Portare numar Digi, Orange, Vodafone, Telekom

Portare numar Digi, Orange, Vodafone, Telekom – In acest articol vom detalia cum putem porta numarul de telefon (fix sau mobil) in alta retea, cat dureaza portarea si alte detalii pe care este bine sa le cunoastem.

Cel mai important lucru este ca portabilitatea este permisa oricarui abonat din orice retea. Niciun operator nu are dreptul sa refuze unui abonat sa isi porteze numarul de telefon in alta retea. Fie ca este gratuit sau cu plata unor taxe suplimentare, operatorii sunt obligati sa permita utilizarea numarului in alta retea.

Pentru a solicita portarea unui numar de telefon (fix sau mobil) in alta retea trebuie sa semnam un contract de furnizare servicii cu operatorul la care dorim sa ne portam. Vom semna si actul care reprezinta cererea de portare. Nu este nevoie sa anuntam operatorul curent (operatorul unde dorim rezilierea abonamentului), este suficient sa semnam cu noul operator iar ei se vor ocupa mai departe de tot ce este necesar.

Abonamentul de telefonie la operatorul curent nu va functiona in continuare cu un alt numar de telefon, in urma unei cereri de portare acest abonament se va rezilia. Asadar, daca avem o perioada contractuala si un telefon mobil achizitionat este important sa stim acest lucru, altfel se vor emite taxe de reziliere (de regula taxele de reziliere reprezinta beneficii subventionate la inceputul contractului, eventual reduceri oferite pentru telefonul mobil). Drept urmare, daca avem perioada contractuala este indicat sa cunoastem din timp in ce conditii se face rezilierea contractului.

Dupa ce am semnat contractul cu noul operator, portarea numarului de telefon se va face in termen de 3 zile lucratoare (exceptand situatiile extraordinare). Putem solicita ca portarea sa se faca la o anumita data insa nu mai devreme de 3 zile lucratoare si nu mai tarziu de 25 de zile lucratoare. Este util sa ne asiguram ca datele completate la semnarea contractului sunt corecte, pentru a evita intarzierea portarii numarului din cauza unor corectii ulterioare (corectia cererii de portare reprezinta de fapt anularea cererii curente si efectuarea unei noi cereri, fiind necesar sa asteptam din nou 3 zile lucratoare).

Portare numar Digi, Orange, Vodafone, Telekom

Putem utiliza abonamentul de telefonie pe parcursul celor 3 zile lucratoare insa vom avea un numar provizoriu din plaja de numerotare a operatorului respectiv. Daca portam numarul intr-o alta retea iar ulterior vom rezilia contractul respectiv, numarul va reveni operatorului care are plaja de numerotare respectiva. De exemplu, daca portam numarul de telefon 0770xxxxxx din reteaua Digi in reteaua Orange iar ulterior vom rezilia abonamentul Orange, numarul 0770xxxxxx va apartine din nou operatorului Digi.

Dupa ce am semnat contractul si am ridicat cartela SIM, vom utiliza aceeasi cartela atat pentru numarul provizoriu cat si pentru numarul vechi care urmeaza sa fie portat, nu e nevoie sa schimbam cartela. Putem porta atat numarul de telefon fix cat si numarul de telefon mobil. Pentru a putea porta numarul de telefon, este obligatoriu ca titularul contractului curent sa fie acelasi ca titularul noului contract. Nu este posibil sa portam numarul pe numele altei persoane sau sa solicitam portarea unui numar de pe numele altcuiva.

In ziua in care se va efectua portarea numarului de telefon putem intrerupe diverse probleme de functionare precum:

  • lipsa semnal/lipsa ton;
  • nu putem apela/nu putem primi apeluri;
  • date mobile nefunctionale;

Portarea unui numar se poate face in orice situatie:

  • prepay -> prepay;
  • prepay -> abonament;
  • abonament -> abonament;
  • abonament -> prepay;

Niciun operator nu are dreptul sa refuze portarea unui numar daca se porteaza o cartela prepay pe abonament sau vice-versa, in cazul in care exista probleme in acest sens, trebuie inaintata o sesizare catre ANCOM.

Cum stim daca apelam un numar portat in alta retea?

Desi majoritatea retelelor ofera suficiente minute nationale incat sa nu fie o problema, in cazul in care ne intereseaza sa stim daca un numar este portat in alta retea, putem afla prin urmatoarele modalitati:

  • verificam numarul de telefon pe portabilitate.ro; acesta este site-ul oficial ANCOM dedicat portabilitatii, aici putem verifica operatorul curent pentru orice numar de telefon plus multe alte informatii despre portabilitate;
  • daca apelam un numar de telefon care a fost portat vom auzi un ton specific inainte de apel; de exemplu, daca apelam din reteaua Digi numarul 0771xxxxxx (care a fost portat in reteaua Vodafone) vom auzi un ton specific inainte de efectuarea apelului, acel ton ne avertizeaza ca apelam un numar portat in alta retea;

Daca aveti nelamuriri sau probleme privind portarea unui numar de telefon fix/mobil in alta retea, lasati un comentariu mai jos.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

157 COMENTARII

  1. Buna ziua ! Vreau sa portez nru de la._Digi la Vodafone țin să menționez că cartela a fost Vodafone reîncărcabilă și am portato la Digi pe abonament..o vreau din nou Vodafone pentru la Digi e ft greu cu semanlu.

