Activare 4G Digi Mobil. Stim cu totii, mai ales cei care folosesc reteaua mobila a celor de la RCS-RDS ca 4G-ul in Digi Mobil mereu a fost o problema. La inceput, Digi Mobil transmitea conexiunea 4G printr-o retea ce nu le apartinea lor. Din acest motiv, ei nu puteau transmite conexiunea 4G pe o banda utilizata de marea majoritate a telefoanelor ci o banda ce se gaseste pe o gama de telefoane mai restranse.

Din fericire, RCS-RDS a reusit sa obtina licenta pentru a transmite 4G si in banda 2100 Mhz, o banda folosita de majoritatea telefoanelor mobile. Acest lucru se intampla in luna ianuarie a acestui an iar RDS continua de atunci sa transmita semnal 4G pe 2 benzi.

Ce telefoane putem utiliza (sunt compatibile) cu reteaua 4G Digi?

Gasiti AICI o lista cu telefoane 4G care pot functiona in reteaua 4G Digi Mobil – daca nu sunteti siguri de un anumit model, lasati un comentariu si va vom comunica noi daca puteti sa folositi acel telefon in reteaua 4G Digi.

Pentru a functiona in reteaua 4G Digi, telefonul pe care dorim sa-l folosim trebuie sa fie compatibil cu urmatoarele frecvente (preferabil cu ambele, pentru a beneficia de reteaua 4G in toate zonele un are Digi acoperire):

  • 4G FDD 2100 MHz banda 1;
  • 4G TDD 2600 MHz banda 38;

Activare 4G Digi Mobil

Pentru activarea serviciului 4G in reteaua Digi Mobil a celor de la RCS-RDS trebuie sa urmam pasii de mai jos:

  1. Apelam numarul gratuit *111# de pe telefonul pe care dorim activarea serviciului;
  2. Selectam 1 -> „Contul meu” si apasam trimitere;
  3. Selectam 7 -> Activeaza 4G si apasam trimitere, (Activare 4G Digi Mobil);
  4. Veti primi urmatoarea confirmare: „A fost adaugata cererea de activare 4G cu numarul 00000” Veti primi raspunul prin SMS.
  5. Veti primi un mesaj in care vi se confirma activarea serviciului;
  6. Navigam in meniul telefonului la setari -> Carduri sim -> Setari cartela sim 1 ->Tipul de retea preferata -> LTE (recomandat).
  7. Restartam telefonul iar conexiunea 4G ar trebui sa functioneze (Procesul de activare 4G Digi Mobil ar trebui sa se desfasoare relativ repede insa perioada de timp poate fluctua in functie de numarul de cereri);

Daca nu reusim activarea 4G urmand pasii de mai sus (sau daca nu avem acces la acel telefon) putem apela la serviciul de relatii cu clientii sa ne activeze 4G-ul pe cartela SIM.

Daca ati urmat toti pasii si conexiunea 4G tot nu functioneaza, este posibil ca in zona in care va aflati sa nu existe o acoperire 4G. Pentru a va asigura ca toate setarile sunt facute corect, puteti merge intr-o zona centrala si puteti observa daca conexiunea 4G functioneaza sau nu pe telefonul dumneavoastra.

In cazul in care folositi un stick de internet sau un WI-FI 4G portabil, procesul de activare 4G Digi Mobil va fi acelasi, doar ca va trebui sa introduceti cartela intr-un telefon pentru a putea urma pasii de deasupra.

In cazul in care serviciul 4G este activat si iesiti din zona de acoperire a acestuia, telefonul va comuta automat pe banda 3G, pentru a nu avea pierderi de conexiune. In acest caz, consumul de trafic se va face in functie de fiecare abonament. Din fericire, Digi Mobil este o companie ce ofera clientilor sai internet prin date mobile nelimitat. Chiar daca exista o limita, viteza de transfer se va limita si nu se va intrerupe.

Compania investeste masiv in dezvoltarea retelei de date mobile si spera ca in maxim 2 ani sa aiba o acoperire de peste 90% din teritoriul tarii noastre (un pas mare a reprezentat acoperirea retelei de metrou cu semnal 4G, avand in vedere ca in trecut Digi nu avea nici macar semnal 3G la metrou).

Daca intampinati probleme in procesul de activare 4G Digi Mobil, nu ezitati sa postati un comentariu si vom incerca sa rezolvam impreuna problema.

43 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

  1. Buna va deranjez cu problema mea: locuesc in tr-o zona unde doar digi are semnal de date si ca orice om am dorit si eu sa ma folosesc de internet.Dar pentru ca pe telefon eara greu sa citesc mi-am cumparat de pe net un ruter cu slot sim si am incercat sa vad daca merge ,si da merge insa viteza este ff. mica .Am observat ca ruterul gaseste si ca este acoperire 4G dar nu stiu de ce nu ma lasa sa ma conectez la LTE4G.Poate ma ajutati cu un raspuns.Multumesc
    m-ar interesa 4G si pentru ca in 4G am 50 de giga de date
    in momentu asta am 0,99 la D si 1,29 la u
    PING63

    • Buna ziua. Este posibil sa nu aveti serviciul 4G activat pe cartela.
      Activarea 4G-ului se face fie apeland numarul *111# si urmand pasii necesari, fie apeland la serviciul de relatii cu clientii Digi.
      Dupa ce ati verificat acest aspect, ma anuntati daca tot nu reusiti sa va conectati la internetul 4G.

