Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil). Metode de plata, plati online si previzualizare a facturilor. Acces la desfasurator si facturi detaliate.

Traind in secolul vitezei, incercam sa economisim cat mai mult timp cu lucrurile care sunt obligatorii si care nu ne fac placere, fiind si eficienti in acelasi timp. Unul din aceste lucruri pe care sunt de parere ca ar trebui sa le simplificam cat mai mult este plata facturilor. Pe langa intretinerea locuintei, majoritatea facturilor pot fi achitate prin diverse metode. Si, cum suntem dependenti de telecomunicatii, trebuie sa simplificam si plata facturilor furnizorilor nostri de servicii, bine-nteles. Mai jos voi descrie modalitatile de plata in cadrul companiei RCS-RDS (Digi) plus alte informatii financiare foarte utile.

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil), metode de plata si vizualizare

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil). Modalitatile de plata a facturilor sunt urmatoarele:

  • Plata se poate efectua in primul rand, evident, la casieriile RCS-RDS insa acestea sunt destul de putine raportate la numarul de abonati, dovada fiind cozile interminabile pe care le intalnim cand mergem sa achitam. Cea mai eficienta metoda (in contactul direct cu compania, fara intermediari) este plata online pe site-ul oficial. Plata se face foarte usor si, cel mai important, se inregistreaza foarte rapid, de regula in cateva minute, maxim cateva zeci de minute. Trebuie sa ajungem la sectiunea Contul Meu iar de acolo vom avea doua metode: daca avem cont creat (sau dorim sa ne cream), trebuie sa ne autentificam, dupa care selectam Facturi, bifam factura pe care dorim sa o achitam si mai departe introducem datele de pe card; a doua metoda este fara cont, cand am ajuns la pagina de logare in Contul Meu (DigiCare) apasam click pe reclama care ne indruma spre plata facturii (in acest caz vom avea nevoie de cod client, numar factura sau numar de telefon digi, suma si adresa e-mail). Cele mai rapizi modalitati de plata in ceea ce priveste timpul de inregistrare al platii sunt in casierie si online pe site-ul oficial.
  • Qiwi – terminale self-service ale celei mai extinse retele in domeniu.
  • Un-doi Centru de plati, PayPoint si PayZone – Zeci de mii de magazine unde poti achita, trebuie doar sa gasesti un astfel de magazin cat mai apropiat de tine, fara sa astepti la cozi. Partea negativa este, insa, ca plata se inregistreaza destul de greoi, in cateva zile (fara zile nelucratoare).
  • La casieriile bancilor (cash):Banca Transilvania (BT), CEC, Volksbank, Bancpost, Alpha Bank, BRD, Piraeus, UniCredit Tiriac, UniKasa, CreditCoop si Banca Comerciala Carpatica.
  • ATM-uri (bancomate): CEC, BancPost, Piraeus, UniCredit Tiriac, BRD, ING, BCR, Banca Transilvania (BT).
  • Direct Debit (adica, la sfarsitul fiecarei luni, este extrasa suma aferenta facturii tale de pe card): CEC, BankPost, Alpha Bank, UniCredit Tiriac, Raiffeisen, BRD, BCR, Banca Transilvania (BT), ING Bank.
  • Online: Piraeus Bank, CEC, BCR, CityBank, FastBanking BancPost, Alpha Click – Alpha Bank, Online B@nking si BusinessNet Unicredit Tiriac, BRD-NET, BT Online Banking – Banca Transilvania, Home Bank – ING.
  • Virament Bancar: ING Bank: RO51INGB0001000000018827, BRD: RO64BRDE450SV72419954500, UniCredit Tiriac Bank: RO94BACX0000000189518001
  • Zebrapay: Putem achita facturile Digi prin unul din cele 1500 terminale self-service Zebrapay.
  • Rompay;

Foarte important de stiut este ca, indiferent de metoda aleasa, nu se percepe comision. In cazul in care se alege orice alta modalitate in afara de casierie RCS-RDS sau online pe site-ul oficial, inregistrarea platii poate dura mai mult (ei zic ca intre 3 si 10 zile lucratoare) ceea ce este foarte mult insa depinde de posibilitatile fiecaruia. Surprinzator este faptul ca RCS-RDS a incetat de ceva timp colaborarea cu Posta Romana.

