Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil). Metode de plata, plati online si previzualizare a facturilor. Acces la desfasurator si facturi detaliate.

Traind in secolul vitezei, incercam sa economisim cat mai mult timp cu lucrurile care sunt obligatorii si care nu ne fac placere, fiind si eficienti in acelasi timp. Unul din aceste lucruri pe care sunt de parere ca ar trebui sa le simplificam cat mai mult este plata facturilor. Pe langa intretinerea locuintei, majoritatea facturilor pot fi achitate prin diverse metode. Si, cum suntem dependenti de telecomunicatii, trebuie sa simplificam si plata facturilor furnizorilor nostri de servicii, bine-nteles. Mai jos voi descrie modalitatile de plata in cadrul companiei RCS-RDS (Digi) plus alte informatii financiare foarte utile.

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil), metode de plata si vizualizare

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil). Modalitatile de plata a facturilor sunt urmatoarele:

  • Plata se poate efectua in primul rand, evident, la casieriile RCS-RDS insa acestea sunt destul de putine raportate la numarul de abonati, dovada fiind cozile interminabile pe care le intalnim cand mergem sa achitam. Cea mai eficienta metoda (in contactul direct cu compania, fara intermediari) este plata online pe site-ul oficial. Plata se face foarte usor si, cel mai important, se inregistreaza foarte rapid, de regula in cateva minute, maxim cateva zeci de minute. Trebuie sa ajungem la sectiunea Contul Meu iar de acolo vom avea doua metode: daca avem cont creat (sau dorim sa ne cream), trebuie sa ne autentificam, dupa care selectam Facturi, bifam factura pe care dorim sa o achitam si mai departe introducem datele de pe card; a doua metoda este fara cont, cand am ajuns la pagina de logare in Contul Meu (DigiCare) apasam click pe reclama care ne indruma spre plata facturii (in acest caz vom avea nevoie de cod client, numar factura sau numar de telefon digi, suma si adresa e-mail). Cele mai rapizi modalitati de plata in ceea ce priveste timpul de inregistrare al platii sunt in casierie si online pe site-ul oficial.
  • Qiwi – terminale self-service ale celei mai extinse retele in domeniu.
  • Un-doi Centru de plati, PayPoint si PayZone – Zeci de mii de magazine unde poti achita, trebuie doar sa gasesti un astfel de magazin cat mai apropiat de tine, fara sa astepti la cozi. Partea negativa este, insa, ca plata se inregistreaza destul de greoi, in cateva zile (fara zile nelucratoare).
  • La casieriile bancilor (cash):Banca Transilvania (BT), CEC, Volksbank, Bancpost, Alpha Bank, BRD, Piraeus, UniCredit Tiriac, UniKasa, CreditCoop si Banca Comerciala Carpatica.
  • ATM-uri (bancomate): CEC, BancPost, Piraeus, UniCredit Tiriac, BRD, ING, BCR, Banca Transilvania (BT).
  • Direct Debit (adica, la sfarsitul fiecarei luni, este extrasa suma aferenta facturii tale de pe card): CEC, BankPost, Alpha Bank, UniCredit Tiriac, Raiffeisen, BRD, BCR, Banca Transilvania (BT), ING Bank.
  • Online: Piraeus Bank, CEC, BCR, CityBank, FastBanking BancPost, Alpha Click – Alpha Bank, Online B@nking si BusinessNet Unicredit Tiriac, BRD-NET, BT Online Banking – Banca Transilvania, Home Bank – ING.
  • Virament Bancar: ING Bank: RO51INGB0001000000018827, BRD: RO64BRDE450SV72419954500, UniCredit Tiriac Bank: RO94BACX0000000189518001
  • Zebrapay: Putem achita facturile Digi prin unul din cele 1500 terminale self-service Zebrapay.
  • Rompay;

Foarte important de stiut este ca, indiferent de metoda aleasa, nu se percepe comision. In cazul in care se alege orice alta modalitate in afara de casierie RCS-RDS sau online pe site-ul oficial, inregistrarea platii poate dura mai mult (ei zic ca intre 3 si 10 zile lucratoare) ceea ce este foarte mult insa depinde de posibilitatile fiecaruia. Surprinzator este faptul ca RCS-RDS a incetat de ceva timp colaborarea cu Posta Romana.