    • Salut. Ai activat serviciul 4G?
      Am verificat telefonul AllView P8 eMagic si vad ca suporta doar frecventa TDD 2600 MHz (nu am reusit sa aflu daca suporta si banda 38 pentru reteaua Digi) insa nu suporta cealalta frecventa pentru 4G-ul de la Digi FDD 2100 MHz banda 1, ceea ce ar putea sa fie o problema.
      In ce localitate folosesti telefonul?

      • Mioveni Arges
        Serviciul 4g este activat,setarile sunt facute,nu inteleg de ce nu merge..
        Dau cautare retele mobile si nu gaseste 4g digi in acelasi timp dau cautare pe un alt telefon si apare si 4g digi
        pe un telefon mult mai slab allview p4 pro si pe inca unul am unul allviw p5 energi pe ambele merge
        Am incercat si slot 1 si slot 2,am lasat decat cartela de digi in telefon degeaba,la cautarea retelelor gaseste toate retelele 4g vodafone,telekom,orange mai putin cea care ma intereseaza:(
        am incercat si afara si in centrul orasului mai peste tot..
        Telefonul este nou,mai exact 3 zile

        • Daca aceeasi cartela in alt telefon functioneaza pe partea de 4G Digi ma face sa cred ca este ceva in neregula cu telefonul din punct de vedere al frecventei folosite de catre Digi (TDD 2600 MHz). Ca sa ne asiguram de asta, ati putea incerca un alt SIM Digi in acest telefon (P8 eMagic) iar daca problema este aceeasi si mai aveti garantie la el, va recomand sa-l trimiteti in service-ul AllView.Setarile sunt in regula insa din cautarea manuala a retelelor pare sa fie clar o problema pe frecventa aceea suportata de Digi. Parerea mea este ca daca telefonul ar fi suportat si FDD 2100 MHz atunci ar fi functionat.
          Cred ca sunt ceva probleme cu frecventa aceea, sa mentionati clar care este problema (ca nu functioneaza 4G la Digi pe reteaua TDD 2600 MHz banda 38) ca sa stie ce sa verifice.

    • Buna ziua,
      Cum ati activat 4G-ul, prin USSD (*111#)? Acum daca urmati aceiasi pasi, va apare activat serviciul 4G?
      Verificati sa fie permis modul LTE (4G) pe telefon urmand pasii urmatori:
      Settings – Cellular – Cellular Data Options – activati Enable LTE – Voice & Data

  2. Buna, am un xiaomi redmi note 2 si nu imi functioneaza 4gul de la digi – rcs rds,am activat 4g si am verificat sa fie activat atat prin *111# cat si sunand la call centerul digi.
    Nu functioneaza 4g,merge doar 3g, asa apare sus langa semnal.
    Am repornit telefonul de mai multe ori si nu stiu ce sa fac.
    Vreau sa folosesc 4gul in Cluj.

    • Buna Lorena,
      Cel mai probabil este selectata reteaua 3G ca retea preferata si de aceea nu iti trece pe 4G.
      Trebuie sa faci urmatoarele setari:
      Setari – Cartele SIM & Retele Mobile – Digi.Mobil – Tip Retea Preferata – Prefera LTE

    • Buna Gabriela,

      Daca ai facut ce scrie mai sus, incearca sa cauti retelele manual (Mobile Networks – Cellular Networks) si zi-mi daca iti apare in lista retelelor cautate DigiMobil 4G.

      Ai incercat cumva cartela si in alt telefon sa vezi daca merge 4G-ul? Dar o alta cartela in acelasi telefon?

    • Am verificat specificatiile telefonului tau iar acesta suporta doar FDD 2100 banda 1, fara sa suporte si TDD 2600 banda 38, deci este posibil sa fie si o problema privind acoperirea 4G, pentru a-ti functiona trebuie sa fie semnal 4G pe banda TDD 2600 – 38.

      In ce oras folosesti telefonul?

  3. Am un xiaomi redmi note 2 de o luna si nu imi functioneaza internetul 4g pe cartela Digi. 4G ul este activ pe cartela deoarece in alt telefon cu aceeasi cartela este in regula. Alte cartele de la Vodafone si Telekom functioneaza pe 4G in acelasi telefon. Am selectat LTE Prefered la Prefered Networks. Am cautat si toate retelele manual, imi gaseste toate retelele 4G mai putin Digi, pe aceasta o gaseste 3G.
    cel mai ciudat mi se pare ca atunci cand sunt pe wireless, uneori apare DigiMobil 4G la numele retelei dar daca dezactivez wi-fiul si activez datele mobile, imi apare DigiMobil 3G si 3G sau H+.
    Cartela este introdusa in slotul SIM1.
    Nu mai am nici o idee, puteti sa ma ajutati?

