Nu se conecteaza telefonul/laptopul la wifi.
In prezent se pune foarte des tot mai mult accentul pe conexiunile wi-fi si nu se mai folosesc cablurile decat pentru conectarea echipamentelor de dimensiuni mari.

Aproape toata lumea foloseste acasa conexiunile wifi fiindca sunt mult mai comode si au deja o viteza foarte mare.

Totusi se intampla ca unele echipamente sa intampine probleme la conectarea la reteaua wireless. Pentru a remedia astfel de probleme trebuie sa urmam cativa pasi. O sa vorbim despre telefoane si laptopuri fiindca sunt cele mai raspandite dispozitive.

Nu se conecteaza telefonul/laptopul la wifi. Ce fac? Iata ceea ce trebuie sa faceti atunci cand laptopul nu se conecteaza la wifi.

  1. Inainte de orice, verificati conexiunea sau routerul. Cel mai simplu mod de a face acest lucru este sa incercati sa va conectati cu un alt dispozitiv (telefon, laptop etc.) iar daca functioneaza, problema ramane la laptop;
  2. Verificati parola daca este introdusa corect sau daca retelele wifi sunt afisate. Daca pe laptop nu este afisata nicio retea, mergeti pe site-ul producatorului si descarcati+instalati ultimul driver pentru wlan dedicat laptopului dumneavoastra.
    Daca o reinstalare a driverului nu rezolva problema si retelele wifi tot nu sunt afisate, cel mai probabil placa de retea wireless are o problema si laptopul trebuie sa ajunga intr-un service autorizat pentru inlocuirea acesteia. Asigurati-va ca butonul wifi de pe laptop este setat pe ON;
  3. Daca reteaua este detectata iar parola este introdusa corect insa laptopul tot nu se conecteaza la wifi, atunci problema este posibil sa fie la router. Pentru asta, ne conectam  cu un alt dispozitv la interfata web a routerului si verificam la tabul „firewall” sa nu fie nicio adresa mac sau vreun dispozitiv blocate;
    Pentru conectare, trebuie sa introducem in bara de adrese a browserului, ip-ul de pe spatele routerului. Introducem userul si parola (default sun admin si admin) si accesam meniul de configurare;
  4. In cazul in care niciun dispozitiv nu se conecteaza la wifi, puteti incercasa dati un restart sau un reset to factory la router.

Nu se conecteaza telefonul/laptopul la wifi. Ce fac? Iata ceea ce trebuie sa faceti atunci cand telefonul mobil nu se conecteaza la wifi.

La telefoanele mobile problema este mult mai sensibila decat la laptopuri fiindca aici nu se pot reinstala sisteme de operare sau drivere pentru placile de retea. Iata ceea ce trebuie sa verificati atunci cand telefonul nu se conecteaza la wifi.

  1. Prima data puteti testa daca telefonul se conecteaza la o alta retea wifi. Daca se conecteaza, atunci problema ramane la router;
  2. Incercati sa folositi functia „forget” din telefon pentru a sterge toate datele salvate despre reteaua wifi si incercati o reconectare;
  3. Incercati sa va conectati la reteaua wifi cu un alt dispozitiv iar daca se conecteaza, verificati firewallul routerului (punctul 1.3 de deasupra);
    Daca nu se conecteaza niciun alt dispozitiv, incercati un restart al routerului;
  4. Conectati un pc sau un laptop prin cablu si asigurati-va ca exista conexiune la internet;
  5. In ultima instanta, puteti da un reset la router insa trebuie sa il reconfigurati de la 0.

De cele mai multe ori aceste probleme de conectare la reteaua wifi se rezolva cu un restart la router sau la dispozitivul cu probleme. Daca nu reusiti sau aveti probleme in urmarea pasilor de deasupra, nu ezitati sa postati un comentariu mai jos si va vom ajuta cu mare placere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

41 COMENTARII

  1. Laptopul nu vede reteaua de wifi Digi (chiar si cand sunt foarte aproape de laptop)
    Cu telefonul ma pot conecta pe reteaua de wifi Digi,
    Cu laptopul ma pot conecta pe hotspot telefon.

