Digi Mobil a implementat serviciul Volte prin 4G si VoWIFI. Incepand cu data de 20.10.2017, Digi Mobil a implementat serviciul Volte si VoWIFI ce permite efectuarea de apeluri Voce prin reteaua 4G si chiar reteaua Wifi la care este conectat dispozitivul mobil.

Pana in prezent, in momentul unui apel, telefonul comuta automat reteaua pe 3G. Astfel, toate apelurile voce erau efectuate prin 3G. Prin serviciul Volte, telefonul va putea efectua apeluri prin reteaua 4G Digi Mobil si chiar prin reteaua wireless la care este conectat dispozitivul. Astfel, timpul de astepare din momentul initierii apelului si pana la efectuarea acestuia va disparea. Totodata, calitatea audio va fi mult superioara fata de cea prin apelurile clasice.

Digi Mobil a implementat serviciul Volte prin 4G si VoWIFI. Iata care sunt beneficiile serviciului Volte si VoWIFI:

  • Voce si trafic simultan. De acum, poti efectua acelasi operatii consumatoare de date, chiar si in timpul unui apel. De exemplu, poti naviga pe internet in timp ce folosesti apelurile.
  • Calitate apelurilor va fi mult mai buna. Apelurile prin Volte vor fi HD, astfel, calitatea acestora va fi superioara fata de apelurile clasice cu care ne-am obisnuit. Zgomotul de fundal va fi redus semnificativ.
  • Timpul de asteptare va fi zero sau aproape de zero. Timpul de asteptare din momentul initierii apelului si pana in momentul efectuarii acestuia va disparea. Astfel, telefonul apelatului va urma sa sune imediat ce initiem apelul.
  • Acoperirea se va extinde datorita posibilitatii efectuarii apelurilor prin reteaua WIFI.  Serviciul VoWIFI va aduce un plus retelei fiindca, majoritatea dintre noi avem acasa o retea Wifi cu conexiune de internet de la RDS ce ne va ajuta la efectuarea apelurilor voce. Este important de retinut ca putem folosi acest serviciu doar daca avem acasa o retea Wi-Fi cu internet furnizat de catre RDS sau daca ne aflam intr-o zona in care exista HotSpot Digi Wi-Fi.

Din pacate, acest serviciu este disponibil doar pe cateva modele de telefone insa, in viitorul apropiat, Digi va implementa Volte pe aproape toate telefonele cu 4g

Serviciul Volte se va activa automat atunci cand telefonul se va conecta automat la internet.

Update 08.12.2017: Serviciul VoWiFi functioneaza si cu alte conexiuni de internet wireless (pe langa conexiunile RCS & RDS) insa conditia este sa nu fie blocat acest serviciu de catre operatorul respectiv.

Telefoanele compatibile momentan cu serviciul VoLTE sunt:

  1. Samsung GALAXY S8 (SM-G950F) si S8+ (SM-G955F);
  2. Xiaomi MI6;
  3. ZTE A320;
  4. AllView P4 Pro;
  5. AllView P7 Lite;
  6. AllView P7 Pro (software-ul va fi disponibil din ianuarie 2018);
  7. AllView P9 Life;
  8. AllView X3 Soul Style (software-ul va fi disponibil din ianuarie 2018);
  9. AllView X4 Soul Infinity S;
  10. AllView X4 Soul Infinity Z;
  11. Samsung Galaxy J3 (2017) (software-ul va fi disponibil din februarie 2018);
  12. Samsung Galaxy J5 (2017) J530F (software-ul va fi disponibil din ianuarie 2018);
  13. Samsung Galaxy A5 (2017) (software-ul va fi disponibil din martie 2018);
  14. Allview P10 Style;
  15. Samsung Galaxy J4+;
  16. Samsung Galaxy J6+;
  17. Samsung Galaxy A7;
  18. Nokia 2.1;
  19. Huawei Y5 2018;
  20. Samsung Galaxy Note 9;
  21. Samsung Galaxy S9+;
  22. Samsung Galaxy S9;
  23. Samsung Galaxy S8+;
  24. Samsung Galaxy J6 2018;
  25. Samsung Galaxy A6;
  26. Samsung Galaxy A8;
  27. Samsung Galaxy S8;
  28. Huawei P Smart;
  29. Huawei P20 Lite;
  30. Huawei Mate 20 Lite;
  31. Huawei P20;
  32. Huawei Mate 10;
  33. Huawei P20 Pro;
  34. Allview P8 Pro;
  35. Allview Soul X5 Mini;
  36. Allview X4 Soul Infinity N;
  37. Allview Soul X5;
  38. Allview X4 Soul Infinity Plus;
  39. Allview Soul X5 Pro;
  40. Motorola E5 Play;
  41. Motorola G6 Play;
  42. Motorola G6 Plus;
  43. Nokia 7 Plus;

DigiMobil a lansat deja serviciul VoLTE pe data de 20.10.2017 ramanand sa implementeze VoWIFI.

