Noile CAM-uri smart CAM plus oferite de catre Digi Romania (RCS – RDS)

Compania Digi Romania (RCS – RDS) a inceput distribuirea noilor smartcam-uri Nagra 5, CAM-uri asemanatoare cu Irdeto (nu contin cartela – cardless) si sunt numite de Digi smart CAM plus.
Smart CAM-urile Nagra 5 cardless sunt fara cartela fizica iar pentru a functiona trebuie sa introducem modulul in TV.
Scopul CAM-urilor cardless este ca furnizorii de telecomunicatii sa optimizeze costurile prin eliminarea procesului de imperechere a CAM-urilor cu cardurile, mentinand un mediu securizat. Smart CAM-urile cardless castiga teren pe piata telecomunicatiilor oferind flexibilitate si tehnici robuste de securitate.

Noile CAM-uri smart CAM plus oferite de catre Digi Romania (RCS – RDS)
Cum se introduce modulul smart CAM plus in televizor?

Precum celelalte modele de smart CAM-uri oferite de catre RCS – RDS, introducerea in televizor se face avand seriile indreptate spre ecran cu partea color fiind orientata spre spatele televizorului.
Dupa ce am introdus smart CAM-ul plus in televizor va trebui sa asteptam cateva secunde pentru inregistrarea smart CAM-ului.

Procedura completa de instalare smart cam CI+ Digi este urmatoarea:
Se reseteaza TV-ul la setarile din fabrica, se scaneaza doar modul digital, dupa finalizare se pune cardul in TV sigla DIGI/albastra spre perete. Ii multumim lui Sillence pentru informatii;

Cum pot verifica daca smart CAM-ul a fost inregistrat/autentificat cu succes?

Pentru a vedea daca a fost introdus corect smart CAM-ul in televizor si daca autentificarea s-a facut cu succes, putem comuta pe un canal criptat din grila Digi.

Autentificarea smart CAM-ului cardless ar trebui sa se faca mai repede decat in cazul modulelor care contin cartele fizice, nemaiexistand procesul de comunicare intre cartela si modul.

Cateva probleme frecvente pe care le putem intalnit in utilizarea smart CAM-ului cardless Nagra 5 de la Digi sunt:

  • daca nu se realizeaza autentificarea (ar trebui sa apara un mesaj sugestiv ca nu s-a efectuat autentificarea intre televizor si modul): se reporneste televizorul, se rescaneaza programele, se reporneste din nou televizorul dupa care asteptam maxim 15 secunde; in urma acestor operatiuni ar trebui sa se rezolve problema, in majoritatea cazurilor;
  • eroare „nu aveti acces la canalul acesta”: incercam vizionarea unui program pe care nu ar trebui sa il receptionam, neavand abonamentul necesar pentru acces;
  • eroare 9: majoritatea cazurilor se rezolva prin reinitializarea smart CAM-ului cardless;

Smart CAM-urile plus sunt din plastic, spre deosebire de unele module metalice oferite de catre Digi.

Noile CAM-uri smart CAM plus oferite de catre Digi Romania (RCS – RDS)
Digi continua sa ofere echipamente performante, smart CAM-urile plus Nagra 5 fiind un echipament nou care utilizeaza o tehnologie moderna, sigura si performanta.

Desi cea mai mare problema a celor de la RCS – RDS in ceea ce priveste stocul de echipamente este pentru decodoarele HD, este posibil ca distribuirea acestor smart CAM-uri (in situatia in care se vor distribui suficiente) sa reduca numarul de comenzi de decodoare HD, unii abonati nestiind despre varianta unui smart CAM in loc de decodor.

Gasiti aici lista de Coduri de eroare smartcam CI+ Digi (RCS-RDS)

In cazul in care ati primit ultimul model de smart CAM-uri Digi si ati observat imbunatatiri de performanta sau diferite probleme, lasati un comentariu.

Update 12.02.2019: Astazi s-a facut upgrade software pentru un lot de module smart cam plus de la Digi, acestea primind update la 4.04. Acest upgrade imbunatateste cateva traduceri si schimba putin mesajele de eroare aparute. De asemenea, rezolva urmatoarele probleme:
– televizoare Sony Android – lipsa semnal si ecran negru ocazional la schimbarea canalelor;
– televizoare Philips Android – lipsa semnal si ecran negru la pornirea/schimbarea canalelor;
– televizoare Panasonic – probleme de compatibilitate ocazionale;
Procedura de upgrade software la smart cam-urile plus de la Digi este urmatoarea:
-introducem smart cam-ul in tv, se face autentificarea si incepe sa se descarce pachetul software;
-cand am mutat pe un canal criptat apare pe ecran mesajul „o noua versiune software este disponibila”, moment in care trebuie sa confirmam cu butonul OK;
-apare mesajul „actualizarea software-ului este in curs de desfasurare”; este foarte important sa nu intrerupem procesul de actualizare software;
-cand actualizarea s-a finalizat, apare pe ecran mesajul de confirmare „actualizarea software-ului s-a finalizat cu succes”;
-daca apar mesaje de eroare in timpul procesului de actualizare software, trebuie sa reluam acest proces manual: Actualizare software – Cautare o noua versiune de software?;

