Probleme internet Digi, Vodafone (UPC), Telekom, Orange
Internetul este unul din principalele servicii oferite de operatorii de telecomunicatii din Romania unii dintre noi depindem de acest serviciu pentru locul de munca/afacerea personala iar majoritatea folosim internetul in scop personal (vizionare filme, jocuri, muzica navigare web, retele de socializare, etc).

Indiferent de motivul pentru care suntem abonatii serviciului de internet fix sau mobil, este important sa cunoastem cativa pasi de baza pentru analizarea si rezolvarea problemelor intervenite, probleme care nu depind de furnizorul de internet si pe care le putem solutiona singuri.

Mai jos vom detalia pasii pe care ii putem urma pentru o scurta analiza si un troubleshooting rapid pentru conexiunile de internet fix, wireless sau date mobile. Inainte de a continua, este bine de stiut ca foarte multe probleme de conexiune sunt cauzate de operatorul de telecomunicatii. Fie ca este un echipament defect, un fibercut sau o problema generala in reteaua lor, inainte de a face prea multe verificari este indicat sa dam un telefon la departamentul de relatii cu clientii (sau daca se asteapta mult la telefon, sa facem o sesizare online pe site-ul operatorului respectiv, daca avem o alternativa pentru internet) astfel incat ei vor verifica si ne vor informa daca au o avarie anuntata in zona noastra, pentru a nu continua cu verificarile facute in reteaua de acasa.

Probleme internet Digi, Vodafone (UPC), Telekom, Orange, Akta – Internet fix (cablu sau wireless)
Serviciul de internet fix, indiferent de tipul infrastructurii (DOCSIS, ADSL, VDSL, FTTB, FTTC, FTTH, GPON, EPON, etc.), poate fi utilizat prin cablu sau wireless (wifi). De asemenea, putem avea acasa un echipament oferit de provider (ONT/ONU/ConnectBox/modem) pe care sa utilizam direct conexiunea de internet sau putem folosi un router personal pe care il conectam la echipamentul providerului. Pe retele mai vechi (spre exemplu, reteaua FTTB Digi in zone nemodernizate) conexiunea se face cu un cablu UTP tras direct de afara in casa, fara niciun echipament.

Verificare conexiune de internet fix
In multe cazuri, repornirea echipamentului din locatie (echipamentul operatorului sau routerul personal) poate ajuta, inclusiv repornirea computerului. Astfel, acestea sunt primele lucruri recomandate daca avem probleme cu internetul.

Pentru o conexiune de internet fix nefunctionala putem face urmatoarele verificari, mai mult sau mai putin amanuntite:
-cablul de internet sa fie introdus corect atat in PC cat si in routerul personal/echipamentul operatorului –  daca nu este introdus cablul corect sau cablul este intrerupt, ar trebui ca in locul iconitei de retea din dreapta – jos sa apara un glob pamantesc cu semnul interzis pe el (Windows 10), sau iconita unui calculator cu x (Windows 8/7/XP); in plus, se poate verifica daca in spatele PC-ului (daca avem desktop) se aprinde ledul placii de retea (considerand ca pana in prezent s-a aprins ledul respectiv);

Probleme internet Digi, Vodafone (UPC), Telekom, Orange, Akta

-daca in dreapta – jos nu apare iconita conexiunii care de obicei apare, acest lucru poate indica o problema cu placa de retea sau cu driverul placii de retea; pentru o verificare rapida in acest sens accesam Start – tastam ncpa.cpl si selectam optiunea afisata – aici vom avea conexiunile create si adaptoarele Ethernet/Wireless; adaptorul de retea ar trebui sa fie numit Ethernet sau Local Area Connection, in functie de versiunea sistemului de operare; Apasam click dreapta pe iconita respectiva iar daca prima optiune este Enable, atunci placa de retea este dezactivata si trebuie sa selectam Enable;

-daca apare iconita unui calculator in dreapta – jos (Windows 10) sau nu apare acel x (Windows 8/7/XP) atunci cablul ar trebui sa fie introdus corect; daca internetul nu functioneaza, in acest caz ar trebui sa avem mesajul No internet access in dreapta jos sau un semn galben, in functie de sistemul de operare folosit; in acest caz, primul lucru pe care il putem face este sa apasam click dreapta pe iconita conexiunii de retea si Troubleshoot problems; daca este o problema de setari sau o problema temporara, atunci ar trebui sa se rezolve in felul acesta; daca troubleshooterul Windows nu a rezolvat problema, atunci putem verifica informatiile de mai jos;

