Reziliere servicii si contract Vodafone

Vodafone este unul din cei mai problematici furnizori de servicii in ceea ce priveste rezilierea contractului, astfel incat vom detalia aici pasii pe care trebuie sa ii efectuam pentru rezilierea contractului.

Cum putem solicita rezilierea serviciilor si contractului Vodafone?
Conform contractului de furnizare servicii semnat intre utilizator si furnizor (Vodafone), rezilierea contractului Vodafone se poate face printr-o cerere depusa de catre utilizator catre Vodafone cu minim 30 de zile inainte de data incetarii contractului. Mai exact, avem urmatoarele modalitati prin care putem solicita incetarea contractului de furnizare servicii Vodafone:

  • Cerere scrisa depusa intr-un showroom Vodafone;
  • Cerere trimisa prin format electronic pe adresa e-mail persoane.fizice_ro @vodafone.com;
  • Apel la numarul *222 si inregistrarea cererii vocale catre ghidul Andreea; Ulterior, vom fi contactati de catre un reprezentant Vodafone pentru a ne solicita inca o data confirmarea verbala in termen de maxim 4 zile lucratoare;
  • Formular online pe site-ul Vodafone – Personal – Asistenta – Contact;
  • Scrisoare recomandata care sa contina cererea de reziliere la adresa strada Barbu Vacarescu nr. 201, etaj 8, sector 2 020276 Bucuresti;

Reziliere servicii si contract Vodafone

Avand in vedere ca foarte multi abonati Vodafone au reclamat probleme in ceea ce priveste procesul de reziliere, este foarte important sa avem o dovada pentru inregistrarea cererii de reziliere, astfel incat trebuie sa solicitam un numar de inregistrare pentru cererea noastra. In cazul in care nu vom primi raspuns in termen de maxim 30 de zile de la depunerea cererii, este necesar sa facem o reclamatie la Protectia Consumatorului. Sub nicio forma nu trebuie sa achitam urmatoarea factura pentru a evita situatia in care suntem acuzati ca am folosit in continuare serviciile aferente acelei luni.

Pentru a evita situatia in care ne sunt solicitate sume pentru despagubire, in special in situatia in care am achizitionat un telefon de la Vodafone la un pret subventionat datorita abonamentului pe care dorim sa il reziliem, este indicat sa solicitam rezilierea in momentul in care ne aflam in afara perioadei contractuale.

Taxa de reziliere solicitata in cazul in care se doreste incetarea contractului in perioada contractuala

Este bine de stiut ca furnizorul de servicii (in cazul de fata, Vodafone) nu are posibilitatea de a refuza rezilierea contractului. Indiferent ca rezilierea contractului se face cu sau fara plata unor sume suplimentare, rezilierea nu poate fi refuzata. Astfel incat vom mentiona cateva informatii utile in ceea ce priveste situatiile in care Vodafone sau alti operatori din tara pot solicita plata unor taxe de reziliere in cadrul perioadei contractuale mentionate prin contract:

  • Conform Legii nr. 193/2000 operatorii de telecomunicatii nu pot solicita plata unor taxe de reziliere nejustificate abonatilor ci doar plata unor „taxe de despagubire justa”, asa cum le numeste Vodafone;
  • Taxa de despagubire justa reprezinta taxe care acopera situatiile in care operatorului i se aduce un prejudiciu prin acceptarea rezilierii contractului inainte de expirarea perioadei contractuale; De exemplu, in cazul in care abonatul a beneficiat de anumite reduceri/subventii datorita acceptarii perioadei contractuale iar operatorul ar fi prejudiciat daca abonatul ar rezilia contractul inainte de expirarea perioadei contractuale, operatorul ar avea dreptul sa solicite in acest caz taxe de despagubire justa;
  • Astfel de taxe de despagubire justa sunt solicitate pentru a acoperi anumite beneficii oferite de catre operator, beneficii cum ar fi subventii oferite pentru plata terminalelor mobile, reduceri si promotii ale tarifelor lunare, etc.;
  • Daca sunt solicitate taxe de reziliere nejustificate la rezilierea contractului, clientii sunt sfatuiti sa sesizeze serviciul ANPC in acest sens; De exemplu, daca am optat pentru un abonament de telefonie mobila Vodafone, fara un telefon si fara reduceri oferite abonamentului datorita perioadei contractuale, nu trebuie sa ne fie solicitate taxe de reziliere daca dorim sa efectuam rezilierea abonamentului inainte de expirarea perioadei contractuale;

Reziliere servicii si contract Vodafone

Voi ce probleme ati intampinat in cadrul procesului de reziliere contract in reteaua Vodafone si cum ati rezolvat problema?

