Setari pentru internetul de 1000 de la RCS RDS.

Majoritatea celor care opteaza pentru un abonament de Gbps de la RDS intampina probleme in incercarea de a folosi aceasta viteza. De cele mai multe ori problema se datoreaza fie routerului care nu suporta viteze asa de mari, fie placii de retea care are o viteza de maxim 100 Mbps. Desi nu sunt constienti de acest lucru, clientii care incheie un contract pentru viteze de Gbps nu verifica inainte daca au echipamentele necesare pentru a se bucura de aceasta viteza. Abia dupa ce au facut upgrade la serviciul de internet isi dau seama ca viteza de download/upload va fi ca si pana acum iar acest lucru se datoreaza echipamentelor.

Setari pentru internetul de 1000 de la RCS RDS

Pentru pachetul de 500 si 1000 Mbps, RDS ofera un echipament ce preia semnalul din fibra optica si il transmite mai departe prin cablu UTP. Din fericire acest echipament poate fi folosit si ca router, chiar daca el este setat in mod prestabilit ca bridge. De obicei acest echipament este un ZTE F660 insa semnalul wi-fi al acestui router este destul de slab. Deci daca ai un laptop performant si vrei sa te bucuri de viteza mare de download, ia-ti un router performant.

Pentru a adauga un alt router la echipamentul celor de la RDS trebuie doar sa conectam cablul de lan ce duce la noul router in portul numarul 4. In urma acestestei modificari, ZTE-ul va avea ca scop doar transformarea semnalului de la fibra optica la cablul UTP.

Pe unele modele de ONT-uri nu functioneaza modul bridge (sa introducem cablul in portul 4 pentru a conecta un router) iar pentru deblocarea acestei functii trebuie sa apelam la serviciul de relatii cu clientii. Se va inregistra o sesizare iar problema va fi rezolvata, in cazul meu nu a durat mult timp intreaga operatiune.

In unele cazuri, in blocurile in care RCS – RDS nu are inca retea de fibra optica dezvoltata astfel incat sa avem instalat ONT (convertor de fibra) in apartament, se face instalarea clasica, direct prin cablu UTP tras de la cutia de pe casa scarii, fara sa ne mai fie montat un echipament in casa. In acest caz este suficient sa avem placa de retea de 1 Gbps (inclusiv router gigabit daca avem un router personal).

Cum verificam daca placa de retea suporta viteze de pana la 1000 de Mbps?

Pentru inceput, asigurati-va ca driverul instalat este updatat la ultima versiune si este descarcat de pe site-ul producatorului. Daca aveti deja un driver instalat automat de sistemul de operare, renuntati la el si instalati-l pe cel specific placii de retea.

Pentru a verifica daca placa de retea este una potrivita pentru astfel de conexiuni trebuie sa urmam calea:

Start -> Control Panel -> Network & Internet -> Network and sharing Center -> Change adapter settings -> Click dreapta pe placa de retea – > Properties -> Configure – Advanced. In acea lista mergem la Speed & Duplex si trebuie sa avem exact optiunile din imaginea de mai jos.

spped & duplex rcs-rds

Daca avem aceste optiuni inseamna ca placa noastra de retea este capabila sa suporte viteze de pana la 1Gbps.

Setari pentru internetul de 1000 de la RCS RDS

In cazul in care doriti achizitionarea unui router pentru aceste viteze, puteti alege unul din lista de mai jos unde le-am ales pe cele cu feedback cat mai bun.
Setari pentru internetul de 1000 de la RCS RDS – Routere compatibile:

  1.  TP-LINK Archer C3150, Dual Band Gigabit, MU-Mimo, 3150Mbps
  2. TP-LINK TL-WR1043ND-RO N Gigabit
  3. TP-LINK Archer C2, Dual Band, AC750
  4. TP-LINK ARCHER C7, Dual Band, AC 1750Mbps
  5. TP-LINK Touch P5 AC 1900, Gigabit, Touch Screen
  6. TP-LINK Archer C2600, Dual Band Gigabit
  7. TP-LINK Archer C3150, Dual Band Gigabit, MU-Mimo, 3150Mbps
  8. TP-LINK Archer C8 AC1750, 4 x LAN 10/100/1000
  9. TP-LINK Archer C9, Dual-Band, 1900Mbps
  10. N Gigabit TP-LINK TL-WR1043ND
  11. N Gigabit Broadband VPN TP-LINK TL-ER604W
  12. N Gigabit Broadband VPN TP-LINK TL-ER604W
  13. N Gigabit TP-LINK TL-WR1043ND
  14. Linksys WRT1900AC, Wi-Fi AC1900, Dual Band, 1.6 GHz CPU, 4 x 10/100/1000 Mbps, USB 3.0
  15. Linksys E1700, N 300 Mbps, 4 x 10/100/1000 Mbps
  16. Linksys Smart Wi-Fi EA6200 + DLNA Media Server
  17. Linksys EA8500, Smart Wi-Fi AC2600, Dual Band, 4 x 10/100/1000 Mbps, USB 3.0
  18. Linksys Smart Wi-Fi EA6200 + DLNA Media Server
  19. Linksys EA2750, Smart Wi-Fi, Dual Band, N600
  20. Linksys EA2750, Smart Wi-Fi, Dual Band, N600, USB
  21. Tenda AC15, AC 1900Mbps Dual-Band, Gigabit, 3 antene
  22. Tenda AC15, AC 1900Mbps Dual-Band
  23. D-Link DIR-869
  24. D-Link DSR-250N
  25. D-Link AC3200 Ultra, Dual Core, 1000 MHz, N 3200 Mbps, 4 x LAN 10/100/1000 Mbps, USB 3.0
  26. D-Link DSR-250N
  27. D-Link DIR-869
  28. D-Link DIR-850L AC 867Mbps + N 300Mbps, Dual Band, 4 porturi
  29. ASUS RT-AC53, Dual Band AC 750
  30. ASUS RT-AC5300, Tri-band Gigabit Router
  31. ASUS AC1200G Plus, Dual-Band, Gigabit
  32. ASUS RT-AC55U, AC1200, 300 + 867 Mbps, 4 x RJ45 10/100/1000 Mbps, USB 3.0, Black
  33. Asus RT-N18U 2.4GHz 600Mbps High Power Router USB 3.0
  34. ASUS RT-AC3200, Tri-Band, AC 3200, 600 + 1300 + 1300 Mbps, 4 x RJ45 10/100/1000 Mbps
  35. ASUS RT-AC53, Dual Band AC 750 Gigabit Router
  36. ASUS RT-N56U Black Diamond Dual-Band N600 Gigabit, support USB Storage, Print and Media Server, IEEE 802.11a/b/g/n
  37. ASUS RT-AC66U Black Diamond Dual-Band AC 1750 Gigabit, IEEE 802.11ac, IEEE 802.11a/b/g/n
  38. ASUS RT-AC87U Dual-band Wireless AC2400 Gigabit
  39. ASUS RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit Router, USB 3.0, IEEE 802.11a/b/g/n
  40. NetGear R6220, AC1200, 802.11ac Dual Band, 4 x GbE
  41. NetGear R7000, Dual-Band, AC 1900Mpbs
  42. Planet WNRT-633, N 300Mbps, 4 x LAN 10/100/1000
  43. EDIMAX Dual-Band Gigabit BR-6478AC V2, AC1200
  44. Netis WF2415 N Gigabit, 300Mbps
  45. NetGear N300 WNR3500L-100PES
  46. Netgear R6400, Gigabit, Dual-Band, 1750 Mbps, 3 Antene externe
  47. Synology RT1900AC, Dual Band AC, 4 x 10/100/1000 Mbps, USB, SD card
  48. Linksys EA8500, Smart Wi-Fi AC2600, Dual Band, 4 x 10/100/1000 Mbps, USB 3.0

Gasiti aici lista completa cu routere Gigabit compatibile RCS & RDS

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

179 COMENTARII

  1. Salutare!

    Am luat cu ceva vreme in urma un asus ac1750 in speranta ca voi putea avea viteze mai mari pe wifi, insa nu am reusit sa il setez si am renuntat :). De curand am luat echipamentul disponibil la digi pt gigabit, ca sa pot verifica daca intradevar pot face setarile si a mers. Plin de speranta am incercat din noi asus-ul, insa tot nu reusesc sa il setez. O sa te rog sa ma ajunti cu o indrumare pentru setarea acestui dispozitiv pt a merge pe digi … mentionez ca inclusiv am facut update de firmware la prima incercare …

    Multam,

    • Salut Cristi,
      Nu am reusit sa gasesc setarile pas cu pas pentru acest model de router Asus insa ar trebui sa fie specificate in manualul de utilizare sau in CD-ul de instalare. Ce pasi ai urmat pana in prezent? Ai reusit sa introduci userul si parola utilizate pentru conectarea la RDS?

      • Am setat user si parola pppoe am incercat si ipv6 dar tot nu se conecteaza la internet. Setarea de user si parola merge routerul wireless inchiriat de la ei (kaon sau cum ii zice).

