Black Friday are părți bune și părți rele doar că cele rele par mai multe. Majoritatea românilor așteaptă cu sufletul la gură această zi de reduceri pentru a beneficia de prețurile mai mici. Din acest motiv zilele/săptămânile dinainte și după BlackFriday sunt moarte din punct de vedere al vânzărilor. Și dacă vânzări nu sunt, atunci și conversiile afiliaților lipsesc. Totuși în această zi un afiliat poate înregistra ușor o grămadă de conversii fără prea mari eforturi. Din păcate comisionul oferit pentru fiecare produs vândut este de 1%.

Totuși Black Friday are părți bune și părți rele însă un lucru e sigur, majoritatea românilor care cumpără produse cu ocazia acestei sărbători nu le verifică prețul înainte.

black friday 2014

Părți bune:

  1. Având în vedere că este ziua cu cele mai multe reduceri din an, clienții se pot bucura de reduceri substanțiale. Astfel de beneficiat au atât clienții cât și magazinele.
  2. Un număr mare de conversii obținute de afiliați. De Black Friday se înregistrează cele mai multe conversii deci, devine ziua cu cel mai mare potențial pentru afiliați.
  3. Multe magazine online participă la Black Friday, creând astfel o concurență ce nu poate fi decât benefică pentru clienți (fiecare având posibilitatea de a cumpăra de unde este mai ieftin).

Părți rele:

  1. Nu se mai ține cont de sărbătoarea în sine, fiecare magazin stabilind cum vrea în ce zi vor avea reducerile. În plus, vinerea pentru unele magazine ține până duminica.
  2. Vinerea Neagră este…vinerea, care este zi lucrătoare de altfel. Majoritatea clienților nu pot beneficia de reduceri fiindcă se epuizează până ce ce se termină ziua de muncă.
  3. Multe magazine online umflă prețurile înainte de Black Friday pentru a avea reduceri (false). Astfel este recomandat să urmăriți evoluția prețurilor înainte de vă grăbi să cumpărați anumite produse.
  4. Livrarea se face după multe zile (poate dura și 10 zile în anumite cazuri)
  5. Că tot am vorbit de marketingul afiliat. În ziua de Black Friday (în majoritatea cazurilor) comisioanele sunt de doar 1%. De exemplu, dacă un afiliat vinde produse de 10000 de lei va primi doar 100 de lei. Suma este infimă dar cum spuneam, comisioanele se pot obține ușor.

În acest an toate magazinele și-au pregătit infrastructura destul de bine fiindcă serverele au rezistat la valurile de vizite. Probleme a întâmpinat doar Profitshare care nu a înregistrat conversiile în timp real însă problema s-a rezolvat într-un final.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

1 COMENTARIU

  1. Eu nu mai pun botul de mult timp la prostiile astea de Black Friday. Adevarat, au fost cateva oferte tentante, cu produse care chiar erau la pret redus dar alea sunt doar sa ia ochii la prosti.