InfoTV devine vocea culturii si educatiei
Schimbari importante au fost anuntate recent in peisajul media din Romania. InfoTV Romania, un post de televiziune aflat in lista must carry si cu acoperire nationala, a primit aprobarea Consiliului National al Audiovizualului (CNA) pentru o serie de modificari esentiale ale licentei audiovizuale. Schimbarile vin in contextul dorintei conducerii postului de a redefini pozitionarea si rolul canalului in viata publicului romanesc, dar si international.

InfoTV Romania este detinut de regizorul Stefanis Lupu, originar din Targoviste, care si-a propus sa transforme televiziunea intr-o platforma activa pentru cultura, educatie si publicistica. Dupa ani in care postul a functionat intr-un format tematic axat pe muzica si informatii de tip anunturi scrise, managementul a decis ca este momentul pentru o schimbare fundamentala.

Una dintre cele mai importante modificari aprobate de CNA se refera la localitatea pentru care a fost acordata licenta audiovizuala. Daca pana acum aceasta era Targoviste, orasul natal al fondatorului, incepand de acum, licenta postului va fi valabila pentru Bucuresti, capitala tarii. Aceasta schimbare reflecta dorinta clara a echipei InfoTV Romania de a accesa o piata mai mare si de a beneficia de infrastructura si oportunitatile oferite de mediul cultural si educational din Bucuresti.

In plus, postul isi extinde acoperirea de la nivel national la nivel international, ceea ce inseamna ca programele difuzate vor putea fi accesate si de publicul din diaspora romana. In contextul in care milioane de romani traiesc si muncesc in afara granitelor tarii, aceasta decizie ar putea contribui la o conexiune mai stransa intre comunitatile romanesti din strainatate si cultura romaneasca.

O alta schimbare notabila tine de formatul programelor difuzate. Daca pana acum InfoTV Romania era un post tematic axat pe muzica si informatii utilitare, in noua formula, televiziunea va avea un profil cultural-educational-publicistic. Este o transformare care vine in contextul unei nevoi tot mai mari de continut de calitate, relevant si educativ pentru publicul larg. Intr-o perioada in care grilele multor posturi TV sunt dominate de divertisment facil si emisiuni de scandal, initiativa celor de la InfoTV Romania poate fi considerata o gura de aer proaspat.

De asemenea, in structura de programe, productiile proprii vor creste semnificativ, de la 50% la 60%, ceea ce arata o dorinta asumata a echipei de a veni cu materiale originale si relevante pentru publicul tinta. Stefanis Lupu, initiatorul acestor schimbari, a explicat ca proiectul are la baza o motivatie personala si profesionala puternica:

„Vin cu aceasta propunere, pe partea asta de arta, cultura, educatie, pentru ca eu activez in acest domeniu si mi-am dat seama ca vreau sa miscam putin zona de cultura, educatie, incepand de jos. Imi doresc foarte mult sa aduc spectacole de teatru pentru copii, pe care le avem deja, spectacole de teatru pentru adulti, emisiuni cu tineri care sa vina sa vorbeasca despre viata lor, despre problemele pe care le au”, a declarat acesta in fata membrilor CNA.

Pentru a sustine aceasta schimbare, InfoTV Romania dispune deja de 22 de productii proprii inregistrate sub forma de episoade pilot, ceea ce denota un nivel avansat de pregatire a echipei. Studioul de productie este functional, iar planurile pe termen mediu includ extinderea colaborarii cu artisti, profesori, scriitori, actori si alti oameni implicati in educatie si cultura.

Schimbarea profilului InfoTV Romania nu este doar o mutare strategica la nivel administrativ, ci si un raspuns la o nevoie reala a societatii romanesti. Educatia si cultura au fost adesea neglijate in spatiul mediatic mainstream, in special pe segmentul televiziunilor comerciale, unde ratingul si audienta ridicata sunt adesea prioritare in fata calitatii continutului. Prin abordarea sa noua, InfoTV Romania incearca sa ofere o alternativa pentru publicul care cauta mai mult decat divertisment facil.

InfoTV devine vocea culturii si educatiei

In contextul actual, in care educatia tinerilor si promovarea valorilor culturale autentice sunt subiecte tot mai des discutate in spatiul public, acest demers capata o relevanta suplimentara. Exista un segment important al publicului, format atat din parinti, cat si din tineri si seniori, care ar putea regasi in aceasta televiziune un spatiu de refugiu intelectual si artistic.

In plus, extinderea la nivel international este o miscare inteligenta, avand in vedere ca romanii din diaspora sunt adesea in cautare de continut romanesc de calitate, prin care sa isi mentina legatura cu tara natala. Spectacolele de teatru, emisiunile culturale si dezbaterile publicistice pot oferi o punte intre generatiile din diaspora si cultura romana autentica.

In concluzie, transformarea InfoTV Romania nu este doar o simpla schimbare de format, ci un proiect care are potentialul de a deveni un reper in peisajul audiovizual romanesc. Cu un plan clar, productii proprii deja pregatite si o viziune orientata spre educatie si cultura, postul poate contribui la o revitalizare a interesului pentru arta si cunoastere in randul publicului larg. Ramane de vazut daca acest demers va reusi sa atraga o audienta semnificativa, dar premisele si intentiile sunt, fara indoiala, pozitive.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.