Netflix: sectiune pentru jocuri pe TV
Netflix face un pas important spre transformarea televizorului intr-o platforma interactiva, lansand un pachet de jocuri sociale care pot fi jucate direct pe televizor, cu telefoanele mobile folosite ca controllere. Aceasta initiativa reflecta dorinta companiei de a extinde experienta de streaming spre zona de divertisment colectiv, adaptata pentru serile petrecute in familie sau cu prietenii.

Abonatii Netflix vor avea acum posibilitatea sa acceseze un tab special „Games” din aplicatia de pe televizor. De acolo, pot selecta unul dintre titluri si pot invita prietenii sa se alature — totul fara a instala jocuri suplimentare. Telefoanele mobile devin controllere: fiecare jucator se conecteaza prin intermediul acestora. Astfel, Netflix creeaza o punte intre ecranul mare si dispozitivele personale, facilitand accesul la jocuri in mod intuitiv.

Lansarea este programata sa precede sezonul de sarbatori din SUA, ce incepe cu Halloween si se continua spre Ziua Recunostintei — un interval in care consumul de divertisment creste. In aceasta prima etapa, Netflix vine cu cinci titluri:

  • LEGO Party! – un joc competitiv de tip party, cu zone tematice si mini-provocari;

  • Pictionary: Game Night – o versiune rapida a jocului clasic de desen si ghicit;

  • Boggle Party – provocari de cuvinte cu limita de timp, pentru pana la opt jucatori;

  • Tetris Time Warp – o reinterpretare nostalgica a clasicului puzzle, cu versiuni din perioade diferite;

  • Party Crashers: Fool Your Friends – un joc de deductie sociala, in care jucatorii trebuie sa identifice elementul „impostor”.

Prin aceste titluri, Netflix incearca sa ofere optiuni diversificate, adaptate la gusturile celor ce cauta jocuri rapide, de societate, accesibile tuturor.

Intrarea Netflix pe piata jocurilor nu este o surpriza totala — compania a debutat in noiembrie 2021 cu jocuri mobile incluse in abonament, fara costuri suplimentare. Printre primele titluri lansate s-au numarat „Stranger Things: 1984”, „Shooting Hoops” si „Card Blast”. De atunci, catalogul a crescut la peste 100 de titluri, cu participarea Netflix in dezvoltare interna si prin achizitii de studiouri precum Night School Studio, Boss Fight Entertainment si Spry Fox.

Noua extindere catre jocuri ce ruleaza direct pe TV marcheaza o noua faza in strategia companiei: nu mai este vorba doar de jocuri mobile, ci de transformarea set-top boxului / televizorului in un centru interactiv de divertisment. Netflix descrie aceasta abordare drept „o cale complet noua de a juca — la fel de simplu precum a urmari un serial intr-o seara de vineri”. Pe masura ce oferta evolueaza, compania promite noi titluri si actualizari in prima parte a anului 2026.

Netflix: sectiune pentru jocuri pe TV

In paralel, Netflix continua testele de cloud gaming in Marea Britanie si Canada, permitand utilizatorilor sa ruleze jocuri direct pe smart TV-uri, PC-uri si Mac-uri, fara a le descarca. Aceste teste au inceput in 2023 si sunt considerate pregatitoare pentru o lansare extinsa globala.

Miscarea Netflix reflecta tendinta generala de convergenta intre streaming, gaming si continut interactiv. Competitori precum Amazon (cu Luna pentru Fire TV) sau Apple (prin Apple Arcade) isi extind ecosistemele, incercand sa pastreze atentia utilizatorului cat mai mult timp in cadrul propriei platforme. Prin lansarea acestor jocuri pentru sufragerie, Netflix incearca sa-si consolideze pozitia nu doar ca serviciu de streaming video, ci ca hub de divertisment holistic.

Pe termen lung, succesul acestei strategii va depinde de cât de bine va reusi Netflix sa mentina echilibrul intre continut video si propuneri interactive, sa ofere titluri convingatoare si sa extinda infrastructura cloud la nivel global. Daca va reusi, televizoarele se pot transforma din simple dispozitive pasive in puncte centrale de interactiune sociala

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.