Cum se instaleaza, configureaza si rezolva problemele privind Connect Box-ul UPC si modemul Wireless Cisco
UPC ofera in prezent serviciul de internet prin intermediul unui Connect Box sau a modemului Wireless Cisco EPC3925, vom detalia mai departe totul despre cum se instaleaza, configureaza si cum putem rezolva problemele ce apar la utilizarea acestor dispozitive.

Cum instalam, configuram si activam modemul wireless Cisco EPC3925?
Pentru configurarea modemului Cisco EPC3925, dupa ce am introdus cablurile, trebuie sa accesam interfata de administrare a modemului accesand IP-ul 192.168.1.1 (daca nu functioneaza cu acest IP, incercati 192.168.0.1 sau 192.168.100.1), la username si parola nu completam nimic si ne logam.
La Connection Mode trebuie sa fie selectat DHCP si bifam Enable pe Remote Management urmat de Save Settings.

Cum activam reteaua wifi pe modemul Cisco de la UPC?
In interfata de configurare a modemului Cisco selectam tab-ul Wireless – Radio Settings si bifam Enable pe Wireless Interface.

La Network Mode selectam B/G/N mixed si selectam Save Settings.
Pentru modificarea parolei pe care o utilizam la conectarea wifi selectam sectiunea Wireless Security – la Pre-Shared Key introducem noua parola urmat de Save Settings.

Modemul Cisco oferit de catre UPC este un modem cu foarte multe functii de securitate, posibilitatea conectarii prin VPN, restrictii de acces si multe altele.

Cum instalam, configuram si activam Connect Box-ul CH7465LG UPC?Modelul CH7465LG wireless este cel mai compact voice gateway eurodocsis 3.0 acesta avand un design modern si elegant.

Panoul frontal al Connect Box-ului contine urmatoarele butoane/indicatoare:

  • wifi – ledul wifi indica functionalitatea retelei wifi: rosu – reteaua wifi nu functioneaza; verde – reteaua wifi este functionala;
  • internet – ledul internet indica starea conexiunii de internet: verde – este conectat la internet; verde intermitent – se trimit/primesc date prin internet;
  • TEL – ledul nu clipeste: telefonia nu este conectata; verde: telefonul este conectat, activ si receptorul este pus in furca;
  • WPS – apasam butonul WPS pentru a ne conecta la reteaua wifi cu alte dispozitive compatibile WPS;
  • alimentare – alb intermitent: modemul porneste; alb: modemul este pornit;

In cazul in care Connect Box-ul nu a fost instalat de catre echipa de instalare UPC, acesta se instaleaza foarte usor, trebuie doar sa introducem cablul prin care ne conectam la reteaua UPC (cablul tras de afara), cablul de internet in unul din cele 4 porturi ale Connect Box-ului (celalalt capat il introducem in computer) si cablul de telefonie fixa, daca este cazul.

Pentru conectarea la internet trebuie sa ne asiguram ca avem configurate obtinerea IP-ului si a DNS-urilor in mod automat.

Cum se instaleaza, configureaza si rezolva problemele privind Connect Box-ul UPC si modemul Wireless Cisco

Pentru configurarea Connect Box-ului trebuie sa accesam IP-ul 192.168.0.1 in browser, introducem parola (se gaseste pe eticheta modemului) si dupa cateva next-uri suntem gata sa utilizam connect box-ul CH7465LG. Din acest moment putem utiliza serviciul de internet, cat si reteaua wifi, fara sa fie nevoie de alte optiuni.

Daca dorim modificarea anumitor setari wifi, putem accesa sectiunea Configure your wifi connection.

In sectiunea CH7465LG status overview putem afla informatii despre statusul conexiunii de internet, statusul retelei wifi (atat 2.4 GHz cat si 5 GHz), statusul telefoniei, dispozitivele conectate pe wifi cat si dispozitivele conectate prin ethernet (cablu).

Foarte interesant este faptul ca putem schimba singuri din interfata de administrare a modemului UPC modul echipamentului in modem sau router. Daca selectam router, putem utiliza echipamentul ca router, conectand mai multe PC-uri la el iar daca selectam modem folosim echipamentul ca bridge, astfel incat sa putem conecta un router/switch personal la el (daca avem un echipament personal mai performant si dorim sa-l utilizam). In reteaua RCS – RDS astfel de operatiuni se fac doar de catre suportul Digi.