  2. Buna. Am facut un contract de internet prin fibra cu cel mai mare viteza(fiberlink 1000). Dar testuri arata ca nu merge asa. Maxium viteza e 100 mbs in contrat scrie ca minimum 200 mbs merge. Avem un laptop Acer Nitro 5 cu prcesor i7 (6 core) cu ssd adata xpg gammix s11. Conexiune intre laptop si modem prin cablu.

  3. Buna ziua,
    incepand de ieri 02.08.2019, viteza de trafic ,Download/Upload, a scazut foarte mult, sub 100Mbps, uneori aproape de ZERO. TV-ul functioneaza bine. (FiberLink 1000+TV – Constanta, tel: 07******, cod client *******)
    Va multumesc anticipat pentru promptitudinea rezolvarii acestei defectiuni.

    PS: Nu stiu daca are legatura sau nu cu cazul meu, dar in zona a aparut o masina inscriptionata „Intersat” si fix de doua zile se lucreaza la cablurile de fibra optica de pe stalpi.

    • Buna ziua,
      Reporniti echipamentul Digi (sau routerul personal, daca aveti un router personal) iar daca problema este aceeasi, faceti o sesizare la relatii cu clientii RCS – RDS Constanta la numarul 0341400401.

  4. Salut!
    Am FL1000 de la Digi si pentru a avea posibilitatea de a folosi viteza acestuia la maxim cu securitate ridicata am cumparat un router Cisco RV-340. Inainte aveam un RV-320 pe care nu reuseam sa descarc cu mai mult de 200Mbps din cauza limitarii resurselor acestuia. Cu RV-340 am download de 980Mbps si UL de 500Mbps pe toate computerele. Toate bune si frumoase pana la configurarea ipv6. Ei, aici se complica totul. Routerul imi da posibilitatea sa setez WAN in cateva moduri: SLAAC dar aici imi cere expres sa precizez DNS-ul in format hex si prefix name dat prin DHCP-PD; DHCP iar aici am posibilitatea sa aleg ca DNS-ul sa fie dat de ISP dar se cere iar prefix name dat prin DHCP-PD; STATIC IP, ceea ce nu e cazul aici; PPPoE in sesiune comuna ci ipv4 sau sesiune separata, DNS-ul poate fi de la ISP dar trebuie iar precizat prefix name dat prin DHCP-PD. In final, exista si posibilitatea Disabled…
    Din pacate, nicio varianta nu reuseste sa faca o conexiune corecta la internet pe ipv6. Se obtin niste adrese nerutabile de gen fe80 sau fa cu lungime 10 care nu pot functiona in internet iar link-ul ipv6 apare continuu DOWN.
    Routerul mai are o sectiune ipv6 transition care banuiesc ca ar putea creea tunel ipv6 peste ipv4 dar configurarea acestuia este extrem de bizara si nu cred ca poate functiona, mai ales ca solutia de tunel ipv6 peste ipv4 nu e deloc recomandata.
    Ei, intrebarea mea este daca a mai intalnit cineva asemenea router pe Digi si cum/daca poate fi configurat sa functioneze nativ ipv6.
    Multumesc!

    • Salut Marcel,
      Din cate stiu, ar trebui sa functioneze cu urmatoarele setari:
      Connection type: PPPoE
      DNS Server: Use PPPoE provided DNS server
      La DHCP-PD, daca il activezi pe alte modele am vazut ca nu iti cere prefixul. De fapt, asta este si scopul, daca il activezi sa nu fie nevoie sa introduci manual prefixul ci sa il ia prin DHCP. Inteleg ca daca activezi DHCP-PD iti cere sa introduci prefixul?
      Ai incercat repornirea routerului? Cam in toate cazurile am vazut ca e nevoie de restart dupa configurarea IPv6.

  5. Salut,am bagat netul de 1000 ,aveam un router low cost,in test speed aveam max 95mb/s,am inteles,mi sa zis sa schimb routerul,miam luat asus ac57u gigabit,dual,bla bla,iar in test,e la fel chiar si mai putin,in unele teste aveam 60mb/s.Cablu de lan am cat5e,specific ca pe lan si wifi e aceeasi viteza.Pe laptop am placa de retea de 1gb,deci de unde sa fie problema?

    • Salut Florin,
      In primul rand iti recomand sa mai faci o sesizare la RCS – RDS sa mai verifice o data sa nu fie o limitare de la ei.
      Daca de la ei e ok, incearca si cu un alt cablu, chiar daca e cat5e poate e cu probleme.
      O alta varianta ar fi sa incerci si cu un alt computer daca ai posibilitatea, cel putin excluzi posibilitatea sa fie de la laptopul tau.

  6. Salut.
    Am făcut un contract nou cu cei de la RDS pentru FL1000 de curând. Am primit de la ei în custodie routerul lor fiberhome. Conectand laptop/pc prin cablu direct din router torul merge impecabil și vitezele sunt bune.
    Problema o întâmpin dacă conectez cablul din priza din living room direct în pc/laptop, atunci viteza e limitata la 100mbps.
    Din păcate nu știu sa îmi dau seama ce cabluri/mufe au fost trase prin pereți și folosite. Un sfat?

  7. Buna, am o problema cu fiberlink 500:
    pana acuma am avut un modem 100mb, si l’am schimbat cu unu gigabit, dar oricum eu fac in download max 97mb. Modemul meu este ZTE ZXA10 F625A, nu reusesc nici cum sa il conectez la nici un dispozitiv, si lan numaru 1 nu merge. am sunat si am chemat tehniciani da mi se pare ca im zic o gramade de prosti in cat si acuma am inca 100mb.. pc nu este problema, folosesc doua cambluri CAT5e

    • Salut Flavius,
      Ce ti-a fost spus mai exact? Daca esti sigur ca placa de retea este Gigabit si pc-ul e ok, atunci ei trebuie sa iti ofere o solutie. Folosesti si un router personal pe langa ZTE-ul lor?

      • Da router d link 842, eu inteleg ca ei ar trebui sa im deie o solutie, azi o vinit din nou un tehnician, mio zis ca trebuie sa dau retunt la un modem digi de al lor care nu are nici o legatura cu contractu meu. Cred ca o sa fiu obligat sa schimb serviciu in cat de o saptamana nimeni habar nare..

          • Din parte mea nu este solutie, eu am facut niste controle cu DSL reports. Situ acesta im zice „Fiber 100/100 RDSNet (Windows desktop)”, si in run log „41.18s stream2 14.42 megabit Zurich, Switzerland, EU” pentru orce server testat. asta inseama din parte mea, ca ei mo blocat la 100, si nu vreu sa mil deblocheze. da ca tot insist tot aceleas teste facem. habar nam ce sa fac si sunt client digi de mai bine de 8 ani.

          • Ti-am zis ce sa faci, sa insisti cu sesizarile. Daca nu ti se ofera o solutie, faci reclamatie la OPC, cineva trebuie sa iti ofere o solutie. Incearca fara routerul personal si vezi daca ai tot viteza redusa.

  8. Salut
    Am o problemă cu internetul..
    De 2 3 zile ma chinui.. wifi merge pe telefon si laptoo
    Dar pe calculator deloc..
    Imi apare x ul si install a driver

  9. Salut. Am o problema mai delicata, cu fiberlink 1000
    L-am instalat acum cateva zike, intro locuinta noua in speranta ca totul va functiona perfect in domeniul acesta de streaming (cat mai calitativ posibil) + un browsering obisnuit.
    Problema e ca apar deconexiuni repetate (de durata mica , cateva secunde. la un interval de 30-40 minute) dar care ma incurca enorm.
    Folosesc echipamentul lor, iar de configuratia Pc-ului nu se pune problema, cablul 6a (chiar am facut un test aducand alt pc si alt router,de la un prieten, pentru a nu fi nevoit sa pun problema pe seama diferitelor componente a sistemului de operare sau alte posible chestii, dar problema e aceeasi.
    Cei de la Rds la telefon nu stiu sa identifice sau sa imi spuna o posibila cauza (doar chestii f aberante, gen „verificati beculetul verde” , „e bagat in priza routerul” etc) nici nu aveam asteptari, iar o echipa tehnica a verificat in zona reteaua, cablurile, porturi , nu e nimic in neregula.
    Nu mai am nici o idee sa aflu cauza problemei si sa gasesc o rezolvare eventual. Daca ma poate ajuta cineva cu orice informatie, astept un raspuns
    MUltumesc!

