Totul despre Roaming National RCS-RDS – Vodafone

Compania RCS-RDS a revolutionat in Romania, impreuna cu compania Vodafone, termenul de interconectare intre operatorii de telecomunicatii prin primul acord de roaming national disponibil pe teritoriul tarii noastre.

Ce inseamna roaming-ul national, mai exact? Este vorba de un parteneriat intre doi operatori de telecomunicatii prin care operatorul X (in cazul de fata Digi) poate utiliza reteaua operatorului Y (Vodafone) in anumite conditii stabilite pe baza unui contract pe perioada determinata (bine-nteles). Abonatii la telefonie mobila ai companiei RCS-RDS pot folosi reteaua companiei Vodafone atat pentru voce (2G si 3G) dar si pentru date.

In ce conditii se poate folosi roaming-ul national pe reteaua Vodafone? Se poate folosi vocea atat pe 2G cat si pe 3G insa cu mentiunea ca daca se foloseste pe 2G (da, se poate folosi un telefon NUMAI 2G/GSM) destul de intens (este vorba de numarul de minute utilizate in principal, nu de perioada folosita pe 2G) atunci se va deconecta roaming-ul national. Pentru reactivare, este necesar sa apelam la numarul RCS-RDS Relatii cu Clientii si sa solicitam reconectarea roaming-ului national. Se poate reconecta de 4 ori lunar. Roaming-ul national se va deconecta si daca folosim foarte multe minute pe reteaua 3G Vodafone insa mult mai greu decat pe reteaua 2G. Modul de reconectare ramane acelasi si in acest caz, sunand in call center.

Datele mobile se pot folosi pe reteaua Vodafone (pe modul 3G functioneaza foarte bine, testat inclusiv de mine) in limita a 100 MB. Daca se depaseste aceasta cantitate de trafic de 100 MB, atunci datele mobile sunt restrictionate pana pe 1 luna urmatoare, indiferent de abonament.

Foarte important de mentionat este faptul ca roaming-ul national este si va fi pana la sfarsitul parteneriatului dintre cele doua companii (aprilie 2016) gratuit. Au fost zvonuri cum ca datele mobile vor fi gratuite doar pana la sfarsitul lunii decembrie 2014 insa compania a anuntat oficial ca totul va ramane gratuit pana la sfarsit.

Pentru a putea beneficia de acest serviciu trebuie sa ne asiguram ca: avem o cartela compatibila cu roaming-ul national (foarte multe cartele vechi – cartele roz – nu sunt compatibile si trebuie sa fie inlocuite in punctele service RCS-RDS – prima inlocuire a cartelei se face gratuit), avem un telefon 3G (pot functiona si telefoanele 2G – inclusiv datele mobile pe GPRS/EDGE – insa pentru a putea beneficia de acoperire in maximul limitelor posibile, avem nevoie de un telefon 3G), sa avem roaming-ul national activ pe SIM (pe anumite cartele nu s-a activat automat si activarea se face pe loc in urma apelarii la relatii cu clientii) si, bine-nteles, sa ne aflam in raza de acoperire a retelei Vodafone.

Acest parteneriat intre cele doua companii presupune de asemenea ca RCS-RDS sa-si imbunatateasca acoperirea considerabil pana la finele contractului cu Vodafone, astfel incat sa nu mai depinda de reteaua rivalilor sai. Numarul abonatilor RCS-RDS a explodat din momentul semnarii acestui parteneriat (si inclusiv datorita ofertei DigiMobil Optim care devine din ce in ce mai buna – in mod special pachetul DigiMobil Optim Nelimitat), majoritatea abonatilor altor companii portandu-si numarul in reteaua Digi Mobil.Daca as stii si costurile pe care le-au achitat cei de la RDS pentru roaming national si as putea face o comparatie, as putea spune ca au avut un mare castig. Insa, sunt convins ca nu au fost costuri mici.

Totusi, exista si anumite probleme in ceea ce priveste buna functionare a roaming-ului national. S-a constatat ca, atunci cand suntem conectat pe roaming national si revenim intr-o zona in care semnalul Digi Mobil este foarte bun, trecerea inapoi pe reteaua initiala se face foarte greu (poate dura chiar si ore) sau chiar deloc (in acest caz, trebuie sa selectam reteaua Digi manual – se numeste RO Digi Mobil, 226 05, Digi sau RCS-RDS). De asemenea, se intampla in anumite momente ca, desi semnalul Digi este ok, sa treaca pe Vodafone. Sunt cateva probleme la care oficialii RDS refuza sa ofere un raspuns concret, lasandu-ne sa intelegem ca, momentan, exista cateva carente destul de mari in functionarea acestui serviciu suplimentar.

