Probleme semnal TV (lipsa semnal/semnal slab) Digi (RCS – RDS)

Printre cele mai frecvente probleme ale abonatilor de televiziune (cablu sau satelit) Digi (RCS – RDS) reprezinta problemele de semnal (cand nu avem semnal sau semnalul este foarte slab). In acest articol vom detalia aceste probleme de semnal din reteaua Digi.

Vom imparti problemele de semnal in doua categorii, in functie de platforma prin care avem furnizat serviciul de televiziune: satelit sau cablu tv (analog sau digital). Pentru problemele de televiziune prin cablu:

Lipsa semnal cablu TV. In situatiile in care nu avem semnal la televiziunea prin cablu de la RCS – RDS primul lucru pe care trebuie sa il facem este sa ne asiguram ca avem cablurile introduse cum trebuie (cablul de semnal si cablurile decodorului, daca este cazul). Desi majoritatea problemelor de semnal sunt din cauza unor avarii/probleme tehnice, in felul acesta putem evita situatia putin probabila (insa, totusi, probabila) de a ajunge o echipa la domiciliu pentru a ne introduce cablul cum trebuie in televizor.

Daca avem televiziune analogica (fara un decodor) atunci situatia este foarte usor de verificat, dupa verificarea cablului singurul lucru pe care il putem face este sa sunam la serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS (deranjamente cablu) pentru a trimite o echipa de interventie.

Probleme semnal TV (lipsa semnal/semnal slab) Digi (RCS – RDS)

In cazul in care avem televiziune prin cablu digitala printr-un receptor de la Digi, primul lucru pe care trebuie sa-l facem este sa verificam cablurile de la decodor (inclusiv cablul pentru semnal). Pentru a elimina o posibila problema a decodorului, putem introduce cablul de semnal direct in televizor. Daca problema este aceeasi, decodorul este in regula.

Dupa ce am verificat cablurile si in continuare nu avem semnal TV, atunci putem avea una din urmatoarele probleme:

  • splitter interior defect (daca exista); o situatie foarte putin probabila, mai ales daca nu am umblat la reteaua interioara este sa avem splitterul din interior defect;
  • cablu catv defect; in special in blocurile in care reteaua este foarte veche, putem avea probleme din cauza cablului de televiziune;
  • amplificator / echipament Digi defect; acestea sunt probleme foarte frecvente, in special in urma unor intreruperi electrice in zona;
  • avarie generala in zona; tot din cauza unor intreruperi de curent sau din alte motive, problema poate fi una generala in zona, aceste probleme ar trebui sa se rezolve cel mai rapid, fiind prioritare;

Lipsa semnal antena satelit – DTH. Problemele de semnal pe platforma DTH pot avea mai multe cauze, dupa cum urmeaza:

  • LNB defect;
  • receptor defect;
  • cablu TV defect;

In toate cele 3 cazuri, daca nu ne pricepem sa inlocuim singuri echipamentele/cablul trebuie sa contactam serviciul de relatii cu clientii DigiTV pentru a trimite o echipa de interventie acasa (daca suntem pe teritoriul Romaniei) iar daca nu suntem pe teritoriul Romaniei putem sa contactam un tehnician service DTH.

Daca nu avem semnal pe anumite programe (de pe un anumit TP (transponder)) iar alte programe de pe alte TP-uri au semnal atunci putem avea urmatoarele probleme:

  • LNB deplasat; daca ne pricepem la aceasta operatiune putem incerca reglarea LNB-ului prin miscarea foarte usoara a LNB-ului stanga-dreapta, jos-sus pana cand incepe sa creasca nivelul semnalului (fiind ghidati de catre o persoana din fata televizorului); dupa ce am reusit sa prindem un nivel de semnal corespunzator, se strang usor suruburile de fixare ale LNB-ului, urmand ca in faza finala sa reglam LNB-ul stanga-dreapta pana avem semnal bun pe TP-uri;
  • LNB defect;

Probleme semnal TV (lipsa semnal/semnal slab) Digi (RCS – RDS)

Semnal slab cablu TV / DTH. In cazul in care avem probleme privind semnalul slab la televiziune, nu sunt multe lucruri de facut de catre noi, decat sa contactam providerul de televiziune (Digi) pentru a verifica problema. Pe televiziunea prin cablu analogica apar „purici” pe canale cand avem semnal slab iar pe televiziunea prin cablu digitala si televiziunea prin satelit, apar macroblocuri, acele intreruperi/sacadari ale imaginii.