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

143 COMENTARII

  1. Buna ziua. Sant clint VOD de la inceput. pe 15.02. ma sunat un operator pt inoirea contractului (4 NR de telefon). La fiecare nr „cu acelesi costuri aveti in plus…” iar la sfarsit ” abonamentul dv v-a fi tot pe la suma…”. a ramas sa dau confirmarea; am verificat ultima factura si am constatat ca e cu 20% mai mica decat suma spusa de operator; am verificat vechile abonamente si noile oferte: de la11E la 12E de la 10e la 14E, de la 8e la 10 e si de la 14E la 19 E; nu am dat accept la oferta dar urmatoarea factura a venit pe noua oferta. Pe data de 18 02 am cerut inchiderea abonamentului pt a putea trece la cartele. Operatorul a promis ca in 48 de ore voi primi un mesaj pt confirmarea inchiderii. Intr timp am platit factura dar nu am de gand sa dau confirmare la noua oferta. Credeti ca la sf ultimei luni facturate?
    Va multumesc.

      • Stiu ca nu santeti VDF; nu am primit nimic : ultima factura cuprinde perioada pana la16.03. intrebarea era sa mai astept pana la sfarsitul acestei perioade sau sa revin cu o noua cerere. Multumesc!

        • Cand ati vorbit la telefon si vi sa spus ca trecerea de la abonament la cartela se va face in 48 h vi sa dat un nr de inregistrare? Daca da sunati la Relatii Clientii sa vi se confirme ca sunteti trecut pe cartela. Daca nu va trecut pe cartela mai faceti o cerere de trecere pe cartela. Noua cerere o faceti tot la Relatii Clientii.

  2. Buna ziua,

    In data de 22.01.2021 am depus pe numele ***** ( la sediul Vodafone Palas Mall Iasi) cererea de reziliere a contractului. Cod client ****.
    Astept sa fiu contactata pentru finalizarea contractului.
    Cu stima,
    Liliana
    07******

  3. Buna ziua,
    in ton cu articolul de mai sus, am si eu o speta cu eternul Vodafone. In octombrie pe 23, am sunat pentru inchiderea a doua abonamente de internet date care erau de mult iesite de sub perioada contractuala si care oricum nu mai erau utilizate. Au preluat cererea, am fost sunata de Vodafone pentru confirmare si mi s-a spus ca ele vor fi inchise in 30 de zile urmand ca pe urmatoarea factura sa nu mai apara. Toate bune pana la urmatoare factura…emisa pe data de 20.11.2020 si in care imi apar cele doua abonamente de achitat integral pentru perioada 21.11.2020 – 19.12.2020. Conform spuselor lor ar trebui sa mai platesc cel mult pana pe 23.11.2020 cel mai tarziu, dar nu pana pe 19.12.2020. Eu nu intentionez sa achit factura, insa pe acelasi cod de client am si abonamentul de voce care desigur va fi blocat pentru neplata . Nu e vorba de suma celor doua abonamente care este modica, insa e vorba de principiul in sine. Cum as putea proceda in cazul acesta?
    Multumesc

    • Buna ziua,
      Faceti o sesizare catre Vodafone in acest sens, solicitati numar de inregistrare si daca nu primiti un raspuns pozitiv, faceti reclamatie la ANPC folosindu-va de acel numar de inregistrare.

      • Am sunat imediat ce am putut vizualiza factuta, a fost inregistrata sesizarea, dar ei sustin ca e corect … acele 30 de zile decurg de la data rezilieri din 23.10 … insa dupa calculele mele sunt 57, la momentul vorbirii.

        • Din cate stiu, cererea de reziliere se face cu 30 de zile inainte de a intra in vigoare.
          Verificati ce aveti in contract, daca este mentionat acelasi lucru, atunci inseamna ca au dreptate. De obicei nu se proceseaza rezilierea in aceeasi zi, motiv pentru care este solicitata depunerea cererii cu 30 de zile inainte.