Care este perioada de facturare a serviciilor RCS – RDS?

Abonatii Digi pot avea urmatoarele perioade de facturare, luand ca exemplu luna iunie:

  • de pe 01 iunie pana pe 30 iunie;
  • de pe 10 iunie pana pe 30 iunie – aceasta este o perioada de facturare mai rar intalnita, de regula pentru abonatii care au doar televiziune prin satelit (Digi TV DTH), insa de regula majoritatea abonatilor Digi au prima perioada de facturare;

Perioada de gratie la RCS – RDS (perioada dupa data scadenta in care nu exista riscul sa se deconecteze serviciile) este 01-04 pentru fiecare luna. Incepand cu 05, serviciile se pot deconecta oricand, in primul rand se deconecteaza serviciile automat (exemplu: internet, telefonie) iar ultimele deconectari se fac pentru serviciul de cablu tv acolo unde trebuie sa ajunga o echipa de deconectari pentru a deconecta fizic cablul tv.

Exista taxa de reconectare la RCS – RDS in caz ca avem serviciile deconectate?

Taxa de reconectare exista doar pentru serviciul de cablu tv si costa 15 lei.

O problema a abonatilor RCS-RDS este aceea de a nu primi facturile in format fizic, inclusiv eu am avut aceasta problema o perioada de timp. Insa, pentru cei care au acces la internet, exista serviciul F@ctura Mea Digi, mai exact putem primi facturile in format electronic. Acest serviciu se poate activa fie apeland serviciul de Relatii cu Clientii, fie in sectiunea Contul Meu pe site-ul oficial.

Majoritatea dintre noi am avut probleme financiare cu marile companii de telecomunicatii (Telekom (Cosmote), Vodafone, Orange si Digi). Unele rezolvate usor, altele mai greu. Una din aceste “probleme” (mai mult, nelamurire) a fost la RCS-RDS, cand m-am abonat. La RCS, facturile se emit pe 18,19,20,21 sau 22 (informatie primita de la Relatii cu Clientii) pentru luna urmatoare. Mai exact, daca ne abonam pe 20 ianuarie, prima factura va fi cea din luna martie si va contine serviciile din ianuarie, februarie si martie. Destul de ciudat, in opinia mea, fiind singurii din piata telecomunicatiilor care procedeaza in felul acesta. De asemenea, din cauza acestui mod de facturare, si convorbirile efectuate (traficul suplimentar), se factureaza cu 2 luni anterioare. Adica, in factura din martie, avem convorbirile din ianuarie. Dar, cunoscand aceste lucruri, ne este destul de usor sa gestionam facturile si costurile acestei companii imprevizibile insa, momentan, cu servicii bune.

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil):

O metoda de a vizualiza serviciile, costurile si facturile in timp real este cu aplicatia My Digi. In aceasta aplicatie poti citi stiri, vizualiza facturi si servicii. Poti chiar comanda echipamente sau servicii noi, direct din aplicatie.

Daca am achitat facturile restante, cand se reconecteaza serviciile?

Daca avem serviciile Digi deconectate pentru neplata, am achitat la o casierie sau online pe site-ul Digi Romania, atunci reconectarea serviciilor se va efectua in aproximativ 1-3 ore, probabil depinde de numarul de reconectari facute de sistem automat. In cazul cablului tv (acolo unde este nevoie sa ajunga o echipa de reconectari) reconectarea poate dura mai mult, pana la maxim 24 de ore de la inregistrarea platii.

