Cum urgentam instalarea serviciilor fixe si care este termenul maxim de instalare la RCS – RDS / Digi, Telekom, UPC, Orange si Akta

Una dintre cele mai mari probleme ale operatorilor de servicii fixe din Romania reprezinta timpul de instalare, de aceea vom detalia in acest articol cum putem urgenta instalarea serviciilor fixe de cablu tv, antene satelit, internet, telefonie fixa si care sunt termenele de instalare la Digi, Telekom, UPC, Orange si Akta.

Desi operatorii de telecomunicatii investesc resurse in oferte si in semnarea a cat mai multe contracte, de cele mai multe ori sunt depasiti (in special atunci cand sunt oferte avantajoase) de numarul de contracte si de cererile de instalare astfel incat deseori ajungem sa asteptam saptamani, ba chiar luni pentru instalarea unor servicii.
Cum urgentam instalarea serviciilor de cablu tv, internet si telefonie fixa si care este termenul maxim de instalare la RCS – RDS / Digi?

Digi Romania este una din cele mai problematice companii cand vine vorba de instalarea serviciilor. Numarul mare de abonati (si in crestere) combinat cu eterna lipsa de echipamente de pe stoc fac ca instalarea sa dureze uneori, in cele mai ghinioniste cazuri, chiar si luni de zile.
Putem urgenta instalarea serviciilor RCS – RDS (Digi) prin una din urmatoarele modalitati:

  • sunam la serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS (Digi) la numarul 03xx400401 (unde xx este prefixul judetului) pentru servicii prin cablu sau la numarul 0314004000 pentru antene Digi tv satelit;
  • completam formularul online de pe site-ul Digi Romania;
  • facem o sesizare pe pagina de Facebook Digi Romania;

Cum urgentam instalarea serviciilor fixe si care este termenul maxim de instalare la RCS – RDS / Digi, Telekom, UPC, Orange si Akta

La Digi, cele mai frecvente motive care ne-au fost reclamate din cauza carora nu s-au instalat serviciile Digi au fost:

  • lipsa echipamente de pe stoc (lipsa antene satelit, lipsa decodoare pentru instalare, lipsa unor echipemente de retea – ONT/switch-uri);
  • efectiv redus al echipelor de instalare (de exemplu, sunt zone in care 1-2 echipe de instalare sunt pe un judet intreg);
  • lipsa retea in zona – desi contractele se semneaza la nivel de localitate, pot exista zone in care RCS – RDS inca nu au ajuns cu reteaua, de exemplu zone indepartate de la marginea localitatii, strazi in care sunt putine case la distanta foarte mare, etc.; in astfel de cazuri, de obicei se constata ca nu este retea si nu se poate face instalarea dupa ce semnam contractul, atunci cand ajunge echipa de instalare in zona.

Termenele de instalare servicii la RCS – RDS sunt:

  • la bloc, maxim o saptamana;
  • la casa, maxim 3 saptamani;
  • termen contractual maxim de instalare a serviciilor, la nivel general, maxim 90 de zile;

Desi aceste termene mi-au fost transmise personal de catre un reprezentant RCS – RDS din sediu, termenul contractual este de maxim 90 de zile. Un termen mare, insa reprezentantul Digi a incercat sa ma convinga ca nu dureaza atat aproape niciodata instalarea.

Cum urgentam instalarea serviciilor de cablu tv, internet si telefonie fixa si care este termenul maxim de instalare la Telekom?

Telekom, compania cu cea mai veche infrastructura de telecomunicatii, a inceput sa aiba mai putine probleme cu instalarea serviciilor din cauza ca le-au scazut numarul de abonati.

Insa, daca totusi avem probleme cu intarzierea instalarii serviciilor fixe, avem urmatoarele modalitati prin care putem urgenta instalarea:

  • apel la numarul 1234 – serviciul de relatii cu clientii Telekom;
  • formular online pe site-ul Telekom;
  • sesizare pe pagina de Facebook Telekom Romania;

Termenul maxim de instalare si activare a serviciilor Telekom este de 30 de zile de la semnarea contractului.

Cum urgentam instalarea serviciilor de cablu tv, internet si telefonie fixa si care este termenul maxim de instalare la UPC?

Pentru clientii neinstalati, acestia pot contacta serviciul de relatii cu clientii UPC prin una din urmatoarele modalitati, in vederea urgentarii instalarii:

  • Apel la numarul 0311000872;
  • formular online pe site-ul UPC;
  • sesizare pe pagina de Facebook UPC Romania;

UPC are o optiune de instalare in urgenta astfel incat, contra unei taxe de 124 de lei cu tva inclus, putem solicita instalarea serviciilor in a doua zi lucratoare de la semnarea contractului. O optiune utila insa cam scumpa din punctul meu de vedere, la alti operatori sunt sanse destul de mari ca serviciile sa se instaleze in primele zile.