Care este perioada de facturare a serviciilor RCS – RDS?

Abonatii Digi pot avea urmatoarele perioade de facturare, luand ca exemplu luna iunie:

  • de pe 01 iunie pana pe 30 iunie;
  • de pe 10 iunie pana pe 30 iunie – aceasta este o perioada de facturare mai rar intalnita, de regula pentru abonatii care au doar televiziune prin satelit (Digi TV DTH), insa de regula majoritatea abonatilor Digi au prima perioada de facturare;

Perioada de gratie la RCS – RDS (perioada dupa data scadenta in care nu exista riscul sa se deconecteze serviciile) este 01-04 pentru fiecare luna. Incepand cu 05, serviciile se pot deconecta oricand, in primul rand se deconecteaza serviciile automat (exemplu: internet, telefonie) iar ultimele deconectari se fac pentru serviciul de cablu tv acolo unde trebuie sa ajunga o echipa de deconectari pentru a deconecta fizic cablul tv.

Exista taxa de reconectare la RCS – RDS in caz ca avem serviciile deconectate?

Taxa de reconectare exista doar pentru serviciul de cablu tv si costa 15 lei.

O problema a abonatilor RCS-RDS este aceea de a nu primi facturile in format fizic, inclusiv eu am avut aceasta problema o perioada de timp. Insa, pentru cei care au acces la internet, exista serviciul F@ctura Mea Digi, mai exact putem primi facturile in format electronic. Acest serviciu se poate activa fie apeland serviciul de Relatii cu Clientii, fie in sectiunea Contul Meu pe site-ul oficial.

Majoritatea dintre noi am avut probleme financiare cu marile companii de telecomunicatii (Telekom (Cosmote), Vodafone, Orange si Digi). Unele rezolvate usor, altele mai greu. Una din aceste “probleme” (mai mult, nelamurire) a fost la RCS-RDS, cand m-am abonat. La RCS, facturile se emit pe 18,19,20,21 sau 22 (informatie primita de la Relatii cu Clientii) pentru luna urmatoare. Mai exact, daca ne abonam pe 20 ianuarie, prima factura va fi cea din luna martie si va contine serviciile din ianuarie, februarie si martie. Destul de ciudat, in opinia mea, fiind singurii din piata telecomunicatiilor care procedeaza in felul acesta. De asemenea, din cauza acestui mod de facturare, si convorbirile efectuate (traficul suplimentar), se factureaza cu 2 luni anterioare. Adica, in factura din martie, avem convorbirile din ianuarie. Dar, cunoscand aceste lucruri, ne este destul de usor sa gestionam facturile si costurile acestei companii imprevizibile insa, momentan, cu servicii bune.

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil):

O metoda de a vizualiza serviciile, costurile si facturile in timp real este cu aplicatia My Digi. In aceasta aplicatie poti citi stiri, vizualiza facturi si servicii. Poti chiar comanda echipamente sau servicii noi, direct din aplicatie.

Daca am achitat facturile restante, cand se reconecteaza serviciile?

Daca avem serviciile Digi deconectate pentru neplata, am achitat la o casierie sau online pe site-ul Digi Romania, atunci reconectarea serviciilor se va efectua in aproximativ 1-3 ore, probabil depinde de numarul de reconectari facute de sistem automat. In cazul cablului tv (acolo unde este nevoie sa ajunga o echipa de reconectari) reconectarea poate dura mai mult, pana la maxim 24 de ore de la inregistrarea platii.

Daca am achitat printr-o alta modalitate de plata decat prin casierie/site Digi, atunci trebuie sa facem confirmarea platii, altfel reconectarea o sa dureze mult mai mult decat este de dorit.

Cum fac confirmarea platii la RCS – RDS (Digi)?

Confirmarea platii la Digi se face trimitand o copie de pe OP-ul de plata la adresa e-mail collection @ rcs-rds.ro.

Nu primesc factura Digi acasa, ce trebuie sa fac?