  2. Buna ziua
    Am citit articolul dvs foarte util pentru utilizatorii simpli ai laptop-urilor pentru care va multumesc pentru conciziunea celor prezentate. In schimb eu am o alta problema cand deschid laptopul meu Lenovo dureaza foarte mult pana se conecteaza la wireless…eu nici nu am prea multa rabdare…desi are internet dupa cum imi spune accesarea pictogramei de langa ora exacta cand merg la steluta afisata si necolorarea liniutelor de internet(scuzati limbajul de nespecialist)Cand accesez Troubleshooter imi da si el dupa ce-si face constatarile doua mesaje :
    1)Problem with wireless adapter or acces point Not fixed (si are intr-un cerc rosu semnul X de culoare alba)
    2)A network cable is not properly plugged in or may be broken Detected (si are semnul ! intr-un triunghi galben)
    Fiindca ma uit la mesaj si inteleg ce spune dar nici wirelessul nu e defect (bate cu wirelessul pana in cea mai indepartata camera a casei iar un telefon smart vede internetul si functioneaza) si nici cablul care alimeenteaza wirelessul nu e defect(chiar este nou instalat de doua zile) iar furnizorul de internet DIGI cand a facut verificare la el la sediu au constatat ca de la ei pleaca semnalul si intra la noi in router.
    Acum cateva minute am intrat la DIGI pe pagina si am incercat sa fac testul on-line referitor la ce viteza de internet am: ce rezultate credeti ca mi-au dat? Ping 4ms, download 26,2 Mbps iar Jitter 1ms, upload 64,4 Mbps! Si imediat s-a intrerupt netul pe laptop, desi mesajul furnizat de pictograma cu steluta zicea Not connected_Connections are available!Si surpriza imi apare o pictograma cu un avion care zice ca nu e internet apoi iar steluta! Cumva asta inseamna ca Digi imi furnizeaza internet cu pauze? Deci intrebarea mea ar fi: e laptopul meu bolnavior sau e de vina DIGI? ar trebui sa-l duc la reparat sa-mi inlocuiesc ceva sau softul ? Laptopul meu are Windows 8.1 Pro, si are procesor Intel(R) Pentium(R) CPU4405U @2,10Ghz. Nu stiu daca tot ce v-am scris va este util pentru a-mi transite o opinie dar va rog daca va gasiti timp si pentru o pensionara dependenta de laptop…Va multumesc anticipat pentru sprijin,
    Cu stima si consideratie

    • Buna ziua,
      Este o problema locala pe laptopul dvs, nu este de la internet, in special daca un telefon functioneaza cum trebuie pe aceeasi retea. Vad ca va trece si pe modul avion singur.

      Cauzele acestor situatii pot fi multiple si necesita o analiza detaliata:

      -posibile probleme cu driverul placii de retea wireless sau cu placa in sine; eventual puteti testa laptopul si conectat la o alta retea wireless sa verificati daca problema e aceeasi (la un vecin, o cunostinta, etc.);
      -posibile probleme cu sistemul de operare Windows (de la probleme de registri la virusi, etc.);

      Eu as reinstala direct sistemul de operare daca nu este o problema prea mare, eventual daca nu va descurcati incercati sa rugati pe cineva sa faca asta in locul dvs.

  3. Buna seara .
    Care e parola de la wi-fi ca nu ma pot cupla la mobil nou . Primul l-am scapat in solutie .
    Cu multumiri .
    07****** puteti sa-mi trimiteti la sms parola .

    • Buna seara,
      Aveti un router personal sau unul de la furnizorul de internet? Daca este de la furnizorul de internet si este parola standard, atunci o gasiti pe eticheta de pe spatele routerului. Daca este routerul personal, atunci ar trebui sa o cunoasteti, se presupune ca persoana care v-a configurat routerul o cunoaste.

  4. Buna ziua, as vrea să știu de ce îmi merge asa de greu internetul deși semnalul WI-FI este la maxim videoclipurile de pe youtube se încarcă foarte greu până și reclamele la fel, nu pot descărca jocuri de pe magazin play pentru că, chiar dacă imi arata și scrie se descarcă de fapt nu descărca nimic, iar până și căutările pe google sunt la fel de incete

        • Pe date mobile ar trebui sa functioneze mai slab decat pe wifi. Daca pe wireless functioneaza mai greu decat pe date mobile, atunci e o problema cu reteaua wifi cel mai pobabil. Vi se intampla la fel si cu un alt dispozitiv conectat la aceasta retea wifi sau ati testat doar pe un telefon?

          • Da pe mai multe și pe al tatălui meu și pe al bunicului meu este la fel, și încă ceva, acum vreo 3 zile bunicul meu a primit un mesaj in care spunea că se lucrează la rețea, așa mi-a spus el dar eu nu am citit mesajul și nu știu cât de mult timp se lucrează la rețea
            Mi-aș dori enorm de mult să știu cât de mult timp durează reparația

          • Da am incercat repornirea routerului, operatorul adică TP-LINK A918 sau asta e rețeaua? ȘI CE INSEAMNA PERSONAL SAU FURNIZOR

          • Ma refer daca este routerul dvs sau daca este primit de la operatorul de internet, insa dupa model imi dau seama ca este personal. Ati incercat si fara router pentru a vedea daca aveti probleme cu internetul?

          • Personal nu este al meu, tatăl meu la primit de la un prieten de-al unchiului meu
            Cum adica fără router? Va referiți să stau doar pe datele mobile?

          • Nu, ma refer sa folositi internetul prin cablu, fara router, pe un computer.
            Asa va puteti da seama daca este din cauza internetului sau din cauza routerului.

          • Laptopul nostru este unul destul de vechi (are vreo 2 ani) și a mai fost și virusat și cel mai probabil s-ar putea să nu meargă

          • Puteti face o sesizare la operatorul de internet insa de regula ei recomanda conexiunea directa, fara un router, pentru a verifica daca problema este aceeasi si fara router, in felul acesta isi pot da seama daca este o problema cu internetul sau cu routerul.

  5. Bună ziua,

    Am un telefon care nu se conectează când semnalul wi-fi este slab, pur și simplu nu vede rețeaua, un alt telefon in aceleași condiții se conectează la rețea și merge bine, se poate face ceva in acest caz pentru a crește sensibilitatea telefonului pentru a detecta rețele cu semnal slab ?

    Vă mulțumesc !