Noile CAM-uri smart CAM plus oferite de catre Digi Romania (RCS – RDS)

Compania Digi Romania (RCS – RDS) a inceput distribuirea noilor smartcam-uri Nagra 5, CAM-uri asemanatoare cu Irdeto (nu contin cartela – cardless) si sunt numite de Digi smart CAM plus.
Smart CAM-urile Nagra 5 cardless sunt fara cartela fizica iar pentru a functiona trebuie sa introducem modulul in TV.
Scopul CAM-urilor cardless este ca furnizorii de telecomunicatii sa optimizeze costurile prin eliminarea procesului de imperechere a CAM-urilor cu cardurile, mentinand un mediu securizat. Smart CAM-urile cardless castiga teren pe piata telecomunicatiilor oferind flexibilitate si tehnici robuste de securitate.

Noile CAM-uri smart CAM plus oferite de catre Digi Romania (RCS – RDS)
Cum se introduce modulul smart CAM plus in televizor?

Precum celelalte modele de smart CAM-uri oferite de catre RCS – RDS, introducerea in televizor se face avand seriile indreptate spre ecran cu partea color fiind orientata spre spatele televizorului.
Dupa ce am introdus smart CAM-ul plus in televizor va trebui sa asteptam cateva secunde pentru inregistrarea smart CAM-ului.

Procedura completa de instalare smart cam CI+ Digi este urmatoarea:
Se reseteaza TV-ul la setarile din fabrica, se scaneaza doar modul digital, dupa finalizare se pune cardul in TV sigla DIGI/albastra spre perete. Ii multumim lui Sillence pentru informatii;

Cum pot verifica daca smart CAM-ul a fost inregistrat/autentificat cu succes?

Pentru a vedea daca a fost introdus corect smart CAM-ul in televizor si daca autentificarea s-a facut cu succes, putem comuta pe un canal criptat din grila Digi.

Autentificarea smart CAM-ului cardless ar trebui sa se faca mai repede decat in cazul modulelor care contin cartele fizice, nemaiexistand procesul de comunicare intre cartela si modul.

Cateva probleme frecvente pe care le putem intalnit in utilizarea smart CAM-ului cardless Nagra 5 de la Digi sunt:

  • daca nu se realizeaza autentificarea (ar trebui sa apara un mesaj sugestiv ca nu s-a efectuat autentificarea intre televizor si modul): se reporneste televizorul, se rescaneaza programele, se reporneste din nou televizorul dupa care asteptam maxim 15 secunde; in urma acestor operatiuni ar trebui sa se rezolve problema, in majoritatea cazurilor;
  • eroare „nu aveti acces la canalul acesta”: incercam vizionarea unui program pe care nu ar trebui sa il receptionam, neavand abonamentul necesar pentru acces;
  • eroare 9: majoritatea cazurilor se rezolva prin reinitializarea smart CAM-ului cardless;

Smart CAM-urile plus sunt din plastic, spre deosebire de unele module metalice oferite de catre Digi.

Noile CAM-uri smart CAM plus oferite de catre Digi Romania (RCS – RDS)
Digi continua sa ofere echipamente performante, smart CAM-urile plus Nagra 5 fiind un echipament nou care utilizeaza o tehnologie moderna, sigura si performanta.

Desi cea mai mare problema a celor de la RCS – RDS in ceea ce priveste stocul de echipamente este pentru decodoarele HD, este posibil ca distribuirea acestor smart CAM-uri (in situatia in care se vor distribui suficiente) sa reduca numarul de comenzi de decodoare HD, unii abonati nestiind despre varianta unui smart CAM in loc de decodor.

Gasiti aici lista de Coduri de eroare smartcam CI+ Digi (RCS-RDS)

In cazul in care ati primit ultimul model de smart CAM-uri Digi si ati observat imbunatatiri de performanta sau diferite probleme, lasati un comentariu.

Update 12.02.2019: Astazi s-a facut upgrade software pentru un lot de module smart cam plus de la Digi, acestea primind update la 4.04. Acest upgrade imbunatateste cateva traduceri si schimba putin mesajele de eroare aparute. De asemenea, rezolva urmatoarele probleme:
– televizoare Sony Android – lipsa semnal si ecran negru ocazional la schimbarea canalelor;
– televizoare Philips Android – lipsa semnal si ecran negru la pornirea/schimbarea canalelor;
– televizoare Panasonic – probleme de compatibilitate ocazionale;
Procedura de upgrade software la smart cam-urile plus de la Digi este urmatoarea:
-introducem smart cam-ul in tv, se face autentificarea si incepe sa se descarce pachetul software;
-cand am mutat pe un canal criptat apare pe ecran mesajul „o noua versiune software este disponibila”, moment in care trebuie sa confirmam cu butonul OK;
-apare mesajul „actualizarea software-ului este in curs de desfasurare”; este foarte important sa nu intrerupem procesul de actualizare software;
-cand actualizarea s-a finalizat, apare pe ecran mesajul de confirmare „actualizarea software-ului s-a finalizat cu succes”;
-daca apar mesaje de eroare in timpul procesului de actualizare software, trebuie sa reluam acest proces manual: Actualizare software – Cautare o noua versiune de software?;

