Cum se instaleaza, configureaza si rezolva problemele privind Connect Box-ul UPC si modemul Wireless Cisco
UPC ofera in prezent serviciul de internet prin intermediul unui Connect Box sau a modemului Wireless Cisco EPC3925, vom detalia mai departe totul despre cum se instaleaza, configureaza si cum putem rezolva problemele ce apar la utilizarea acestor dispozitive.

Cum instalam, configuram si activam modemul wireless Cisco EPC3925?
Pentru configurarea modemului Cisco EPC3925, dupa ce am introdus cablurile, trebuie sa accesam interfata de administrare a modemului accesand IP-ul 192.168.1.1 (daca nu functioneaza cu acest IP, incercati 192.168.0.1 sau 192.168.100.1), la username si parola nu completam nimic si ne logam.
La Connection Mode trebuie sa fie selectat DHCP si bifam Enable pe Remote Management urmat de Save Settings.

Cum activam reteaua wifi pe modemul Cisco de la UPC?
In interfata de configurare a modemului Cisco selectam tab-ul Wireless – Radio Settings si bifam Enable pe Wireless Interface.

La Network Mode selectam B/G/N mixed si selectam Save Settings.
Pentru modificarea parolei pe care o utilizam la conectarea wifi selectam sectiunea Wireless Security – la Pre-Shared Key introducem noua parola urmat de Save Settings.

Modemul Cisco oferit de catre UPC este un modem cu foarte multe functii de securitate, posibilitatea conectarii prin VPN, restrictii de acces si multe altele.

Cum instalam, configuram si activam Connect Box-ul CH7465LG UPC?Modelul CH7465LG wireless este cel mai compact voice gateway eurodocsis 3.0 acesta avand un design modern si elegant.

Panoul frontal al Connect Box-ului contine urmatoarele butoane/indicatoare:

  • wifi – ledul wifi indica functionalitatea retelei wifi: rosu – reteaua wifi nu functioneaza; verde – reteaua wifi este functionala;
  • internet – ledul internet indica starea conexiunii de internet: verde – este conectat la internet; verde intermitent – se trimit/primesc date prin internet;
  • TEL – ledul nu clipeste: telefonia nu este conectata; verde: telefonul este conectat, activ si receptorul este pus in furca;
  • WPS – apasam butonul WPS pentru a ne conecta la reteaua wifi cu alte dispozitive compatibile WPS;
  • alimentare – alb intermitent: modemul porneste; alb: modemul este pornit;

In cazul in care Connect Box-ul nu a fost instalat de catre echipa de instalare UPC, acesta se instaleaza foarte usor, trebuie doar sa introducem cablul prin care ne conectam la reteaua UPC (cablul tras de afara), cablul de internet in unul din cele 4 porturi ale Connect Box-ului (celalalt capat il introducem in computer) si cablul de telefonie fixa, daca este cazul.

Pentru conectarea la internet trebuie sa ne asiguram ca avem configurate obtinerea IP-ului si a DNS-urilor in mod automat.

Pentru configurarea Connect Box-ului trebuie sa accesam IP-ul 192.168.0.1 in browser, introducem parola (se gaseste pe eticheta modemului) si dupa cateva next-uri suntem gata sa utilizam connect box-ul CH7465LG. Din acest moment putem utiliza serviciul de internet, cat si reteaua wifi, fara sa fie nevoie de alte optiuni.

Daca dorim modificarea anumitor setari wifi, putem accesa sectiunea Configure your wifi connection.

In sectiunea CH7465LG status overview putem afla informatii despre statusul conexiunii de internet, statusul retelei wifi (atat 2.4 GHz cat si 5 GHz), statusul telefoniei, dispozitivele conectate pe wifi cat si dispozitivele conectate prin ethernet (cablu).