-in situatia in care utilizam un router, putem testa conexiunea direct in echipamentul furnizorului, fara router, in felul acesta putem elimina situatia in care avem o problema cu routerul personal; daca avand conexiunea directa functioneaza, atunci este necesar sa verificam in detaliu routerul, eventual putem incerca reconfigurarea acestuia;

-verificarea setarilor IP – aceste setari, pentru majoritatea abonamentelor pe persoana fizica, trebuie sa fie setate in mod automat; pentru a verifica daca setarile IP sunt configurate in mod automat accesam ncpa.cpl – click dreapta pe iconita placii de retea – Properties – Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) – Properties – aici ne asiguram ca avem bifate urmatoarele optiuni:
i) obtain an IP address automatically;
ii) obtain DNS server address automatically;
-daca avem abonament cu IP static (cel mai frecvent intalnit la abonamentele business/persoane juridice) atunci aici trebuie sa introducem setarile IP primite de la operator;

Probleme internet Digi, Vodafone (UPC), Telekom, Orange, Akta

-daca nu avem router / am scos din retea routerul insa internetul tot nu functioneaza, avem urmatoarele situatii:
i) folosim echipamentul operatorului setat in modul router (caz in care pe computer nu ar trebui sa ne conectam folosind o conexiune PPPoE); in acest caz ne putem asigura ca username-ul si parola (in cazul conexiunilor PPPoE) primite de la operator sunt introduse corect in interfata echipamentului de la operator (IP-ul folosit pentru administrare ar trebui sa fie 192.168.1.1, 192.168.0.1, 192.168.100.1 sau ceva asemanator) – de regula optiunea necesara se gaseste in sectiunea WAN – PPPoE;
ii) folosim echipamentul operatorului setat in modul bridge/modem (caz in care pe computer folosim o conexiune PPPoE); in acest caz putem verifica eroarea primita la conectare, cele mai frecvente erori sunt 651/678 (de cele mai multe ori indica o problema a operatorului sau problema de conectica) si 691 (problema de username sau parola, in majoritatea situatiilor);

-desi destul de rar, o cauza a nefunctionarii serviciului de internet poate fi antivirusul/firewall-ul; in mod normal, conexiunile nu sunt blocate de aceste aplicatii insa configurarea eronata a unui antivirus/firewall poate cauza probleme de conexiune; asadar, daca operatorul ne informeaza ca serviciul de internet este functional si este o problema locala pe computerul nostru, putem dezactiva antivirusul si firewall-ul; daca aveti nevoie de asistenta in dezactivarea acestor servicii, lasati un comentariu specificand ce program folositi si va vom ajuta;

Probleme internet Digi, Vodafone (UPC), Telekom, Orange, Akta

-utilizarea unui al doilea dispozitiv – daca avem posibilitatea, testarea unui al doilea computer ne poate ajuta sa eliminam o problema locala a PC-ului / problema de la provider (in functie de caz);

-daca iconita conexiunii din dreapta – jos este in regula, atunci problema poate fi cauzata de browserul (navigatorul) folosit; putem testa si un al doilea browser (Chrome, Firefox, Edge, Internet Explorer) daca avem deja instalat pentru a vedea daca problema este de la navigator; de asemenea, daca avem un mesaj de eroare pe browser care contine cuvintele „work offline”, atunci trebuie sa debifam aceasta optiune din setari;

Verificare conexiune de internet wireless (wifi)

In cazul retelelor wireless, pasii necesari verificarii conexiunii sunt putini diferiti insa nu sunt mai complicati. Daca un restart al echipamentului wifi (router/echipament operator) nu a rezolvat problema, putem verifica urmatoarele, in functie de situatie:

  • reteaua wireless nu este gasita – primul pas este sa ne asiguram ca nu avem activ modul avion iar conexiunea wifi este activata pe dispozitivul mobil (laptop/telefon/tableta); daca avem posibilitatea, putem testa si cu un al doilea dispozitiv mobil pentru a evita o problema cu dispozitivul folosit initial; daca reteaua wireless tot nu este gasita, este indicat sa verificam LED-ul de pe echipamentul wifi; in mod normal, pe majoritatea echipamentelor wireless LED-ul wifi verde indica o conexiune functionala; daca LED-ul wifi nu se aprinde sau se aprinde rosu/portocaliu, atunci trebuie sa ne asiguram ca reteaua wireless este activata pe router (fie prin butonul echipamentului (daca exista), fie din interfata de administrare a echipamentului); bineinteles, trebuie sa ne asiguram ca ne aflam in aria de acoperire a routerului, fiind indicat sa facem testele aproape de echipament;
  • reteaua wireless este gasita, dar nu se conecteaza; in acest caz, trebuie sa ne asiguram ca ne conectam la reteaua wifi corecta (daca nu a fost schimbat niciodata, numele retelei se poate gasi pe eticheta echipamentului wifi sau in setarile echipamentului la optiunea SSID); de asemenea, ne asiguram ca parola introdusa este corecta (o putem schimba pentru a ne asigura ca introducem ceea ce trebuie); daca nu ne permite sa introducem parola, inseamna ca se conecteaza automat, caz in care putem selecta reteaua – Forget network – incercam din nou sa ne conectam iar in acest caz ne va cere parola;
  • conexiunea la reteaua wireless este realizata insa fara acces la internet; daca apare no internet pe conexiunea wifi, am repornit routerul wireless iar problema este aceeasi, ne putem asigura ca username-ul si parola pentru internet primite de la furnizor (in cazul conexiunilor PPPoE) sunt introduse corect; daca este posibil, ar ajuta sa testam conexiunea prin cablu, astfel putem exclude o problema a liniei de internet oferite de operatorul telecom;

Verificare conexiune de internet mobil (date mobile)

In cazul conexiunilor de date mobile, nu avem foarte multi pasi pe care ii putem efectua, in functie de problema intampinata. In toate situatiile, vom presupune ca exista semnal in zona (putem avea probleme inclusiv la un semnal foarte redus, spre exemplu avand o singura linie de semnal). Astfel:

  • daca nu suntem conectati la reteaua de date mobile (nu apare iconita 5G/4G+/4G/3G/EDGE/GPRS langa semnal, de regula in dreapta – sus); in primul rand, trebuie sa ne asiguram ca profilul de internet este creat corect si punctul de acces este definit; setarile difera in functie de modelul telefonului detinut, ca un exemplu, pe majoritatea telefoanelor cu sistem de operare Android setarile sunt acestea: Setari – Mai multe – Retele mobile – Nume puncte de acces – Adaugare (+)
    Nume: introducem numele operatorului, nu conteaza cum;
    APN: introducem APN-ul operatorului; aceasta informatie este foarte importanta, APN-ul este urmatorul in functie de operatorul de date mobile folosit:

Digi: internet (pentru abonament); ppinternet (prepay)
Orange: net
Telekom: broadband ; wnw (acesta din urma pentru serviciul web’n’walk)
Vodafone: live.vodafone.com (cartele de voce + date); internet.vodafone.com (pentru cartelele care au doar date)
Lycamobile: data.lycamobile.ro; in cazul cartelelor Lycamobile trebuie sa introducem si Username: lmro si Password: plus ; in cazul cartelelor Lycamobile, trebuie sa fie activata si optiunea data roaming, inclusiv in tara;
Akta: net

  • daca suntem conectati la date mobile (apare iconita conexiunii sus) dar nu facem trafic cu nicio aplicatie, trebuie sa verificam daca am depasit cantitatea de trafic lunar alocata abonamentului; fiecare abonament mobil are trafic lunar alocat si pentru majoritatea abonamentelor, daca se depaseste acel trafic lunar, viteza este redusa drastic, aceasta reducere poate insemna nefunctionarea completa a internetului; daca nu a fost depasit traficul lunar iar in urma repornirii telefonului problema e aceeasi, trebuie sa facem o sesizare la relatii cu clientii;

