Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil). Metode de plata, plati online si previzualizare a facturilor. Acces la desfasurator si facturi detaliate.

Traind in secolul vitezei, incercam sa economisim cat mai mult timp cu lucrurile care sunt obligatorii si care nu ne fac placere, fiind si eficienti in acelasi timp. Unul din aceste lucruri pe care sunt de parere ca ar trebui sa le simplificam cat mai mult este plata facturilor. Pe langa intretinerea locuintei, majoritatea facturilor pot fi achitate prin diverse metode. Si, cum suntem dependenti de telecomunicatii, trebuie sa simplificam si plata facturilor furnizorilor nostri de servicii, bine-nteles. Mai jos voi descrie modalitatile de plata in cadrul companiei RCS-RDS (Digi) plus alte informatii financiare foarte utile.

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil), metode de plata si vizualizare

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil). Modalitatile de plata a facturilor sunt urmatoarele:

  • Plata se poate efectua in primul rand, evident, la casieriile RCS-RDS insa acestea sunt destul de putine raportate la numarul de abonati, dovada fiind cozile interminabile pe care le intalnim cand mergem sa achitam. Cea mai eficienta metoda (in contactul direct cu compania, fara intermediari) este plata online pe site-ul oficial. Plata se face foarte usor si, cel mai important, se inregistreaza foarte rapid, de regula in cateva minute, maxim cateva zeci de minute. Trebuie sa ajungem la sectiunea Contul Meu iar de acolo vom avea doua metode: daca avem cont creat (sau dorim sa ne cream), trebuie sa ne autentificam, dupa care selectam Facturi, bifam factura pe care dorim sa o achitam si mai departe introducem datele de pe card; a doua metoda este fara cont, cand am ajuns la pagina de logare in Contul Meu (DigiCare) apasam click pe reclama care ne indruma spre plata facturii (in acest caz vom avea nevoie de cod client, numar factura sau numar de telefon digi, suma si adresa e-mail). Cele mai rapizi modalitati de plata in ceea ce priveste timpul de inregistrare al platii sunt in casierie si online pe site-ul oficial.
  • Qiwi – terminale self-service ale celei mai extinse retele in domeniu.
  • Un-doi Centru de plati, PayPoint si PayZone – Zeci de mii de magazine unde poti achita, trebuie doar sa gasesti un astfel de magazin cat mai apropiat de tine, fara sa astepti la cozi. Partea negativa este, insa, ca plata se inregistreaza destul de greoi, in cateva zile (fara zile nelucratoare).
  • La casieriile bancilor (cash):Banca Transilvania (BT), CEC, Volksbank, Bancpost, Alpha Bank, BRD, Piraeus, UniCredit Tiriac, UniKasa, CreditCoop si Banca Comerciala Carpatica.
  • ATM-uri (bancomate): CEC, BancPost, Piraeus, UniCredit Tiriac, BRD, ING, BCR, Banca Transilvania (BT).
  • Direct Debit (adica, la sfarsitul fiecarei luni, este extrasa suma aferenta facturii tale de pe card): CEC, BankPost, Alpha Bank, UniCredit Tiriac, Raiffeisen, BRD, BCR, Banca Transilvania (BT), ING Bank.
  • Online: Piraeus Bank, CEC, BCR, CityBank, FastBanking BancPost, Alpha Click – Alpha Bank, Online B@nking si BusinessNet Unicredit Tiriac, BRD-NET, BT Online Banking – Banca Transilvania, Home Bank – ING.
  • Virament Bancar: ING Bank: RO51INGB0001000000018827, BRD: RO64BRDE450SV72419954500, UniCredit Tiriac Bank: RO94BACX0000000189518001
  • Zebrapay: Putem achita facturile Digi prin unul din cele 1500 terminale self-service Zebrapay.
  • Rompay;

Foarte important de stiut este ca, indiferent de metoda aleasa, nu se percepe comision. In cazul in care se alege orice alta modalitate in afara de casierie RCS-RDS sau online pe site-ul oficial, inregistrarea platii poate dura mai mult (ei zic ca intre 3 si 10 zile lucratoare) ceea ce este foarte mult insa depinde de posibilitatile fiecaruia. Surprinzator este faptul ca RCS-RDS a incetat de ceva timp colaborarea cu Posta Romana.

Care este perioada de facturare a serviciilor RCS – RDS?

