Cât durează portarea numărului în rețeaua Digi Mobil?

E incredibil câte persoane renunță zilnic la cartelele Pre Pay și își portează numărul în rețeaua Digi Mobil. Din păcate aceste persoane nu se interesează înainte nici de problemele de rețea, nici de calitatea serviciilor și a suportului, nici de condițiile de utilizare a rețelei Digi (mă refer la 3G).

Deși este într-o continuă dezvoltare, DigiMobil are încă probleme cu rețeaua. Practic, în marile orașe semnalul este bun dar din cauza aglomerației calitatea apelurilor este slabă (câteodată) iar în zonele periferice acoperirea este slabă. Pentru astfel de probleme puteți deschide o sesizare iar în câteva săptămâni problema se va rezolva (știu că durează prea mult dar fără această sesizare problema va exista și după aceste săptămâni).

Dar să revenim la serviciul de portare. Ceea ce trebuie șă știți înainte de a vă porta numărul este faptul că portarea numărului (transferarea unui număr de Telekom în rețeaua Digi, de exemplu) poate dura cel puțin 3 zile lucrătoare. Ambele cartele vor funcționa normal pe parcursul celor 3 zile, mai puțin în ultima, atunci când se efectuează portarea. Transferarea numărului poate dura de la 20 de minute la 8 ore, timp în care veți rămâne fără semnal.

La încheierea abonamentului (vorbim de numere portate) trebuie să dețineți cartela cu numărul pe care vreți să-l portați. De pe această cartelă, reprezentatul Digi va copia un cod și îi va atribui numărul de telefon unei cartele Digi. După semnarea contractului veți primi cartela înapoi (în cazul exemplului nostru de mai sus, cea de Telekom) și o cartelă Digi. Până în momentul portării (adică după 3 zile lucrătoare) ambele cartele vor funcționa normal (cea de Digi va avea un număr provizoriu).

După ce portarea s-a finalizat trebuie să folosiți cartela de Digi, cea de Telekom devenind neutilizabilă.

Din câte știm rețeaua Digi Mobil nu este nouă pe piața comunicațiilor din România doar că, începând cu 2012, rețeaua a început să prindă forma. RDS a venit cu oferte bune pentru Digi (4 euro/lună și ai minute nelimitate naționale și internaționale) și astfel tot mai mulți români s-au îngrămădit la cozile de la magazinele Digi să-și deschidă abonamente.

Nici măcar reprezentanții Digi nu se așteptau la un așa mare val de clienți. Astfel această rețea a fost luată pe nepregătite. De exemplu rețeaua nu putea „ține” atâtea dispozitive conectate, acoperirea încă slabă etc. Și să nu mai vorbim de suportul tehnic care, la un moment dat nu putea face față la nici un sfert dintre apelurile venite zilnic. Între timp lucrurile s-au mai îmbunătățit iar DigiMobil a devenit o amenințare pentru companiile mari de telefonie mobilă.

Cum portez numarul de telefon in reteaua Digi Mobil?

Pentru a porta un numar in reteaua Digi trebuie sa ajungem intr-un punct de lucru Digi cu actul de identitate. Daca numarul portat este un abonament la operatorul curent, atunci titularul contractului la operatorul curent si titularul contractului la Digi trebuie sa fie aceeasi persoana, nu se poate porta un numar intre abonamente pe nume diferite. Daca portam un numar de pe o cartela prepay, bineinteles nu exista aceasta restrictie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

58 COMENTARII

  1. Buna seara,am o problema,nu sa portat Nr de telefon și rețeaua Telekom an rețeaua Digi
    Ce trebuie făcut pentru a avea același Nr de tel și nu altul?

