Cea mai buna metoda pentru a mentine trafic pe site-ul nostru, inclusiv pe articolele mai vechi, este optimizarea articolelor pentru SEO (search engine optimization).

Pe termen lung, doar motoarele de cautare ne pot ajuta sa ne mentinem un trafic constant pe articolele vechi.

In acest articol regasim cateva sfaturi ce ne permit sa optimizam fiecare articol pentru motoarele de cautare.

Fiecare articol este perceput de catre motoarele de cautare ca o pagina web si poti optimiza orice post cu cateva cuvinte cheie specifice pentru cautarile din motoarele de cautare.

Optimizarea articolelor pentru SEO

  •      Titlul articolului si Meta titlul

Pentru inceput trebuie sa intelegem diferenta dintre titlul articolului si meta titlu.

              Titlul articolului: Acest titlu este titlul ce este vizibil de catre cititorii articolului.
              Titlul meta: Acest titlu este titlul pe care-l vad motoarele de cautare si pe care-l afisaza in cautari.

Titlul articolului poate fi diferit de meta titlu dar este obligatoriu ca cel din urma sa contina cuvintele cheie din articol (pe acestea le putem stabili inaintea scrierii unui articol iar aceste cuvinte cheie trebuie sa se regaseasca si in interiorul articolului).

Este recomandat ca titlul articolului sa nu fie mai lung de 66 de caractere iar titlul meta sa nu depasasca 60 de caractere.

Nota: Daca meta titlul depaseste 60 de caractere, acesta va fi afisat in rezultatele motoarelor de cautare incomplete si cu puncte de suspensie.

  • Meta-Descrierea (Post Meta Description)

Pentru site-urile/blogurile ce folosesc WordPress, exista pluginuri ce adauga campuri in pagina postarilor de articole pentru completarea datelor seo. Unul dintre acestea este Yoast SEO.

Meta descrierea este descrierea ce apare in rezultatele cautarilor in motoarele de cautare. Este recomandat ca aceasta sa contina cuvintele cheie si totodata sa fie foarte atractiva pentru cititori, pentru a-i face sa deschida acel rezultat. Dimensiunea recomandata pentru descrierea meta este de 156 de caractere. In cazul in care se depaseste aceasta dimensiune, motoarele de cautare vor afisa un rezultat incomplet si va ascunde, de cele mai multe ori, informatii pretioase.metadescriere prea lunga

In imaginea de mai sus, se poate vedea un exemplu de descriere meta ce depaseste 156 de caractere.

In cazul in care nu exista o descriere meta, motoarele de cautare vor alege aleator cuvinte din articol.

Descrierea meta este foarte importanta. In cazul in care aveti articole mai vechi ce nu au o descriere meta, trebuie sa le reeditati si sa adaugati una. Doar asa veti putea beneficia de potentialul maxim al fiecarui articol.

Acelasi lucru se intampla si cu cuvintele cheie. Asa cum precizam la inceputul acestui post, Google percepe fiecare articol ca pe o pagina web iar cuvintele cheie sunt la fel de importante ca si descrierea meta.

  • Atributele Alt ale imaginilor.

Google nu poate citi imaginile din articole si din acest motiv trebuie sa-i asociem imaginii atat un titlu relevant cat si un Alt atribut. Acest atribut ajuta motoarele de cautare sa intelega mai bine ce reprezinta fiecare imagine.

Una dintre cele mai mari si frecvente greseli facute de creatorii de content este incarcarea imaginilor fara sa le modifice titlul si le posteaza cu nume precum image001.jpg sau pictures001.jpg.

  • Interlink si Anchor Text.
    Este recomandat ca atunci cand scriem un articol nou sa punem in acesta un link catre un articol mai vechi. Este important ca cele doua articole sa aiba aceeasi tema sau una asemanatoare. In momentul in care facem trimitere dintr-un articol nou in unul vechi, botii motoarelor de cautare vor urma acel link si vor reindexa vechiul articol.
  • H1, H2, H3 Headings
    In fiecare articol trebuie folosit heading tags H1, H2 si H3. De obicei, titlurile foolosesc tagul H1 iar pentru H2 si H3 se pot folosi subtitluri. Este recomandat ca fiecare articol sa contina subtitluri H2 si H3, atat pentru a face textul mai cititbil cat si pentru a ajuta motoarele de cautare.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele