Vodafone taxeaza clientii care vor sa intre in legatura cu un operator
Daca ai incercat vreodata sa suni la Vodafone pentru suport si te-ai trezit in fata unui asistent virtual, probabil ca ai simtit frustrarea unei conversatii care pare sa nu se mai termine. Ei bine, compania a decis sa transforme aceasta experienta intr-o chestiune… platita: pentru a fi redirectionat cu prioritate catre un operator uman, clientii vor trebui sa plateasca 2,09 euro pe apel, suma care va intra in vigoare in 2025.

Apelul catre call center incepe, de obicei, cu intampinarea unui asistent AI. Daca nu vrei sa pierzi timp si vrei sa vorbesti direct cu un consultant uman, sistemul iti ofera o optiune platita: apasa 1 si platesti 2,09 euro pentru a obtine acces rapid. In caz contrar, vei continua conversatia cu asistentul virtual, iar drumul pana la un operator real poate dura 10-15 minute sau chiar mai mult.

Practic, daca esti nerabdator sau ai o problema urgenta, vei scoate din buzunar cativa euro pentru a scapa de sistemul automat. Daca nu, vei ramane blocat intr-un labirint digital.

Multi utilizatori considera ca aceasta taxa este excesiva, mai ales ca platesc deja abonamente sau servicii de la Vodafone. In plus, pentru inceputul lui 2025, taxa era de 1,29 euro – ceea ce inseamna o crestere semnificativa intr-un timp scurt. Unii au comparat situatia cu un „drum cu plata” pentru a obtine un serviciu esential.

Pentru Vodafone, avantajele sunt evidente: venituri suplimentare si reducerea apelurilor inutile sau excesive. Pentru clienti, insa, lucrurile stau altfel: plata unui serviciu deja inclus in abonament poate fi frustranta, iar asteptarea prelungita pentru cei care refuza sa plateasca poate fi deranjanta sau chiar inacceptabila.

Vodafone taxeaza clientii care vor sa intre in legatura cu un operator

Aceasta situatie ridica si probleme etice: de ce sa platesti suplimentar pentru a obtine ajutorul pentru serviciile pentru care ai platit deja? Din punct de vedere al echitatii, clientii se simt defavorizati, iar intrebarea „Cat de mult e prea mult?” devine foarte relevanta.

Practic, Vodafone a creat o diferenta clara intre clientii care pot sau vor sa plateasca pentru acces rapid la un operator si cei care nu vor sau nu pot. Intr-o lume in care asistenta virtuala este tot mai prezenta, compania arata ca eficienta sistemelor automate poate fi monetizata – in detrimentul experientei utilizatorului.

Pentru clienti, lectia este clara: daca vrei sa fii scutit de frustrarile AI-ului, va trebui sa scoti portofelul. In caz contrar, rabdarea ramane singura optiune.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

1 COMENTARIU