  2. Buna seara , Am facut cerere de portare a nr 076***** si as vrea sa stiu cand se porteaza nr . meu . E vre-o problema ? multumesc
    la digi mobil brasov ,am facut contract
    in 2105 2019

  3. Bună ziua,
    Mă numesc P. Gavrilă și am reședința la Hălmăgel,nr.*,Jud.Arad
    Am abonament la telefonie fixă și internet la telekom.Vorbesc foarte putin la telefon și rar folosesc internetul.
    Doresc să portez telefonul 0257****** de la telekom la digi/rcs rds unde am și abonament la cablu pe numele ***** ( care a decedat).Abonamentul la cablu îl plătesc la Brad,jud.Hunedoara.De ce nu pot să fac demersurile de portare a telefonului la Brad? Unde trebuie să merg să rezolv această problemă deorece la telekom plătesc mulți bani și nu folosesc serviciile lor.
    Mulțumesc.

  4. As zi am portat un nr de tel in rețeaua digi vreau sa specific cartela era pre play mi sa spus in mesaj ca cererea de portăreasă a fost respinsa si ca simul e ne corespunzător si ca cererea a intrat in procesul de corecție in urma căreia va fi reintrodusa si vs primi o data ulterioara de portare.cartela primita digi e activa și funcționează cu nr provizoriu.întrebarea mea este . o sa mai primesc telefonul pe care l am ales in urma abonamentului.il voi mai primi acasa

    • Da, o sa primiti telefonul insa este posibil sa il primiti in alte conditii (avans/rate diferite fata de ceea ce ati discutat) deoarece avansul era mai mic la portarea unui numar. Va recomand sa discutati la serviciul de relatii cu clientii Digi 0314007777 pentru a vi se verifica exact cererea de portare si pentru a afla ce se va intampla cu avansul si ratele telefonului ales.

  5. Buna seara
    Am nevoie de ajutor
    Am portat un nr de la telecom la digi
    Mi s au trimis 2 cartele digi cu numere diferite
    Una cu telefon cealalta separat
    Cea separata am reziliat o pentru ca m am gabdit ca podtarea se va face pe oferta care a venit cu telefonul
    Si bineinteles portarea s a facut pe cea care am reziliat o
    Cum pot recupera nr inapoi ?

    • Buna seara,
      Cred ca singura varianta sa recuperati numarul de telefon ar fi sa solicitati la Digi reactivarea acelui abonament cu acelasi numar. Mutarea acelui numar pe celalalt abonament nu cred ca este posibila insa puteti incerca.

  6. Salut, sant posesorul unui telefon SamsungGalaxi J7/2017 si am abonament pe pers juridica in reteua vodafone pe 2 numere si as dori sa ma portez in reteaua digi pe persoana fizica si totodata doresc sa stiu daca acest telefon (j7/2017) este compatibil in reteua digi. Multumesc mult.

    • Salut Ion,
      Nu este posibil sa te portezi de pe persoana juridica pe persoana fizica. Fie treci la Vodafone abonamentele de pe persoana juridica pe persoana fizica, fie portezi numerele pe persoana juridica la Digi si ulterior le treci pe persoana fizica, desi cred ca prima varianta este mai simpla. De asemenea, portarea trebuie sa se faca pe acelasi nume (indiferent ca este persoana juridica sau persoana fizica).
      Telefonul Samsung Galaxy J7 2017 este compatibil atat cu reteaua 3G Digi cat si cu retelele 4G Digi.

  7. Buna ziua
    Ma puteți ajuta cu o informație?
    Vreau sa Portez un număr de Vodafone pe un abonament deja existent la digi. Îmi trebuie și cartela cu abonamentul de digi?

  8. Buna! Si eu as vrea sa imi portez nr la Digi. Problema este ca nr a fost initial prepay, dupa l-a luat tata si a facut abonament Orange, iar acum cand m-am intors in tara si am incercat sa sun pe acel nr, imi spune ca este inexistent. Ce as putea face?

    • Buna Maria,
      Daca se aude mesajul ca numarul este inexistent este posibil ca tatal tau sa fi cerut un alt numar la Orange, altfel ar fi trebuit sa functioneze. Suna la relatii cu clientii Orange pentru a vedea daca mai este valabil acel numar. Daca este valabil si numarul este pe abonament, portarea in Digi se va putea face doar pe acelasi nume.