Connect Box-ul UPC CH7465LG are si functii suplimentare precum:

  • Control Parental;
  • Wireless MAC filtering;
  • Guest network;
  • WPS;
  • IP and port filtering;
  • Port forwarding;
  • Port triggering;
  • DMZ;
  • Firewall settings;
  • Tool-uri troubleshooting (ping, traceroute, acces de la distanta);

Cum facem redirectionare port (port forwarding) pe connect box-ul UPC CH7465LG?
Selectam sectiunea Port Forwarding – Create a new rule – completam informatiile necesare (local IP, local start port, local end port, external start port, external end port, etc.) iar in pasul urmator vom putea vedea regulile create.

Connect Box-ul UPC CH7465LG este un modem complex, cu foarte multe functii disponibile, metode de troubleshooting si setari de securitate toate intr-un echipament modern si elegant.

Cele mai frecvente probleme care apar la modemurile Cisco EPC3925 si Connect Box-ul CH7465LG apar in urma unor caderi de curent sau probleme ale echipamentelor UPC de unde este tras cablul de internet, totodata majoritatea acestor probleme se rezolva cu repornirea echipamentului. Drept urmare, indiferent de problema avuta, incercati in primul rand o repornirea a echipamentului deoarece in majoritatea cazurilor problema este rezolvata.

De asemenea, daca pe langa modemul UPC mai folosim un router/switch personal, preferabil este sa incercam fara router-ul personal in caz de probleme pentru a vedea daca problema este aceeasi, in felul acesta eliminam posibilitatea de a fi o problema din cauza routerului personal.

In caz ca nu avem deloc conectivitate la internet, avem X rosu pe placa de retea sau ledurile modemului sunt oprite, trebuie sa verificam toate cablurile (inclusiv pe cele de alimentare in caz ca ledurile modemului sunt oprite) pentru a exclude posibilitatea de a fi scos un cablu din modem/computer/priza.

Cum se instaleaza, configureaza si rezolva problemele privind Connect Box-ul UPC si modemul Wireless Cisco

In caz ca avem viteza redusa la serviciul de internet, primul pas este sa dezactivam toate aplicatiile care folosesc internet, toate programele antivirus/firewall si sa incercam un test de viteza (pe platformele Netograf sau Speedtest) pentru a afla viteza reala a serviciului de internet. In plus, pentru viteza prin wireless trebuie sa fim constienti ca aceasta este mult mai redusa decat cea prin cablu, fiind mai instabila si depinzand de mult mai multi factori decat conexiunea de internet prin cablu.

Daca doriti informatii suplimentare sau aveti probleme cu connect box-ul UPC sau modemul wireless Cisco, lasati un comentariu.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

195 COMENTARII

  1. buna.de ce de o bucata de vreme, la conect box-ul meu de la upc nu mi se mai aprind ledurile verzi,doar cind ii fac o realimentare lumineaza 30 secunde dupa care se sting si raman asa.doar cel alb ramane permanent aprins. si de ce viteza internetului wi-fi pe un telefon samsung A7,2018 este de doar 80mbs pe 2,5gb iar smart tv-ul samsung de 480mbs pe5gb.Mentionez caci cind imi luminau ledurile verzi pe routerul wi-fi pe telefonul samsung aveam viteza de download de 450mbs. multumesc anticipat. va salut.

  2. Salut,
    Am 2 connect box de la UPC, UNUL PRINCIPAL SI PE CEL DE AL 2 LEA VREAU SA IL FOLOSESC PENTRU WIFI. AM TRAS CABLU SA IL CONECTEZ DAR NU REUSESC SA L SETEZ SA MEARGA. STIi CUMVA DACA E DIN CAUZA CA FOLOSESC CONNECT BOX DE LA EI, POATE SA FIE BLOCAT SAU CEVA SA NU SE MAI POATA FOLOSI? SAU E CEVA DIN SETARI? PRECIZEZ CA INTRU FOARTE GREU IN SETARILE LUI, NU IMI ACCEPTA PAROLA, IMI SPUNE CA e parola gresita. Ai idee? Ms

    • Salut Iulian,
      Nu cred ca e blocat insa trece-l in modul router (din cate stiu, are modul modem si inca unul, router ar trebui sa fie). Ma refer la al doilea echipament, primul ramane ca modem.
      Cat despre parola, daca nu ti-o accepta, fa-i o resetare generala si foloseste parola de pe Connect Box.

      • Acum m am gandit la altceva, connect boxul are intrare coaxiala, eu vin cu cablul de net dar am numai iesiri in care pot sa ma conectez, cred ca nu se poate folosi niciodata un connect box de la upc ca router secundar ca nu poti sa aduci semnalul de intrare in el. Zic si eu. Poate doar daca am un adaptor rj45 la coaxiat, ceea ce nu cred ca se gaseste.