Termenul maxim contractual de instalare a serviciilor fixe UPC este de maxim 30 de zile de la semnarea contractului.

Cum urgentam instalarea serviciilor de cablu tv, internet si telefonie fixa si care este termenul maxim de instalare la Akta?

La Akta, putem sa contactam serviciul de relatii cu clientii Akta pentru a urgenta instalarea serviciilor fixe in felul urmator:

  • apel telefonic la numarul 0377778899;
  • formular de contact online pe site-ul Akta;
  • sesizare pe pagina de Facebook Akta Romania;

Termenul maxim de instalare cablu tv si internet Akta este de 17 zile lucratoare de la semnarea contractului.

Cum urgentam instalarea serviciilor de cablu tv, internet si telefonie fixa si care este termenul maxim de instalare la Orange?

Orange ofera servicii fixe prin infrastructura Telekom, in caz ca dorim sa-i contactam pentru a instala mai repede serviciile, o putem face in felul urmator;

  • apel la 300;
  • sesizare online pe site-ul Orange;
  • sesizare pe pagina de Facebook Orange;

Termenul maxim de instalare servicii fixe Orange este de 30 de zile de la semnarea contractului. In plus, la semnarea contractului se face o programare pentru instalare intr-o zi stabilita de comun acord.

De obicei la toate companiile de telecomunicatii se face o programare pentru instalare in prealabil, urmand sa ajunga echipa de instalare la programare. Insa, uneori se intampla ca echipele de instalare sa nu respecte acel termen sau sa ne contacteze ei direct din teren cand ajung, fara sa avem o programare facuta in prealabil.

Pentru orice problema, fie ca dorim sa urgentam instalarea serviciilor, pentru reprogramarea instalarii sau pentru a reclama ca nu a ajuns echipa de instalare, putem contacta serviciul de relatii cu clientii. Ei vor lua legatura cu echipele de instalare sau vor face demersurile necesare pentru urgentarea instalarii.

Cum urgentam instalarea serviciilor fixe si care este termenul maxim de instalare la RCS – RDS / Digi, Telekom, UPC, Orange si Akta

In general, instalarea serviciilor poate dura cu cateva zile mai mult in cazul in care semnam contractul printr-un agent de teren. Pana cand ajung contractele la sediu si pana sunt procesate va dura mai mult timp decat daca semnam contractul in sediu, acesta fiind operat pe loc de catre reprezentant.

Durata instalarii serviciilor fixe poate fi de la cateva minute (chiar si 10 minute inclusiv cu completarea actelor) pana la cateva ore, in functie de infrastructura pe care se instaleaza serviciile. De exemplu, in cazul in care este o instalare la bloc, prin cablu normal coaxial tras de pe casa scarii, unde deja au mai fost servicii in trecut, decat se testeaza acel cablu si atat, nu dureaza mai mult de cateva minute. Insa, daca este o instalare pe fibra optica la casa, unde este distanta mare de la stalp in casa, se mai fac si cateva suduri de fibra destul de complexe, instalarea poate dura chiar si 2-3 ore. Este bine sa stim aceste lucruri pentru a stii cat ne invoim de la serviciu atunci cand este cazul si sa stim sa nu stresam instalatorul sa lucreze mai repede (ca orice om, cu cat este mai nervos cu atat face o treaba mai de mantuiala).

In cazul in care aveti probleme cu instalarea serviciilor (materiale de instalare facturate, intarzierea instalarii, servicii neinstalate, etc.) lasati un comentariu, mentionand inclusiv la ce operator ati semnat contractul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

447 COMENTARII

  1. Buna ziua.
    Ma numesc ***** * com.Halmagiu, jud.Arad.
    Dupa incheierea contractului a-m asteptat bransarea.A-m sunat de doua ori la digi de unde mi s-a spus ca o s ma contacteze echipa de bransare. N-am fost inca contactat de nimeni.

    Rog as-mi raspundeti daca se poate face bransarea sau nu.

    Astept raspunsul dvs.

    • Sunteti deja abonat la televiziune? Daca da, la ce operator? Daca sunteti abonat, in principiu trebuie sa sunati la relatii cu clientii sa solicitati o echipa sa ajunga pentru instalarea unui nou TV. Daca nu e urgent, va recomand sa o faceti dupa ce iesim din starea de urgenta, pentru protectia dvs si a altor persoane.