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

279 COMENTARII

  1. Salut,

    TV: SONY BRAVIA KD-49XF7005
    Software version: v8.764

    Cand introduc Digi Smart Card-ul in TV apare pe ecran „”ModuleRemoved.” in loc de numele emisiunii si cred ca tot incearca sa il autentifice, dispare pt 2 sec si iar apare mesajul. Canalele nu sunt decriptate, nici macar nu ajunge in stadiul de autentificare.
    Update software si resetare de setari s-au facut, a venit si un domn de la digi cu un alt card testat, se intampla aceeasi chestie, l-am intrebat ce versiune de firmware este pe card, nu a stiut.

    Orice sugestie e bine venita.

    Merci!

    • Ce fel de Smart Card aveti ? Din generatia noua fara cartela? Cel de la tehnic digi cu ,ce card a venit? Daca nu se autentifica problema este la tv. Sfat Incercati cu Smart Card de generatie mai veche din acela cu ,cartela. Vedeti cum se conporta tv-ul dvs si cu acel tip de smart cam.

      • Smart card de generatie noua.
        Domnul a venit cu un card de generatie veche testat.
        Am fost dimineata sa testez cardul pe un Samsung tot cu Linux OS si cardul nu este detectat. Cel care are TV-ul Samsung tot smart card de generatie noua are si la fel este si cu cardul lui, mi-a zis ca la inceput a mers, dar nu foloseste TV-ul prea mult si acum nu ii merge. Banuiesc sa fie de la Linux OS, dar nu gasesc niciunde informatia respectiva 🙁
        Merci!

        • Din ce am citit pe net sunt probleme cu genul asta de tv-uri Sony Bravia si Smart Camurile. In ce sens ia funcionat pe Samsung si acum nu mai merge. Daca nu la mai folosit mult timp si dupa vrea sa il foloseasca, sa aprinda tv-ul si sa il lase 30 de minute pe tv 1000 de exemplu si smart camul va functiona imediat va avea imagine.

          • Merci mult pentru reply.
            As fi curios cu un model de Sony care apare la ei pe site, daca merge sau nu, dar o sa vedem.
            Pentru Samsung: smart card-ul era in TV al lui, cand a dat pe HBO a aparut mesajul ca CI+ lipseste sau e introdus gresit. La fel a facut pentru amandoua cardurile. Multumesc de sugestia facuta, o sa il informez.

        • Va mai fac o sugestie daca vreti si puteti ( daca aveti relatii la digi) Poate gasiti Smart Camuri Inverto asa se numesc. Am pus in paranteza daca aveti relatii pentru ca aceste camuri INVERTO au fost primele camuri date de digi si nu prea se mai dau dar acestea merg si la tv-uri doar cu CI fara + in specificati si poate merg si pe tv-uri SONY BRAVIA. Este doar o sugestie poate aveti noroc si faceti rost de un asemenea cam. Succes.

  2. Salut . De ce se schimba așa de greu canalele cu SmartCam Plus de la Digi ? Pe vechiul decodor se schimbau in maxim 2-3 sec, cu asta nou durează chiar și 5-6 secunde . Îl folosesc pe un Philips Ambilight 2019 și n-am primit niciun mesaj legat de update-ul software . Are cineva idee cum pot vedea versiunea SmartCam-ului ?

        • Inainte posturile se schimbau din decodor, foloseai telecomanda decodorului Digi, acum se schimba din TV.
          Ai incercat si fara smart cam, sa vezi daca se schimba la fel de greu programele? Asa ne dam seama sigur daca are vreo legatura cu cartela CI+.
          Pentru a verifica versiunea software pe smart cam-urile astea mai noi, din cate stiu trebuie sa accesezi meniul TV-ului si ar trebui sa ai ceva optiune Informatii modul (informatii cartela CI+ sau ceva asemanator) – acolo ar trebui sa iti apara versiunea software.

        • Vlad am intrebat pe cineva de la tehnic. Am o intrebare . Din ce an este tv-ul tau ? Sub 2017 nu, iar cam-ul este din generatie noua nu ? Adica fara cartela nu? Mi sa spus asa ca nu ai ce face doar sa schimbi cam-ul , cu o generatie mai veche din acela cu, cartela. Mi sa spus ca sunt cazuri in care cam-ul se autentifica si cu tv-uri din generatie mai veche dar ca schimba mai greu posturile acea intarziere de care spui tu , sau alte cazuri se vede mai intunecat ,cu ,cam-ul in tv sau autentificarea se face doar pana la 90% si dupa se opreste. In concluzie daca te deranjaza acea intarziere poti cere alt cam de o generatie mai veche sau un receptor, sau poti lua un tv mai nou . Asa mi-sa spus asa iti spun, poti cere si alta parere daca vrei. Succes.