Pentru a semnala un deranjament la televiziunea Digi avem urmatoarele variante:

  • contactam serviciul de relatii cu clientii Digi la numarul 0314004401 (Bucuresti/Ilfov) sau 03xx400401 unde xx reprezinta prefixul judetului;
  • online pe site-ul Digi Romania – Contact – Contacteaza-ne;
  • mesaj pe pagina Facebook Digi Romania;

Voi ce problema ati avut cu semnalul televiziunii in reteaua Digi (RCS – RDS), cum le-ati rezolvat si care a fost solutia?

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

803 COMENTARII

  1. Bineinteles, am urmat toti pașii solicitați de soft și au fost memorate programele existente.
    Acel mesaj (semnal slab sau fără semnal) apare după câteva minute de vizionare a unui program oarecare din grila.
    Ciudat, pt ca acest mesaj apare numai la televizorul nou.

    • Televizoarele Philips sunt mai sensibile la semnal. Incercati-l in alta camera daca puteti si vedeti daca face la fel. Daca face la fel sunati la Relatii Clientii si vor trimite o echipa sa rezolve problema. Dar va dau un sfat. Daca in contract aveti analog la telefon cand veti vorbi cu operatorul nu-i spuneti ca nu prindeti posturile digitale ca nu vin, le spuneti ca nu vedeti posturile de pe analog, si cand vin baieti ii puneti sa verifice si digitalul.

  2. Trebuie sa clarific mesajul trimis anterior:
    – televizorul Phillips l-am cumpărat ieri și l-am conectat la cablul TV existent pentru a-i verifica funcționarea.
    Știu ca se utilizează splitere pentru a conecta pe același cablu TV doua televizoare.
    Televizorul Samsung l-am decuplat efectiv de la cablul TV și am verificat numai televizorul nou.
    Trebuie sa verific decodorul RCS-RDS?

    • Cand ati introdus cablul in noul tv ati efectuat si cautarea posturilor? Daca doar ati introdus doar cablu in tv este evident sa va scrie acel mesaj semnal slab pentru ca tv-ul nu are posturi memorate in memoria sa sa vi le afiseze. Pe scurt dupa ce introduceti cablu in tv trebuie sa dati cautarea posturilor. Daca aveti decodor de la digi atunci doar conectati decodorul in tv cu cablul HDMI.

  3. Am cumpărat un televizor Phillips 24PFS5505/12; după punerea in funcțiune apare mesajul “semnal slab sau fără semnal”
    Menționez ca același cablu TV este conectat la un televizor Samsung 4kUHD care funcționează perfect.
    Solicit un raspuns din partea RCS-RDS.

    • In primul rand noi nu suntem Digi. 2 Cum adica acelasi cablu este conectat si la Samsung si la Philips? Va trebuie un splitter nu puteti conecta un cablu la 2 tv-uri. Daca nu va pricepeti sunati la Relatii Clientii .

  4. Am o problema cu aparatul digi care isi pierde semnalul . Problema o rezolv pe moment prin scoaterea mufei de alimentare si bagarea ei inapoi, aparatul porneste singur iar dupa totul este ok ptr cateva minute si din nou imaginea ingheata si apare lipsa semnal in coltul din stanga sus. Ce este de facut in situatia asta?