Foarte interesant este faptul ca putem schimba singuri din interfata de administrare a modemului UPC modul echipamentului in modem sau router. Daca selectam router, putem utiliza echipamentul ca router, conectand mai multe PC-uri la el iar daca selectam modem folosim echipamentul ca bridge, astfel incat sa putem conecta un router/switch personal la el (daca avem un echipament personal mai performant si dorim sa-l utilizam). In reteaua RCS – RDS astfel de operatiuni se fac doar de catre suportul Digi.

Connect Box-ul UPC CH7465LG are si functii suplimentare precum:

  • Control Parental;
  • Wireless MAC filtering;
  • Guest network;
  • WPS;
  • IP and port filtering;
  • Port forwarding;
  • Port triggering;
  • DMZ;
  • Firewall settings;
  • Tool-uri troubleshooting (ping, traceroute, acces de la distanta);

Cum facem redirectionare port (port forwarding) pe connect box-ul UPC CH7465LG?
Selectam sectiunea Port Forwarding – Create a new rule – completam informatiile necesare (local IP, local start port, local end port, external start port, external end port, etc.) iar in pasul urmator vom putea vedea regulile create.

Connect Box-ul UPC CH7465LG este un modem complex, cu foarte multe functii disponibile, metode de troubleshooting si setari de securitate toate intr-un echipament modern si elegant.

Cele mai frecvente probleme care apar la modemurile Cisco EPC3925 si Connect Box-ul CH7465LG apar in urma unor caderi de curent sau probleme ale echipamentelor UPC de unde este tras cablul de internet, totodata majoritatea acestor probleme se rezolva cu repornirea echipamentului. Drept urmare, indiferent de problema avuta, incercati in primul rand o repornirea a echipamentului deoarece in majoritatea cazurilor problema este rezolvata.

De asemenea, daca pe langa modemul UPC mai folosim un router/switch personal, preferabil este sa incercam fara router-ul personal in caz de probleme pentru a vedea daca problema este aceeasi, in felul acesta eliminam posibilitatea de a fi o problema din cauza routerului personal.

In caz ca nu avem deloc conectivitate la internet, avem X rosu pe placa de retea sau ledurile modemului sunt oprite, trebuie sa verificam toate cablurile (inclusiv pe cele de alimentare in caz ca ledurile modemului sunt oprite) pentru a exclude posibilitatea de a fi scos un cablu din modem/computer/priza.

In caz ca avem viteza redusa la serviciul de internet, primul pas este sa dezactivam toate aplicatiile care folosesc internet, toate programele antivirus/firewall si sa incercam un test de viteza (pe platformele Netograf sau Speedtest) pentru a afla viteza reala a serviciului de internet. In plus, pentru viteza prin wireless trebuie sa fim constienti ca aceasta este mult mai redusa decat cea prin cablu, fiind mai instabila si depinzand de mult mai multi factori decat conexiunea de internet prin cablu.

Daca doriti informatii suplimentare sau aveti probleme cu connect box-ul UPC sau modemul wireless Cisco, lasati un comentariu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

28 COMENTARII

    • Salut Sebi,
      Ce model ai mai exact? Connect Box-urile alea albe, verticale si frumoase nu suporta VPN insa Cisco EPC3925 si Cisco DPC3925 suporta VPN. Altfel, trebuie sa folosesti un router si pui Connect Box-ul in modul modem.
      Interesant e ca modelele de Connect Box (non-Cisco) oferite de UPC in Elvetia suporta VPN, nu numai L2TP ci si IPSec. Ceea ce e super ok.

  1. salut
    Am nevoie de ajutor
    am un modem upc connect box
    si l am dat pe modul modem din greseala
    acum nu il mai pot accesa si cand incerc sa intru pe 192.168.0.1
    nu mi se incarca
    cum as putea sa rezolv?
    am incercat sa resetez router ul si tot nu merge

    • Salut,
      Desi nu am incercat niciodata sa il pun in modul modem, nu cred ca poti sa-i mai faci vreo modificare in acest moment. Iti recomand sa contactezi serviciul de relatii cu clientii UPC pentru a modifica ei connect box-ul in modul router.