        • Ok o actualizare a softului a tv-ului nu a camului i-ai facut? Din ce mi sa spus este din tv. Cu ca-mul scos cum se misca tv-ul tot la 5,6 secunde se schimba postul?

        • Vlad eu unul te sfatuiesc sa lasi asa, am mai scris este de la tv, daca fara cam tv-ul schimba programele doar la o secunda -2 mai repede decat cu camul in tv. Plus ca, cu , cam-ul este mai bine decat daca lai inlocui cu un receptor sa spunem , din simplul motiv ca iti poti aranja grila cum vrei tu. Cu receptorul de la digi nu poti face lucrul asta . Dar este alegerea ta. Sfatul 2 Daca poti si ai un prieten sau vecin cu un cam de o generatie mai veche din acela cu ,cartela fa schimb si vezi cum se conporta tv-ul tau si cu acel cam , adica daca schimba programele la fel sau mai repede. Daca programele se schimba mai repede atunci poti schimba cam-ul tau cu unu de o generatie mai veche cu ,cartela intr-un sediu digi.

  3. Scuze pt o altă întrebare.
    CAM Digi, e normal că dacă nu folosesc două-trei luni un TV să mi se dezactiveze cam-ul deși plătesc chiria lunară în toată această perioadă iar când vreau să văd la TV apare CAM dezactivat, luați legătura cu operatorul ??!
    Mai ales la cât de greu se ia legătura telefonică cu un robot viu la această firma.
    Mulțumesc pentru răspuns.

  4. Având în vedere ca la noile TV conectorul de cuplare a CAM este mult spre exterior față de vechile modele, lungimea fizică a dispozitivului ar trebui redusă cu 30-50% pentru că rămâne mult in afară și există riscul deteriorării.
    Mulțumesc.

  5. Am o problema cu smart cam-ul. La fiecare 5min, imi apare pe ecranul tv-ului “autentificare in curs de asteptare”. Mentionez ca autentificarea de opreste la 90%, dupa care o ia de la capat. Ce-i pot face?
    Multumesc anticipat.

  6. Bunaa, avem un Tv VORTEX Led 32” LEDV-32TD1210, are CI+ inclus, ar trebui sa fie compatibil cu cartela, am introdus o corect, se incarca pana la 90% apoi spune ca authentication error – authencation between tv set and module has failed: 17. Ce pot sa fac?

    • Probleme cu CAM-ul sunati la Relatii Clientii 03xx 400 401. X reprezinta codul judetului de unde sunati. Stati in telefon pana va va prelua un operator, ii spuneti problema si va vor inlocui camul sau vor trimite tehnicenii la adresa dvs.

  7. Bună seara! Am un TV Sony KDL26P300H, in manualul lui scrie ca are CAM slot, am.încercat sa pin Digi Smart CAM Plus în el, dar fără succes, nu pot seta nici un canal digital, nu îl vede ca și când slotul ar fi ocupat. Înseamnă ca nu ese compatibil? Mulțumesc!

    • Buna seara,
      Din cate am vazut, in manualul de utilizare este mentionat ca are slot pentru CAM, nu mentioneaza ca suporta module CI+, deci e posibil sa suporte doar module CI. Pe site-ul Digi nu figureaza in lista de televizoare compatibile cu cartelele CI+.

    • Introducerea in televizor pe majoritatea modelelor se face avand seriile indreptate spre ecran cu partea colorata fiind orientata spre spatele televizorului. Daca nu reusiti, mentionati exact ce model de Samsung aveti.

  8. Salut.Vreau să iau un SmartCard de la Digi şi nu ştiu dacă tv-ul este compatibil deşi pe internet dar şi pe site-ul LG spune că e compatibil cu CI+.Model tv 2015:
    LG 32lf510u

    • Salut Cosmin,
      Teoretic, ar trebui sa functioneze smart cam-ul Digi cu orice TV compatibil CI+. Insa practic vei putea stii cu siguranta doar cand ai posibilitatea sa testezi cartela, deoarece cu unele modele sunt probleme de compatibilitate chiar daca suporta cartele CI+.
      Recomandabil ar fi daca ai putea testa cartela unui prieten insa trebuie sa fie unul din ultimele modele de smart cam-uri fara cartela.

  9. In televizorul meu samsung model LE40C530 ECHIPAT CU SOFT T-MSX5DEUC-2009.0 nu se potriveste cartela CI sau CI+ oferita de DIGI – sa pare ca nu se potriveste si nu se conecteaza pin-urile Trebuie insistat sau exista vreun adaptor

    • Ati incercat acel cam si la un alt tv? Pentru a stii sigur daca problema este de la el sau tv. Cred ca problema este de la cam. Puteti solicita schimbarea lui ori intr-un sediu ori telefonand la Relatii Clienti.

  10. Salut!
    1. Televizorul NEI 32NE4000 (2019) este compatibil cu Digi Smart CAM Plus C11500-RCS01 R1.2?
    2. Acest Smart CAM are cartela integrata?
    Multumesc pentru raspuns!