  5. Bună seara am un televizor Samsung tv led care are eroare bit 0, intensitate semnal70, calitatea semnalului 100, este bine?, ,menționez că am cablu tv analogic de la DIgi

        • Pe toate HD-urile ai semnal 70? este o diferenta prea mare intre ele daca era o diferenta de maxim 5% intre SD si HD era ok insa diferenta de 30% este prea mare.

          • Am mai verificat odată nu la la toate de exemplu pe PRO TV SD întensitate semnal 100, calitate semnal 100, iar pe PRO TV HD intensitate semnal 70, calitatea semnalului 100, DiGi SPORT 1SD întâietate semnal 100, calitate semnal 100 la fel și pe DIGI SPORT1HD de ce aste așa nu înțeleg?

          • Este ok daca nu ai la toate HD-urile 70% semnal ci sunt si cu 100%. Unele frecvente au semnal mai puternic altele mai slab. Insa nu trebuie sa ai semnal cu diferente mari intre sd-uri si hd-uri.

  6. Bună seara ,am un televizor Samsung led tv HD am nivel eroare bit 0, intensitate semnal 70, calitate semnal 100 este bine? Menționez că acum cîteva zile mi au făcut instalarea cu fibră optică ,și mi au montat un un mininod optic și un spliter cu 2 ieșiri deși mai aveam un spliter
    Bună seara am cablu tv analogic Digi si am un televizor Samsung tv led și pot recepționa și canalele digitale și îmi arată nivel eroare bit 0 intensitate semnal 70,calitatea semnalului 100 vreau să vă întreb este bine, menționez că acum cîteva zile mi au făcut instalarea cu fibră optică și vreau să vă spun că mai am un televizor Samsung și un CRT cablate

  7. Bună ziua. Am o problema cu recepția canalelor TV de la digi. Locuiesc în Norvegia, am montat antena satelit perfect, am semnal la TV dar dispare din 4 în 4 secunde. (4 secunde se vede și 4 secunde dispare semnalul). În mufa de ieșire din Receiver am observat ca am curent care duce spre Lnb. Problema e ca nu e un curent continuu. Am pus limba și pișcă puțin dar nu continuu sunt doar impulsuri. Oare asa trebuie sa fie?

  8. Buna ziua ,nu stiu ce se intampla ca nu am.semnal la tv am.schimbat adaptorul ca am crezut ca asta e problemă da tot se oprește si imi arata lipsa semnal cred ca e vorba de rizaivar ,va multumesc

    • Ati verificat cablul dintre adaptor si receptor? Sunati la Relatii Clientii si vorbiti cu un operator faceti o sesizare nr este 03xx 400 401. X reprezinta codul judetului de unde sunati.

  9. Numele meu este NICOLAE COD CLIENT ******
    DECODORUL HD DEFECT
    AM INREGISTRAT ACEASTA SOLICITARE CU NR****** DIN 04.11.2020
    ABONAMENTUL IL PLATESC
    DORESC O REZOLVARE RAPIDA SI ASTEPT UN RASPUNS
    VA MULTUMESC

  10. Buna seara,

    Sunt abonat din Iasi, strada *, NR.* si doresc sa va informez ca, in data de 30.11.2020, la ora 20:15 s-a intrerupt semnalul la televizor, nemaifiind niciun post de televiziune vizibil (disponibil).
    Va rog sa remediati situatia.
    Multumesc!

  11. Salutare! Este in regula daca puterea semnalului este 95-96% iar calitatea semnalului 100% ? Calitatea nu scade sub 100 dar puterea e de 96% . Ce diferente e intre ele ?

  12. De ieri 27.11.20 toate programele HD se vad puricate, se imprastie imaginea si se rupe in mici dreptunghiuri pe tot ecranul. asta se intampla la toate televizoarele si la cele cu cartela si la cele cu decodor.

  13. Sunt clientul cu numarul ID *******
    Azi dimineata in jurul orei 11 s-a intrerupt internetul si televiziunea pe scara * a blocului *, str *, Galati. Internetul a revenit, dar nici pana la aceasta ora nu exista semnal TV.