Digi (RCS – RDS) a primit acordul pentru achizitia Akta
Tranzactia Digi (RCS – RDS) – Akta a fost aprobata de Consiliul Concurentei astfel incat putem considera aceasta tranzactie aproape incheiata, astfel incat Digi va cumpara companiile Akta, DCS si ATTP Telecommunications.

In prima faza, Digi a achizitionat o parte din infrastructura si clientii ATTP Telecommunications din unele zone, acest lucru s-a intamplat in luna martie 2019. Treptat, au fost preluati clienti din mai multe judete precum Covasna, Arges, Dolj, Timis, Hunedoara, Sibiu, Maramures, Brasov, Satu Mare, Buzau, Olt, Harghita si altele.

Recent, Digi a trimis o lista de angajamente catre Consiliul Concurentei, angajamente prin care compania controlata de Zoltan Teszari asigura ca aceasta tranzactie este in favoarea abonatilor, promitand urmatoarele:

  • modernizarea infrastructurii va fi facuta treptat pentru abonatii preluati de la Akta, DCS si ATTP in primii 3 ani in proportie de 35% (primul an), 65% (al doilea an) respectiv 95% (al treilea an);
  • nu se vor mari preturile acestor abonati decat in situatii exceptionale in care se vor mari preturile atat pentru abonatii existenti Digi cat si pentru cei preluati de la Akta, DCS si ATTP;
  • daca Digi nu va ajunge la un acord cu orice furnizor pentru retransmisia anumitor programe aflate in grila in pachetul de Baza, va oferi furnizorului posibilitatea de a trece pachetul intr-o extraoptiune Extra, pachet care va costa pretul cerut de furnizor + maxim 10% din acest pret;

Consiliul Concurentei a publicat aceste angajamente pe site-ul oficial si le-a supus dezbaterii publice pana pe 29 iunie 2020, unde se pare ca nu au existat probleme in defavoarea acestei tranzactii. Tranzactia a fost aprobata de Consiliul Concurentei zilele trecute.

Digi (RCS – RDS) a primit acordul pentru achizitia Akta

Abonatii Akta au primit deja notificari astazi in privinta preluarii de catre Digi, fiind informati pe e-mail in acest sens:

Buna ziua,
Contractele detinute de Akta se vor transfera catre RDS, veti beneficia de servicile si abonamentele lor. Veti fi informati atunci cand procesul de preluare va fi definitivat.
Pentru orice alte intrebari sau informatii suplimentare ne puteti contacta la numarul 0377778899, de luni pana duminica intre orele 08:00 – 22:00, sau prin e-mail la adresa client@akta.ro.

Avand in vedere ca abonatii Akta vor fi preluati de Digi, acestia vor avea aceeasi oferta comerciala si aceleasi conditii din punct de vedere tehnic (fapt realizat treptat pe parcursul celor 3 ani). Asta inseamna ca abonatii Akta vor beneficia la un moment dat inclusiv de grila de programe Digi. Nu ar fi exclus sa vedem posturile Cinemaraton si ComedyEst in grilele de programe ale altor operatori. Aceste posturi sunt detinute de SC Diplomatic Digital SRL (actionari Digital Cable Systems 98% si Dinu Sava Malacopol (directorul general DCS) 2%).

Digi (RCS – RDS) a cumparat Akta, ATTP si DCS

Achizitia se va finaliza in cursul lunii august (cel mai probabil incepand cu 1 august) iar clientii Akta vor fi informati in acest sens (o mare parte din clienti au primit deja notificare de la Akta insa vor primi si de la Digi, conform promisiunilor trimise de RCS – RDS catre Consiliul Concurentei).

Digi confirma de asemenea aceasta tranzactie, reprezentantii ofera urmatorul mesaj pe pagina oficiala Facebook Digi Romania:

Buna ziua,
Confirmam faptul ca autoritatea a aprobat tranzactia de active dintre Digi | RCS & RDS si companiile AKTA / ATTP / DCS. Daca sunteti client Akta in cursul lunii august veti primi atat o informare in legatura cu preluarea de catre noul furnizor, cat si oferta conceputa de Digi.

Conform comentariilor lasate pe articolul despre angajamentele Digi, abonatii Akta au fost de acord cu aceasta tranzactie, serviciile oferite fiind de o calitate indoielnica insa au existat si persoane care si-au exprimat ingrijorarea in acest sens, tranzactia diminuand concurenta pe piata de telecomunicatii din Romania. Pe segmentul fix, numarul clientilor Akta, DCS si ATTP este dupa numarul abonatilor Digi, Telekom si Vodafone.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

87 COMENTARII

  1. Dezamagita de colaborare cu digi, in momentul preluarii de la AKTA am dorit sa fac trecerea pe numele meu nu al sotului si doream si un abonament de internet, dar intr-un schimb in contradictoriu cu un angajat al companiei, pentru ca nu fac nimic pentru a atrage clientii sau a-i rasplati, domnul respectiv a considerat ca drept multumire sa-mi inchida/rezilieze cererea de abonare. Si uita-ma ce asteptam eu sa vina baietii sa-mi instaleze device-urile. Ce sa intelegem ca ne trateaza ca pe prostii, daca stam la tara suntem prostii nu ne cunoastem drepturile, ce companie este asta care se comporta execrabil cu un om ce doreste sa se aboneze la compania ta?

    • Daca sunteti nemultumita de atitudinea angajatului Digi, puteti face o sesizare la relatii cu clientii la numarul 0314004414 sau online pe site-ul Digi Romania – sectiunea Contact.
      Cat despre semnarea contractului, ar fi trebuit sa fie posibila semnarea contractului pe numele dvs, cat timp nu aveati alte contracte cu probleme la ei.

      • m-am gandit sa ii fac reclamatie pentru ca este un abuz ceea ce a facut, mie mi-a anulat cererea de abonare iar sotului eu i-a inschis contractul pe care il aveam in momentul preluarii. Am intalnit multe magarii dar abuz ca acesta pana acum, insa nu i-am retinut numele nu stiu ce sansa am.

  2. Stiti dacă în contract există obligația menținerii serviciilor Akta active la abonații existenți până la transferul fizic pe infrastructura Digi? Nouă ne-au fost închise serviciile de televiziune de 6 zile. Am sunat de 7 ori la relații cu clienții Digi și tot zero acțiune.

    • Ati fost trecut in baza de date Digi? Daca nu raspund la telefon scrieti-le pe pag de Facebook Digi Romania un mesaj privat pe mess . In fiecare zi de luni pana vineri de la ora 09- 18. Scrieti-le problema dvs si va vor raspunde.

        • Sa fiu sincer, daca a fost facuta reclamatie la ANPC alaltaieri iar ieri s-a rezolvat problema, rezolvarea nu cred ca are legatura cu Protectia Consumatorului, nu cred ca lucreaza asa rapid acestia din urma. Am facut si eu la un moment dat reclamatie la OPC si nu am primit raspuns nici pana in prezent, s-a pierdut sesizarea sau pur si simplu au decis sa o ignore.

  3. Bună ziua eu mi-am schimbat gmail și nr de telefon cum fac să dau de un operator digi că să-mi trimită factura prin gmail că nu știu cât trebuie să plătesc am vb cu cei de la akta și a zis că nu mai e treaba lor

  4. buna ziua,
    sunt/am fost la akta tv abonata,
    am primit mesaj de la digi de preluare, in afara de canalele digi altele noi nu am vazut.
    intr-adevar akta este slab, am facut nenumeroase sesizari la ei, sunt nemultumita si sper ca aceasta preluare sa se simta si in calitate nu doar in pret.
    Dar ce imi doream eu sa regasesc in grila de programe incepand cu 01 august si anume DIVA, DISNEY JUNIOR SI DISNEY CHANEL nu le-am regasit si ma intereseaza sa stiu cand le voi regasi? ele se regasesc in pachetul de baza de la DIGI.