Probleme internet Digi, Vodafone (UPC), Telekom, Orange, Akta

Acestia ar fi pasii pe care ii putem efectua daca avem probleme cu conexiunea de internet fixa, wireless sau mobila. Pentru unii utilizatori setarile sunt simple insa, daca nu aveti experienta cu astfel de retele, informatiile oferite pot fi putin complicate. Indiferent de caz, daca intampinati probleme sau aveti nevoie de mai multe informatii, lasati un comentariu mai jos specificand tipul conexiunii de internet, operatorul la care sunteti abonati, echipamentele folosite si verificarile efectuate pana in prezent.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

31 COMENTARII

  1. buna ziua
    revin cu sesizarea de nefunctionare internet, de 14 zile, echipa ce a sosit in data de 18.08.2021 la locație a zis ca e defect de exterior si ei remediaza doar interior. Deci revin cu rugamintea de a rezolva defectiunea, deasemenea in luna urmatoare de facturare astept ca suma corespunzatoare sa fie scazuta din factura, in caz contrar voi renunta la serviciile dvs.
    mulțumesc!
    Daniel

  2. Buna dimineata,
    Va rog verificati INTERNETUL de la adresa localitatea Lipanesti nr.*, sat Satu Nou, judet Prahova, proprietar *****, deoarece de luni nu merge. Este necesar baiat facultate on line.
    Va multumesc

  3. Salut!am si eu o problema cu internetul prin cablu.Mai exact am un cablu cat 5 e conectat in Pc si in ont ul Huawei celor de la Digi.Cand am cumparat cablul viteza era cat scrie in contract(300 mbps) ,iar acum nu trece de 100 mbps .Care poate fii cauza?

    • Salut Daniel,
      Cauzele pot fi multiple.
      In setarile placii de retea iti vede placa de retea ca fiind Gigabit sau te lasa sa selectezi numai 100?
      Poti testa si cu alt cablu, pentru a exclude o problema cu acel cablu?

      • Am setat full duplex 1.0 gbps dar la proprietati imi arata ca rata de primire si de transmitere este tot de 100/100 mbps.Nu stiu ce poate fii pentru ca inainte imi arata 1000 mbps cu cablul actual .

        • E suficient sa ramana pe autonegotiation, nu e nevoie sa-l hard-codezi pe 1.0 Gbps.
          Aceste probleme trebuie sa fie luate prin eliminare, iti recomand sa testezi si cu un alt cablu, daca problema e aceeasi, asigura-te ca driverele placii de retea sunt la zi (eventual incearca sa-l reinstalezi de pe site-ul producatorului). Daca alt cablu si reinstalarea driverelor nu rezolva problema, poti face o sesizare catre Digi sa verifice in detaliu, eventual sa trimita pe cineva cu laptop de test daca se impune.
          Ar ajuta daca ai putea testa si cu un al PC.

          • Am constientizat ca factorul peincipal este cablul ,are 20 de metrii ,insa nu are vreo ruptura sau vreun capat rupt.Drivere le sunt la zii.Mai pot face altceva?Un alt cablu de incercat nu am.

  4. Poate fi o legătură cu preluarea de către Orange a infrastructurii sau nu mai beneficiază Telekom Mobile de infrastructură de rețea? Menționez că am servicii convergente la Telekom.

    • Nu are legatura.
      Trece de pe o retea pe alta din cauza semnalului slab 4G, trebuie sa asteptati verificarile facute de Telekom, eventual luati din nou legatura cu ei pentru a urgenta rezolvarea acestei probleme.

  5. La Telekom semnalul 4G este slab in Bacău alternează foarte mult am sesizat problema încă din 20 decembrie este sub 3G uneori, probleme mari la streaming. Înainte de luna decembrie nu am mai avut probleme din ce cauză ar putea fi?

  6. Buna ziua. Nu am internet și nu reușesc sa vorbesc cu un operator. Nici numarul scurt afisat 12395343 nu poate fi folosit. Acest mesaj doresc sa fie o sesizare. Mulțumesc.

    • Noi nu reprezentam nici un operator. Daca nu reusiti sa intrati in legatura cu nici un oprtator call central atunci intrati pe pag de Facebook a operatorului dvs si lasati un mesaj acolo.