Abonatii Digi pot avea urmatoarele perioade de facturare, luand ca exemplu luna iunie:

  • de pe 01 iunie pana pe 30 iunie;
  • de pe 10 iunie pana pe 30 iunie – aceasta este o perioada de facturare mai rar intalnita, de regula pentru abonatii care au doar televiziune prin satelit (Digi TV DTH), insa de regula majoritatea abonatilor Digi au prima perioada de facturare;

Perioada de gratie la RCS – RDS (perioada dupa data scadenta in care nu exista riscul sa se deconecteze serviciile) este 01-04 pentru fiecare luna. Incepand cu 05, serviciile se pot deconecta oricand, in primul rand se deconecteaza serviciile automat (exemplu: internet, telefonie) iar ultimele deconectari se fac pentru serviciul de cablu tv acolo unde trebuie sa ajunga o echipa de deconectari pentru a deconecta fizic cablul tv.

Exista taxa de reconectare la RCS – RDS in caz ca avem serviciile deconectate?

Taxa de reconectare exista doar pentru serviciul de cablu tv si costa 15 lei.

O problema a abonatilor RCS-RDS este aceea de a nu primi facturile in format fizic, inclusiv eu am avut aceasta problema o perioada de timp. Insa, pentru cei care au acces la internet, exista serviciul F@ctura Mea Digi, mai exact putem primi facturile in format electronic. Acest serviciu se poate activa fie apeland serviciul de Relatii cu Clientii, fie in sectiunea Contul Meu pe site-ul oficial.

Majoritatea dintre noi am avut probleme financiare cu marile companii de telecomunicatii (Telekom (Cosmote), Vodafone, Orange si Digi). Unele rezolvate usor, altele mai greu. Una din aceste “probleme” (mai mult, nelamurire) a fost la RCS-RDS, cand m-am abonat. La RCS, facturile se emit pe 18,19,20,21 sau 22 (informatie primita de la Relatii cu Clientii) pentru luna urmatoare. Mai exact, daca ne abonam pe 20 ianuarie, prima factura va fi cea din luna martie si va contine serviciile din ianuarie, februarie si martie. Destul de ciudat, in opinia mea, fiind singurii din piata telecomunicatiilor care procedeaza in felul acesta. De asemenea, din cauza acestui mod de facturare, si convorbirile efectuate (traficul suplimentar), se factureaza cu 2 luni anterioare. Adica, in factura din martie, avem convorbirile din ianuarie. Dar, cunoscand aceste lucruri, ne este destul de usor sa gestionam facturile si costurile acestei companii imprevizibile insa, momentan, cu servicii bune.

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil):

O metoda de a vizualiza serviciile, costurile si facturile in timp real este cu aplicatia My Digi. In aceasta aplicatie poti citi stiri, vizualiza facturi si servicii. Poti chiar comanda echipamente sau servicii noi, direct din aplicatie.

Daca am achitat facturile restante, cand se reconecteaza serviciile?

Daca avem serviciile Digi deconectate pentru neplata, am achitat la o casierie sau online pe site-ul Digi Romania, atunci reconectarea serviciilor se va efectua in aproximativ 1-3 ore, probabil depinde de numarul de reconectari facute de sistem automat. In cazul cablului tv (acolo unde este nevoie sa ajunga o echipa de reconectari) reconectarea poate dura mai mult, pana la maxim 24 de ore de la inregistrarea platii.

Daca am achitat printr-o alta modalitate de plata decat prin casierie/site Digi, atunci trebuie sa facem confirmarea platii, altfel reconectarea o sa dureze mult mai mult decat este de dorit.

Cum fac confirmarea platii la RCS – RDS (Digi)?

Confirmarea platii la Digi se face trimitand o copie de pe OP-ul de plata la adresa e-mail collection@rcs-rds.ro clienti@rcs-rds.ro dovezi.plata@rcs-rds.ro

Nu primesc factura Digi acasa, ce trebuie sa fac?

In cazul in care nu primim acasa factura Digi, trebuie sa contactam serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru a sesiza neprimirea facturii. Astfel de probleme apar de regula cand factura este livrata in format fizic, in format electronic (pe e-mail) nu ar trebui sa apara astfel de probleme.

Cum obtin factura detaliata (desfasuratorul) convorbirilor telefonice?

In prezent exista o singura modalitate de a primi desfasuratorul telefoniei, creandu-ne un cont pe site-ul Digi Romania. Acolo avem acces la toate facturile si desfasuratoarele pentru fiecare luna.