    • Salut Cristian,
      Un test de viteza la ei pe site ce zice? Ma intereseaza atat viteza cat si ping/jitter.
      Incearca un ping in serverele DNS Google de exemplu si da-mi un copy paste la ultimele 10 linii, foloseste comanda asta: ping -l 1000 -n 50 8.8.8.8

      • pe un sped test (valori apropiate pe diferite siteuri)
        PING ms 2
        DOWNLOAD Mbps 904.54
        UPLOAD Mbps 331.00

        si in cmd pe comanda respectiva:
        Reply from 8.8.8.8: bytes=64 (sent 1000) time=18ms TTL=56
        Reply from 8.8.8.8: bytes=64 (sent 1000) time=18ms TTL=56
        Reply from 8.8.8.8: bytes=64 (sent 1000) time=18ms TTL=56
        Reply from 8.8.8.8: bytes=64 (sent 1000) time=19ms TTL=56
        Reply from 8.8.8.8: bytes=64 (sent 1000) time=18ms TTL=56
        Reply from 8.8.8.8: bytes=64 (sent 1000) time=18ms TTL=56
        Reply from 8.8.8.8: bytes=64 (sent 1000) time=18ms TTL=56
        Reply from 8.8.8.8: bytes=64 (sent 1000) time=18ms TTL=56
        Reply from 8.8.8.8: bytes=64 (sent 1000) time=18ms TTL=56
        Reply from 8.8.8.8: bytes=64 (sent 1000) time=18ms TTL=56
        Reply from 8.8.8.8: bytes=64 (sent 1000) time=18ms TTL=56

        Ping statistics for 8.8.8.8:
        Packets: Sent = 50, Received = 50, Lost = 0 (0% loss),
        Approximate round trip times in milli-seconds:
        Minimum = 18ms, Maximum = 19ms, Average = 18ms

        • Latimea de banda este foarte buna, pingul foarte mic, pierderi nu sunt cu pachete mari si timpul de raspuns e mic si constant. Totul pare sa fie foarte ok.
          Despre ce intreruperi de conexiune e vorba, e vorba de un joc, o aplicatie sau ce este mai exact? Se intampla constant, in permanenta, la acel interval de 30-40 de minute sau doar in anumite zile?

          • Se intampla pe streaming, pe un joc, fara upload sau consumuri de banda chiar asa mari incat sa pot pune problema pe placa de retea (oricum am schimbat pc cum ziceam)
            Un interval de zile prea mari nu am inca, sunt 4-5 zile, si intervalul de timp e random, poate dura si cateva ore si cateva zeci de minute, pana imi da connection close, direct din bara, pe conexiunea de pppoe dupa care nu se conecteaza automat, trebuie ori o conectare manuala incercata de cateva ori, ori restart la router.
            Ar ramane varianta sa simpla sa sun la ei sa faca o configurare automata a modemului si sa fiu pe direct renuntand la conexiunea pppoe cu user si parola.
            Sau varianta mai complicata in care sunt intreruperi pe retea sau probleme, de care nu stiu ei sau unele facute din lipsa de profesionalism , si aici nu stiu daca ei pot face un test pe o perioada sau daca pot afla statistici dsp toate caracteristicile fibrei din punctul X pana la mine

          • Nu exista posibilitatea sa utilizati doar echipamentul de la RDS si sa nu aveti conexiune PPPoE prin user si pass, decat daca aveti IP static dar acolo e alt abonament. Dezactivand PPPoE pe ONT-ul Digi trebuie sa folositi un router personal, unde veti configura username-ul si parola. Practic, in acel moment ONT-ul va fi in modul bridge si router-ul personal in modul router.
            Puteti face o sesizare online in care sa detaliati problema si tot ceea ce ati verificat pana acum (inclusiv ca problema este aceeasi cu 2 PC-uri, foarte important), telefonic nu o sa va ia nimeni in seama cu aceasta viteza. Aici trebuie verificat foarte in detaliu pentru a identifica problema si nu stiu daca ei sunt dispusi sa faca asta. Ei pot face orice test si pot monitoriza fiecare pachet dar depinde daca sunt dispusi sa faca asta, de regula cand vad ca viteza este buna la testul de viteza, nu mai fac alte verificari.

          • Ba da, se poate renunta la conexiunea pppoe din pc cu user si parola, prin activarea functiei de wifi a routerului rds, (care era inchisa, neffind activata inca de la inceput la cererea mea pentru cu nu as fi folosito) , au activat acum cei de la rds tehnic prin telefon dupa ce am facut o sesizare acum cateva ore in acest scop.
            O sa vad vad care sunt rezultatele asa pe direct fara acea conexiune pppoe din pc, in sensul in care deconectarile random vor continua sau se vor remedia prin aceasta schimbare.
            Multumesc de raspunsuri

  10. Salutare
    Ma uitam pe site la niște topic-URI despre fiberlink 1000 de la rds

    Problema mea sta in felul următor : mi-am făcut și eu upgrade de la 100–1000
    Nu am nu sriu ce laptop —i5 cu 4 ram ,nu am ssd ci sata normal
    Placa de rețea nu duce 1000
    Ideea este ca mie de pe torrent îmi downloada cu 12 13 mb înainte
    Iar acum nu trece de 5mb/s
    Am făcut speedtest la rds de pe laptop și și de pe telefon (iPhone xs-Care ar trebui sa ducă decent zic eu ) și am 40 cu 36 pe laptop și 71 cu 40 de pe telefon
    Ce poate fi ???

  11. Buna ziua.Am incheiat de cateva luni un nou contract unde mi s-a promis ca o sa am o viteza mai mare la internet,adica de la 150mbs la 300mbs,dar din pacate viteza este mai mica decat cea dinainte,toate merg mai greu.Poate rezolvati cumva!Multumesc!!

  12. RCS-RDS dă dovada de rea voință la solicitările mele în care mentionez ca nu am semnal euro in comparatie cu vecinii mei abonați tot la DIGI dar care nu întâmpină probleme în accesarea semnalului Wifi chiar la o distanta semnificativa fata de locația receverulii
    Am solicitat schimbarea routerului dar dansii in continuare nu dau curs cererii mele ! Consider că sunt discriminat mai ales că sunt o persoana cu dizabilitati si am sa fac in acest sens o plângere la Consiliul Național al discriminării si la Oficiul de protectie a consumatorului ! Sunt o persoana care nu mă pot deplasa singur pentru a-mi rezolva problemele ! Sunt foarte mâhnit ca se profita de neputință mea si cred ca sunt bătaia de joc a retelei ! Drepturile mele de consumator sunt încălcate cu toate ca sunt cu plata la zi ! Nu sunt luat in seama ! In trecut ă venit o echipa tehnica tot pentru aceasta problema si i-am rugat sa îmi schimbe receptorul si nu au vrut ! Au iesit afara pe motiv că vor sa verifice reteaua aeriană de cablu s-au urcat in masina si dusi au fost !
    Imi pare rau dar asta este situatia nu sunt receptivi la problemele clientului !
    Stiu managerii si patronul de problemele existente ? Cred că nu stiu iar anumiti sefi de departament ascund problemele acestea ! Stiu ca este greu să dau de patronul retelei dar am sa incerc sa-i transmit un mesaj ! Să vedem si dansul ce părere are ! Acelasi mesaj o sa-l transmit si celor ce raspund de problemele implicate,implicit sefilor de acolo ! Poate rezultă ceva in care si clientul, adica eu si altii care sunt în situații asemanatoare spre rezolvarea problemelor ! La mijloc sunt niste bani pe care î plătim fara a avea servicii egale cu plata noastra financiara a datoriilor lunare fata de retea ! Sunt mâhnit si nemultumit ! Mulțumesc ca m-ati ascultat !
    Va doresc o zi buna in continuare !

    • Echipamentele wifi oferite de catre RCS – RDS sunt destul de slabe in ceea ce priveste semnalul wifi, in special pentru ca nu sunt dedicate pentru asa ceva, sunt de fapt niste echipamente care fac mai multe operatiuni (convertirea semnalului, functie wifi, transmitere semnal pe cablu, etc.). Cu siguranta nu este vorba de o discriminare ci de faptul ca reprezentantii RCS – RDS nu prea iau in calcul problemele de viteza redusa a internetului prin wifi. Totusi, daca doriti puteti face o sesizare in acest sens la serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS in care sa insistati sa vi se schimbe echipamentul insa daca o sa fie acelasi model, probabil veti avea aceeasi problema.

    • Salut,
      La wifi nu o sa ajungeti la viteze apropiate de 1 Gbps, acelea sunt viteze pe cablu. Inchideti toate aplicatiile/programele, inclusiv antivirusul (daca aveti) si faceti un test de viteza pe site-ul Digi sau pe Speedtest.net.

  13. Buna ziua,
    Am schimbat internetul de Digi din 100 in 1000 , acum problema e urmatoarea: au un router d link 878 care este la intrararea in casa, din el cablu se duce prin pereti in fiecare camera.Problema e ca din priza de intenet in camera viteza testata pe pagina digi este de maxi 90 mb,daca conectez laptopul direct la cablu de la intrarea in casa fara sa mai trec prin router viteza este de 600. Cum as putea face sa cresc viteza din camera?
    Multumesc

    • Buna ziua,
      Vad ca routerul D-link DIR-878 este Gigabit deci suporta viteze de maxim 1000 Mbps. Poate este o problema cu cablul din router in camera tras prin pereti, posibil sa fie CAT 5 sa nu suporte viteze peste 100 Mbps.
      Daca aveti posibilitatea, incercati cu un alt cablu (unul care sa stiti sigur ca este CAT5E sau CAT6) din router in laptop, in felul acesta va dati seama exact daca problema este din cauza routerului sau a cablurilor trase prin pereti.