  7. Buna ziua!
    Eu am contract cu Vodafone(UPC) și sunt extrem de dezamăgit de calitatea serviciilor furnizate, in special de internet care pica foarte des. La începutul pandemiei am fost nevoit să lucrez de acasă pe rețeaua vpn a firmei, internetul picând între 3-5 ori pe parcursul programului, fapt pentru care nu îmi puteam salva munca la timp și eram nevoit să o fac de mai multe ori, aceste probleme continuau și în restul zilei. Discuțiile telefonice cu ei au dus mereu la soluții provizorii care funcționau maxim o zi după care problemele apăreau iar. M.am întors la job in regim normal și am lasat lucrurile așa. In viitorul apropiat urmează să lucrez iar de acasă și am observat că aceste probleme au devenit mult mai dese…m.am saturat sa dau restart la router de 5 ori pe oră ca internetul să meargă 5-15 minute și să pice iar, fapt pentru care sunt hotărât să renunț la abonamentul care nu se ridică în nici un caz la nivelul costului.
    Feriti-va de acest furnizor!!

    • Buna seara,
      Va recomand sa faceti iar sesizare la ei privind aceasta problema. Daca nu se rezolva si aveti o varianta mai buna in zona, treceti la alt operator.

  8. Am platit factura ultima la DIGI FACTURA ****/*****DIN 08.09.2020
    Am platit cu CHITANTA SN *****/14.09.2020 PAY POINT **** reprezentand abonament mentenanta serv. accesorii si asociate aferent per.01-30.09.2020
    Cand vreau sa intru pe internet apare urm.mesaj: This page can-t displayed
    -Make sure the web address go.microsof.com is correct
    -Look for the page with your search engine
    -Refresh the page in a few minutes
    Va rog rezolvati-mi problema; Multumesc
    ***** ,Brasov str. *** nr.* bl.* sc.* ap.*
    Cod client :*
    adr.email: *****@yahoo.com

  9. Buna ziua, in fiecare zi am probleme cu internetul. Ba se opreste din mers ba de o saptamana in fiecare dimineata nu functioneaza. Va rog sa luati masuri pentru ca lucrez de acasa si chiar am nevoie de net.
    Multumesc

  10. De cand UPC a fost preluat de VODAFONE am probleme cu internetul. Sunt perioade de timp asa cum s-a intamplat si astazi 08. 09. 2020 cand nu functioneaza nimic nici TV nici internetul.
    Sotia lucreaza de acasa si acum nu se poate conecta la internet. Daca nu rezolvati problema sa nu mai am asemenea neplaceri am sa reziliez contractul cu d-voastra.

    • Noi nu suntem de la Vodafone.
      Pentru aceasta problema va recomand sa faceti o sesizare la relatii cu clientii Vodafone cand nu functioneaza internetul, numarul este 0311001000.

  11. buna ziua,
    avem probleme cu conexiunea la internet
    am preluat contractul tv + internet de la vechiul proprietar in data de 28.08.2020 pe numele *****. Solicitam echipa tehnica pe teren pentru rezolvarea acestei probleme si implicit schimbarea routerului, la adresa din contract ( Ploiesti, Str.* nr.*, Bl.*, sc.*, ap.*). Va rugam sa ne faceti o programare in acest sens. tel.07*****; 07*****. Va multumim !

  12. Va rog sa verificati modul de functionare al serviciului de intrnet pentru userul ******
    din str. *, bl. *, ap. * deoarece de circa 2 saptamani serviciul functioneaza foarte lent
    si cu intreruperi (se deconecteaza) de mai multe ori intr-o zi.
    Inteleg ca traficul a crescut in conditiile actuale de munca de acasa, dar parametrii de functionare nu sunt deloc multumitori.
    Va multumesc si astept un punct de vedere al dvs.

    • Noi nu reprezentam niciun operator de telecomunicatii. La ce operator sunteti abonat? Aveti un echipament de la furnizor sau un router personal? Va referiti la internetul prin cablu sau wifi?

  13. In sfârșit am revenit la vremurile bune din „perioada de aur” când aveam tv câteva ore pe zi…..Acu la Digi avem întreruperi cu zilele pe cablu la digital+date….cum dă ‘natura” cate o furtună…Ce vremuri bune d-le!!…avem vreme de grădină, de lectură, de copii,..de toate cele fără (dez)informări…..bine că plătim integral abonamentul lunar!!!!…Ceasuri bune, Națiune!…..( degeaba se cere adresa de mail, dacă n-o pot accesa!)