Daca am achitat printr-o alta modalitate de plata decat prin casierie/site Digi, atunci trebuie sa facem confirmarea platii, altfel reconectarea o sa dureze mult mai mult decat este de dorit.

Cum fac confirmarea platii la RCS – RDS (Digi)?

Confirmarea platii la Digi se face trimitand o copie de pe OP-ul de plata la adresa e-mail collection@rcs-rds.ro clienti@rcs-rds.ro dovezi.plata@rcs-rds.ro

Nu primesc factura Digi acasa, ce trebuie sa fac?

In cazul in care nu primim acasa factura Digi, trebuie sa contactam serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru a sesiza neprimirea facturii. Astfel de probleme apar de regula cand factura este livrata in format fizic, in format electronic (pe e-mail) nu ar trebui sa apara astfel de probleme.

Cum obtin factura detaliata (desfasuratorul) convorbirilor telefonice?

In prezent exista o singura modalitate de a primi desfasuratorul telefoniei, creandu-ne un cont pe site-ul Digi Romania. Acolo avem acces la toate facturile si desfasuratoarele pentru fiecare luna.

Cum fac amanarea platii la Digi?

Amanarea platii se poate face la Digi doar daca serviciile au fost deconectate pentru neplata. Putem face o amanare de plata pe luna iar in termen de 5 zile trebuie sa platim. Pentru reconectarea pe baza promisiunii ca vom achita trebuie sa sune titularul contractului la relatii cu clientii Digi.

Nu se poate face amanarea platii pentru a evita deconectarea serviciilor, putem solicita amanarea platii doar daca serviciile RDS au fost deja deconectate.

Update 19.06.2018: Facturile se pot achita si prin Rompay.

Update 04.10.2018: De astazi facturile Digi se vor trimite criptate astfel incat vor putea avea acces la ele doar persoanele care cunosc ultimele 6 cifre ale CNP-ului titularului. Multumim lui ion berbec pentru informatii.

Voi ati avut probleme in ceea ce priveste facturile celor de la RCS-RDS?

Putem afla aici cum obtinem informatii detaliate despre facturile cu serviciile RCS & RDS.

Update 19.08.2019: Recent, cei de la Digi trimit SMS-uri de informare in momentul in care plata a fost inregistrata daca plata a fost efectuata prin reteaua PayPoint.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

1491 COMENTARII

  1. Buna ziua,
    am 2 abonamente digi pe care le folosesc in Portugalia si doresc sa pot efectua platile abonamentelor de aici .
    imi puteti trimite informatiile necesare …
    multumesc anticipat

    • Buna ziua,
      Daca aveti informatiile de pe factura (cod client, numar factura si suma de plata) puteti achita online pe site-ul Digi Romania – Plata Facturii.

    • Buna ziua,
      Poate vi s-au deconectat serviciile exact inainte sa achitati. Va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS Craiova la numarul 0351400414 pentru a se verifica situatia financiara.

  2. Buna seara! Am un abonamente tv și internet la dumneavoastră pe numele de *****. Nu am primit factura și acum din cauza neplății a fost oprit Internetul. Sunt interesat pe ce luna și cât am de plata. Cum as putea rezolva asta?

    • Pentru a afla care este suma pe care trebuie sa o achitati trebuie sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS.
      Puteti solicita tot atunci cand sunati reconectarea serviciilor cu promisiunea ca o sa achitati factura in termen de maxim 5 zile. Pentru acest lucru trebuie sa sune titularul contractului.

        • Sa clarificam, eu ma refeream ca titularul poate suna la relatii cu clientii sa ceara reconectarea inainte de a se plati factura. Plata facturii se poate face de catre oricine stie numele titularului si adresa intr-o casierie Digi, nu aveti nevoie nici macar de factura.

  3. Buna seara!
    Sunt plecată din țara și am abonamentul tăiat am plătit online și nici acum nu mi au dat drumu la abonament…. nr de tel este 077****** …. va mulțumesc

    • Buna seara,
      Cand ati achitat? Termenul maxim de reconectare este de 24 de ore insa puteti sa-i contactati telefonic pentru a urgenta reconectarea iar in maxim o ora ar trebui sa se rezolve.

