Problema detectare cartela SIM.

Daca intampinam aceasta problema, putem urma cativa pasi pentru a descoperi cauza exacta a problemei. Aceasta eroare apare de obicei din doua motive: Telefonul are o problema sau cartela s-a defectat. O a treia cauza poate fi de la retea insa numarul cazurilor a fost foarte mic, motiv pentru care nu vom discuta despre acest aspect.

Problema detectare cartela SIM – Cum detectam problema
Pentru a remedia problema trebuie sa detectam cauza. Cel mai simplu mod este sa introducem cartela sim din telefonul cu probleme intr-un alt telefon. Daca intr-un alt telefon cartela se conecteaza la retea si nu mai apare aceasta eroare, problema este de la telefon. Daca nici in noul telefon cartela nu se conecteaza la retea, atunci cel mai probabil cartela este defecta (demagnetizata).

Problema detectare cartela SIM – Cartela este defecta (demagnetizata)
Daca avem probleme cu cartela sim, va trebui sa o inlocuim cu una noua. Pentru asta, trebuie sa apelam la operatorul nostru de telefonie si o va inlocui. Din pacate nu stiu daca inlocuirea cartelei cu una noua este gratuita sau contra-cost.

Problema detectare cartela SIM -Telefonul este defect
Daca am testat mai multe cartele in telefon si acesta nu recunoaste niciuna, problema este mai mult ca sigur de la telefon. Iata pasii pe care trebuie sa-i urmam pentru a rezolva problema:

  1. Revenire la setarile din fabrica. Pentru asta trebuie sa mergem in meniu si sa selectam revenire la setarile din fabrica (atentie, se vor sterge toate datele). Daca problema nu este rezolvata, vom merge la urmatorul pas;
  2. Hard reset. Hard resetul se realizeaza doar din meniul recovery al telefonului sau al tabletei dumneavoastra. Din pacate, procedura de hard reset este diferita de la un model de telefon la altul. Pentru a vedea cum se face hard reset pentru fiecare model de telefon, cautam simplu pe google modelul de telefon urmat de hard reset.
    Daca dupa hard reset problema nu este rezolvata, putem trece la urmatorul pas;
  3. Reinstalarea softului de pe site-ul producatorului. Aceasta solutie poate rezolva problema insa recomand sa recurgeti la aceasta soltuie doar daca sunteti utilizatori experimentati (se poate brickui dispozitivul). Totodata, daca telefonul/tableta mai sunt inca in garantie, nu instalati softul fiindca se poate pierde garantia. Trimiteti-l in service pentru rezolvarea problemei;
  4. Daca nici cu reinstalarea softului problema nu este rezolvata, atunci aceasta este de natura hardware. Din acest motiv, daca ati ajuns la acest pas si problema nu este rezolvata, recomand sa duceti telefonul la un service autorizat.

Problema detectare cartela SIM dupa ce a cazut telefonul. 
Daca dupa un soc fizic, dispozitivul nu mai poate detecta cartela sim, atunci problema este de natura hardware si recomand sa trimiteti dispozitivul intr-un service autorizat.

Problema detectare cartela SIM Samsung Galaxy S4

O problema frecventa privind detectarea cartelei SIM apare pe modelul Samsung Galaxy S4, apare mesajul „SIM card not inserted”, problema poate fi din cauza cititorului de cartele SIM insa pentru a ne da seama exact de acest lucru trebuie sa urmam pasii de mai sus in vederea identificarii problemei.

Daca v-ati lovit de aceasta problema, nu ezitati sa postati un comentariu si vom incerca sa va oferim ajutor, atat cat se poate.

Toti pasii de deasupra ii faceti pe riscul dumneavoastra si nu raspundem pentru orice defect aparut (ma refer la pasul 2 si 3).

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

193 COMENTARII

  1. Samsung s21…a „suferit ” un soc destul de puternic, de atunci apare foarte des mesajul ca cu nu poate fi detectat sim-ul și am văzut ca și sunetul tonul de apel este mai slab în intensitate, iar la notificări…nu se aude nimic chiar dacă sunetul e la max. Oare daca il duc la service trebuie reinstalat si softul?

  2. Bună ziua! Motorola g8 plus, dual SIM. Se pierde semnalul și nu revine decât resetat telefonul, pentru operator Vodafone. Celălalt SIM, de la Digi se comportă normal. Am schimbat domurile între ele, problema se menține ptr SIM Vodafone. Am schimbat simul Vodafone cu unul nou. A funcționat ok câteva zile. Problema este la munca că nu pot fi contactat, sunt unele zone cu semnal slab. Mulțumesc!

  3. sanatate , am un huawei p30 lite cumparat de la orange , cand introduc un alt sim de la alta retea nu se intampla nimic , nici macar pinul de la sim nu mil cere , poate sa fie codat ?

  4. Bună ziua!! Am un huawei y7 2019, sunt momente în care în căsuța pentru semnal îmi apare „lipsa rețea ” apoi își revine câteva ore și tot asa!! L-am dus în service și la fel îmi face , îmi puteți spune de la ce poate fi problema? Mulțumesc

    • Aceasta problema cu semnalul o aveti doar intr-o locatie sau aproape peste tot pe unde mergeti? Daca este doar intr-o locatie atunci probabil operatorul mobil la care sunteti abonata nu are o acoperire buna in acea zona.