  2. buna ziua. am internet de la upc cu un UPC Connect Box. doresc sa amplific/multiplic daca pot spune asa semnalul de net prin cablul electric pana la o anexa aflata la 30 metri iar acolo vreau sa l distribui wifi.

    • Buna seara, sa inteleg ca doriti sa conectati connect box-ul la un router wifi. Pentru a face acest lucru trebuie sa dezactivati modul router si sa activati modul modem pe connect box. Acestea fiind spuse, trebuie sa accesati interfata connect box-ului accesand in browser IP-ul 192.168.1.1 ( daca nu functioneaza cu acesta, incercati 192.168.0.1 sau 192.168.100.1), accesati Modem Mode – bifati Enabled modem mode si debifati Enabled router mode. Ulterior, o sa puteti sa configurati routerul personal.

  3. Salut,
    Daca ma puteti ajuta si pe mine va rog,
    Am un connect box si am internet de la RDS
    Cum configurez routerul Connect Box cu user si parola de la RDS acest. Nu am gasit optiunea PPoE daca ma puteti ghida cu pasi de configurare as fi recunoscator.
    Multumesc

  4. Buna seara!
    Detinem acest router, insa in seara aceasta a aparut o problema. Sub iconita verde de wi-fi, care apare cu verde, apare inca o iconita cu 2 sageti verde intermitent. Pe laptop apare reteaua cu mesajul „no internet connection”. Oare ne poate ajuta cineva si pe noi?
    Multumim!

  5. Va informez ca detin 2 Connet Box pentru 2 televizoare .dar un Connet Box nu mai functioneaza.Rog sa trimiteti pe cineva la Domiciliu la Bistrita str.Tanase Tudoran nr.*.Am rugamintea de a suna la nr. 07****** sa anuntati data si ora deplasarii motivat de faptul ca am mai fost vizitati la poarta de 2 persoane care au spus ca sunt de la UPC si nu sau putut legitima.
    Cu stima Elena P.

  6. hello Robert,

    informatiile astea le gasesc undeva si la UPC?
    m-am tot uitat pe site si nu le gasesc.
    pot sa aplic metoda ta fara sa ma vada astia si sa am probleme?
    tu de la ei stii toate astea?

    • Buna Alina,
      La ce te referi mai exact sa faci si sa nu te vada cei de la UPC? Tot ce am scris in acest articol stiu de la UPC, sunt manuale de utilizare facute publice de catre ei.
      Insa nu stiu exact la ce te referi tu. 🙂

      • Hey 🙂
        mi s-a parut ca ca e ceva „smecherie” la mijloc.
        speram ce esti un angajat UPC care ne poate zice si noua ceva inside ca sa reusim sa rezolvam problemele fara sa sunam la nr ala unde nu raspunde nimeni…

        • Nu sunt angajat UPC insa aici este o comunitate in care incercam sa ne ajutam unul pe altul si uneori mai suntem ajutati si de angajati, valabil nu numai pentru UPC.
          Cat despre modalitatea de a face o sesizare, se poate face inclusiv online fara sa fie nevoie sa stam in asteptare la numarul de telefon din call center.
          Asa ca daca ai probleme sau doresti sa afli anumite informatii, lasa un comentariu si vom incerca sa te ajutam (sau poate chiar un angajat iti va veni in ajutor). 🙂

  7. Salut..cum se poate remedia o eroare de internet? Contractul meu este de 500 Maxim si nu functioneaza nici măcar la puterea datelor mobile! Cum procedez?

    • Salut, in primul rand, va recomand sa incercat repornirea connect box-ului UPC. Daca problema este aceeas, dezactivati toate aplicatiile care folosesc internet, dezactivati antivirus/firewall daca aveti si faceti un test de viteza pe netograf.ro. Ulterior, reveniti cu viteza afisata la testul de viteza.

      • Am dat restart..antivirus nu folosesc..e o problema undeva..nici un dispozitiv nu functioneaza cum trebuie..o simpla pagina de net durează foarte mult pana se deschide..
        Nu se deschide netograf sa fac testul