  14. Buna ziua! Am internet de la rds de 300 si scade viteza cand conectez router-ul personal (am testat viteza direct de la modemul dat de ei si de la routerul personal). Cel mai mult ma afecteaza la ps4, unde viteza de upload este de sub 1 mbps (indiferent daca este pe wifi sau prin cablu). Oare trebuie setat ceva la router sau la modem? Precizez ca routerul suporta gigabyte si l-am folosit in trecut in alta locuinta tot la rds de 300 si nu aveam probleme. De asemenea cablurile sunt toate cat5e.

  15. avema un contract vechi la rds-rcs de 100mpbs care in status imi aparea viteze de 3-500 mpbs am marit ieri abonamentul la un fiber500 si acum am viteze de 100mpbs doar 10 minute dupa scade la 20… mi au umblat si la rooter de ce nu stiu..

  16. Salut, tocmai mi-am facut upgrade 1 Gbit de la RDS. Cand erau baietii aici am facut doar testul pe wifi ca sa vedem daca merge netul, dar dupa ce au plecat am vazut ca wired am tot 100 Mpbs. Placa este Gigabit si la fel si ruterul nou pe care am dat o galeata de bani. Am setat 1 Gbps Full Duplex si din ruter si din Windows. Oare trebuie sa mai astept pana maine ca de-abia azi a fost instalarea? E posibil sa fie un cablu lent intre ruter si ont? Pentru ca cel bagat in pc a venit direct cu ruterul nou, deci sigur e rapid.

  17. Salut , am si eu o problema cu acest fiberlink de 1000 mbs.
    Am cumparat un router de 1000 mbs si prind viteze de pest 500 mbs doar daca conectez direct prin fir acel ONT cu routerul meu .
    Am si iesire prin priza de internet in camera , dar daca conectez routerul la iesirea prin priza prind max 100 mbs. Care sa fie problema ?

    • Salut Mihai,
      Deci tu te referi ca daca incerci sa conectezi routerul la priza de net (fara ONT) ai 100 Mbps, nu? Daca am inteles bine, se intampla asta deoarece este conectat cablul acela intr-un port de 100 Mbps. Teoretic nici nu ar trebui sa iti functioneze insa probabil au uitat cablul conectat in switch/ONT-ul de pe casa scarii. Practic, tu ai acum in casa 2 linii de internet, una de fibra optica pana in casa prin ONT si una de cablu UTP pana in casa, de 100 Mbps.
      Fie mai este un abonament pe un alt nume ramas activ, fie este o greseala de-a lor.

  18. in legatura cu viteaza de internet aveam o intrebare
    mi-am facut contract fiberlink de 1000 mbs
    si prind doar 100 mbs
    o fi din cauza ca nu am placa de retea gigabit?
    am windows 7

  19. Foarte multumit, am din 2015 fiberlink 1000 si merge impecabil pe cablu, viteze de peste 850 download si 450 upload (inainte era 200 upload) iar de la 59 lei l-au redus la 39 (good job RDS) . Pe wi-fi mai da unele rateuri cand sunt in camera vecina (router : Archer C2) dar e acceptabil . Mult succes in continuare .

    • Salut, din cate stiu nu este nicio optiune de limitare viteza pe placa de retea din sistemul de operare, singura optiunea care se poate schimba din acest punct de vedere reprezinta optiunea Speed & Duplex, unde poti seta viteza (100 sau 1000) si Duplexul (Half sau Full). Insa, aceasta este o optiune de compatibilitate, nu o optiune care iti modifica viteza. Intrebarea mea este ce te intereseaza sa faci mai exact, ce problema ai?

      • Problema este ca dacă fac live și descarc ceva în același timp îmi pica netul efectiv
        Netul rămâne conectat dar nu mai am acces la nimic
        Și din câte am înțeles de la o persoana de la GSM ar fi ceva de de la device manager driver ul de placa de rețea și sa selectez altceva acolo pentru ca este posibil sa am restricție
        Sincer nici eu nu prea am înțeles la ce se refera țin sa menționez ca pc ul este nou

        • Este posibil sa fie o problema de performanta a sistemului de operare sau a unei componente a computerului (RAMi, HDD, procesor sau chiar placa de retea). Cati GB RAM ai? Verifica in Task Manager cum stai cu procentajul proceselor (CPU, Memory, Disk si Network) in momentul in care ai problema aceasta, e posibil ca RAMii sa iti urce peste 80-90%.

    • Salut,
      Nu poti conecta 2 PC-uri la ZTE F660RV1, porturile FE si GE functioneaza doar alternativ, in functie de abonament. Daca ai un abonament Gigabit, folosesti GE daca ai un abonament Fiberlink 100 folosesti portul FE. Poti folosi un router personal pe care sa il conectezi la acest ONT ZTE.

  20. Salut. Va rog daca este cineva sa ma sfatuiasca :
    Am internet Fiberlink 500 Mbps de la RDS.
    Am 2 laptopuri bunicele, unul ASUS cu I7, 8GB RAM , HDD SATA 3 5400 Rot/min(RDS cere 7200 rot/min-asta sa fie cauza?) , Win 10, Bitdefender internet securty instalat..nu am jocuri/torente/chestii intsalate..
    La la Speed & Duplex am setarile ca in comentariul de mai sus.
    Mie, la test viteza pe acast laptop asus, imi arata 170Mbps download- cu conexiun directa -cablu.. si dupa ce am oprit antivirusul.
    Pe celalalt latop, mai slab ca specificatii, tot pe acolo arata viteza.
    Ce setari as putea face/schimba ?

    Aseara a venit un tip de la RDS si a masurat viteza, dupa cateva telefoane si setari la laptopul lui, a facut test si a obtinut 770 Mbps la download (desi eu am abonament 500Mbps) -laptopul lui avea instalat numai Linux si un browser, parca Chrome.

    • Salut Costin,
      Alte setari nu ar trebui sa fie care sa iti afecteze viteza si ar trebui sa ai o viteza mai mare inclusiv cu acel HDD (desi recomand un SSD, diferenta fiind enorma, macar unul de capacitate mica pentru rularea Windowsului si a programelor). Insa, chiar si in momentul de fata ar trebui sa ai o viteza mai mare.
      Initial as incerca o reinstalare de Windows pe unul din laptopuri daca nu iti este dificil, pentru a vedea daca exista diferente.
      Pe laptopul de test Digi iti dai seama ca o sa fie mereu viteza buna, laptopul probabil e curat si destul de performant.

      • salut, multumesc de raspuns Robert,
        Am cumparat/montat un ssd Samsung evo 860 500 GB.
        Am reinstalat windowsul 10 pe ssd, si imediat am facut test viteza – 790 Mbps !
        Am reinstalat programele …am facut test si din nou am sub 200Mbps.
        Ceva va se intampla/ceva limiteaza viteza !

  21. Buna seara!Am internet fiberlink de 1000,laptop asus i7 256ssd 16gb ram special luat pt contractul care il am si un router asus rt ac 5300 triband dar cu toate astea nu reuseste sa treaca de viteza de 300 la download si 270 la upload prin speed test digi!Atata sa poate duce sau ar trebui sa am viteza mai mare de atat?!

      • Routerul este bun insa atat se poate pe wifi. Reteaua wireless este foarte instabila fata de reteaua prin cablu, depinde de mai multi factori inclusiv aria de acoperire, structura peretilor daca este in alta camera, interferente cu alte dispozitive care folosesc unde radio. Parerea mea este ca 300 Mbps este o viteza buna pe wireless, nu as avea pretentii la mai mult de atat. Eventual ati putea incerca sa verificati sa fie activa banda 5GHz, sa nu fie doar 2.4GHz configurat. Daca doriti viteza apropiata de maximul abonamentului, va recomand sa folositi cablul.

  22. Buna seara, avem probleme cu viteza netului
    am incercat toate posibilitatile, laptopul nu are cum sa fie virusat pt ca are linux
    am resetat routerul de la RDS
    avem Fibernet 1000
    ar trebui sa zboare
    am facut speedtest si are abia 2Mbps
    ocazional se ridica la 10 sau putin peste
    dar s-a intamplat si sa aiba 0.04Mbps
    platim fibra si primim dialup sau ce?
    stiu ca nu este garantata viteza, dar orisicat
    in contract scrie Gigabit, nu dialup
    A incercat sotul meu sa vorbeasca la telefon si n-a reusit.
    ne conectam prin wi-fi

    • Buna seara,
      Dezactivati antivirusul (daca aveti), torrent, youtube, absolut orice aplicatie care ar avea nevoie de acces la internet si incercati un test de viteza (ori pe site-ul RDS ori pe speedtest.net) si spuneti-mi ce viteza aveti. Sa-mi spuneti daca aveti Mbps sau MBps deoarece este o diferenta intre cele doua optiuni.