Cum fac amanarea platii la Digi?

Amanarea platii se poate face la Digi doar daca serviciile au fost deconectate pentru neplata. Putem face o amanare de plata pe luna iar in termen de 5 zile trebuie sa platim. Pentru reconectarea pe baza promisiunii ca vom achita trebuie sa sune titularul contractului la relatii cu clientii Digi.

Nu se poate face amanarea platii pentru a evita deconectarea serviciilor, putem solicita amanarea platii doar daca serviciile RDS au fost deja deconectate.

Update 19.06.2018: Facturile se pot achita si prin Rompay.

Update 04.10.2018: De astazi facturile Digi se vor trimite criptate astfel incat vor putea avea acces la ele doar persoanele care cunosc ultimele 6 cifre ale CNP-ului titularului. Multumim lui ion berbec pentru informatii.

Voi ati avut probleme in ceea ce priveste facturile celor de la RCS-RDS?

Putem afla aici cum obtinem informatii detaliate despre facturile cu serviciile RCS & RDS.

Update 19.08.2019: Recent, cei de la Digi trimit SMS-uri de informare in momentul in care plata a fost inregistrata daca plata a fost efectuata prin reteaua PayPoint.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

1491 COMENTARII

  1. Am platit o factura cu nr ***** cod client ***** la un magazin comercial si vanzatoarea magazinului a gresit codul de client nu a pus prima cifra si nu sa putut inregistra plata,detin bonul fiscal al plati,va rog sa ma ajutati,multumesc

  2. In legatura cu factura seria și nr.:
    *****
    Cum e posibili sa emiteti o factura dupa ce contractual a frost reziliat in data de Junie 02 2023 . Mentionez ca la acea data am platit penalizarea de 400 Roni + tot abonamentul ( Internet si Tv ). pentru inca o luna in avans respectiv pe luna Iunie desi eu nu m-ai locuiesc in Romania ca sa beneficez de serviciile DIGI soldul fiind 0. Deasemeni immobilul s-a vandut acesta fiind motivul rezilierii contractiului cu DIGI. Va rog anulati factura de 0.20 Roni si termite-ti confirmarea.

    • Noi nu suntem de la Digi.
      Se poate o emite o factura dupa rezilierea contractului pentru taxe de reziliere sau pentru convorbiri efectuate luna anterioara.
      Va recomand sa sunati la relatii cu clientii Digi pentru clarificari.

  3. Am doua abonamente, unul in Ramnicu Valcea pentru care primesc factura si unul in comuna Sirineasa, strada * nr. * pentru care nu primesc factura. Mentionez ca locuiesc la adresa din Ramnicu Valcea si nu am posuibilitate sa achit factura de le cea de-a doua adresa daca aceasta a fost sistata de la triparire de angajatii dumneavoastra. Reluati transmiterea facturilor tiparite pe suporet de hartie pentru o buna functionalitate.

    • Noi nu suntem de la Digi.
      Va recomand sa sunati la relatii cu clientii Digi Valcea la numarul 0350400414 si sa verificati daca modalitatea de trimitere a facturilor este in format fizic. Daca este deja, se va inregistra o sesizare pentru a se verifica de ce nu primiti facturile.

    • Buna seara,
      Platiti abonamentul aferent lunii in curs (de exemplu, pe 7 martie platiti abonamentul aferent lunii martie). Convorbirile se platesc pentru luna anterioara, nu ar avea cum sa se plateasca in avans. Aceste informatii le puteti vedea si pe factura.

  4. Buna seara,

    Din greseala am am achiat astazi 15 ian.2023, prin OP, .pe care il anexez prezentei, suma de 236,52 lei, in loc de 141,64 lei ,mentionand factura *****,care a fost deja achitata odata, in loc de factura ***** scadenta 31 ian 2023.
    Va rog sa imi comunicati cum putem remedia aceasta greseala.

  5. Buna ziua
    va rog verificare plata cod cl ****,deoarece figurez cu o plata restanta pe luna decembrie ,dar a fost achitata in 13.12.2022.am trimis catre colegii dvs ieri dovada platii
    pe adresa de mail dovezi.plata….
    nr contact 07******.va multumesc

  6. Buna ziua,
    Am efectuat astazi 09.01.2023, 2 plati a facturii emisa in 06.01.2023, pe acelasi cod de client, *****, insa dintr-o eroare am tastat o data factura corect, respectiv *****si o data cu terminatia 3. Ce se intampla cu suma achitata eronat?
    Multumesc!

