RCS – RDS (Digi) elimina minutele internationale catre Italia (cu exceptia retelei Digi Mobil Italia)

Abonatii Digi primesc mesaje text (SMS-uri) de informare privind eliminarea minutelor internationale din abonamentele Digi Mobil, singura destinatie catre care vom mai avea cele 3000 de minute internationale fiind reteaua Digi Mobil Italia, retea care apartine grupului Digi Communications N.V.

Astazi au fost trimise SMS-uri de informare abonatilor de telefonie mobila Digi prin care este specificat ca nu vor mai putea folosi minutele internationale catre destinatiile din Italia cu exceptia retelei Digi Mobil Italia.

Mesajul trimis este de forma: „Incepand cu 14 decembrie 2018 minutele pentru apelarea destinatiilor mobile principale din Italia sunt disponibile doar pentru reteaua Digi Mobil Italia. In cazul in care oferta nu va satisface nevoia de comunicare pentru retelele mobile din Italia,aveti posibilitatea sa renuntati la serviciul Digi Mobil in 30 de zile, fara despagubiri. Echipa Digi”. Ii multumim lui Ciprian Miglan pentru aceasta informatie.

Ce inseamna concret aceste modificari?

Prin aceste modificari suntem informati ca nu vom mai avea minute incluse catre retelele mobile din Italia, exceptie fiind reteaua Digi Mobil Italia. Astfel incat, daca dorim sa apelam una din retelele: H3G, Omnitel, TIM, Vodafone sau Wind, ne va costa 0.02 euro/minut, fara TVA.

Aceasta decizie vine la cativa ani de la eliminarea minutelor internationale gratuite din reteaua Wind Italia.

Cel mai probabil motivul pentru care cei de la Digi au decis sa elimine minutele catre una din tarile cu cea mai mare comunitate de romani este traficul mare de voce catre Italia. Un trafic mare de voce catre retelele din Italia presupune costuri mari pentru cei de la Digi, abonamentele Digi Mobil oferite la preturi reduse nefiind rentabile in cazul in care abonatii vorbesc cate 2-3000 de minute catre destinatii din Italia.

Fiind o modificare majora, Digi ofera posibilitatea de reziliere a contractului in termen de maxim 30 de zile de la data primirii notificarii.

O varianta avantajoasa ar fi sa pastram abonamentul Digi Mobil si sa recomandam persoanei/persoanelor cu care avem convorbiri telefonice frecvente in Italia sa treaca la Digi Mobil Italia.

Probabil cei de la Digi merg pe premiza ca numarul abonatilor care vor rezilia in urma acestor modificari de tarife este mai mic decat numarul abonatilor care vor trece in reteaua Digi Mobil Italia. Adaugand si costurile de interconectare scazute cu retelele din Italia mentionate mai sus, compania RCS – RDS iese in castig, fiind o miscare calculata, la fel ca majoritatea mutarilor facute de catre compania romaneasca.

Voi ce parere aveti de faptul ca Digi scoate din abonamente minutele internationale catre Italia? Veti rezilia contractul sau veti incerca sa gasiti o alta solutie?

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

30 COMENTARII

  1. […] sunt eliminate minutele catre toate destinatiile, cu exceptia retelelor care apartin grupului Digi. Reamintim ca Digi a eliminat minutele internationale catre toate retelele din Italia, cu exceptia Digi Mobil Italia, incepand cu 14 decembrie […]

  2. Salut Robert, mai nou eu am Wind Italia cu 500 min. gratuite catre Romania si nu pot sa le folosesc pe telefonul Digi din Romania a lui taica-miu! Sun si nu-l aud! Am facut toate verificarile possibile, an fost la wind, l-am trimis cu tel. la service si n-are nimic! Iar DIGI spune ca nu e de la ei! Sunt sigur ca ei blocheze apelurile, sun si nu-l aud!

    • Salut Lucian,
      Apelul este initiat, apare contorul cu secundele care trec si nu totusi nu il auzi? Daca asa se manifesta problema, atunci nu pare sa fie o problema de retea. Digi nu are de ce sa blocheze apelurile venite in retea, deoarece cei de la Wind platesc catre Digi pentru fiecare minut care vine in reteaua Digi.
      Catre alte numere nu se intampla aceasta problema? Posibil sa fie o problema cu telefonul tatalui tau, dansul are probleme cu alte numere?

  3. Buna ziua !
    As dori sa stiu de ce sunt taxată atunci când vorbesc in Italia in orașul Alessandra din moment ce am minut nelimitate internaționale ?

    • Buna dimineata,
      Digi a eliminat minutele incluse catre Italia, cu exceptia retelei Digi Mobil Italia. Deci, in orice retea sunati in Italia (cu exceptia Digi Mobil Italia), sunteti taxata.

  4. Nici un abonament.in Italia 1000 min internaționale cu minute in Italia și internet 15 GB costa 20 euro.daca așa vor sa nu facem nici un abonament.digi Ro are internet și în Italia este suficient internet deci trăiască WhatsApp și Viber telegram skype.de ce ei pot schimba regulile când vor și cum vor???

    • Presupunand ca tu ai fi la conducerea acestei companii si observi ca pe un anumit segment iesi pe minus si te intreaba actionarii de ce, tu ce ai face, cum ai proceda? Nu mai priviti abonamentele la operatorii de telecomunicatii ca fiind facute in alte scopuri decat pentru profit, de aceea ofera serviciile orice operator, de aceea muncim si noi de altfel, tot pentru bani. Ideea este ca ne este permis sa reziliem daca nu suntem multumiti. Daca ne convine continuam cu ei, daca nu ne convine renuntam, nu vad nicio problema aici.