      • N-avem torrenti activati.
        2 Mbps
        Acum sunt 10Mbps.
        13,75 Mbps
        Acum a urcat la 17
        Cat trebuie sa fie pentru infrastructura pe care o are blocul?
        Routerul este hg8121

        • Infrastructura in bloc permite maxim 1000 Mbps din moment ce v-a fost oferit acest abonament, daca nu permitea atunci va era oferit un abonament mai mic. Pe cablu, viteza minima pentru Fiberlink 1000 200 Mbps download si maxim 940 Mbps. Pe wifi nu este specificata o viteza minima insa ar trebui sa fie mai mare de 17Mbps.
          Ati incercat si cu un alt dispozitiv sa verificati viteza? Sau cu acelasi laptop ati incercat direct pe cablu?

          • Aseara nici macar netflx de pe tv-ul, care este conectat prin cablu, n-a functionat. Iar viteza a fost verificata pe 2 device-uri diferite. Ceva nu este in regula in orice caz.

          • Contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS (deranjamente) si le spuneti ca aveti viteza redusa pe doua dispozitive diferite, desi ati resetat echipamentul. Daca nu reusiti telefonic, o puteti face si online pe site-ul Digi sau pe pagina lor de Facebook, Digi Romania.

  23. Salut am o problema cu netul de la RCS / RDS de 1000 de mb , pana acum am crezut ca e de la placa mea de retea dar am intrat sa vad asa cum ai explicat si tu mai sus si imi apare optiunea aceea , am schimbat si cablul care intra in pc cu unul special pentru asa ceva iar router -ul pe care il folosesc este unu dat de ei , trag sa anunt ca nu este nici unul din cele pe care tu l ai enumerat mai sus crezi ca ma poti ajuta cumva ?

    • Salut Mihai,
      Folosesti si un router personal sau doar echipamentul lor?
      Daca ai verificat acele lucruri si nu folosesti un router personal inseamna ca este o problema de-a lor, uneori mai uita sa configureze setarile pentru gigabit pe portul echipamentului din care ai tras internetul, iti recomand sa faci o sesizare la RDS pentru a se verifica problema.

  24. Cum pot sa fac sa imi maresc viteza de net de acasa de la mine ieu sunt abonat la RDS RCS si am numai 100 MB Si vreau sa am mai mult de egzemplu 1000 MB Se poate

  25. BUNA ZIUA
    RCS, RDS ma cam supara . Acum 1 an am schimbat de pe cablu pe fibra optica 1000 Mbps (inainte eram pe cablu aceeasi putere) . La instalare cumva mi-au spus ca puteti sa scoateti telefonul fix din functiune ca oricum nu mai merge . OK pana aici ( am fost luna trecuta sa va de ce platesc in continuare tel fix daca nu il am si mi-au spus ca nu am facut cerere de intrerupere ) . dezastru din partea lor pt ca orice contract se schimba se remediaza toate nu? doar ca lor le convine treaba asta si sunt sigur ca sunt multi in situatia mea ( aici as putea sa fac o reclamatie la protectia consumatorului)
    Domnul de la RCS cand mi-a instalat fibra optica si acel ZTE CE0197 mi-a spus ca laptopul meu nu duce mai mult de 100 Mbps si sa iau altul sau sa…..tralala .Eu l-am intrebat ca daca i-au altul care duce tralala ,ZTE-ul asta scoate 1000 cat platesc?
    Raspuns: niciodata nu o sa ai cat platesti , ai de 1000 iti intra peste 500 dar nu atinge ( iarasi platesc 10 mere si primesc 6-8 lunar , iarasi pot sa fac o sesizare la PC)
    sa presupunem ca la instalare fibra obtica nu am nici un laptop, calculator etc in casa si vreau sa vad cum echipamentul asta ZTE CE0197 scoate cat platesc
    INTREBARE: cat scoate un ZTE CE0197 daca eu platesc pt 1000Mbps ? multumesc

    • Buna ziua,
      Niciun operator nu-ti poate oferi o viteza garantata. Acel echipament suporta viteza din abonament insa acea viteza este influentata de alti factori. Pentru a ajunge la vitezele din contract trebuie sa va asigurati ca aveti o conexiune pe cablu (intre pc si router)iar pc-ul trebuie sa aiba o placa de baza ce suporta viteze de 1000.

    • Buna ziua,
      In legatura cu ceea ce ati relatat, parerea mea este urmatoarea:
      1. Vi s-a spus corect ca se poate rezilia abonamentul de telefonie fixa, insa pentru acest lucru trebuie sa depuna titularul contractului o cerere de reziliere intr-un sediu Digi.
      2. Viteza la abonamentele de internet rezidentiale este best-effort, nu este garantata, asta inseamna ca nu va garanteaza nimeni ca o sa aveti 1000 Mbps in permanenta. Insa, viteza maxima pe care o puteti avea la abonamentul Fiberlink 1000 este 940 Mbps download iar viteza minima pe care o puteti avea este 200 Mbps. Asta inseamna ca, daca variaza intre 200 si 900 Mbps, este ok. Oricum, pana la nemultumiri eu zic ca ar fi mai bine sa testati cu un calculator care suporta viteze Gigabit, altfel tot ceea ce discutam este teoretic, inclusiv nemultumirile despre acest subiect sunt teoretice. Personal, eu la abonament Fiberlink 300 am numai peste 290 Mbps. Poate am noroc, poate ca sunt multe persoane asa, ideea e ca se poate.
      3. Daca doriti sa va fie testata viteza de internet Gigabit, puteti solicita sa ajunga o echipa de interventii cu laptop de test, sa va demonstreze ca aveti viteza in parametri. Daca nu aveti, atunci o sa se verifice si o sa se rezolve problema.

      • nu am un imoticon acum dar : hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
        sa ma frec ca am fost sa platesc factura dimineata si am relatat problema si a is sa stau acasa ai ca v-a veni o echipa si iua urmatoare a fost la fel si intr-un final am plecat si eu la munca , acum il astept pe MOS CRACIUN
        Chiar credeti ca scriu degeaba aici?

        • Nu-ti inteleg reactia si ce legatura are cu ce am scris eu. Ai citit ce am scris? Ce legatura are? Ti-am zis eu ca daca faci sesizare vine cineva in secunda 2? Consideri prioritara situatia ta, ca nu ai un calculator sa testezi viteza si vrei sa ti-o testeze cineva sau o avarie care afecteaza zeci/sute/mii de persoane? Vezi unde bat sau e nevoie sa continui?

          • in primul rand va multumesc pt raspunsul imediat pot spune , multumesc
            acum un copi -paste….
            3. Daca doriti sa va fie testata viteza de internet Gigabit, puteti solicita sa ajunga o echipa de interventii cu laptop de test, sa va demonstreze ca aveti viteza in parametri. Daca nu aveti, atunci o sa se verifice si o sa se rezolve problema.
            AM SESIZAT LA PLATIREA UNEI FACTURI SI DOAMNA A SUNAT DE FATA CU MINE O ECHIPA SI A SPUS CA VINE IN DUPA AMIAZA ASTA , >< AM Asteptat si ziua urmatoare si urmatoare si am fost din nou la doamna si ……….ACUM SCRIU AICI NEMULTUMIT . punct

          • Atunci sa te duci la duduia aia care minte ca sa scapa de clienti, ca nu e primul caz pe care il aflu si sa ii zici sa nu mai minta clientii pentru ca nu este un termen sa se rezolve aceste probleme ca o sesizare de nefunctionare si nici nu e sefa celor din teren ca sa spuna asta. Asta este modul de operare al angajatilor din punctele de lucru, defectuos din punctul meu de vedere.

          • Robert septembrie 10, 2018 at 9:07 pm
            Buna ziua,
            In legatura cu ceea ce ati relatat, parerea mea este urmatoarea:
            1. Vi s-a spus corect ca se poate rezilia abonamentul de telefonie fixa, insa pentru acest lucru trebuie sa depuna titularul contractului o cerere de reziliere intr-un sediu Digi.
            LA INSTALAREA FIBREI OBTICE IN LOC DE CABLU NU NU NU MI S-A SPUS CA TREBUIE SA MERG SA DECLAR CEVA , NU NU NU , si daca contractul se face cu domnul de fata ca tot el monteaza , de ce nu se modofica la acea luna odata instalata fibra in loc e de cablu ?
            mi s-a spus doar ca : puteti sa scoateti telefonul fix ca oricum nu mai aveti ton si nu merge

          • Trebuia sa se spuna. Numai asa se reziliaza abonamentele.
            Nu stiu de ce nu se face si rezilierea la fata locului, probabil pentru ca asta ar presupune sa mai stea inca vreo 30 de minute la fata locului cand ar putea sa faca alta instalare.
            In plus, evident ca RDS incearca sa ingreuneze procedeul de reziliere, in speranta ca se reziliaza mai putine abonamente din comoditate.

    • E bine daca ai internet de 100. Daca ai internet de 300/500/1000 Mbps atunci nu e bine pentru ca nu o sa functioneze cu mai mult de 100 Mbps. Trebuie sa selectezi 1 Gb full duplex daca ai internet Gigabit de la RDS.

  26. mi-am instalat windows 7 recent si daca setez placa de retea pe 1g nu imi prinde 500mps..oferta mea asta este de 500mbps..si nush dc nu prind si daca dau restart la pc se pune la loc pe 100mbps in loc de 1g pe cat am setat-o poate ma ajutati.