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

437 COMENTARII

  1. Bună ziua,
    Sunt total paralelă cu problemele tehnice (vă rog să nu râdeți…), de aceea întreb: am internet și tv de la Digi, LG cu cam smart. Pot utiliza LG-ul pentru posturile Digi, în alt loc, unde am internet de la UPC/Vodafone?

  2. Buna ziua, as dori sa stiu daca pot share-ui un card in retea ca sa pot vedea pe mai multe tv-uri digi nu imi da mai mult de 3 carduri iar noi avem nevoie de minim 4 desi 5 ar fi ideal (mama, soacra, noi, copiii si in living, nu mai tin cont de catel purcel etc 😉 )

  3. Buna ziua!

    Am un tv Philips 8505. L-am folosit timp de 1 luna conectat doar la cablul antenei de la RDS fara probleme. Dupa ce am achizitionat SmartCard nu mai pot vedea Info Programme. De asemenea in ghidul Tv nu mai primesc nicio informatie legata de programul care ruleaza pe un anumit canal. Acest lucru nu se intampla inainte, la canalele digitale primind informatii legate de programe. Acest lucru ma deranjeaza enorm si nu am reusit sa rezolv problema din meniurile tv.

      • Multumesc frumos pentru sprijin. Am cautat din nou programele si persista problema. Cel mai mult ma „neliniștește” faptul că nu am mai găsit pe online un subiect pe această temă, nici măcar în review -urile detinatorilor de tv ca al meu. Desi nu ma uit f mult la tv., cu exceptia acestor zile, ma deranjează de mor problema asta. Mai pot face ceva? Imi este sila sa-i dau la loc setarile din fabrică. Cu stima

        • Cumva tv-ul dvs este smart tv? Daca da atunci dati o actualizare de soft . Este posibil ca aceasta sa fie problema. SmartCam-ul nu are treaba cu epg-ul posturilor smartcamul decodeaza doar posturile codate.

          • Am incercat urmatoarele: resetat card din DigiCare, reactualizare programe, restare tv, scoatere card/introducere, actualizare soft (sunt la zi). Este un tv. smart.

          • La toate posturile nu aveti epg? Asa cum am mai scris problema este de la tv nu de la Smartcam. Puteti incerca Smartcamul si in alt tv sa vedeti daca aveti aceasi problema cu lipsa epg?

          • Am rezolvat. Am sunat la Philips. Era o problema de compatibilitate. Nu era setup ul de limba stabilit pentru limba romana. Multumesc mult pentru sprijin.

  4. Doresc sa achitionez un Smart cam dar înainte ma interesează dacă mai pun antena de cablu in tv ? Doar cu digi cam se prind posturile sau e necesar cablu de antena in televizor ? Multumesc

    • Ce serviciu de tv detineti de la Digi? Cablu sau DTH? Pe DTH nu se dau camuri, pe cablu se dau camuri. Va trebui sa introduceti cablul in tv acest tv sa detina CI+ si dupa va abonati la hbo si /sau film now luati camul de la digi il introduceti in lacasul special al tv-ului si va debloca posturile dvs.

  5. Bună ziua. Am primit in smart cam + de la digi. Atunci cand selectez unul dintre programele ce ar trebui decriptate imi apare mesajul ” nu s a gasit modulul CI+ sai cartela inteligenta.verificati daca a fost introdusa corect”. Mentinez ca in prealabil am facut resetarea si scanarea programelor. Ma puteți ajuta cu un sfat va rog?

    • In primul rand verificati daca tv-ul are CI+ posibil sa nu fie compatibil si sa detina doar CI. Ce marca de tv este? Smartcardul este activat? lasati-l 10 minute pe un post codat si pe care il aveti in contract adica hbo, film now. Daca nu se activeaza singur atunci sunati la Relatii Clientii.