    • Buna seara,
      Ar trebui sa se inregistreze ambele plati daca s-a introdus codul corect de client. Insa, este indicat sa sunati la relatii cu clientii la numarul 0314004414 pentru a va asigura de acest lucru. Banii ii puteti lasa in cont pentru achitarea urmatoarelor facturi sau puteti face o cerere pentru restituirea platii.

    • Noi nu suntem de la Digi.
      Sunati la relatii cu clientii la numarul 0314004414 sa va trimita o copie a facturii pe mail sau va puteti face un cont online pe site-ul Digi si aveti acces la facturi.

  7. Abonatul Dumnevoastră ***** Dumitru am plit din greșeală la Soția mea ***** Gabriela suma de 60 lei pe data de 11.10.2022 cod client va rog sa transferați pe ***** Dumitru acesta suma de 60 lei *******

  8. Buna ziua incerc de 5 ore sa trimit dovada platii facturii pe luna iunie .mailul dovezi.plata @ rcs-rds.ro nu functioneaza. Sunt plecat din tara
    Cum pot trimite dovada platii?

  9. Pentru luna iunie a primit ofactura dela digi-;mo,bil d e10l41 roni
    In urma discutiilor telefonice cu Vodafone a reresut ca a fost o
    eroare in sistem si ca o sa se refaca factura,
    In 08.06 am primit un SMS de la echipa Vodafone cu urmatorul continut;
    „Cererea ta de recalculare pentru servicii fixe afost solutionatasi a fi vizibila
    pe urmatoare factura”
    Pana in prezent nu am primit factura recalculata.Ce s-a intamplat?.
    Ma numesc dumitrtu din Bucuresti sector* bloc * sc.*.etaj *. ap. *.
    Va rog lamutumesc.

  10. Bună am și eu o întrebare noua ne vine factura târziu ex luna asta a venit pe 20 și miau oprit programele am confirmat plata prin telefon dar tot nu au dat drumul la programe ce trebuie sa fac? Nu-mi spuneți sa sun ca am sunat și mau ținut 30 de min în așteptare fără sa răspundă cineva

    • Buna Mihaela,
      Dupa ce ai sunat pentru confirmarea platii ar fi trebuit sa se faca reconectarea automat in maxim 1-2 ore. Iti recomand sa faci un efort si sa suni din nou, altfel asteapta sa se inregistreze plata si sa se reconecteze insa operatorii pot grabi aceasta operatiune.

      • Da . Pe urmatoarea factura vei vedea ca vi se va reduce suma aferenta facturii urmatoare. Daca plata in plus acopera integral suma facturii urmatoare ( luna aprilie ) atunci in acea luna nu vi se va mai factura nici o suma de plata.

  11. In ultimele 2 luni nu primesc factura pe email si nu pot accesa contul meu,nu pot recupera parola pe care am uitat-o.Deci solicit factura pe adresa de email , lunar.Va multumesc!

  12. sunt din telega jud. prahova . am facut cerere pentru cablu de la digi campina .A fost instalat la locatia telega str. * a dar nu am primit pana acum contractul ,nu stiu nici contul de la digi ca sa platesc facturile.Va rog sa ma rezolvati intr-un fel .Va multumesc

    • Nu au cont separat in euro insa daca platiti cu un card in care aveti euro, se va face plata in lei conform cursului valutar al bancii la care aveti cardul.
      In casierie nu puteti plati cash in euro.

  13. Buna ziua . Pentru luna septembrie am primit doua facturi ,in 07.09 pentru suma de 62.92 lei si in 28.09 pentru suma de 53.80. ambele cu scadenta la plata 30.09. 2021 . Puteti sa-mi spuneti dece ? Nu sunt restantier !Multumesc

  14. Buna ziua! Am achitat factura ****** DIN 06.07.2021 in valoare de 98 lei ( am achitat 100lei) in data de 04.08.2021 on line, va atasez confirmarea electronica de plata. Din eroare am achitat, am selectat probabil ca beneficiar DIGINET SA. Am fost la ghiseu DIGI RCS_RDS si am achitat aceasta factura din nou.
    AS DORI SA STIU CUM POT RECUPERA ACEI BANI CA SA ACHIT URMATOAREA FACTURA,
    Va multumesc anticipat,