  27. Salut, am și eu o problemă:
    Am un ZTE F660RV1 de la Digi, și am încă un alt router pe care doresc să îl conectez în modul bridge la acesta.
    Dacă îl conectez în portul 1, și setez din interfața lui ca având conexiune de IP dinamic, routerul funcționează ok, dar când aleg la tipul de conexiune PPPoE, după ce introduc datele de conectare primite de la Digi, îmi apare un mesaj de eroare, mesaj prin care mi-se specifică faptul că nu s-a putut realiza conexiunea.
    Am sunat la ei, și mi-au spus că trebuie să-mi configureze routerul lor în modul Bridge, și următoarea zi am primit mesajul de confirmare prin care am fost anunțat de realizarea de către ei a acestui pas.
    Am resetat ambele routere, și acel ZTE F660RV1, și celălalt, adică TP-Link Archer C1200, dar întâmpin aceiași problemă.
    Având nevoie de internet, am introdus datele de conectare în interfața routerului ZTE, dar la acesta conexiunea s-a realizat fără nici o problemă, precum înainte.
    Din câte știu, ar fi trebuit ca să nu se fi putut realiza acea conexiune, devreme ce ei mi-au spus în acel mesaj să resetez acel ZTE și să nu-i mai fac nici o configurare.
    Întrebările mele:
    1. E posibil ca acel TP-Link Archer C1200 să nu se poată conecta prin PPPoE (fiind un produs defect)?
    2. S-ar putea ca să nu-mi fi setat cei de la Digi ZTE-ul în modul Bridge?
    3. S-ar putea să fie vre-un conflict de IP-uri?
    La TP-Link IP-ul de administrare este „192.168.0.1”, iar la ZTE este „192.168.1.1”.

    • Salut,
      Daca ONT-ul functioneaza tot ca router inseamna ca nu s-a facut configurarea in modul bridge. Iti recomand sa contactezi serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru a verifica din nou acest aspect.

    • Update:
      Am vorbit cu ei marți și mi-au spus să facem împreună mai multe teste, care s-au soldat tot cu eșecul conexiunii.
      L-am tot resetat, am făcut destule teste, și cu încă un alt router, și prin conectarea directă a PC-ului cu datele PPPoE, și cu un alt cablu între routere, iar mai spre seară mi-a spus un angajat de la tehnic faptul că o să trimită o echipă pentru teste cu un laptop și cablu de-al lor în următoarea zi, că s-ar putea să fie cablurile mele defecte, deși i-am explicat că ar trebui să fie defect unu, nu ambele, și că în alte tipuri de conexiuni acele cabluri funcționează.
      Au venit băieții ieri, dar fără laptop, și când au constatat că într-adevăr nu se poate conecta, mi-au spus că o să revină mâine, dar de data asta o să-și aducă sculele necesare.
      Azi am fost sunat din nou să facem ceva teste, dar surpriză! În final routerul personal mi s-a conectat la rețeaua lor pentru o perioadă scurtă, mai exact cât timp am vorbit eu la telefon cu acel angajat, iar de atunci conexiunea s-a întrerupt, fiind nevoie să conectez routerul personal tot în mod de conexiune cu IP dinamic, astfel că a trebuit să configurez datele PPPoE tot în ZTE-ul lor.
      Concluzia:
      Acel ZTE are o problemă, dar ei spun că nu are nici o problemă, deoarece se conectează ca router; dar le-am spus că eu vreau să îl folosesc în modul bridge, deoarece când îl folosesc ca router, în routerul personal îmi vede un IP oferit de ZTE, nu cel al rețelei lor.
      O să fac sesizare și în scris, poate că într-un final o să mi-l schimbe, sau să-i facă ceva ca să poată fi folosit.

      • Multumim pentru feedback.
        Analiza facuta de tine este corecta din punctul meu de vedere, problema este fie din cauza ONT-ului caz in care ar trebui schimbat, fie o eroare a lor din baza de date care cauzeaza sa nu-si pastreze setarile facute pentru modul bridge. Desi par echipamente complexe, la baza sunt tot chinezarii ieftine care au multe probleme, inclusiv implementarea setarilor facute in bazele de date. Asta am vazut-o pe pielea mea cand instalatorul care a venit sa-mi instaleze fibra optica s-a uitat la mine o ora intreaga din cauza ca nu i se salvau setarile tipului de la birou care configura echipamentul.
        Fa-le o sesizare online dar mentioneaza si faptul ca vei reclama la OPC in situatia in care tot nu rezolva problema deoarece uneori problemele sunt urgentate miraculos cand apare „OPC” in sesizare.

  28. Mesajul meu este in legatura cu RCS, RDS ! Nu stiu daca scriu la locul potrivit ! Mi-a expirat contractul cu RDS, si l-am re inoit tot cu ei ! Printre altele mi s-a promis in noul contract ca voi beneficia de 300 de Mbps incepand din data de 1 Iunie ! Suntem in 4 Iunie, dar eu am incontinuare doar 100 Mbps ! Pot sa stiu si eu de ce ??!!

      • Fibra optica
        Router, dar cablul este subtire fibra optica care vine legat la calculator ! Am un Intel Core i5 dar nu inteleg ce legatura asta cu Mbps ?!

        Ceea ce pot spune, ca clientii RDS sunt desconsiderati, cand este vorba sa se faca ceva pentru ei

          • Huawei, un cablu vine legat la Tv, altul la Pc din router ! Aveam cablu model vechi, apoi cu timpul au venit si mi-au schimbat cei de la RDS cu fibra optica, cel putin asa sustineau ei ! Atunci ce sa scriu altceva, daca ei asa au precizat ?!

          • asigurati-va ca acel cablu de internet din routerul huawei, conectat la pc este in regula si are 8 fire
            verificati placa de retea sa fie setata corect, asa cum scrie in articolul dat de mine mai sus
            dupa ce ati facut aceste verificari, puteti deschide un tichet pentru rezolvarea problemei. Motivul pentru care v-am solicitat modelul calculatorului este pentru a verifica daca placa de retea suporta viteze mai mari de 100

          • Va multumesc pentru aceste sfaturi utile ! Eu am sunat la relatii cu clientii, mi s-a spus sa incerc fara roiter viteza internetul ca sa aflu daca roiterul rezista mai mult de 100 Mbps sau nu ! Daca nu, se va face o contestatie in acest sens !

          • hUAVEY – EchoLife HG 8121H WIFI ! Am verificat conform celor spuse de dumneavoastra, am 8 fire la cablu, am aceiasi configuratie la Speed&Duplex ! Mi s-a spus ca nu am placa de retea corespunzatoare, dar atunci de ce imi da tot ca la dumneavoastra ?!

          • Da, am incercat ! Insa fara router efectiv nu am semnal ! Am pus direct fara roiter, si nu mai aveam net deloc ! Mi-a apartut un x rosu peste icoana Network ! Deci nu am cum sa fac un test, ca sa imi dau seama in nici un fel ! Tind sa cred ca singura varianta ar ramaine sa-mi schimb routerul cu unul mai performant, sau sa vina ei la fata locului sa mi-l schimbe, sa faca o constatare !

          • Daca apare acel X rosu inseamna ca este o problema de conectica pe undeva. Va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii RDS, le spuneti ca nu functioneaza internetul prin ONT si apare acel X rosu insa nu le spuneti ca merge cu un router personal. In felul acesta ei vor veni si vor verifica strict de ce nu functioneaza echipamentul lor. Tot atunci, faceti de fata cu echipa service un test de viteza dupa ce vor rezolva problema. Ne anuntati ce se intampla dupa.

          • Am facut eu testul gresit ! Deci cablul ce vine de afara din tablou la roiterul din casa nu este cu mufa ! Este legat direct de roiter, azi m-am uitat mai amanuntit la cabluri si am vazut legaturile ! Defapt cablul direct se poate scoate afara, dar e fara mufa, practic nu pot lega la Pc direct ! Am sa tin cont la ceea ce mi-ati scris, si am sa va anunt daca reusesc ceva sa rezolv !

          • Cablul care vine de afara in router este cablul de fibra optica, acela ramane asa cum este. Din acel echipament, dintr-un alt port (GE, FE sau LAN, depinde de modelul de ONT pe care il aveti) iese un alt cablu, un cablu diferit de acela de fibra optica, si acela trebuie sa intre direct in calculator. Asigurati-va ca se intampla asta si faceti din nou testul de viteza, acel X ar trebui sa dispara daca toate cablurile sunt introduse cum trebuie.

  29. Buna ziua,
    as dori sa stiu cum pot face update la placa wifi la un laptop dell inspiron 1545 cu windows 7
    mi-a fost recomandat de catre rcs rds deoarece netul are viteza ff mica pe acest laptop

    • Buna ziua,
      Am verificat modelul dumneavoastra de laptop, in tara nu am reusit sa gasim o placa de retea wireless compatibila, am reusit sa gasim in afara tarii pe Amazon, undeva la 12 dolari va costa
      Insa va trebui sa va descurcati cu inlocuirea acesteia la laptop, daca nu va pricepeti si va adresati unui service de calculatoare, va mai costa si operatiunea aceasta.
      Daca doriti, va putem recomanda un laptop mai nou care sa suporte o viteza mai buna si care va functiona mai bine atat pentru internet cat pentru orice altceva, intr-un buget stabilit de catre dumneavoastra.