    • Daca ai procesor Mediatek instaleaza MTK Engineering Mode, acceseaza MTK Settings – Telephony – Band Mode – SIM1 – aici te asiguri ca ai bifate toate benzile (in principiu ne intereseaza 1 si 38 pentru Digi insa cel mai bine ar fi sa le bifezi pe toate).

    • Salut,
      Fie este o problema legata de USSD (modul de activare) si se poate rezolva altfel, in cazul acesta va rog sa apelati la relatii cu clientii, vor incerca si ei activarea serviciului 4G.
      Daca nu vor reusi nici ei, posibil sa fie o problema legata de cartela si sa fie nevoie sa fie inlocuita.

      Dar mai intai, apelati in Call Center.

      Tine-ti-ne la curent cu problema aceasta, sunt curios cum se va rezolva.

  4. Salut.
    Am un sim luat dintr-un stick de date de la RdS, care nu se inregistreaza sub nicio forma in reteaua 4G, cu toate ca cei de la Digi spun ca la ei apare ca ar fi activat 4g-ul. Am introdus sim-ul in diverse telefoane, folosite in mod curent in reteaua Digi 4G, dar tot in 3G ramane. Am facut sezizare la Digi, m-au pus sa bag sim-ul din nou in alte telefoane, care accepta si banda 2100 mhz si 2600 mhz, sa ma plimb prin aer liber … tot degeaba. Mentionez ca locuiesc in Bucuresti, unde nu sunt probleme cu semnalul la Digi si suntem 4 insi in familie cu abonamente optim nelimitat, in diverse telefoane si cu toate suntem conectati la 4G de la digi.
    Pana la urma, m-am hotarat sa reziliez contractul la stick si sa-l inlocuiesc cu un alt abonament optim nelimitat, dar … nici asta nu se poate: cu 3 luni in urma, am schimbat netul fix din 300 mbs in 1 gbs si, automat, s-a reinnoit si contractul la stick, pe o perioada de 1-2 ani. Deci, practic, platesc un serviciu de care nu beneficiez si nici nu pot renunta la el :(.

    • Salut,
      Presupunand ca stickul de date este unul 4G, ce model de telefon folosesti pentru aceasta cartela sim? Incearca sa verifici la Retele Mobile Preferate sa fie selectat Prefer 4G sau Prefer LTE. Daca este selectat Prefer 3G, o sa ramana in permanenta pe reteaua 3G, acolo unde exista acoperire.

  5. Salut, ce telefon este mai bun la semnal? Ma refer în rețeaua Digi.Cum intru in clădire- nema!? Ma refer la 14 km fata de Craiova.Cand ies afara este bine.In clădirea, Vodafone si Orange au ful.

    • Salut,
      Vrei sa iti cumperi un telefon nou care sa aiba o receptie buna a semnalului sau vrei sa alegi din cateva telefoane pe care le detii?

      Situatia este putin mai complicata, intr-adevar este posibil ca un telefon mai bun din punct de vedere al semnalului sa iti rezolve problema, dar este posibil sa nu ti-o rezolve. Daca este semnalul lor ecranat in cladire, niciun telefon nu prea te salveaza.

      Cea mai buna metoda ar fi sa incerci cu un telefon 3G cu antena externa. De exemplu telefoanele lor fixo-mobile (se dadeau in zonele rurale), daca nu ai cu acela semnal bun atunci clar nu vei avea cu niciunul.

      De asemenea ar fi recomandat sa le dai si un telefon (sau o sesizare online) sa verifice semnalul in cladire pentru ca sigur sunt probleme de semnal.

      P.S.: Poate gasesti si aici alte informatii utile legate de problemele de semnal Digi in casa: https://www.media-max.ro/forum/topic/problema-semnal-digi-mobil-in-casa/

  6. Salut am o problema.Dețin un Vodafone Ultra 6 si nu-mi funcționează 4g-ul de la digi.Imi spune ca este activat dar 4g-ul ciuciu .In trecut am avut un Vodafone Smart Prime 6 cu aceleași specificații la rețea ca asta si a funcționat 4g-ul.Amândouă tel au frecventa de 2600mhz si 2100 mhz.Care ar fi rezolvarea? Merci

    • Buna dimineata,
      Noi nu avem nicio legatura cu digi mobibl insa iata care pot fi cauzele problemei.
      1. Verifica in setarile telefonului, la „tipul de retea preferata” 3G/4G/LTE. Majoritatea problemelor legate de 4G apar din acea setare.
      2. Este posibil ca in zona ta sa nu existe retea de tip 4G. Incearca si in alte zone si daca iti functioneaza, atunci asta e cauza.
      3. Telefonul este incompatibil. Mai exact, banda pe care Digi transmite semnal 4G, nu este suportata de telefonul tau. Din ce vad pe gsm arena, Z10 nu suporta banda 2100 MHz, pe care o foloseste Digi.
      Verifica aceste cauza si daca nu reusesti, revino cu un comentariu.