Portare numar Digi, Orange, Vodafone, Telekom

Portare numar Digi, Orange, Vodafone, Telekom – In acest articol vom detalia cum putem porta numarul de telefon (fix sau mobil) in alta retea, cat dureaza portarea si alte detalii pe care este bine sa le cunoastem.

Cel mai important lucru este ca portabilitatea este permisa oricarui abonat din orice retea. Niciun operator nu are dreptul sa refuze unui abonat sa isi porteze numarul de telefon in alta retea. Fie ca este gratuit sau cu plata unor taxe suplimentare, operatorii sunt obligati sa permita utilizarea numarului in alta retea.

Pentru a solicita portarea unui numar de telefon (fix sau mobil) in alta retea trebuie sa semnam un contract de furnizare servicii cu operatorul la care dorim sa ne portam. Vom semna si actul care reprezinta cererea de portare. Nu este nevoie sa anuntam operatorul curent (operatorul unde dorim rezilierea abonamentului), este suficient sa semnam cu noul operator iar ei se vor ocupa mai departe de tot ce este necesar.

Abonamentul de telefonie la operatorul curent nu va functiona in continuare cu un alt numar de telefon, in urma unei cereri de portare acest abonament se va rezilia. Asadar, daca avem o perioada contractuala si un telefon mobil achizitionat este important sa stim acest lucru, altfel se vor emite taxe de reziliere (de regula taxele de reziliere reprezinta beneficii subventionate la inceputul contractului, eventual reduceri oferite pentru telefonul mobil). Drept urmare, daca avem perioada contractuala este indicat sa cunoastem din timp in ce conditii se face rezilierea contractului.

Dupa ce am semnat contractul cu noul operator, portarea numarului de telefon se va face in termen de 3 zile lucratoare (exceptand situatiile extraordinare). Putem solicita ca portarea sa se faca la o anumita data insa nu mai devreme de 3 zile lucratoare si nu mai tarziu de 25 de zile lucratoare. Este util sa ne asiguram ca datele completate la semnarea contractului sunt corecte, pentru a evita intarzierea portarii numarului din cauza unor corectii ulterioare (corectia cererii de portare reprezinta de fapt anularea cererii curente si efectuarea unei noi cereri, fiind necesar sa asteptam din nou 3 zile lucratoare).

Portare numar Digi, Orange, Vodafone, Telekom

Putem utiliza abonamentul de telefonie pe parcursul celor 3 zile lucratoare insa vom avea un numar provizoriu din plaja de numerotare a operatorului respectiv. Daca portam numarul intr-o alta retea iar ulterior vom rezilia contractul respectiv, numarul va reveni operatorului care are plaja de numerotare respectiva. De exemplu, daca portam numarul de telefon 0770xxxxxx din reteaua Digi in reteaua Orange iar ulterior vom rezilia abonamentul Orange, numarul 0770xxxxxx va apartine din nou operatorului Digi.

Dupa ce am semnat contractul si am ridicat cartela SIM, vom utiliza aceeasi cartela atat pentru numarul provizoriu cat si pentru numarul vechi care urmeaza sa fie portat, nu e nevoie sa schimbam cartela. Putem porta atat numarul de telefon fix cat si numarul de telefon mobil. Pentru a putea porta numarul de telefon, este obligatoriu ca titularul contractului curent sa fie acelasi ca titularul noului contract. Nu este posibil sa portam numarul pe numele altei persoane sau sa solicitam portarea unui numar de pe numele altcuiva.

In ziua in care se va efectua portarea numarului de telefon putem intrerupe diverse probleme de functionare precum:

  • lipsa semnal/lipsa ton;
  • nu putem apela/nu putem primi apeluri;
  • date mobile nefunctionale;

Portarea unui numar se poate face in orice situatie:

  • prepay -> prepay;
  • prepay -> abonament;
  • abonament -> abonament;
  • abonament -> prepay;

Niciun operator nu are dreptul sa refuze portarea unui numar daca se porteaza o cartela prepay pe abonament sau vice-versa, in cazul in care exista probleme in acest sens, trebuie inaintata o sesizare catre ANCOM.

Cum stim daca apelam un numar portat in alta retea?

Desi majoritatea retelelor ofera suficiente minute nationale incat sa nu fie o problema, in cazul in care ne intereseaza sa stim daca un numar este portat in alta retea, putem afla prin urmatoarele modalitati:

  • verificam numarul de telefon pe portabilitate.ro; acesta este site-ul oficial ANCOM dedicat portabilitatii, aici putem verifica operatorul curent pentru orice numar de telefon plus multe alte informatii despre portabilitate;
  • daca apelam un numar de telefon care a fost portat vom auzi un ton specific inainte de apel; de exemplu, daca apelam din reteaua Digi numarul 0771xxxxxx (care a fost portat in reteaua Vodafone) vom auzi un ton specific inainte de efectuarea apelului, acel ton ne avertizeaza ca apelam un numar portat in alta retea;

Daca aveti nelamuriri sau probleme privind portarea unui numar de telefon fix/mobil in alta retea, lasati un comentariu mai jos.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

258 COMENTARII