  30. Salut. Ma confrunt cu o problema foarte ciudata, vis-a-vis de viteza de 500 mbps de la rds
    am fibra in casa, router gigabit, placa de retea e setata pe full duplex, toate cele 8 fire sunt active, tocmai am remufat ambele capete, dar totusi nu trec de 100
    si, ca sa fie meniul complet, pe un cablu imi vedea conexiune de 1 gb, dar era mufat old-school (facut mufa cu surubelnita). am zis saa strang putin si mufa aceea si… zbang, nu mai am 1 gb,
    cablurile sunt cat5e, mufe rj45, acum am si cleste de sertizat, ordinea firelor este maro, alb-maro, verde, alb-albastru, albastru, alb-verde, port, alb-port… nu mai inteleg nimic, fac totul ca la carte si totusi nu merge
    dar cea mai tare chestie este cea cu mufa facuta „manual”, care imi dadea 1 gbps, iar dupa ce am strans-o cu clestele, nu mai vrea decat 100
    sa chem vreun preot? :)))

    • Salutare. Desi te cred ca ai mufat cablul asa cum trebuia, cred ca ai putea testa cu un patch cord nou, din moment ce ai zis ca s-a dus cablul vechi cand ai incercat sa-l strangi putin tin sa cred ca e de la cabluri… eventual daca esti mai comod poti sa le dai un telefon celor de la rds ca sa vina cu un cablu.
      Anunta-ne si pe noi daca rezolvi problema, ca sunt curios daca se rezolva prin schimbarea cablului.

      • Problema mai spinoasa este ca am cablurile trase prin pardoseala, deci nu pot fi schimbate chiar simplu. Dar ceea ce e ciudat, am avut conexiuni de 1000, iar cand am strans putin mufele, in loc sa se consolideze treaba, a disparut.
        Ma gandesc sa cumpar niste mufe rj45 mama, gen priza de perete, ca nu e nevoie de sertizare.
        Btw, cablurile nu sunt ecranate si au cam 35 m. Oare conteaza?

        • Ai putea incerca. Faptul ca nu sunt ecranate nu conteaza in situatia in care nu le ai trase pe langa cablurile de curent, ceea ce nu cred. Cat despre distanta, se incadreaza lejer in limite, la fel n-ar trebui sa fie probleme.

          • Pentru ca firul era ok, nu avea vreo intrerupere pe undeva, dar incepuse sa devina destul de scurt la un capat, insemna ca mai am un numar limitat de re-mufari. Asa ca am decis sa ii pun la capete mufe mama, ca sa pot face modificari fara sa mai tai din cablu. Si cu inca doua cabluri cumparate gata mufate, am reusit sa rezolv!

  31. AM SUNTAT LA RDS AM FACUT SETARI PT BRIDGE LA ONT F660 CU ROUTERU N Gigabit TP-LINK TL-WR1043ND

    NU MERGE SCADE VITEZA CAND AM ROUTERU AM ANULAT ROUTERU SI M-AM CONECTEZ DIN MODEM VITEZA E NORMAL 297MBPS SI PRIN ROUTER 89MBPS CU TOT CU BRIDGE RDS NU A PUTU SA-MI DEA O EXPLICATIE

    AM SSD AM PROCESOR I7 CALCULATORU ARE PLACA GIGABYTE LA FEL SI ROUTERU

    • Cei de la RDS nu au putut sa-ti dea o explicatie pentru ca nu este echipamentul lor, este clar o problema/setare care priveste routerul TP-Link.

      Prin router ai testat viteza prin cablu? Sau wireless?

      Avand in vedere ca RDS nu iti ofera un IP public (folosind ONT-ul lor iti ofera un IP privat), este posibil sa mai faca si routerul tau NAT iar in felul acesta sa se faca dublu-NAT, o data in ONT si o data in router. Aceasta operatiune mananca din resurse si din viteza (chiar daca modelul tau de router face NAT in hardware).

      Raspunde-mi la intrebarile pe care ti le-am pus si eventual verifica ce IP ai atat cu routerul cat si fara router (doar cu ONT).

      Daca nu te descurci la ceva din ce ti-am zis, da-mi un reply si o sa iti zic cum.

  32. Salut Cosmin!
    Am internet de la RDS de 300mbps, am inlocuit vechiul router tplink N300 cu un archer C9, si nu pot sa-mi dau seama de ce acum am un semnal wireless mai slab ca inainte? Routerul este montat in acelasi loc ca si cel de pana acum, configurat pe PC cu windows 7. Cand vreau sa rulez un film pe tv (Tv, Smart LED, Samsung 49MU6202, 123 cm, Ultra HD 4K ) se opreste din 5 in 5 min fata de routerul vechi care se oprea dupa cca. 90-120min. Am adaugat si un extender tplink RE 355, la telefonul mobil (android) imi arata semnal full si tv-ul ruleaza sacadat si parca merge si mai greu cu extenderul. Acum, la drept vorbind, nici routerul Archer C9 nu are un ghid de instalare prea detaliat pentru necunoscatori, are un ghid de instalare rapida! Intrebarea mea: este necesar o viteza mai mare pentru routerul prezentat mai sus, sau are nevoie de alte setari decat cele de la instalarea rapida?

  33. Am şi eu problemă cu viteza pe FiberLink 1000. Au fost cei de la RCS-RDS cu laptopul de test şi speedtest din Windows 10, arată aprox. D: 490 Mbps şi U: 490 Mbps, dar speedtest din Linux, D şi U urcă pe la 850 Mbps… :(. Mi-au spus că au mai întâlnit şi în alte locaţii aşa ceva şi că nu prea au ce face. Voi aţi mai întâlnit aşa ceva?

      • De pe acelaşi a testat şi a apărut diferenţa…
        Eu am testat acum de pe Windows 10 şi de pe Ubuntu 16 dar Virtual Machine pe Hyper-V şi obţin la fel de jalnic, aprox. 250 Mbps D şi 250 MBp U, dar acum sunt prin router ASUS RT-AC68U.

          • Incearca urmatoarele operatiuni pe Windows 10:
            Start – Settings – Update & Security – Advanced Options – Choose how updates are delivered – activezi Off.
            Mai departe inchide tot ce ar putea fi un antivirus/firewall si toate aplicatiile care necesita acces la internet.
            Refa testul de viteza si daca valorile sunt tot slabe acceseaza Task Manager – Performance – Open Resource Monitor – Network iar daca aici sunt procese care mananca trafic, inchide-le si efectueaza iar testul de viteza.

            Ma anunti daca se schimba ceva.

  34. Am si eu o mica problema…Am un abonament la RDS 1000 si de ieri am inceput sa intampin probleme in viteza de la net. Prin router un amarat de tp link cu 2 antene, ating 17 mbps la descarcare si maxim 8 mbps upl . Cu cablu direct in placa de retea (pe placa de baza) ating maxim 400 mbps la descarcat si 10 mbps la upl. Au venit cei de RDS au testat pe laptopul lor si totul merge struna… la mine, pe 2 unitati diferite, cu sisteme de operare diferite vitezele sunt foarte mici… si mai surprinzatoe este ca pe laptop (i3 , 4 g ram) scot 80 cu 80, pe cand pe unitatea principala (mult mai buna.. i5, 8 g ram) scot maxim 17 cu 10.
    Nu stiu ce viteze aveam inainte.. nu am avut in 2 ani nici o problema, acum am ping in CS GO 350, iau kick chiar si din loby, fara sa intru in joc, youtube merge execrabil. Daca raman pe cablu, se misca mai bine, dar tot nu pot sa joc un meci de cs fara sa primesc 2 kick uri. Vreo solutie?

    • Salut Silviu,
      Din moment ce au ajuns cu laptop de test si au constatat ca viteza este ok, excludem varianta sa fie o problema de la RDS. Mai intai sa incercam fara router (sa mai excludem o potentiala problema), cu cablul direct in PC/laptop. Incearca sa faci un test de viteza si zi-mi ce viteza ai (ma intereseaza mai mult rezultatul testului, nu neaparat cu cat descarci prin torrent), dar incearca fara un antivirus/firewall activat care ti-ar putea afecta valorile afisate.
      M-ai ametit putin aici: „Cu cablu direct in placa de retea (pe placa de baza) ating maxim 400 mbps la descarcat si 10 mbps la upl”. Te referi ca ai 400 Mbps la un test de viteza, nu? Nu la descarcarea unui fisier.
      Oricum, fa testul de viteza sa vedem acum cat ai mai exact.