  15. Buna ziua,
    Va rog sa imi explicitati ce cuprinde acea taxa de 3.04 eur-servicii incasate pentru tertii 0******.
    Astept un raspuns.Multumesc

  16. Buna ziua!

    Prin procesul-verbal de restituire echipamente din data de 26.05.2021 la contractul ***** am predat echipamentul HUMAX DIGI+C HD4, Smartcard Serie *******, Adresa MAC ******.
    Incepand cu data de 1.06.2021 trebuia sa am la factura o reducere 5 lei/luna, contravaloarea inchirierii echipamentului mentionat, dar facturile pe lunile iunie 2021 si iulie 2021 au venit de la DIGI ca si cand nu am predat echipamentul (am predat decodorul mentionat si nu am fost scutit de 5 lei/luna, contravaloarea inchirierii acestuia. De ce?).
    Mentionez ca am in continuare de la DIGI o CARTELA tv pentru televizorul meu Smart tv si un decodor (acest decodor este inchiriat de la DIGI cu titlu gratuit) pentru un alt televizor care nu este Smart.
    Astept raspunsul dv.

    Cu stima
    Mircea

    • Buna seara,
      Noi nu suntem de la Digi.
      Va recomand sa sunati la relatii cu clientii Digi la numarul 0314004414 sa verifice care este starea decodorului in baza lor de date.

  17. Am plătit azi o factura digi si in loc de cod client am dat nr de factura, pe langa asta era nr de la ultima factura si nu de la cea anterioara pe care vroiam sa o platesc, e o problema oare?! Mulțumesc!

    • Da, este o problema, codul de client este cel mai important, daca l-ati folosit gresit inseamna ca plata s-a inregistrat pe alt contract.
      Sunati la relatii cu clientii Digi pentru a face o cerere de realocare a platii sau faceti aceasta cerere pe site-ul Digi.

    • Noi nu sutem Digi. Contractul serviciilor Digi pe care le platiti este pe numele dvs? Daca contractul nu este pe numele dvs nu puteti primi detalii si facturile. Doar titularul contractului poate cere detalii despre contract.

    • Puteti sa-i cereti titularului sa va adauge ca imputernicit, din acel moment veti putea primi informatii despre facturi.
      Altfel, cum ar putea verifica cei de la Digi ca aveti contract de comodat?
      Oricum, doar titularul este responsabil de acest contract, el semnand pentru el.

  18. AM PRIMIT O FACTURA CU 36,88LEI PENTRU NISTS SMS , PE CARE NU LE AM DAT . DIN FACTURA DE 123,90 VOI SCADE 36,88 SI VOI PLATI 87,02 LEI.

  19. Prin George am constatat că am fost îcasat de două ori cu suma de 113.2 odată la ora 11.31 și a doa oară la ora 13.35 .Vă rog să-mi restituiți în contul meu suma necuvenită prin ștornare.Vă mulțimesc

  20. Am primit un email cu o factura neachitată FDB ****** în valoare de 22.80 pentru servicii telecomunicaţii! Nu deţin abonament telefon!

    • Buna ziua,
      Va recomand sa sunati la relatii cu clientii Digi la numarul 0314004414 pentru a solicita urgentarea reconectarii si pentru a va asigura ca a fost inregistrata plata.

  21. Am sunat la dumneavoastra si mi s-a zis sa trimit confirmare pe un mail si nu pot gasii mailu la care sa trimit va rog sa mi trimiteti pe mailu atasat sus cu mailul dumneavoastra

  22. Buna ziua,
    Numele meu este ****, locuiesc in Localitatea CALARASI, str. * , nr * bl * sc. * et * ap. * , Cod client: *****, si am achitat pt factura cu seria *** și numărul **** în valoare de 25.00 lei, suma de 250 lei.
    am gresit , am vorbit la banca si mi-au spus ca trebuie sa va aduc la cunostinta dumneavoastr , pentr ca sa imi returnati banii , sa ai „stornati”.
    tranzactia am facut-o azi 07/04/2021.
    Va rog sa imi returnati banii in contul *******, Raiffeisen Bank,
    Va multumesc !

    • Buna ziua,
      Noi nu suntem de la Digi.
      Va recomand sa faceti o solicitare catre ei telefonic la relatii cu clientii, folosind numarul 0314004414 sau online pe site-ul Digi.
      Din cate stiu, acestia nu returneaza banii ci sunt scazuti din urmatoarele facturi emise insa puteti discuta si cu ei pentru un raspuns concret.