Unicredit Bank este banca pe care eu o folosesc in prezent, atat pentru contul de salariu cat si pentru contul de economii. Lucrez cu aceasta banca de aproximativ 3 ani si am observat o continua dezvoltare, atat in calitatea serviciilor si a aplicatiilor cat si in calitatea relatiei cu publicul. Tin sa mentionez de la bun inceput ca ceea ce voi scrie aici nu este un text platit ci doar o parere personala, dobandita in urma experientei cu Unicredit. Fiindca nisa site-ului nostru este de tehnologie, voi vorbi mai mult despre aplicatia Unicredit Mobile Banking.

La inceput, atunci cand aplicatia a fost lansata, era foarte saracacioasa. Activarea acesteia era destul de dificila si se putea configura doar cu ajutorul unui operator al bancii (ghiseu sau telefonic), dupa ce ai trecut de intrebarile de securitate. In prezent, aplicatia se poate configura mult mai usor si sigur. Este nevoie sa aveti datele de pe card, cnp-ul si acces la numarul de telefon atasat contului bancar (pentru a primi codurile de activare prin mesaj si in acelasi timp, pentru a se asigura ca proprietarul contului instaleaza aplicatia).

Atat aplicatia Unicredit Mobile Banking cat si aplicatia web sunt gratuite pentru toti clientii Unicredit ce primesc salariul in cont. Ba mai mult, aceiasi clienti pot folosi gratuit orice bancomat din tara pentru a retrage numerar.aplicatia unicredit mobile banking

Dar sa revenim la aplicatie. De cum o deschidem, aceasta are doua optiuni. Prima este de a deschide pe telefon datele despre contul nostru iar cealalta genereaza un cod, pe baza unui cod pin sau a amprentei, pentru a ne putea loga in aplicatia web. Practic, aplicatia transforma telefonul mobil intr-un token.

Dupa ce deschidem aplicatia, pe primul ecran va fi afisat totalul tuturor conturilor noastre. Prin selectarea fiecarui cont, vom descoperi un extras de cont detaliat pentru ultima luna. Veniturile sau cheltuielile pot fi categorisite in functie de ceea ce reprezinta. De exemplu, daca am platit la farmacie cu cardul, acea plata se poate adauga in categoria „Sanatate” iar la urmatoarea plata in acea farmacie, aplicatia va adauga automat acea tranzactie in categoria „Sanatate”. Aceasta optiune ne ofera la final de luna un raport detaliat despre cheltuielile din fiecare domeniu, reusind astfel sa avem o privire de ansamblu si sa putem gestiona mult mai bine veniturile si cheltuielile lunare.

Ceea ce ii lipsea acestei aplicatii erau notificarile de tip push. Din pacate, nu primeai notificare atunci cand se faceau tranzactii in cont (primeai bani sau transferai). Totusi, Unicredit a introdus si aceasta optiune in ultima versiune a aplicatiei Unicredit Mobile Banking. In plus, tot in ultima versiune s-au mai adaugat cativa furnizori si posibilitatea de a putea scana codul de bare de pe factura pentru a putea plati mult mai rapid si usor facturile de utilitati.

aplicatia unicredit mobile banking2

Si transferul intre conturi sau catre alti beneficiari nationali se face foarte usor. In plus, se pot seta sabloane iar daca obisnuiti sa transferati bani catre un cont anume, cu ajutorul unui sablon, aceasta operatiune se face prin doua clickuri. Ca masura de siguranta, este nevoie ca pentru fiecare plata sau transfer bancar sa se introduca un cod pin sau sa se scaneze amprenta.

O alta optiune pe care eu o vad foarte utila este modificarea limitelor cardului. Prin selectarea cardului, direct in aplicatia Unicredit Mobile Banking, se pot seta urmatoarele:

  • Activarea sau dezactivarea posibilitatii de a retrage bani de la bancomat;
  • Limita zilnica de retragere de la bancomate (limita maxima este de 20,000.00 RON si se poate seta chiar si pentru 24 de ore);
  • Activarea sau dezactivarea platilor la POS;
  • Limita zilnica de plati prin POS;
  • Numarul maxim de tranzactii pe zi (limita maxima este de 20);
  • Activarea sau dezactivarea platilor pe internet;
  • Limita zilnica pentru plati pe internet (limita maxima este de 30,000.00);

O functie ce nu ar trebui sa lipseasca din aceasta aplicatie, este activarea sau dezactivarea functiei contactless. Nu stiu exact daca aceasta functie se poate implementa in aplicatie insa din punctul meu de vedere ar fi foarte utila.

Aplicatia Unicredit Mobile Banking mai poate afisa si soldul de credite (in cazul in care exista unul activ in cont), contul de economii, portofelul electronic si obiectivele setate in aplicatie.

Ca si dezvoltatare, aplicatia Unicredit Mobile Banking ar mai avea nevoie si de functia de plati prin NFC pentru a putea plati cu telefonul mobil la orice POS. Aceasta functie este implementata deja de ING si cred ca este imperios necesara si la Unicredit pentru a-si transforma aplicatia intr-una completa.

Aplicatia Unicredit Mobile Banking este disponibila atat pentru Android cat si pentru iOs.

Update: 07.09.2018, 13:00

Aplicatia este indisponibila. Raspunsul oficial al bancii este urmatorul: „Aplicatia Mobile Banking functioneaza in momentul de fata cu intermitente. Aceasta situatie este tratata cu maxima prioritate de catre colegii nostri de la IT. Iti multumim pentru intelegere si te rugam sa acceptati scuzele noastre pentru acest inconvenient. Vom reveni la tine cu un mesaj in momentul in care aplicatia va fi complet functionala.”

Update: 07.09.2018, 14:00
Aplicatia este acum functionala.

Update 24.09.2018, 09:00 

Aplicatia este functionala insa nu apar conturile si soldurile (apare sold 0). Le-am scris celor de la Unicredit si asteptam un raspuns. L.E. Se pare ca problema a fost una minora si s-a rezolvat in cateva minute.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

4 COMENTARII

  1. In acest moment nu functioneaza logarea in aplicatia de mobil Unicredit Mobile Banking, ramane blocata la mesajul „Asteapta” si se incarca in continuare, fara sa returneze un mesaj de eroare. Problema este un generala.

  2. Degeaba lauzi tu aplicatia ca are probleme. Notificarile nu functioneaza. Logarea cu amprenta nu functioneaza si de cele mai multe ori, cand intru in ea nu se deschide.Se roteste acea rotita de incarcare continuu.

    • Notificarile functioneaza, doar ca utilizatorul le primeste atunci cand se finalizeaza plata ci nu atunci cand se inregistreaza. Am scris deja celor de la Unicredit si au anuntat ca in urmatorul update, vei putea alege sa primesti notificare la inregistrarea tranzactiei sau la finalizarea acesteia.
      Logarea cu amprenta mi-a functionat mereu ireprosabil pe mai multe dispozitive. Clar problema este de la senzorul tau.
      Cat despre incarcarea continua, verifica programarile de mentenanta sau conexiunea la internet.

    • Si mie imi functioneaza fara probleme logarea cu amprenta, la fel cum functioneaza pe toate aplicatiile pe care le folosesc. Problema ta este cu siguranta din cauza senzorului de amprenta, alte aplicatii nu functioneaza la fel de prost sau nu folosesti altceva cu amprenta?