In cazul in care nu primim acasa factura Digi, trebuie sa contactam serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru a sesiza neprimirea facturii. Astfel de probleme apar de regula cand factura este livrata in format fizic, in format electronic (pe e-mail) nu ar trebui sa apara astfel de probleme.

Cum obtin factura detaliata (desfasuratorul) convorbirilor telefonice?

In prezent exista o singura modalitate de a primi desfasuratorul telefoniei, creandu-ne un cont pe site-ul Digi Romania. Acolo avem acces la toate facturile si desfasuratoarele pentru fiecare luna.

Cum fac amanarea platii la Digi?

Amanarea platii se poate face la Digi doar daca serviciile au fost deconectate pentru neplata. Putem face o amanare de plata pe luna iar in termen de 5 zile trebuie sa platim. Pentru reconectarea pe baza promisiunii ca vom achita trebuie sa sune titularul contractului la relatii cu clientii Digi.

Nu se poate face amanarea platii pentru a evita deconectarea serviciilor, putem solicita amanarea platii doar daca serviciile RDS au fost deja deconectate.

Update 19.06.2018: Facturile se pot achita si prin Rompay.

Update 04.10.2018: De astazi facturile Digi se vor trimite criptate astfel incat vor putea avea acces la ele doar persoanele care cunosc ultimele 6 cifre ale CNP-ului titularului. Multumim lui ion berbec pentru informatii.

Voi ati avut probleme in ceea ce priveste facturile celor de la RCS-RDS?

Putem afla aici cum obtinem informatii detaliate despre facturile cu serviciile RCS & RDS.

Update 19.08.2019: Recent, cei de la Digi trimit SMS-uri de informare in momentul in care plata a fost inregistrata daca plata a fost efectuata prin reteaua PayPoint.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

900 COMENTARII

  1. Va scriu pentru a va anunta ca de 2 luni nu am mai primit factura de internet. Rugamintea mea este sa trimiteti factura de internet (rds) pe suport de hartie ca de obice, la adresa: Str. *t Nr. * Bl. * Ap. *, Galati.

    Va multumesc,

    • Sunati la relatii cu clientii Digi sa verificati ce modalitate de facturare aveti activata in acest moment si tot la ei puteti solicita trecerea la livrarea facturilor in format electronic.
      Trebuie sa verificati corectitudinea adresei e-mail trecuta in baza de date Digi.

  2. Am facut un abonament de telefon cu 2 Euro lunar,la casierie mi s~a spus ca voi plati sub 10 lei,dar din pacate factura e 20 de ron.adica platesc 4 euro.Nu am optat nici pentru o extra optiune.Eu nu mai platesc nici factura de internet nici de telefon,le puteti intrerupe sau chiar taia pana la remedierea calcului dupa contractul semnat.Nu e vina clientilor ca dupa semnarea contractului a~ti facut schimbari in contract.Dar eu cu angajata voastra asa am ales abonament de 2 Euro.Mai ales datele mobile de la Digi nu merg aproape deloc.Si in Faget Digi nu are nici un semnal.

    • Noi nu suntem de la Digi, doar oferim informatii. Abonamentele de 2 euro inca exista, va recomand sa sunati la relatii cu clientii Digi la numarul 0314007777 pentru a verifica exact de ce platiti aceasta suma si tot acolo puteti face si o sesizare in privinta semnalului.=

    • Dupa cum se vede in comentarii, nu prea se face diferenta intre cele doua.
      N-am nimic impotriva sa se ceara informatii, pana la urma de aceea a fost publicat articolul pentru a informa si sectiunea de comentarii este pentru a discuta insa degeaba ne sunt cerute noua informatii de pe factura pe care doar cei de la Digi ar putea sa le aiba, sau operatiuni precum reconectarea pe care la fel doar ei le pot face.

    • Noi nu suntem de la RCS – RDS, doar oferim informatii. Daca ati avut serviciile suspendate pentru neplata si ati achitat, va recomand sa sunati la relatii cu clientii RDS pentru a verifica daca s-a efectuat plata si sa va reconecteze serviciile.