  4. codul de client este*****,adresa Miraslau *bl.* sc * et.*,ap.*.Va rog sa verificati facturile mele deoarece eu lunar am pus in plus la taxa intre 10-40 lei iar la factura de pe ianuarie ,nu a reesit ca am de plata mai putin. Nu e in regula.Va rog sa reverificati sumele.Multumesc

  5. Ma numesc M. Eugenia , cod client **** si doresc sa stiu de ce in factura mai sus mentionata imi apar niste costuri suplimentare la pct.2, respectiv „chirie Digi smart”, 2,88 lei,”. Aceasta suma nu mi-a mai fost perceputa pana in prezent si nu stiu ce reprezinta.Va rog sa verificati si sa ma informati corespunzator. Multumesc

    • Codul de client este trecut pe factura. Daca nu aveti o factura, trebuie sa contacteze titularul contractului serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS.

  6. Am făcut plata online și nu se conectează cât trebuie sa aștept ? Cei drept am făcut-o de mult dar cartela a fost la mine , acuma am introdus-o in aparat dar nu sa conectat cât trebuie sa aștept ?

    • Ati facut plata online pe site-ul Digi? Reconectarea serviciilor se face in termen de maxim 24 de ore de la inregistrarea platii, daca inca nu va functioneaza cartela va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS.

    • Va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS si sa solicitati activarea notificarilor pentru factura prin SMS pe un anumit numar de telefon.

    • Pentru a obtine desfasuratorul trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati in sectiunea Contul Meu Digi si acolo veti avea acces la desfasuratorul din ultimele 6 luni.

    • Va puteti alege modalitatea de facturare, fie prin posta, fie prin e-mail insa nu ambele modalitati simultan. Pentru a schimba modalitatea de facturare trebuie sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi.

  7. Buna seara, suntem COD CLIENT **** ( *****) si din greseala IERI am activat transmiterea facturi originale electronic, va rog mult sa o trimiteti prin posta ca si pana acum.

    Va multumesc ,

    Cu stima

    • Buna seara,
      Pentru a schimba modalitatea de facturare va recomand sa contactati responsabilul de cont din partea Digi sau sa sunati la serviciul de relatii cu clientii Digi Business la numarul 0314006500.

  8. m-ati lasat fara programe de revelion,smart card-*******,am facut plata la tehnic b din bacau in 29.12.2018,nu vizionez canalele codate ,tel de contact 07******

    • Noi nu reprezentam compania RCS – RDS, doar oferim informatii in limita posibilitatilor.
      Daca ati facut plata pe 29.12, plata s-a inregistrat si ar fi trebuit sa se reconecteze serviciile.
      Va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru verificarea problemei.

  9. Am o problema cu ultima factura a abonamentului meu optim nelimitat. Mi-au fost facturate toate apelurile realizate in luna decembrie catre un numar Digi Spania cand ar fi trebuit sa fie incluse in abonament.

    • Puteti sa-mi spuneti care este numarul de telefon catre care ati fost facturata? Eventual mi-l spuneti fara ultima cifra. Il solicit pentru a-l verifica pe site-ul Digi, sa vad cum este facturat.

        • Formatul acestui numar de telefon reprezinta o destinatie speciala care este taxata suplimentar cu 0.02 euro pe minut. Normal ar fi fost sa nu fiti tarifata suplimentar deoarece numarul a fost portat in reteaua Digi insa cei de la Digi au o problema (generala zic eu) cu raportarea numerelor de telefon portate care sunt in afara tarii. Adica, sistemul celor de la Digi nu recunosc acest numar de telefon ca fiind din Digi Spania, ci il recunosc doar dupa formatul numarului de telefon. Este o problema mai veche despre care am mai discutat cu cativa abonati Digi, se pare ca nu au reusit sa o rezolve nici pana acum. Va recomand sa faceti o sesizare la serviciul de relatii cu clientii Digi Mobil, sa explicati situatia, se va prelua o sesizare pentru recalcularea facturii si se va returna acea suma taxata eronat. Ideea e ca nu vor rezolva aceasta problema, deci sunt sanse foarte mari sa se intample la fel cand sunati si o sa fie nevoie sa faceti mereu sesizari.