    • Noi nu suntem Digi. Daca nu mai sunteti in perioada contractuala puteti sa portati numarul in orice retea. Nu trebuie sa ii anuntati pe cei de la Digi ca vreti sa portati numarul in alta retea

    • Buna ziua,
      Puteti face acest lucru insa atentie cu perioada contractuala de la Digi, daca inca aveti perioada contractuala atunci o sa fie nevoie sa platiti orice gratuitate oferita de Digi. De asemenea, daca ati luat un telefon in rate, va trebui sa platiti integral telefonul.

  2. Buna seara am facut un abonament de la didi la telekom cu portare si ab de la digi este pe numele sotiei si la telecom este pe numele meu cum pot face sa numi pierd nr

    • Buna seara,
      Portarea unui numar in alta retea se poate face doar daca titularul Digi e acelasi cu cel de la Telekom, aceasta informatie ar fi trebuit sa vi se ofere de la Telekom atunci cand ati facut cererea de portare. Ce ati discutat mai exact si ce vi s-a spus despre aceasta situatie?

  3. Pot sa imi portez nr de telefon de pe un abonament Orange cu 2 nr, al carui titular este sotul meu, fara acordul acestuia?
    Solicitarea pt un desfasurator de convorbiri pt un abonam cu 2 numere, poate fi facuta doar de titulatul de contract?

  4. Buna ziua, Daca este posibil sa trec abonamentul de la vodafone la digi.Mentionez ca mai am 6 luni de contract, am ratele la zi. Multumesc pentru intelegere,
    Am si contract de tv cu dvs si mai am un abonament de telefon pt sotie

    • Buna seara,
      Noi nu reprezentam niciun operator de telecomunicatii.
      Puteti porta numarul de telefon oricand insa daca mai aveti perioada contractuala se vor emite toate ratele ramase pentru dispozitivul contractat si veti plati orice reducere primita la abonament, daca este cazul. 

  5. Buna …In cele 3 zile lucrătoare de poate anula cererea de portabilitate !! După ce am semnat contractul care sa semnat vinerea ..iar fiind la tara …sa insistat luni- Marți pentru anularea cererii de portabilitate !!
    Iar operatorii au refuzat .!!

    • Buna ziua,
      Nu sunt sigur 100% insa normal ar fi sa se poata anula cererea de portare cat timp portarea nu a fost finalizata. Daca ati primit un raspuns negativ de la ei, puteti face o sesizare si catre ANCOM.

  6. Eu și soțul vrem să me portal de la telekom la digi…. Am făcut contractul cu cei de la digi Dar acum întâmpină probleme cu cei de la telekom care nu sunt de acord cu portarea pentrucă mai avem contract cu ei… În prima fază un operator o zis că dacă achitam suma de 200 de lei se poate să ne purtăm de la ei la digi…. Apoi un alt operator o zis că nu putem pentrucă mai avem contract cu ei..

    • Daca mai aveti contract cu Telekom si vreti sa va portati la Digi trebuie sa platiti taxe catre Telekom ( probabil cei 200 lei cat v-a spus operatorul). Daca nu vreti sa platiti suma respectiva asteptati sa expire contractul cu Telekom.

    • Nu exista „nu se poate”, din punct de vedere legal nu au posibilitatea sa refuze o portare, tocmai ce au emis un comunicat de presa cei de la ANCOM acum cateva zile in care specificau acest lucru.
      Insa, in ceea ce priveste taxele de despagubire, e posibil sa vi se ceara anumite sume. Trebuie sa va asigurati ca sumele cerute sunt legale, in sensul ca se pot cere bani pentru rezilierea contractului doar in urmatoarele situatii:
      -daca au fost oferite anumite promotii la inceputul contractului, aceste promotii trebuie sa fie platite in cazul in care portati numarul in alta retea in perioada contractuala.
      -daca ati luat un echipament in rate de la ei, trebuie sa platiti diferenta ratelor ramase.

  7. Buna ziua,
    Daca fac portarea din contul Digi ( de la Orange la Digi ), trebuie sa ma mai prezint in sediu digi ca sa ridic o alta cartela noua, sau o pot folosi pe cea existenta?

    Multumesc

  8. Daca in prezent am abonament la telekom si vreau sa ma trec la Digi tot pe adonament…platesc abonamentul si la telekom si la digi sau cum??si cum sa fac ca la telekom am si un telefon achizitionat in rate?cum pot face??

    • Puteti solicita la Digi portarea numarului in reteaua Digi urmand ca abonamentul Telekom sa fie reziliat automat. Daca aveti un telefon in rate, va trebui sa platiti toate ratele ramase in acelasi timp. De regula, nu prea merita portarea daca aveti un telefon la care inca platiti rate.

      • Intrebare : am mai mult decat perioada in care am platit ratele pe aparat si contract. asta inseamna ca ma pot porta fara probleme de la telekom la digi ?

        • Daca sunteti in afara perioadei contractuale cu Telekom atunci puteti sa mergeti intr-un magazin Digi cu buletinul sa va portati in reteaua Digi.

    • Cam greu va fi cu cei de la telekom eu nu am decât un contract pentru încărcarea automată și nu pot să ma postez de la ei la digi… Pentrucă nu sunt ei de acord

      • Daca sunteti in afara perioadei contractuale puteti sa va portati nr fara sa ii anuntati pe cei de la Telekom. Probabil sunteti in perioada contractuala si nu stiti. Sunati la Telekom si intrebati pana pe ce data mai aveti contract cu ei.