TV5MONDE isi reinventeaza identitatea vizuala
Incepand cu 6 octombrie, reteaua TV5 MONDE va dezvalui un nou habillage — adica o identitate vizuala si sonora reimaginata — conceputa pentru a traduce ambitia sa de modernizare si spiritul diversitatii francofoniei. Sub conducerea noii presedinte, Kim Younes, reteaua porneste intr-o transformare ampla care isi propune sa uneasca intr-o imagine coerenta esenta multiplului.

TV5 MONDE, prezenta in aproape 200 de tari, opereaza opt canale regionale, doua canale tematice si o platforma digitala (TV5MONDE+). Pentru a-si sustine misiunea de retea francofona globala, programele sunt subtitrate in 12 limbi, fapt ce contribuie la atingerea a peste 400 de milioane de gospodarii la nivel mondial.

Schimbarea nu este doar de fatada — ea a pornit dintr-o reflectie profunda asupra rolului si identitatii retelei. Directia artistica a propus eliminarea exceselor si concentrarea pe esenta: francofonia ca punte intre comunitati si continente. Conceptul central pe care se bazeaza noua platforma de marca este “legatura” (connection) — ideea ca limba franceza creeaza punti intre oameni si puteri diferite.

In cadrul acestui demers, agentia Thinkers & Doers, reprezentata de Amandine Lepoutre, a condus dialogurile cu partenerii si echipele interne pentru a descoperi caracterul autenticului TV5 MONDE. Rezultatul: un discurs vizual si sonor coerent, bazat pe intrepatrundere, intersectii si joc de grila grafica.

Spre deosebire de multe rebranduri, noul demers a inceput de la componenta sonora. In loc sa fie un accesoriu, sunetul devine fundament: o banda sonora de doua minute treizeci, cu opt variante regionale, care evoca calatoria si pluralitatea. Versiuni adaptate pentru America de Nord, America Latina, Africa, Asia si Pacific surprind nu stereotipuri, ci evocarile subtile ale unor stari si ritmuri diverse.

Aceasta muzica a fost inregistrata cu un ansamblu orchestral in studiourile Ferber din Paris si mixata de Alan Meyerson, in colaborare cu studioul Laplage, care a primit proiectul printr-un apel de oferte.

Pentru partea vizuala, reteaua a colaborat cu agentia Gédéon. Identitatea grafica adoptata se bazeaza pe un principiu de “tesut”: linii verticale si orizontale care se intersecteaza, litere si imagini care se intrepatrund pe un sistem de grila. Paleta cromatica reflecta o combinatie de tonuri contemporane — verde masliniu, galben lămâi, roz sakura, albastru safir si oranj brazi — sustinuta de negru si alb.

Tipografia aleasa, IBM Plex, cu trasaturile sale geometrice si regularitatea liniei, faciliteaza integrarea usoara in grila grafica. Logo-ul a fost redesenat, pastrand insa elementul “5”, foarte recognoscibil in istoria brandului.

La televizor, logo-ul va aparea in unul dintre cele patru colturi ale ecranului, in functie de compozitia imaginei, si fara mentionare regionala: doar culoarea zonei va indica versiunea difuzata.

Reinventarea nu se opreste la grafica si sunet. Structura antenei este repensata: promo-urile vor lasa mai mult spatiu continutului, iar informatiile se vor deplasa pe margini, in timp ce un sunet scurt (denumit “chrono”) va marca tranzitia intre elemente. Autopromotia devine dinamica, permitand “teasere” integrate in timpul programelor.

TV5MONDE isi reinventeaza identitatea vizuala

Un element surprinzator este revenirea conceptului de speakerine — module video de aproximativ doua minute, in care angajati ai retelei prezinta programele cheie de tip umanizat. Scenografia acestor module a fost creata cu grija pentru a imbina identitatea vizuala si autenticitatea prezentei umane.

Si in zona informationala s-a operat o reinnoire: grafica de stiri adopta fatete moderne, cu accente de oranj brazi, tonuri de albastru sau mov, inlocuind vechiul simbol al globului. Noul decor de studio, creat de Panoramic 7, cu un LED curbat si materiale variate, pregateste calea pentru integrarea realitatii augmentate, imbunatatind atat experienta vizuala, cat si confortul tehnic pentru echipe.

In acest nou capitol, TV5 MONDE isi asuma o imagine care vrea sa depaseasca granitele estetice si geografice — o identitate fluida, intre fire culturale si tehnologice. Schimbarea nu e doar ornamentala: e un gest de reafirmare a valorii francofoniei intr-o lume tot mai interconectata.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

1 COMENTARIU