Digi Mobil si ALLView anunta ca vom avea noi telefoane disponibile pentru a utiliza serviciile suplimentare VoLTE si VoWiFi: incepand cu 05.12.2017 modelul P4 Pro si modelele din gama Infinity iar incepand cu luna ianuarie 2018 modelele P7 Pro si X3 Style, spun reprezentantii RCS & RDS pe site-ul oficial.

Conform ultimului comunicat de presa al companiei RCS & RDS din 29.11.2017, primele telefoane care vor suporta serviciul VoWiFi vor fi Samsung Galaxy S8 si Samsung Galaxy S8+ in urma unui update de software disponibil incepand cu luna februarie 2018.

In plus, vom putea folosi inca doua modele de telefoane pentru serviciul VoLTE: Samsung Galaxy J5 2017 (software-ul va fi disponibil incepand cu luna ianuarie 2018) si Samsung Galaxy J3 2017 (software disponibil incepand cu luna februarie 2018).

Update 12.10.2018: In prezent serviciul VoWIFI este functional in reteaua Digi, singura setare pe care trebuie sa o activam pentru serviciul VoWIFI este Wifi Calling, de obicei prezenta in Retele Mobile.

Telefoanele compatibile cu serviciul VoWIFI de la Digi sunt:

Samsung (Galaxy Note 9, Galaxy S9+, Galaxy S9, Galaxy S8+, Galaxy J4+, Galaxy J3 2017, Galaxy J6 2018, Galaxy J6+, Galaxy A6, Galaxy A7, Galaxy A8, Galaxy S8);

Huawei (P Smart, P20 Lite, Mate 20 Lite, P20, Mate 10, P20 Pro);

Allview (P4 Pro, P10 Style, P8 Pro, Soul X5 Mini, X4 Soul Infinity S, X4 Soul Infinity N, X4 Soul Infinity Z, Soul X5, X4 Soul Infinity Plus, Soul X5 Pro);

Motorola (E5 Play, G6 Play, G6 Plus);

ZTE (A320 Blade);

Nokia (7 Plus);

Lista de telefoane compatibile a fost actualizata ultima data pe: 10.10.2018; 12.10.2018

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

22 COMENTARII

          • La început sa conectat doar unul din telefoane apoi nu a mai mers nici unul
            wifi calling e activ
            sunt conectata la net digi

          • Serviciul Vowifi este activ pe cartela fara sa faceti ceva, optiunea pentru apeluri prin wifi vad ca este activata, fiind conectata la internet wireless de la Digi ar fi trebuit sa functioneze. Va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi Mobil pentru verificarea problemei, ei vor putea sa verifice in detaliu ce se intampla cu acest serviciu pe cartela.

          • Este o problema de la ei sau telefonul este de vina?
            Vă întreb că am sunat și săptămâna trecută și ne-au trimis la service Allview

          • Trebuia să vă spun și că cei de la Digi m-au pus sa sun la Allview sa le comunic problema iar cei de la Allview mi-au spus sa merg la Digi sa mi se schimbe telefonul cu altul și nu au făcut-o.

          • Daca nu primiti o solutie de la niciunii dintre ei, faceti o reclamatie la OPC si o sa primiti o solutie. Ideea e ca eu ma gandeam cum sa ajungem la setarile necesare cand aceste verificari deja au fost facute, de aceea ma refeream ca trebuia sa spuneti de la inceput.

    • Momentan cei de la RCS & RDS nu au anuntat nimic privind aceste modele de telefoane Samsung (este nevoie de update de software pentru aceste 2 servicii). Verifica periodic lista de telefoane compatibile pe care am trecut-o mai sus deoarece o updatez frecvent, in functie de informatiile publicate de Digi.

  1. „Serviciul Volte va aduce un plus retelei fiindca, majoritatea dintre noi avem acasa o retea Wifi ce ne va ajuta la efectuarea apelurilor voce” NOPE!
    VoLTE si VoWIFI is 2 ciorbe diferite. 🙂

  2. Astia si-au dat seama ca nu au retea si au aruncat pe carca wifiului. Parca vad ca cei care suna in call center cu probleme de semnal pe telefon se vor izbi de explicatia „Nu va functioneaza wifiul bine”. :))