    • Buna ziua,
      Nu stim sigur cand vor intra aceste posturi sau daca vor intra pe reteaua Akta insa cu siguranta le veti avea cand veti fi trecuta pe reteaua Digi.

  5. Am fost sunat de către un agent pentru transferul contractului și am oferit datele personale…mi sa spus că datorită pandemiei…cum se procedează?

  6. Bună ziua, am fost client AKTA și acum sunt la digi. Am sunat la AKTA să opresc abonamentul și spune că a fost preluat de digi. Unde pot suna să anulez abonamentul AKTA, să nu cumva să plăteasc 2 abonamente (AKTA și Digi (tv și internet))?. Când am trecut la digi sa anulat automat abonamentul la AKTA? Va mulțumesc

  7. Sunt client Digi, dețin o locuință la țară unde am abonament pt. cablu Akta. Ce voi face? Iarnalocuiesc în oraș (6 luni) iar pe timp de vară stau la țară.

    • Va trebui sa semnati contract cu Digi pentru a continua furnizarea serviciilor. Din cate stiu, in reteaua Digi se pot suspenda maxim 3 luni pe an serviciile, timp in care nu platiti abonamentul.

  8. Domnilor dacă doriți programe multe și la un preț decent fara ungurisme ABONATIVA la ORANGE . Au cel mai bun satelit de operare pe România . Pe zona de internet AKTA da clasa ungurilor de la diigi

    • Buna gluma cu AKTA da clasa legat de internet. Este clar ca nu ai fost client AKTA in viata ta. Eu am fost si iti spun ca si cel mai mic abonament digi de net da clasa internetului akta.

  9. Prețul pentru servicii în rural vor ramane aceeași? Sunt mai mari decât oferta pentru urban sau zonele cu fibra. Vor fi schimbări și pentru serviciul de internet?

    • Salut Sorynel,
      RCS – RDS va prelua toti clientii Akta din toate zonele, tranzactia se va finaliza luna urmatoare iar clientii Akta vor fi trecuti treptat pe reteaua Digi in urmatorii 3 ani.

    • Si eu sunt din județul Vâlcea si de dimineață am primit mesaj ca de la 1 august o sa fiu trecut pe reteaua Digi. La mine e avantajul ca aveam deja retea Digi in comuna dar eu apucasem sa semnez cu akta anul trecut,acum aștept sa vina sa ma treacă pe fibra lor.

  10. Dacă nu sunteți în stare să asigurați programele oferite de Discovery, măcar faceți un pachet separat. Mulți le vor, dar Digi lea scos, reintroducand doar un post, Discovery România.

  11. „Nu ar fi exclus sa vedem si posturile Cinemaraton si ComedyEst in grila de programe Digi.” ???? Aceste posturi sunt deja de ceva timp în grila Digi! Verificați informațiile pe care le publicați!

  12. domnii mei buna ziua la tuturor am o intrebare daca se poate sami spuna cineva si canalele national geografic si national geografic wild si canalele viasat vor fi bagate la akta daca au preluato digi

  13. Acum chiar ca Digi a scapat si de minima concurenta pe care o mai avea la sate si in orasele mici. Practic dintre cei mici au ramas doar Orange si Nextgen, dar astia n-au peste tot, sunt si mai rarefiati ca Akta. Cine ii va mai sta in cale lui Digi? Nimeni. Piata e deja sedimentata, nu mai poate creste ca numar de clienti, Digi a inghitit tot ce se putea. Consiliul Concurentei n-a avut problema cu toate preluarile Digi din ultimii ani, in schimb are cu vanzarea Telekom, ca cica astia pun in pericol concurenta pe piata.

