Stiu ca pana acum au mai fost astfel de stiri insa asta e 100% reala pentru ca proiectul s-a aprobat in acest an si va fi gata in 2029. Trenul nu functioneaza pe o cale ferata normala, ci pe una introdusa in interiorul unui tub. Astfel se elimina extrem de multe forte iar trenul poate ajunge la o asemena viteza. Hyperloop este numele proiectului care va creea o astfel de cale ferata ce va lega San Francisco de Los Angeles.

Initial, cand proiectul a fost prezentat de fondatorul Tesla Motors, miliardarul Elon Musk acesta era de domeniul SF-ului insa acum, cand proiectul a fost aprobat se pare ca Elon Musk va revolutiona industria transportului.

proiectul hyperloop

Din pacate, in timp ce Japonia si China sunt dotate cu trenuri TGV ce prind 200-300 de km/h, in Romania media de viteza a unui tren este de doar 30 km/H. Nu s-a mai facut nicio investitie in infrastructura cailor ferate, vagoanele si locomotivele se carpesc pentru a mai putea fi repuse pe sine iar numarul salariatior a scazut drastic, acestia fiind concediati.

Pe de alta parte, in Romania au inceput sa apara companiile de trasport feroviar private. Chiar daca au parte de aceeasi infrastructura, acestea par sa se descurce mult mai bine. Putem lua exemplul Hiperion-ului, mai exact trenul creat de Softronic (o companie din Craiova) si care astazi circula pe ruta Craiova-Bucuresti-Brasov si retur iar in sezon mai circula pe ruta Craiova-Bucuresti-Constanta.

Conditiile de calatorie din acest tren sunt mult peste ale celor de la CFR. Baile sunt curate, controlorii sunt respectuosi, vagoanele sunt la fel de curate, scaunele sun confortabile, este caldura, vara avem parte de AC, ne putem bucura de automate de cafea si mancare si nu in ultimul rand, avem prize si o conexiune wifi pe tot parcursul calatoriei.

Trenul este modern si poate rula cu viteze de pana la 200 km/h insa, din cauza infrastructurii, acesta va rula cu aceleasi viteze cu care circula si trenurile CFR-ului.

Investitia in acest tren este de 5 milioane de euro iar Softronic are deja 2 garnituri puse in circulatie. Compania intentioneaza ca pana la finalul anului urmator sa reusasca exportarea mai multor astfel de trenuri.

Trenul este echipat si cu camere de luat vederi pe toata fatada acestuia pentru a fi ferit de vandalism si a circula in siguranta (conductorul are in fata lui un ecran cu toate camerele pe tot parcursul calatoriei pentru a vede mai bine imbarcarea si debarcarea pasagerilor in statiile de destinatie.

Chiar daca nu putem spune ca suntem la nivelul Japoniei (nici macar pe aproape), ne bucura sa vedem ca mai exista firme in Romania care se ocupa cu productia si investesc in viitorul nostru. Din pacate statul roman nu considera ca transportul feroviar este un lucru necesar si prefera sa-l lase de izbeliste.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

1 COMENTARIU