  5. Salut, ieri 22.11.2018 am fost la unul din magazinele DIGI sa ma interesez despre SMS-ul primit, privind scoaterea minutelor „nelimimitate” catre Italia
    Rezumat dupa 10min de vrb cu angajatul RDS:

    1. daca ai mai multe abonamente, doar nr. de telefon ce a primit SMS-ul poate fi reziliat (asta este discriminare)

    2. aceasta decizie de scoatere a minutelor din „principalele” retele din Italia a fost luata de ANCOM, (cred ca aici s-a pierdut un pic) care a decis ca DIGI Mobil va fi principala retea in Italia …o bazaconie !

    Mi sa mai spus ca am primit acel SMS pt ca vrb in Italia , cea ce nu este deloc adevarat (sotia, da vrb) si

    • Salut Lute,
      Acestea sunt baliverne, inteleg ca nu stie anumite lucruri dar macar spui ca nu stii sau ca verifici. Nu este legal ce spune el la punctul 1, din moment ce a aparut o modificare care te afecteaza din punct de vedere financiar cand utilizezi serviciul de telefonie, poti rezilia in maxim 30 de zile de la data primirii notificarii orice numar de telefon. Ei nu au cum sa demonstreze ca tu nu ai facut special abonamentele pentru acel numar. Daca ti se refuza acest lucru, fa-le o sesizare la relatii cu clientii si iti garantez ca te vor chema inapoi. Daca totusi (presupunem prin absurd) esti refuzat si la relatii cu clientii, te adresezi la Protectia Consumatorului. Sunt obligati sa iti accepte rezilierea.
      La punctul 2 nici nu mai vorbesc ca e o aberatie totala. Da, ANCOM a luat decizia, nu au luat-o ei pentru ca au costuri foarte mari cu clientii care vorbesc mii de minute pe luna pe un abonament de 4 euro. Cat despre retelele „principale” acesta este un termen inventat de ei. Nu exista retele principale/secundare, exista doar retele „principale” cum le numesc ei adica acelea catre care au tarif standard (sau minute gratuite). Ce afiseaza ei pe site „Others”, adica retelele care nu sunt „principale” sunt retele care ii taxeaza pe ei mai mult. In unele tari Vodafone este incadrata in Others. Daca nici Vodafone nu mai e retea principala…
      Cat despre primirea SMS-ului, din nou o prostie, ei sunt obligati sa informeze toti abonatii. Nu o fac simultan ca asta ar insemna sa fie cateva sute de mii de oameni care ii dispera pe toate partile (call center/sedii/online), o fac in transe.

  6. Observ că nimeni nu realizează că modificarea privește doar Italia. Nimeni nu-și pune problema de ce nu este valabilă această variație și pentru alte țări? Răspunsul poate fi de natură tehnică mai degrabă decât de cantitatea sau durata convorbirilor. Italia din păcate la nivel de infrastructură de rețea (atât mobilă cât și fixă) a rămas cu mult în urmă respectiv altor țări unde probabil datorită noilor tehnologii se pot menține costuri mult mai reduse și convenabile pentru traficul de date.

    • Cristian,
      Eu tind sa cred ca este vorba de volumul mare de trafic catre aceasta tara. In Italia sunt aproximativ 1.100.000 de romani pe cand in Spania sunt undeva la 800 000 de romani. In Italia este cel mai mare numar de romani in ceea ce priveste alte tari. Argumentul tau poate fi de asemenea luat in considerare insa in principiu este vorba de volumul mare de minute efectuate catre Italia, fiecare minut catre alte tari ii costa pe cei de la Digi.
      Normal ar fi fost ca in Italia sa poata negocia cel mai bine tarifele deoarece acolo au si ei parteneriat cu TIM (atat pentru inchirierea infrastructurii pentru Digi Mobil Italia cat si pentru roaming).
      Personal cred ca vor urma acelasi model si pentru Spania, urmand ca in viitorul apropiat sa elimine si minutele catre anumite destinatii din Spania.

  7. Pai si asta nu cumva este o incalcare a contractului pe care l-am semnat??? La inceput erau minute NELIMITATE… desi cei de la digi nu cred ca stiu semnificatia acestui cuvant, pt ca dupa cateva luni de nelimitat sa zicem am sunat la ei vazand ca am cost suplimentar si mi s-a spus..”nelimitate adica in limita bunului simt” :)) adica m-a facut si nesimtit:)) …apoi au scos minutele cu Wind ca acum sa faca asta, desi eu am semnat un contract in care scrie clar ce si cum…

    • La faza cu minutele nelimitate era intr-adevar o problema, desi in contract scria ca nu trebuie sa se faca abuz si ca trebuie sa se foloseasca in anumite limite (valabil si la alti operatori), nu era ok ca in toate reclamele sa scrie minute nelimitate. Este o chestie pe care cei de la ANPC l-au trecut cu vederea si nu inteleg de ce.
      Ideea e ca ei pot face orice modificari cat timp permit rezilierea contractului in termen de maxim 30 de zile.
      Se bazeaza pe faptul ca sunt suficiente persoane care nu au nevoie de minute in Italia, altii nu vad notificarea si nu reziliaza in 30 de zile si asa mai departe. Si-au facut ei calculele, stai linistit.