  35. Salut, Am si eu un router Asus RT AC 53 , si dupa ce am trecut de la Fiberlink 300 la Fiberlink 500 am testat viteza prin cablu la PC si nu trece de 280MBs. Cand am conectat PC-ul direct la modemul RCS viteza este de cca 490MBs.
    Se pot face ceva setari in meniul routerului pentru a atinge o viteza apropiata de cea oferita de RCS?
    Am incercat sa iau legatura telefonic cu cei de la ASUS Romania dar mi-au spus ca pentru routere nu au consultanta la telefon, doar daca trimit email.
    Multumesc!

    • Salut,
      Singura setare pe care ai putea sa o verifici ar fi sa fie selectat modul router (sa nu fie selectat unul din modurile punct de acces sau repetitor), este posibil ca una din acele optiuni sa iti reduca viteza. Altfel, ai putea sa incerci si in al doilea port LAN, daca inca nu ai incercat.

      Alte setari care ti-ar putea afecta viteza nu stiu sa existe.

      Totusi, ia in calcul si faptul ca acesta este un router destul de slab, in general routerele Asus care sunt la preturi decente sunt destul de slabe.

      • Multumesc pentru sfaturi Robert,

        Am verificat si este setat pe modul router. Cat despre al doilea LAN, nu l-am verificat. Te referi la portul LAN din routerul Asus?

          • Cred ca am identificat problema. Când activez pe routerul Asus protocol ipv6 nu mai am viteza ok. Dacă dezactivez ipv6 merge la 490Mbs.
            Mentionez ca am lăsat setările la ipv6 default, adică native ipv6 deși mai sunt ceva opțiuni acolo.
            Se poate face ceva?

          • Interesant. Din ce m-am mai interesat, ar fi probleme pe anumite modele de routere Asus cu IPv6 in sensul ca reduce viteza de internet, cel mai probabil ar cauza probleme DNS (DNS leaks).

            In teorie IPv6 ar trebui sa fie putin mai rapid decat IPv4 insa nu mereu se intampla cum trebuie. Probabil unele routere sunt mai optimizate ca altele pe partea IPv6. Oricum, nu este un protocol luat foarte in serios de majoritatea companiilor.

            Daca nu te intereseaza neaparat IPv6 (nu as vedea de ce sa vrei neaparat asta), lasa-l pe IPv4 atat timp cat iti rezolva problema.

          • Salut, am gasit acest router ASUS Gigabit RT-AC1200G Plus, Dual-Band 300 + 867Mbps, WAN, LAN, USB 2.0, negru.
            Poti te rog sa-mi spui daca acest model este mai bun decat modelul meu actual, adica daca rezolva problema cu viteza pe IPV6.
            As dori IPV6 pentru consola xbox one x, care suporta acest protocol si chiar functioneaza mai bine decat pe ipv4.
            Multumesc.

      • Salut,
        Pare ok la specificatii si are review-uri bune, dar nu are banda de 5Ghz.
        Sambata am luat ASUS Gigabit RT-AC1200G de la Altex cu 259 lei. Am testat viteza pe cablu cu ipv6 activat si merge ok pe fiberlink 500, adica prinde 480.
        Nu stiu de ce dar am pierdut semnalul pe banda de 5ghz in timp ce eram conectat la Xbox X. Apoi si-a revenit.

    • Salut,
      Trebuie sa verifici cablul dintre router si pc, sa aiba toate cele 8 fire. Incearca si o resetare a routerului in cazul in care nu reusesti. In routerele Asus ai functia QoS, ce gestioneaza viteza in functie de trafic. Asigura-te ca acea functie este dezactivata. Nu prea mai sunt alte setari ce-ti pot limita viteza. Revino cu un comentariu in cazul in care nu reusesti.

      • Multumesc Cosmin pentru idei.
        Cablul este ok pentru ca atunci cand conectez PC-ul direct in modemul Digi merge la 490 mb. Problema este cand conectez PC-ul prin routerul Asus

  36. Folosesc PC Remote și Unified Remote pentru Android. Ambele instalate pe telefon și calculator și imperecheate în aceeași rețea wifi în aceeași . Acum când intru de pe telefon nu se mai conectează cu calculatorul. Problema a apărut imediat după ce am schimbat routerul. Mă gândesc că poate trebuie ceva setat prin acesta…

  37. O scurtă întrebare pentru pricepuți, cărora le mulțumesc anticipat! Zilele trecute am primit vizita băieților de la RCS, care mi-au introdus în casă un cablu de fibră optică și mi-au montat un ZTE f660 rv1. Toate bune și frumoase, Fiberlink 300 merge brici, wifi-ul e mai bun decât D-linkul Dir 600 pe care îl aveam înainte. Seara am vrut să-mi proiectez telefonul cu Android pe PC și am constatat că nu-mi mai funcționează niciun program de acest gen sau de remote desktop de pe telefon. Cu siguranță ceva le blochează. Mă poate ajuta cineva cu un sfat?

    • Probabil routerul de la rds. Eu nu l-am folosit deloc ci am luat un tp-link de giga. L-am conectat in portul pentru bridge al zte-ului si nu am avut probleme. Am avut aceleasi probleme cu proiectarea ecranului pe pc insa au aparut in momentul in care windows 10 a primit cateva update-uri. Daca cele doua dispozitive sunt in acelasi lan, nu este nevoie de port forwarding.
      Acum am tot zte f660, cu un tp-link pe dual band si nu am probleme. Chiar am incercat functia de proiectare si functioneaza. Recomand achizitionarea unui alt router.

    • Nu cred ca problema ta are problema cu internetul de la RDS. Mai exact cum incerci sa te conectezi la PC, ce folosesti si unde intampini probleme?

      Eu unul folosesc Chrome Remote Desktop pentru acces de pe telefon pe PC si nu am nicio problema (atat cu internet mobil sau wi-fi pe telefon si fibra optica pe PC).

  38. Salut, Cosmin!
    Am avut si eu aceeasi problema descrisa de Sergiu mai sus si am rezolvat facand ceea ce ai zis tu in legatura cu ”allow the comp..” Thumbs up!

  39. Speed & Duplex am vazut doar pe placa retea ( Ethernet Realtek PCIe GBE Family controller ) si am setat pe 1.0 Gbps Full Duplex. Daca dau Configure pe WiFi Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260 nu gasesc „Speed & Duplex” Daca nu aveam cablul cu 8 fire cand il bagam in laptop nu vedea pe placa gigabit si nu aveam viteza aia in test, intre 800 si 950 mbps, nu ? Acum, de exemplu, viteza aratata este 58,5 mbps, 87.8 mbps. Dau wireless properties si la network type este Access point, daca conteaza. Sa reinstalez un driver de placa wireless? Am schimbat numele retelelor cea de 2 si cea de 5 iar pt cateva secunde la Wifi imi arata 650Mpbs dupa care, a sarit la cele mentionate.
    Merci

    • Nu stiam ca ai folosit acelasi cablu. Da, instaleaza driverele pentru placa ta wifi si nu le lasa pe cele din windows. Mai poti merge la placa ta wifi -> Configure -> si debiezi „Allow the computer to turn off this device to save power”. Aceasta bifa are mai multe functii decat de a face economie.
      2. Incearca cu un alt dispozitiv pe dual-band sa vezi daca routerul tau chiar emite continuu viteze mari. Daca emite si este ok, atunci cauta driverul pentru placa ta wifi.

  40. Salut Cosmin,
    Am gigabit de la rds, fibra intra intr-un huawei 8245h iar din el pleaca cablu utp in dlink 850L care l-am mufat in mufa de internet galbena. La inceput mergea bine daca dadeam prop. pe placa wifi imi arata la speed 650 sau mai bine mbps. Acum 144.4, 175.5, 50, 20, variaza dar nu mai ajunge la viteza de gbps de emitere. Ce sa se fi schimbat, am scos cablul din dlink si am bagat in laptop iar placa de retea imi arata speed gigabit deci netu ar merge, pe test in jur de 800 920 mbps. Poate ma poti ajuta cu niste setari, sa dau factory reset la dlink si sa bag datele din nou de rds ? Astept mai multe detalii.
    Multumesc

    • Salut,
      Inainte sa resetezi routerul, asigura-te ca la Speed & Duplex ai setat pe 1.0 GB si nu pe auto negotiation. Poti verifica si in setarile routerului sa nu imparta viteza in mod egal, tuturor celor care sunt conectati la reteaua ta.
      Daca nu reusesti, incearca si cu un reset la router.
      Mai asigura-te ca ai cablu utp cu 8 fire si toate sunt mufate la fel.
      Revino cu un comentariu fiindca-s curios si eu unde este problema.

  41. Salut Cosmin, ce cabluri trebuie sa folosesc intre ZTE F660 si ASUS RT-AC5300? Dar intre ASUS RT-AC5300 si Desktop? Conteaza mult firma/marca de cabluri? Am vazut diferente de pret considerabile la acelasi tip de cablu Cat 6….

    • Salut Florin,
      Nu ai nevoie de un cablu scump, toate isi fac treaba. Sunt cabluri ce au invelis de aluminiu in interior pentru a elimina interferentele si din acest motiv sunt mai scumpe. Acestea se folosesc atunci cand se monteaza in patcabluri, pe langa alte cabluri de curent electric. Ai nevoie de 2 cabluri utp mufate la ambele capete cu rj 45.