lasati un comentariu, mentionand inclusiv la ce operator ati semnat contractul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

50 COMENTARII

  1. incerc de 2 luni sa mi se faca programare pentru instalare.

    am facut un nou contract, in speranta ca treaba va merge mai repede.

    zeci de apeluri la dispecerat digi, fara rezultat.
    am facut o sesizare, fara rezultat.

    instalarea trebuie facuta in com. bradulet, str. principala *, jud. arges, unde am o casa de vacanta, eu fiind rezident in bucuresti.

    am anuntat ca mai raman in bradulet saptamana aceasta, si sper sa se faca instalarea in aceasta saptamana.
    multumesc.

    • Daca dureaza de 2 luni cererea de instalare inseamna ca au o problema cu reteaua din zona sau le lipseste un echipament necesar instalarii. Altfel ar fi trebuit sa se rezolve pana acum, mai ales daca ati facut mai multe sesizari.
      Din pacate nu prea aveti ce sa faceti, termenul contractual de instalare este de 90 de zile si chiar daca este depasit nu prea sunt modalitati prin care sa ii puteti forta sa urgenteze.
      Ideea e ca acolo este o alta problema, nu o simpla intarziere a instalarii.
      Va recomand sa insistati cu sesizarile, poate va interveni o persoana cu putere de decizie care sa ofere o solutie.

    • Salut Alex,
      Probabil au intampinat ceva probleme si nu au reusit sa mai ajunga si la instalarea ta. Iti recomand sa contactezi serviciul de relatii cu clientii UPC (instalari) si sa ii informezi despre aceasta problema pentru a inregistra o sesizare in vederea urgentarii instalarii serviciilor.

    • Buna ziua, nu, noi nu reprezentam compania Digi.
      Pentru instalarea unei antene va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi TV, daca este vorba de o instalare pe teritoriul Romaniei.

    • Iti recomand sa contactezi serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS, le comunici ca nu a ajuns nimeni pentru efectuarea instalarii si vor lua o sesizare sa verifice departamentul de instalari, poate reusesc sa urgenteze cu echipa de instalare sa se rezolve azi.

  2. Buna ziua.
    In data de 3 sau 4.08.2018 am incheiat un contract cu RCS/RDS pe numele de P. CLAUDIA pentru domiciliul din Loc.Sagu Nr.* Jud.Arad pentru instalare internet si televiziune.
    Tin sa mentionez ca in Arad mai am doua abonamente si ca lucrez cu voi din 2010 si nu am avut nici o restanta.
    Nici pana azi 17.09.2018 au venit sa instaleze nimic,chiar daca am facut o gramada de sesizari.
    Va rog a-mi comunica daca mai are rost sa astept sau sa caut alta varianta unde sa ma bage cineva in seama.
    Va multumesc anticipat pentru raspuns.
    P. Claudia

    • Buna ziua,
      Probabil este o problema fie cu stocul de echipamente necesar pentru efectuarea instalarii, fie nu au posibilitatea sa trimita o echipa in zona, din pacate nu prea aveti ce sa faceti decat sa insistati cu sesizarile, eventual puteti sa ii informati ca o sa renuntati la contract si o sa va adresati OPC-ului.

  3. Buna ziua,
    In data de 29.08.2018 am incheiat un act aditional pentru net si extensie programe Tv. Din pacate nici pana la aceasta data nu am primit niciun raspuns de la Dvs.
    Daca inca de la debut actinati de maniera aceasta, inclin sa cred ca am luat teapa cu Rcs/Rds.
    Probabil ca voi fi nevoit sa renunt la serviciile (non) oferite!

  4. Bună, ziua, am făcut un contract la dumneavoastră în data de 30iulie la digi pentru internet și încă nu a venit nimeni sa îl conecteze, am făcut și sesizări dorim sa știm dacă mai vine cineva sa îl conecteze.

  5. Buna ziua
    In data de 4 Iulie 2018 am semnat un contract pentru abonament Digi.Internet si tel fix.
    Problema este ca nu a ajuns nimeni dupa atata timp de la semnare.30 august 2018
    Ce pot face ?
    Multumesc.O zi buna !

    • Buna ziua,
      In ce localitate doriti instalarea serviciilor? Va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS local pentru a se inregistra o sesizare in vederea urgentarii instalarii. Oricum, cu siguranta este o problema din cauza careia a durat atat (fie nu este un echipament necesar instalarii pe stoc, fie nu este retea in zona, fie o problema de contract), mai multe detalii o sa primiti de la reprezentantii Digi.

  6. Buna ziua,am o nelamurire….in16 07 2018 am semnat si noi un contract la cabul tv+internet rcs rds si inca nu a venit nimeni pt instalare…am vrea sa stim cat mai dureaza??? Deja stam de atat timp fara nici un cablu…suntem din Barghis jud Sibiu

    • Buna ziua,
      In mediul rural dureaza mai mult instalarea serviciilor deoarece de obicei nu este o echipa dedicata unui sat/unei comune, ci este o echipa care serveste unei zone mai extinse din judet, este posibil sa nu se fi strans suficiente instalari in Barghis pentru a ajunge si echipa de instalare acolo. Va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS Sibiu si sa faceti o sesizare pentru urgentarea instalarii.

  7. Buna ziua, am incheiat contractul nr. 8****** pe numele R. Nicolae pe data de 17 08 pt. servicii Digi Tv Satelit , dar , nu a fost onorata pana acum .Mentionez ca in perioada 01 .09 -08. 09 nu voi fi acasa . O zi placuta !

    • Buna ziua,
      Va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi TV pentru a le mentiona ca nu este nimeni acasa in perioada 1-9 septembrie, si de asemenea sa urgenteze instalarea antenei atunci cand o sa va intoarceti.
      O zi buna!