      • Robert pari un tip destul de priceput! o intrebare pe care UPC Vodaphone nu reuseste sa imi raspunda.
        Am casa mare cu 2 nivele. La etaj am modemul UPC si de 2 saptamani incerc sa configurez un Access point la parter. Am tras prin pereti (cam 20m ) cablu CAT6a pana la pozitia AP de la parter (un TP Link ordinar). Cum connectez AP dupa un timp se blocheaza internetul. Vodafone zice ca AP este configurat corect dar ca este „puturos” si desincronizeaza modemul lor.
        Acum ei imi porpun sa treaca CH7465LG in modul modem dar nu voi mai avea semnal wifi sus si nu am facut nimic. Eu nu cred ca asta e problema pentru ca daca conectez wifi extender nu se mai blocheaza nimic (dar sunt proaste). Inca ceva la care Vodafone a ramas fara raspuns, am un PC connectat la CH7465LG prin cablu si alt cablu se duce la parter la AP TP-Link, daca fac hotspot de pe Descktop nu e acelasi lucru care il face un router? Tot ce stiu ca este corect daca scot cablul AP de la parter internetul merge corect, dar eu cred ca au ceva protectii instalate si respinge Access Pointurile. Ai mai configurat vreodata un AP pentru modemurile UPC Vodafone?

        • Cand conectezi AP-ul se blocheaza internetul in toata casa, inclusiv cel de sus? Incearca o revenire la setarile fabricantului la acel TP-Link. Ce model este, mai exact?
          In ceea ce priveste hotspotul de pe PC, este tot o retea wireless, la fel cum este cea creata de router.
          Nu sunt abonat Vodafone, am avut ocazia sa folosesc cateva echipamente de-ale lor pentru o scurta perioada de timp insa nu cred ca este o restrictie de-a lor, pare sa fie ceva in neregula cu acel TP-Link.

          • Scuza-mi erorile gramaticale din mesajul anterior. Da se blocheaza dupa 4-5min modemul vodafone si nu mai am net in toata casa. Este clar ca ceva se intampla pentru ca CH7465LG se reseteaza. TP Link este un WR-841N.Stiu ca e un router slab, dar pe asta il aveam prin casa. Imi poti face o recomandare de router bun in jur de 200-250 lei?

          • Poti incerca TP-Link Archer C80, AC1900, costa vreo 200 de lei pe magazinele online si il poti returna daca nu esti multumit (desi nu vad de ce nu ai fi multumit de el), stie si 5GHz.
            Exista si variante mai ieftine daca nu ai pretentii foarte mari la viteza. Ce te intereseaza mai mult, sa acoperi o arie mare de acoperire cu semnalul wireless de la acest router sau o arie mai mica dar cu viteze mari?

          • Tinand cont ca este foarte probabil sa iau 2, unu sus si unul jos, daca UPC o sa il seteze CH7465LG in modul modem, nu voi avea incotro. Cred ca AC1900 face fata pe cate un etaj.
            PS tu ce crezi, este gogoasa asta, ca echipamentele CH7465LG nu pot fuctiona in modul wifi router si sa aiba si rol de modem in acelasi timp. Astia imi tot zic ca nu poate sa faca distributia corecta pe porturi in modul router. Eu nu prea cred, cred ca e cea mai usoara varianta pentru ei, sa ma puna sa mai cumpar 2 routere.

          • Modurile router si modem sunt diferite, modem inseamna sa functioneze strict ca modem, fara sa mai aiba functie de router iar modul router inseamna ca functioneaza ca un router. Deci, e corecta informatia oferita de ei.

          • Am cumparat un router TENDA AC10 si merge perfect in modul AP. CH7465LG este router wifi si TENDA este AP. Este un router senzational are si 2,4 si 5 G si se configureaza extrem de usor.
            voi monitoriza cateva zile sa vad daca apar probleme!
            In concluzie informatia lor era adevarata dar s-au inselat cand au spus ca CH7465LG nu poate rula ca router wifi cu un AP legat.
            Multumesc de ajutor!

  3. Salutare.
    Am abonamentul de 500Mbps + Connect Box si intampin probleme cu viteza la internet. In fapt, aceasta nu ajunge nici la 100 Mbps, frecvent este in jurul a 30Mb. Nu ma pricep prea mult la notiuni tehnice. Care ar putea fi problema? Precizez ca locuiesc la bloc – et. 4. Puteti sa imi precizati care este viteza maxima ce poate fi furnizata prin cablul coaxial? pt ca intrarea in CB se face prin acest tip de cablu.
    Anterior am avut contract cu Telekom, de la care am fibra optica pana in apartament, iar viteza depasea cu mult 100Mb. Din pacate, nesimtirea acestui operator (scuze de formulare, dar nu ma pot abtine) depaseste orice limite, asa ca a trebit sa renunt la serviciile lui, servicii care sunt mult peste ce ofera UPC. Daca ar excela in seriozitate asa cum o face in reclame ….

