ANCOM solicita operatorilor sa NU deconecteze serviciile

ANCOM solicita operatorilor sa NU deconecteze serviciile – ANCOM a solicitat operatorilor de telecomunicatii sa nu intrerupa serviciile furnizate abonatilor in caz de neplata a facturilor in contextul pandemiei COVID-19.

Aceasta este scrisoarea trimisa de ANCOM furnizorilor de comunicatii electronice:
Subiect: suspendare procedura deconectare utilizatori

„In contextul pandemiei COVID-19, care a afectat si tara noastra, si avand in vedere starea de urgenta stabilita prin Decretul Presedintelui Romaniei nr. 195/18.03.2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romanie, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) si Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta (CNSSU) coordoneaza eforturile pentru limitarea raspandirii virusului la nivel national, luand masurile care se impun.

Retele si serviciile publice de telecomunicatii electronice sunt principalul mijloc de realizare a comunicatiilor intre cetateni, intre autoritatile statului, intre acestea si agentii economici implicati in implementarea deciziilor stabilite, precum si intre autoritatile statului si populatie in ceea ce priveste informarile publice.

Avand in vedere recomandarile oficiale privind limitarea interactiunii umane, izolarea persoanelor suspecte de a fi contractat virusul si posibilitatea de restrangere a mobilitatii persoanelor sau chiar impunerea izolarii la domiciliu, poate exista riscul ca utilizatorii de servicii de comunicatii electronice sa nu poata plati serviciile contractate.

ANCOM solicita operatorilor sa NU deconecteze serviciile

Avand in vedere elementele prezentate mai sus si totodata ca masura de sprijinire a restrictiilor instituite deja de MAI – CNSSU in baza declararii starii de urgenta, in linie cu masurile de ordin economic promovate la nivelul Guvernului Romaniei, in baza prevederilor art. 9 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora „[…]administratorii operatorilor economici care asigura servici de utilitate publica in domeniile energetic, sanatate, agricultura si alimentatie, alimentare cu apa, comunicatii si transporturi au obligatia de a asigura continuitatea furnizarii serviciilor esentiale pentru populatie si pentru fortele destinate apararii„, precum si tinand cont de prevederile art. 62 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice, aprobata, cu modificari si completari, prin Legea nr. 140/2012, cu modifciarile si completarile ulterioare, potrivit carora „Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului prin intermediul retelelor publice de comunicatii electronice fixe si mobile au obligatia de a lua toate masurile necesare pentru a asigura disponibilitatea maxima a acestor servicii, in caz de perturbare grava a functionarii retelei sau in caz de forta majora.„, va solicitam ca, in caz de neplata a facturilor, sa nu dati curs procedurii de suspendare a serviciilor sau de deconectare a utilizatorilor de la reteaua de comunicatii electronice pe perioada instituirii starii de urgenta pe teritoriul Romaniei.

In ultima perioada am primit foarte multe solicitari de informatii din partea abonatilor serviciilor de telecomunicatii in care erau solicitate date despre factura pentru a putea achita factura online. Din cauza situatiei de urgenta, din ce in ce mai multi abonati incearca plata facturilor online.

Voi ce parere aveti despre aceasta solicitare trimisa de ANCOM operatorilor de telecomunicatii? Lasati un comentariu mai jos. Ii multumim lui Gabriel pentru contributie;

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

6 COMENTARII

  1. Decizia este inselatoare, multi or sa creada ca nu se mai platesc abonamentele si or sa ramana fara servicii daca dupa criza asta nu se duc sa plateasca abonamentele restante.

    • Foarte bine pe naiba. Crezi ca dupa ce trece virusul se roaga operatorii de tine sa-ti achiti esalonat abonamentele. In ziua urmatoare ti-au taiat serviciile daca se inchide criza, si ti le reconecteaza dupa ce ai stat sa freci duda acasa si nu ai platit la timp.

    • Solutia este una singura, plata la timp, nesistare serviciului nu atrage obligatuvitatra operatorilor sa va astepte cu banii dupa criza in functie de cum va intra banii