          • Am luat deja legatura cu ei si astept, dar ar trebui sa actualizeze orice modificare atunci cand se realizeaza o portare in Digi.
            Multumesc mult pt asistenta.

          • Normal asa ar fi, macar daca nu reusesc sa rezolve problema generala (care nu stiu sigur daca este din cauza lor, sau din cauza ca operatorul de unde a fost portata cartela nu i-a anuntat pe cei de la Digi sa modifice tariful, nici nu stiu daca asa ar fi normal sa ii anunte). Dar cel putin ar trebui sa actualizeze tariful pentru acest numar, pentru a nu se mai intampla tarifarea eronata. Poate ca acum chiar fac asta, ultima data m-am interesat acum un an, poate au mai evoluat si ei in acest sens pana acum. Sper sa rezolvati. Cu placere, o seara frumoasa!

  10. In data de 08 dec 2018 ati trimis o instiintare de plata in suma de 70,80 lei, sumaa [platita in 28 dec.
    In data de 26 dec ati trimis o alta sesizare de plata in val. de 75,38 lei.intrebare : este aceasi suma plus o penalizare ?Este in regula daca platesc 4,58 lei dif dintre cele doua instiintari ?Astept raspuns.

    • Nu cred ca diferenta reprezinta penalizari, va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi pentru a verifica exact ce reprezinta aceasta diferenta.

  11. Stimati Domni care este motivul ca nu am primit factura prin posta pe strada codru cosminului nr. * bloc * ap. * etj. *. din BRASOV pentru a putea plati deoarece eu platesc cu cardul toate facturile RDS,Electrica,Gaz…etc.va rog respectuos sa primesc regulat factura multumesc anticipat.

    • Noi nu reprezentam compania RCS – RDS, doar oferim informatii in limita posibilitatilor.
      Pentru neprimirea facturii puteti face o sesizare la serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS Brasov la numarul 0368400414.
      De asemenea, cu cardul puteti plati factura si online pe site-ul Digi Romania.

  12. Buna seara ma numesc Dragomir Laura si am o problema vreau o amînare de plată la RDS pînă in 14.01.2018.acuma nu mai pot suna va rog frumos .sunt plecată din tara

    • Buna seara,
      V-au fost deconectate serviciile pentru neplata? In reteaua RCS – RDS nu se poate face amanarea platii insa daca se deconecteaza serviciile pentru neplata puteti solicita reconectarea urmand sa aveti un termen de maxim 5 zile sa platiti factura.

    • Buna ziua,
      Puteti activa factura electronica sunand la serviciul de relatii cu clientii Digi sau logandu-va pe site-ul Digi Romania – sectiunea Contul Meu daca aveti un cont creat.

    • Puteti primi informatii despre factura prin SMS, precum numarul facturii, suma de plata si data emiterii, va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi si sa solicitati activarea notificarilor pe acel numar de telefon.

    • Buna ziua,
      In reteaua Digi factura poate ajunge in format fizic sau in format electronic. Pe telefon se pot primi SMS-uri in fiecare luna privind emiterea facturii cu detaliile de baza. Pentru a se intampla acest lucru, cat si pentru a reclama neprimirea facturii va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi.

    • Puteti lua o cartela prepay Digi doar dintr-o casierie Digi iar in Fagaras singura casierie este pe STR. TABACARI, NR. 13, SC. C, AP. 1.
      Program L-V 09:00-17:30 S 09:00-13.00.