Cum a ajuns eMag sa-si bata joc de afiliati?
Astazi m-am hotarat sa elimin de pe site-ul media-max.ro toate linkurile de afiliere catre site-ul eMag. Motivul pentru care fac acest lucru este unul destul de simplu. Din pacate am ajuns la impresia ca eMag isi bate joc de afiliati.

Cam am inceput afilierea cu eMag (nu mai retin exact in ce an), perioada de decizie era de 30 de zile, comisioanele erau intre 3 si 20% iar conversiile se aprobau destul de repede. Ba mai mult decat atat, eMag era de acord ca afiliatii sa-i promoveze si pe retelele sociale. Acum vom lua fiecare punct in parte si-l vom dezbate.

Perioada de decizie. 
Perioada de decizie este un aspect foarte important si iata de ce. In momentul in care un potential client/utilizator da click pe un link de afiliere, in cache-ul dispozitivului acestuia se salveaza date despre linkul de afiliat, iar, daca acel client se hotaraste ca in urmatoarele zile sa cumpere, afiliatul ar trebui sa fie platit. Perioada de decizie la eMag a ajuns la o zi. Voi lua un exemplu practic. Iau un produs (pe care emagul oricum nu-l ofera afiliatilor pentru review) si ii fac review. Pentru a scrie un review este nevoie de cel putin cateva zile pentru a testa acel produs, pentru a scrie despre el si pentru a-i face poze.

Utilizatorul ajunge pe site-ul meu si citeste detalii despre acel produs, in articolul dedicat lui. Da click pe linkul de afiliat,verifica pretul si iese fiindca nu este hotarat. Peste 2 zile, clientul se hotaraste sa cumpere acel produs dar afiliatul nu mai primeste niciun ban fiindca i-a expirat perioada de decizie. Astfel, afiliatul a reusit sa vanda gratuit un produs pentru eMag.

 

Procentul de comisionare. In prezent, procentul de comisionare oferit de eMag este de 3-5%.
Aici vom lua un exemplu asemantor cu cel de deasupra. Sa presupunem ca fac un review al unui laptop de 2000 de lei. Daca utilizatorul ajunge (prin absurd) sa citeasca review-ul si sa cumpere imediat acel laptop, afiliatul primeste sub 15 lei (comisionul se aplica din pretul fara tva, este aplicat impozitul pe venit, CAS si CASS).

Promovarea pe retelele sociale.
Aici nu-mi pot exprima opinia fiindca nu am folosit acest tip de afiliere.

Eu inteleg ca este mult mai usor sa inregistrezi conversii pe Emag fiindca este foarte cunoscut si a reusit sa stranga o baza de clienti foarte mare insa, ar trebui sa se gandeasca ca si afiliatii au avut o contributie la cresterea clientelei. Ori, acum eMag s-a vazut cu incasari enorme si nu mai are nevoie de afiliati.cum a ajuns emag sa-si bata joc de afiliati

Pacat de sistemul Profitshare care a reusit sa-si puna foarte bine la punct infrastructura si ofera utilizatorilor toate uneltele de care au nevoie insa eMag a devenit o dezamagire pentru afiliati.

Cat despre cei care vor sa se inscrie in sistemul de afiliere, recomand cu caldura Profitshare insa, in acelasi timp, recomand sa ocoliti eMag. Sunt multe alte magazine care le ofera afiliatilor o perioada de decizie destul de buna, un comision decent si un suport pe masura. Un astfel de exemplu este Techstar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

4 COMENTARII

  1. Doar de afiliati? Nu ati observat ce bataie de joc este la adresa clientului? Li se promoveaza niste reduceri false, oferte in care produsele reduse sunt mult mai scumpe decat altele de pe alte site-uri, niste minciuni ordinare, Oare chiar nu ii amendeaza nimeni pe astia? Autoritatile dorm? Oamenii au capatat incredere si cred orice oferta li se pune in fata.

    • Sper ca aceasta era eMag sa dispara cat mai repede. Sunt produse care sunt la reducere si sunt cu 30-50% mai scumpe decat pe alte site-uri. Fraierii le cumpara fiindca au prins incredere in emag si nu mai verifica asa-zisele reduceri.