Roaming-ul national este trecut si in contract, inclusiv pe site-ul oficial al companiei RCS-RDS.

Destul de recent, RDS a inceput dezactivarea roaming-ului national in anumite localitati (din cate am observat, acest lucru se intampla deoarece s-a activat frecventa 3G 900 Mhz in localitatile respective, motiv pentru care acoperirea s-a imbunatatit considerabil si nu ne-ar mai fi necesar roaming-ul national). Pana in prezent, aceste localitati sunt: Zalau, Targu Jiu, Targoviste, Giurgiu, Oradea, Ramnicu-Valcea, Slatina, Drobeta Turnu-Severin, Hunedoara, Deva, Bacau, Resita, Bistrita, Pitesti, Mioveni, Costesti, Alba-Iulia, Buzau, Craiova, Giurgiu, Piatra-Neamt, Sibiu, Brasov, Cluj-Napoca, Baia Mare, Medias, Caracal, Turda, Dej, Curtea de Arges, Campulung, Sighisoara, Reghin, Roman, Targu Mures, Arad, Alexandria, Ploiesti.

Daca aveti intrebari/alte probleme sau daca observati ca nu functioneaza in alte localitati, lasati un mesaj si o sa va oferim orice informatie.

Update 10.02.2016: Acordul incheiat intre RCS-RDS si Vodafone este prelungit pe un an.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

19 COMENTARII

  1. Salut,
    Nu am semnel deloc in acasa.. Am fost la digi si au schimbat sim-ul dar nici acum Nu este semnel deloc, de ce?
    Telefonul este un Sony Z3.
    Multumesc!

    • Buna ziua,
      Degeaba v-au schimbat sim-ul dacca nu aveti acoperire in acea zona. Pana nu vor pune la punct toata reteaua, vor exista mereu astfel de probleme.
      Cu placere!

  2. Buna , am o problema cu reteau este semnal maxim pe digi doar cartela mea nu are semnal , dar daca o bag in alt telefon este …deci care ar fi problema ??

    • Buna,
      Pai daca intr-un alt telefon functioneaza atunci mai mult ca sigur telefonul are probleme. Ai incercat sa bagi cartela intr-un alt telefon?

  3. Stimate client, va informam ca datorita extinderii retelei Digi Mobil, roaming-ul national nu va mai fi disponibil in Bucuresti si Ilfov, incepand cu data de 2 martie 2016. Pentru a beneficia de reteaua Digi Mobil, va rugam sa selectati reteaua 3G pe modul automat din meniul telefonului dumneavoastra. Va multumim ca ati ales reteaua noastra si va rugam sa ne contactati pentru orice probleme care ar putea sa apara. Echipa Digi Mobil.

  4. Salut. Am fost ieri la tara si am vrut sa vad cum functioneaza cartela digi si spre surprinderea mea nu am putut folosi deloc reteaua digi aparandu-mi pe tel „retea indisponibila” sau ceva de genul..Mentionez ca semnalul pe Vodafone este full acolo. In aceste conditii cum se activeaza roamingul national? De ce nu s-a activat automat? Trebuie sa-l activez eu manual? Cum? Va multumesc

  5. Salut. M-am portat în reţeaua Digi.Mobil, dar nu am fost atenţionat de către operatorul RCS & RDS că numai anumite telefoane sunt compatibile cu această reţea. Ce-i drept, nici eu nu m-am informat în prealabil.
    Problema este că am un Samsung Galaxy S4 care se conectează numai pe Digi.MobilR.
    O persoană cunoscută are acelaşi tip de telefon, Samsung Galaxy S4, cu toate specificaţiile identice, mai puţin la mod reţea, pe telefonul lui scrie LTE/WCDMA/GSM (conectare automată), iar la mine 4G/3G/2G (conectare automată), ŞI EL SE POATE CONECTA la reteaua Digi.Mobil (fără R).
    Care ar fi explicaţia?
    Vă mulţumesc anticipat pentru răspuns.

    Cristian

    • Salut Cristian,
      Telefonul este compatibil. Orice telefon compatibil 3G este compatibil si cu reteaua Digi Mobil. Sunt 2 variante:1. Nu este semnal in zona dumneavoastra (si automat intra pe roamnig si apare si R) sau 2, trebuie selectata reteaua din setari. Pentru asta trebuie sa cautati ‘operatori retea’ si sa selectati reteaua manual si nu automat. Dati cautare, selectati Digi.Mobil (fara R) si nu ar mai trebui sa mai intre pe roaming.
      Reveniti cu un comentariu daca nu va descurcati.
      Bafta.

    • Salut.
      Sunati la relatii cu clientii si ar trebui sa va ia sesizare cu locatia dumneavoastra. Nici macar pe roaming nu este semnal? Incercati sa activati macar roamingul.