    • Parerea mea este ca nu avea de ce sa aiba ceva impotriva Consiliul Concurentei cu preluarea unor firme mici, nu a avut nimic impotriva nici cand alti operatori (exemplu UPC) au cumparat firme mici, nu acolo era problema.
      In mod normal nu as fi de acord cu preluarea Akta de catre Digi insa cunoscand serviciile foarte slabe prestate de Akta, la preturi mari, la fel ca abonatii Akta, ma bucur sa vad aceasta tranzactie, in special datorita faptului ca Akta are retea preponderent in mediul rural, unde Digi are oferte foarte bune. Cred ca tranzactia ar fi fost pusa sub semnul intrebarii daca existau ceva persoane care sa-si exprime nemultumirea in acest sens, insa toti abonatii Akta cu care am discutat au mentionat ca asteapta cu nerabdare sa se finalizeze tranzactia. Vina este doar a celor de la Akta pentru serviciile slabe furnizate. Servicii de o calitate redusa, scumpe si multi angajati (atat pe teren, cat si la Dispecerat) indolenti.
      Cat despre tranzactia Telekom – Digi – Orange, deja discutam de 3 dintre cei mai mari operatori de servicii, e normal sa fie analizata cu atentie tranzactia.
      Una peste alta, cei de la Digi au profitat de serviciile proaste Akta (motiv pentru care au trimis si acele propuneri catre Consiliul Concurentei), au cumparat de ceva timp o parte din clientii ATTP pentru a usura tranzitia iar abonatii Akta vor avea doar de castigat. Aceasta este parerea mea despre acest subiect.

    • Da. Toti abonatii akta vor fi transferati in baza de date digi si vor intra posturi tv marca digi amc si disney chanel. Preturile vor fi preturile digi.

  14. Digi confirma de asemenea aceasta tranzactie, reprezentantii ofera urmatorul mesaj pe pagina oficiala Facebook Digi Romania:

    Buna ziua,
    Confirmam faptul ca autoritatea a aprobat tranzactia de active dintre Digi | RCS & RDS si companiile AKTA / ATTP / DCS. Daca sunteti client Akta in cursul lunii august veti primi atat o informare in legatura cu preluarea de catre noul furnizor, cat si oferta conceputa de Digi.

  15. Sincer sant curios sa vad ce face digi acum pt ca cei de la akta au progamele discovery si ar trebui sa le introduca si digi vedem dupa 1 august

  16. După ce Romtelecom Dolce a preluat Boom TV și Max TV, au întrat 17 canale noi în grila, a intratJim Jam,… De restul nu îmi amintesc dar mai exista postările vechi cu ce a întrat atunci la Romtelecom Dolce.

  17. Din tranzactia AKTA Digi cei mai castigati sunt abonatii akta 1 Le scade pretul de la 23,la 21 lei 2 intra posturile Disney AMC Digi ies foarte putine probabil ( Filmbox ) 3 Internet mai bun in foarte multe localitati digi deja avea retea unde era si akta asa ca vor fi mutati de pe o retea pe alta abonatii.

    • Toti clientii Akta vor trece pe reteaua Digi, procentul modernizarii retelei se va face dupa cum urmeaza:
      -dupa primul an, 35% din clientii Akta vor fi trecuti pe infrastructura Digi (RCS & RDS);
      -dupa al doilea an, 65% din clientii Akta vor fi trecuti pe infrastructura Digi (RCS & RDS);
      -dupa al treilea an, 95% din clientii Akta vor fi trecuti pe infrastructura Digi (RCS & RDS);
      Intr-un final, toti clientii Akta vor fi migrati pe reteaua Digi, urmand ca reteaua Akta sa fie dezafectata.
      Akta nu va mai exista dupa ce se va finaliza procesul de preluare.

  18. Abonatii Akta primesc urmatoarele notificari privind preluarea de catre RCS – RDS:

    „Buna ziua,
    Contractele detinute de Akta se vor transfera catre RDS, veti beneficia de servicile si abonamentele lor. Veti fi informati atunci cand procesul de preluare va fi definitivat.
    Pentru orice alte intrebari sau informatii suplimentare ne puteti contacta la numarul 0377778899, de luni pana duminica intre orele 08:00 – 22:00, sau prin e-mail la adresa client@akta.ro.”