  5. Buna seara. Am și eu un Motorola g9 play, când introduc cartela se resetează setările din fabrică, cu alta cartela sau fara merge perfect. Doar cu cartela care am folosit-o până acum am probleme… Care poate fi cauza?

    • Buna ziua,
      Ciudat, nu am mai intalnit o astfel de situatie. E posibil sa fie SIM-ul defect si sa cauzeze alte probleme telefonului, eventual incercati cartela si in alt telefon (in unul unde nu aveti date importante, in caz ca se intampla si acolo revenirea la setarile din fabrica) si vedeti daca situatia este aceeasi.

  6. Am Samsung dual gt- 1906 sa rupt în interior mufa mama unde intră antena.
    Și nu mai vede cartele am schimbat arata fara cartela.cred că nu mai are contact
    Cu sistem cartela. Ce pot face.il arunc.******

  7. XIOAMI NOTE 10 PRO telefonul nu se pozitioneaza plus ca nu este activat sim-ul nu se poate activa si imi apare notificare nu sa putut activa pozitionarea serviciul nu a putut fi activat.
    telefonul este luat prin digi,lam dus intr-un punct digi sa fie trimis la service au trecut 15 zile in care telefonul nu stiu daca sa reparat,am apelat la ANPC sunt foarte dezamagit de ce se intampla cu acest sevice ESD romania vai de mama lor.

  8. Bună seara. Am cumpărat un huawei p30 pro, sh. După câteva ore simul se deconectează. Dacă scot simul și îl reintroduc, il detecteaza imediat dar după un timp îl deconectează. Am încercat și alte simuri, și se intampla la fel. Am încercat hardreset, la fel. Sa încerc și o reinstalare la firmware stock? Sau problema este hardware? Ceva idei? Multumesc

  9. Telefonul meu samsung j4plus nu imi citeste cartela digi dar alte cartele mi le citeste tot de digi si cartela mea in alte telefoane o citeste,care ar putea fii problema?

    • Mergeti cu cartela si telefonul la un magazin Digi sa va schimbe cartela. Nu plecati din reprezentanta Digi pana nu va asigurati ca telefonul va citeste cartela. Sau prezentati-va cu telefonul si cartela intr-un service digi sau alt service independent.

  10. Bună seara! Am un telefon samsung A20 care imi spune si de 3 ori pe zi că nu este nici o cartela SIM, asta foarte puțin timp apoi își revine la normal, ce ar trebui să fac? Vă mulțumesc!

  11. samsung galaxi j5 nu recunoaste cartela digi, care in alt aparat functioneaza si alta cartela functioneaza pe samsung,cartela vodafone
    telefonul este cumparat de la vodafone, care spun ca e deblocat in retea

  12. Salut! Am o problemă la Xiaomi mi 10t pro legata de cartela sim. Aceasta este activă, adică pot sa folosesc net-ul, să apelez pe cineva, sau să trimit mesaje. Problema este că după orice actualizare sau restart al telefonului imi apare mesajul ”Nu se poate activa cartela SIM/Nu s-a putut verifica numărul de telefon”.

        • Probabil este mesajul initial de cautare a cartelei.
          Daca nu te afecteaza cu nimic, nu as consuma timp cu verificarea „problemei”.
          La o scurta cautare online, nu pare sa fie o problema generala pe acest model.

          • Revin la acest subiect deoarece am întâmpinat ”problema”. Nu pot să primesc sms-uri pentru activarea conturilor sau de a confirma că numărul îmi aparține pentru că nu pot să primesc codul de confirmare din sms sau de la persoanele din agendă.
            De asemenea, nici eu la rândul meu nu pot trimite mesaje.

          • Primirea SMS-urilor nu ar trebui sa fie legata de cartela sau operator.
            In ceea ce priveste trimiterea SMS-urilor, catre ce numar incerci sa trimiti si la ce operator ai cartela?

          • Daca trimiterea mesajelor nu functioneaza catre niciun numar, cel mai probabil este centrul de mesaje (SMSC) introdus gresit (am publicat si un articol separat in acest sens), in reteaua Digi centrul de mesaje corect este +40770000050, verifica sa fie introdus corect (aceasta optiune ar trebui sa fie undeva in setarile mesajelor).

  13. Buna ziua,am achizitionat un s6 edge pt foarte putini bani,pt ca s-or ieftinit destul in momentul de fata,l-am luat cu 90 de lei din 2 motive,unul ca e sparta sticla ceea ce nu ma afecteaza prea mult si al 2-lea lucru,nu face nimic daca introduc cartela sim ,absolut nimic,problema e ca as vrea sa il fac sa functioneze si cu sim in el,s-ar putea de la socul suferit cum a fost sparta sticla ma gandesc,nu stiu,se poate face ceva?

    • Buna ziua,
      Parerea mea este ca a fost foarte ieftin cu un motiv, iar problemele sunt clare.
      Cartela aceasta a functionat in alt telefon? Daca in alt telefon functioneaza iar in acesta nu, atunci e clar o problema si cu cititorul de cartele. Verificati-l intr-un service, posibil sa vi-l repare.