    • Salut,
      Pentru a porta un numar in reteaua Digi trebuie sa ajungi intr-un punct de lucru Digi cu actul de identitate, preferabil si cartela SIM. Daca la Telekom este un abonament atunci trebuie sa fiti titularul contractului la ambele firme.

  9. As vrea sa va intreb daca eu am un contract nou cu un abonament optim nelimitat de la digi si un nr provizoriu de la ei pana ce portarea va fi finalizata din telekom la dig iadica pana in martie 2019 in aceasta perioada a mutarii beneficiez deja de minutele si mesajele ce am in noul abonament sau voi fi taxat conform contractului cu noul meu furnizor?am verificat la cost control si acolo apare ca am un 1 eur cost,inseamna ca dc voi folosi nr provizoriu voi fi taxat si nu voi avea beneficiile abonamentului nou pana la finalizarea portarii?multumesc mult

      • buna dimineata,ba da cererea de portare am facut-o impreuna cu un contract nou cu digi,din pacate doar in martie se va putea face portarea pt ca pana in martie e valabil contractul cu telekom.portarea va fi facuta din telekom la digi,agentii de la digi mi-au spus ca pana atunci pot folosi nr provizoriu de la ei care s-a si activat,deci functioneaza doar ca nu inteleg ca de ce imi apare 1 euro si 6 centi la cost control daca am un abonament optim nelimitat de la ei?cu acest nr provizoriu nu am beneficiile abonamentului care am facut cu ei,daca il voi folosi voi avea cost suplimentar pe abonamentul meu digi?

  10. Mia facut un abonament la dvs
    Cu ne meu pe care il aveam dar nu am semnal la cartela
    Mi sa specificat ca in data de 29 noiembrie o sa mi se Conecteze cartela
    Eu am avut vodafone
    Si mi sa zis ca pe data de 28 sau 29 mi se activează portarea.

  11. Buna ziua
    Mi sa efectuat o postare de numarnde la vodafone la digi si azi mi sa făcut portarea si mi sa blocat amandoua cartele cum fac sa deblochez cartela de digi

    • Buna ziua, in ziua in care se face portarea ambele numere vor fii nefunctionale o perioada de timp, posibil cateva ore. Va recomand sa asteptati pana maine, cel tarziu maine ar trebui sa se rezolve.

  12. Salutare

    Raportul caltitate pret este ok, insa cand ti-e lumea draga, ba nu ai semnal, ba incepe sa bolboroseasca pentru ca se muta de la o celula la alta.

    Tocmai am mutat 3 abonamente la Telekom.

  13. Salut,

    Am probleme cu portarea unui numar pe cartela prepay din reteaua Vodafone catre cartela prepay Digi. Mai precis, cei de la Digi din Piatra Neamt (unde locuiesc) ma tot amana cu portarea motivand „lipsa cartelelor”!. Mi se parea cel putin bizara explicatia mai ales ca sunt obligati prin lege sa porteze orice numar din orice retea indieferent ca e vorba de cartela sau abonament.

    Inteleg ca prefera sa ma tina legat de un abonament…da’ asta nu inseamna ca trebuie sa si raspund „drepti, am inteles!” la cerinta lor.

    Le-am trimis o sesizare pe digicare da’ degaeaba. Ce solutii imi puteti propune?

    Multumesc

    • Salut,

      Este o problema ciudata pentru ca toata lumea are cartele blank pentru a fi pregatiti de o astfel de situatie, costul lor fiind nesemnificativ. Nu cred ca este o problema voita doar lipsa de organizare la nivelul localitatii Piatra Neamt.
      Va recomand sa le mai faceti o sesizare in care sa mentionati ca urmatoarea sesizare va fii la OPC.
      In cazul in care tot nu o sa fiti ajutat, va recomand sa ii reclamati la OPC.

    • Probabil nu s-a finalizat portarea inca. Portarea se finalizeaza in 3 zile lucratoare de la depunerea cererii, in conditii normale.
      Va recomand sa sunati la operatorul in care va veti porta pentru a se verifica data cand se finalizeaza portarea.