  3. cod client ******
    In luna august am platit eronat factura ****** ,pe data de 09.08.2019 ,din bc.Transilvania , pe cod client ****** in loc de codul meu *****
    Am reachitat factura pe 30 august,pentru a nu fii deconectata, desi transmisesem la dvs.solicitarea de realocare a sumei, cu documentele solicitate anexate.
    Am sesizat si telefonic,s-a verificat, si mi s-a spus ca s-a primit e-mailul si ca in cel mai scurt timp se fa face regularizarea.
    Acum, vad ca s-a emis factura pentru septembrie, dar regularizarea platii nu s-a efectuat,si am de plata .
    Va rog sa regularizati cat mai repede situatia mea financiara,pentru a nu avea restante.

  4. Bună ziua am o factura în valoare 121 lei și mâine este ultima zi de plata, dacă achit 110 lei și restul în cursul săptămânii, se vor mai face deconectari?

  5. am ramas in urma cu plata,lucrez dupa un program care nu-mi permite sa vin sa platesc.As dori o alternativa la plata la casierie,eventual sa va platesc in cont prin virament
    Buftea, str * nr * bloc * sc * ap *
    de fapt as vrea sa suspend postul ca pentru o vreme nu mai locuiesc aici
    Va multumesc

    • Noi nu suntem de la RCS – RDS, doar oferim informatii.
      Puteti achita prin virament bancar in urmatoarele conturi: ING Bank: RO51INGB0001000000018827, BRD: RO64BRDE450SV72419954500, UniCredit Tiriac Bank: RO94BACX0000000189518001
      O modalitate mai rapida si mai simpla zic eu ar fi sa platiti online pe site-ul Digi Romania cu un card bancar, plata se inregistreaza foarte repede.
      In ceea ce priveste suspendarea serviciilor, se poate face pe maxim 3 luni printr-o cerere de suspendare depusa de catre titular intr-un punct de prezenta Digi.

  6. Rog trimiteți urgent spre decontare suma ce revine abonamentului Digi făcut pe numele meu la BRD IASI sucursala Tomești întrucât nu sa făcut decontare a și nu am semnal. Mulțumesc

  7. Buna. Am o întrebare. Am plătit factura restanta de pe luna Iulie și a rămas sa plătesc pe luna recenta, adică August. Se poate face reconectarea la internet in cazul acesta?

    • Nu se poate face amanarea platii in reteaua Digi inainte de deconectarea pentru neplata. Insa, daca serviciile sunt deconectate pentru neplata, se poate solicita reconectarea la relatii cu clientii pe baza unei promisiuni de plata verbale avand termen maxim 5 zile sa efectuam plata.

  8. Buna ziua
    Din greseala am facut plata PayPoint pe luna August in loc sa o fac pe luna Iulie si as vrea sa stij daca imi va bloca apelurile pana Miercuri cand fac si plata pe luna Iulie
    Va multumesc

    • Buna ziua,
      Teoretic ar trebui sa se inregistreze plata pe cea mai veche factura insa va recomand sa sunati la relatii cu clientii Digi pentru a verifica daca s-a intamplat acest lucru. Daca nu s-a intamplat, atunci se poate face realocarea platii pe cea mai veche factura.

  9. Bună ziua.
    Sunt soția lui ***** cod client *****,suntem din Giurgiu ,str.*,bl.*,sc.*,ap.*,Nr telefon 07*****,07*****.
    La data de 17.05.2017 am încheiat un contract de furnizare tip serviciu Digi Mobil(RCS-RDS) pe o perioadă de 2 ani,abonamentul fiind de 6 Euro lunar + 18 lei lunar pentru ambele telefoane.
    Cu 3 luni înainte de încheierea contractului ,mai exact la sfârșitul lunii ianuarie ,telefoanele nu au mai fost in stare buna de funcționare( la unul sa dus displeiul iar celălalt nu se mai putea încărca).Am contactat un reprezentant de vânzări Digi i-am explicat care este situatia și l-am întrebat dacă putem prelungi contractele,dar nu se putea face nimic deoarece soțul este in biroul de credit.
    Vă rugăm respectuos să verificați și totodată să ne ajutați deoarece sa emis o factură pe numele sotului în valoare de 1863,55 lei.
    Menționăm că avem de achitat doua facturi pe lunile ianuarie și februarie în valoare de 89,30 lei,nu le-am achitat deoarece am avut două decese în familie.
    La data de 06.03.2019 am primit o factură pe – 15,67 lei iar pe data de 05.04.2019 cea de a doua factură pe -0,17 lei.La data de 07.05.2019 am primit o alta factura cu suma de 1863,55 lei.
    Domnule Director,vă rugăm respectuos să verificați contractul și să ne ajutați,nu înțelegem de unde provine aceasta suma, dacă noi am platit lunar abonamentele și telefoanele,cum v-am arătat în rândurile de mai sus, telefoanele au fost incluse in abonamente.
    Ce sa înțelegem că, timp de 2 ani noi nu am platit abonamentele și telefoanele,așa cum ne- a răspuns robotul ca avem 6 facturi neplătite,vă pot confirma plățile cu chitanțele.
    Vă mulțumim și așteptăm răspunsul dumneavoastră!