  6. AM LUAT IN CUSTODIE UN DIGI SMART CAM PLUS ,TIP CARTELA NOUA DIN PLASTIC NAGRA 5 SI AM INTAMPINAT PROBLEME LA FUNCTIONAREA CAND ESTE INTRODUS IN TV SI ANUME :
    ACEASTA CARTELUTA INTRODUSA IN TV ,UN TV LG tip nou 2020 compatibil cu aceste cartelute,DUPA CIRCA 1 ORA SE INCINGE FOARTE MULT ,BLUREAZA UNELE CANALE TV ,EU SCOTAND DIN ACEST TV CARTELUTA, PENTRU A VEDEA DIFERENTA INTRE FUNCTIONAREA NORMALA A TV FARA CARTELUTA SI INVERS CU ACEASTA CARTELUTA DIGI DIN PLASTIC APARUTA ACUM IN CUSTODIE LA DIGI INLOCUIND PE CELE VECHI DIN METAL CU PINI DIN METAL..!
    AM RETURNAT DIN NOU SI AM LUAT ALTA CARTELUTA DUPA 2 ZILE SI INTAMPIN ACELASI LUCRU …SE INCINGE CARTELA DE NU POTI TINE MULT MANA PE EA.
    DECI ACESTE CARTELUTE APARUTE NOI IN CUSTODIE SE INCING SI NU FUNCTIONEAZA TV CORESPUNZATOR…MENTIONEZ AM UN TV TIP NOU_ LG 2020..!
    AM SA OPTEZ PENTRU UN RECEIVER PENTRU A RECEPTIONA HBO SI DIGI NOW.

    • Cereti un Smartcard din metal Inderto posibil sa mai fie pe stoc si din acelea. Explicati la service digi care este problema cu acele Smartcard-uri din plastic.

    • Si eu tot pe un LG din 2019 am intampinat probleme cu un card din acesta nou. Deseori nu se autentifica, trebuia des repornit TV, rescanat programe sau scoasa cartela si reintrodusa in TV, deoarece TV nu reusea sa citeasca datele cartelei. Chiar daca aparea ca a detectat card CI+. De Ieri nu o mai citea de loc orice incercam. Am scos-o de cateva ori iari si mie mi s-a parut incinsa. Chiar am inceput sa ma gandesc ca toate problemele sunt de la TV. Am facut totusi sesizare la Digi, a venit un om, I-am demonstrat ca TV nu citeste cartela din Plastic, a schimbat-o cu una irdeto si imediat a citit-o pe aceea. Insa imi apare inca eroare E017-0, ce inseamna cred eu ca inca nu au facut schimbarea in sistem la Digi, unde figureaza inca cam-ul din plastic nagra 5. Tehnician-ul de la Digi a zis ca nu ar trebui sa fac eu nimic, ca da el mesaj sa se inregistreze cartela „noua” pe abonamentul meu. Nu inteleg de ce un lucru atat de banal nu se putea rezolva pe loc, printr-un telefon sau ceva. Daca pana pe la 17 azi nu se rezolva o sa-i sun eu..

  7. Buna seara, am o cartela CAM Irdeto la care am mesaj E017-0. Ma puteti ajuta? ce nu fac bine daca a recunoscut cartela? dar tot nu am semnal pe canale gen Cinemax…

    Multumesc,

  8. Buna seara. Este neaparat necesara procedura de resetare a TV-ului, inainte de introducerea CAM-ului CI+? Am scapat de decodorul HD de la un TV LG 4K si am introdus CAM-ul in slotul CI, dupa ce am instalat canalele TV, din tuner-ul sau.

  9. Salut !
    Am si eu o intrebare !
    Pot conecta un televizor (smart vortex) cu ci+ sa vad canale tv dar fara sa bag antena de cablu in tv ? Daca da, un ajutor (explicatie) pt conectare se poate ? Va multumesc !

    • Atunci teoretic ar trebui sa functioneze camul in acel tv, spun asta pentru ca si eu am un LG care nu este trecut in acea lista pe site si functioneaza camul in acel tv. Nu vreau sa va acuz de nimic dar poate nu a-ti introdus corect camul in acel lacas . Daca camul este introdus corect atunci cand incercati sa il scoateti din tv camul va iesi putin mai greu. Iar acel desen sub forma de tv de pe cam trebuie sa fie pozitionat catre perete nu catre carcasa tv-ului. Un week-end placut va urez si eu. Daca nu functioneaza nici asa atunci sunati si il schimbati cu un receptor alta solutie nu este.

      • Exact, producatorii scot anual destule modele si cei de la Digi, nu prea tin pasul cu actualizarea modelelor compatibile CI+. Oricum, daca e TV mai nou, care n-are mai mult de cativa ani, mai mult ca sigur are si slot CI+, nu CI.