    • Salut Florin,
      Te referi la viteza prin cablu sau wireless?
      Discutand despre vitezele prin cablu, acestea sunt vitezele celor de la UPC (Vodafone), maxime, medii si minime:

      -viteza maxima: 500 Mbps download; 25 Mbps upload ;
      -viteza disponibila in mod normal: 300 mbps download; 15 Mbps upload;
      -viteza minima: 20 Mbps download; 5 Mbps incarcare;

      Viteza ta este aproape de minim, ceea ce nu este in regula din punctul meu de vedere.
      Ai incercat sa repornesti connect boxul? Folosesti si un router personal? Poti testa si cu un alt cablu? Ce configuratie ai la PC?

  4. Salut. Am trecut connect box ul UPC in modem mode pt a folosi un mesh Deco M4 ca router dar nu reușesc sa le fac sa meargă impreuna. Led ul Deco devine rosu în procesul de setup atunci când verifica semnalul internet și spune ca nu se poate conecta. Tipul de conexiune detectat de Deco M4 e Dynamic IP. Cumva ar trebui dezactivat modul DHTC al connect box pt a transfera funcția asta către Deco sau se face automat când aleg modem mode pt connect box? Multumesc

    • Salut Gabriel,
      Cum te conectezi de obieci la UPC, ai username si parola (PPPoE) sau IP Static.
      Daca ai selectat Dynamic IP pe sistemul mesh atunci trebuie sa ramai in modul router pe Connect Box.

      • In primul rand iti multumesc ca îți faci timp sa răspunzi tuturor.
        Conexiunea la UPC e automata. Adică leg direct pc ul la connect box fără user sau parola, asta când e in modul implicit, adică modem și router.

        • Pentru putin, din pacate nu mai am acces de cativa ani la un astfel de echipament si nu mai retin multe lucruri, folosesc de multi ani doar un ONT de la Digi + router personal.
          Incearca sa setezi Connect Box-ul in modul router iar sistemul mesh ramane pe IP Dinamic, ar trebui sa functioneze in felul acesta.

  5. Am avut acces prin connect box la Tv smart samsung, dar acum a disparut iar in setări secțiunea Smart WI-FI este estompata. Cum reactivez conexiunea cu Tv smart?

  6. Salut, am un CH7465LG-LC de la UPC(Vodafone acum). Oare suporta un ddns de la no-ip?
    Acum e in mod bridge cu un asus care poate genera domeniu propriu dar vreau sa renunt la el. Acum in modul bridge ma conectez la CH7465LG-LC prin cablu dar nu pot accesa interfata de configurare. Oare de ce? Multumesc

    • Salut Nicolae,
      Nu stiu daca este cazul si la acest Connect Box insa, la Digi de exemplu, daca trec echipamentul lor in modul bridge, nu mai pot accesa interfata de administrare. Ce-i drept, la ei nu se face trecerea in modul bridge/router din interfata ci doar tehnicul poate face asta.
      Am folosit acest model acum ceva timp si nu mai am acces la el din pacate, iti recomand sa dai un telefon la ei la relatii cu clientii.

    • Salut Mihai,
      Influenteaza si sursa cand e vorba de range extender (RE) care se conecteaza la reteaua wireless si o extinde. Echiapemntul acesta extinde acoperirea retelei wireless insa nu creste viteza.
      Insa, daca ne referim la un access point (AP) care se conecteaza prin Ethernet, atunci reteaua wifi poate fi mult mai buna decat reteaua wifi a Connect Box-ului. Diferenta dintre RE si AP este sursa, RE-ul se conecteaza prin wireless in timp ce AP-ul se conecteaza prin cablu.
      Ma anunti daca ai nelamuriri.

  7. Salut,incerc sa fac DMZ pentru PS4 la nat type 1 si u reusesc. Nu stiu ce ip trebuie sa pun la DMZ..am pus Ip ul care imi apare la ps4 insa tot nat type 1 . Am decat connect box,fara modem. Am bagat lan ul direc prin el.

  8. De la o furtuna de zilele trecute cand vreau sa ma conectez la internet imi apare obtaining ip address.Un reset la router ar putea rezolva problema sau trebuie sa sun la upc?