    • Buna ziua,
      Noi nu suntem de la Digi, doar oferim informatii.
      Pentru a verifica exact de ce aveti aceste sume de platit, va recomand sa sune titularul contractului la relatii cu clientii Digi sau sa ajunga intr-un punct de lucru, vi se va comunica exact ce reprezinta aceste sume.

  10. Bună ziua, aș dori să primesc factura detaliată, indiferent în ce donații,dar nu reușesc nicicum să creez cont.De ceva timp plătim mai mult abonamentul, iar la casierie ni s-a spus că avem cost suplimentar, dar nu are cum fi.Dacă mă poate ajuta și pe mine cineva…vă rog.

  11. Buna ziua !
    Am o problema cu cablul tv
    Îmi spune că abonamentul este suspendat pentru neplată, dar am plătit făptură după data de 20 iulie
    Abonamentele sunt pe numele *****, născut în ****, din Gara Roșiești, iar celalalt pe numele ******, născută în **** din Gara Roșiești
    Au fost plătite, dar totuși antena TV nu funcționează

  12. Buna ziua
    VA TRIMIT ACEST MESAJ, FIIND INFORMAT CA NU AS FI PLATIT FACTURA. CU SUMA DE 35, 77LEI

    Am platit 36 lei prin SELFPAY, la magazinul Profi di Belint , jud Timis.
    in data de 31.07.2019, la 18:00
    KIOSK – SN – ******
    SA AVETI O ZI MINUNATA

    • Buna ziua,
      Platile efectuate prin SelfPay se inregistreaza mai greu comparativ cu platile efectuate in casieriile Digi sau online pe site-ul Digi, daca exista riscul sa aveti serviciile deconectate pentru neplata va recomand sa trimiteti dovada platii la adresa e-mail collection @rcs-rds.ro

  13. Buna ziua!Am o rugăminte sunt plecata din tara și nu are cine să-mi
    plătească factura când am plecat de acasă cumnatul meu a zis ca săi trimit
    lui bani și o să-mi plătească facturile ca sa nu mai suspend eu utilitățile
    de televiziune internet și abonamente,dar sa ivit ceva și a plecat și el
    din țară și acum nu are cine să-mi plătească factura ce se poate întâmpla
    ?pentru că nu vreau să renunț la utilitățile RCS RDS,aștept mesaj urgent vă
    mulțumesc.

  14. buna ziua!ploiesti,str.* nr.* si va rog sa-mi trimiteti,lunar,factura la domiciliu.este a treia luna in care nu o primesc si,de fapt,este un serviciu pe care-l platesc!
    o zi buna!

  15. Buna ziua
    Am facut acum câteva ore o cererede realocare de plata pentru a debloca serviciile digii. Vad ca nu sa rezolvat nimic
    Pt mine este o situatie penibila ceea ce sa intamplat
    Eu sunt client digii inca de la fiintare si nu am avut nici un fel de problema pina azi

    • Buna ziua,
      Solutionarea cererilor de realocare a platii poate dura mai mult decat o alta problema, va recomand sa insistati la relatii cu clientii Digi pentru a urgenta rezolvarea problemei.