Cum facem sesizari, reclamatii pentru deranjamentele la energie electrica la CEZ, E.ON, Enel, Electrica

Printre cele mai reclamate companii se afla companiile care furnizeaza servicii de energie electrica, companii precum CEZ Vanzare, E.ON Energie, Enel Energie, Electrica Furnizare sau chiar Digi Energy.

Atunci cand avem o problema cu furnizarea energiei electrice, avem nevoie sa stim rapid o modalitate de a contacta serviciul de relatii cu clientii al operatorului la care suntem abonat deoarece curentul electric este un serviciu de care nu ne putem lipsi. Astfel incat, cu cat facem mai repede o sesizare cu atat se va rezolva mai repede.
Desi majoritatea am ramas abonati la furnizorul nostru de energie electrica timp de mai multi ani, piata de energie a fost liberalizata iar in ultimii ani au aparut si alti furnizori de energie electrica precum Digi, Tinmar Energy, RWE Energie, Fidelis Energy, Restart Energy One, Monsson Trading, Neptun SA, Eco2 Energy Choice, Curent Alternativ;

Cele mai intalnite cazuri in care dorim sa facem o sesizare la furnizorul de energie electrica sunt:

  • probleme de furnizare a serviciului de energie electrica: situatii in care nu avem curent electric la punctul de consum si suntem afectati doar noi, sau situatii in care nu este curent intr-o zona intreaga, intr-un bloc (de exemplu: in urma conditiilor meteo nefavorabile); de asemenea, intreruperile frecvente de scurta durata sunt foarte grave deoarece ne pot afecta foarte usor dispozitivele din casa care sunt conectate la curent (nu ar fi o problema grava daca se defecteaza un incarcator sau un aparat pentru uscat parul insa atunci cand apar defecte la centrala termica, frigider sau computer, apar costuri mari pentru noi);
  • reclamatii privind despagubiri pentru pagubele cauzate de catre furnizarea serviciilor de energie: desi ei au mentionat in contract ca nu sunt responsabili pentru caderi de curent care ne pot afecta aparatele din casa, daca avem intreruperi frecvente de curent pe o perioada mai lunga de timp, le-am sesizat aceste probleme iar ei nu recurg la masuri de prevenire a acestor probleme, putem sa le solicitam despagubiri pentru pagubele aduse in urma acestor caderi de curent; ei nu vor da curs acestor sesizari pentru despagubiri insa, cu dovezile sesizarilor putem sa ne adresam la OPC;
  • probleme financiare: cand avem nelamuriri privind serviciile facturate;

Vom detalia modalitatile de contact pentru a stii cum sa facem o sesizare la furnizorii principali de energie electrica: CEZ Vanzare, E.ON, Enel si Electrica. Daca sunteti interesati de cum puteti face o sesizare la un alt furnizor de energie, puteti lasa un comentariu urmand sa va ajutam.

Cum facem o sesizare pentru a reclama un deranjament electric la CEZ Vanzare?

  1. Apel la 0251 929. Putem sesiza orice problema la acest numar de telefon, tot aici putem discuta despre probleme de facturare;

2. Formular de contact Cez.ro. Putem sesiza o problema sau solicita informatii completand formularul de contact de pe site-ul oficial Cez;

3. E-mail cez_crc @ cez.ro. Tot online putem detalia problema noastra pe adresa aceasta de e-mail;

4. Punct de lucru CEZ. Daca dorim sa discutam cu un reprezentan CEZ fata in fata, o putem face in unul din punctele regionale de lucru CEZ;

5. Transmitere index autocitire 0800500500. Pentru a transmite indexul autocitit trebuie sa sunam la numarul 0800500500, numar gratuit non-stop;

Cum facem o sesizare pentru a reclama un deranjament electric la E.ON?

  1. Apel la 0800800366 / 0800800900 / 0265200366. Putem reclama un deranjament EON la unul din cele 3 numere de telefon, primele doua numere sunt gratuite iar al treilea este cu tarif normal;
  2. Apel la 0800800929. Numar disponibil pentru urgente, 24/24 ore;
  3. E-mail serviciiclienti @ eon-romania.ro. 
  4. Transmitere index autocitire E.ON. Putem trimite indexul de autocitire online pe site-ul oficial E.ON;

Cum facem o sesizare pentru a reclama un deranjament electric la Enel?

  1. Apel la 0800070809 / +40372436436. La cele doua numere de telefon putem face o sesizare pentru probleme privind furnizarea serviciilor electrice Enel, al doilea numar de telefon este util abonatilor care suna din afara tarii. Numerele sunt apelabile de luni pana vineri in intervalul 08:00 – 20:00 si sambata intre orele 08:00 – 13:00;
  2. Formular online MyEnel.ro. Aici putem completa un formular online pentru solicitarea noastra;
  3. E-mail contacteem.ro@enel.com. Modalitate de contact Enel prin e-mail;
  4. Comunicare index autocitit 0800070809 / MyEnel. Indexul de autocitire se poate trimite la Enel fie telefonic, fie prin intermediul platformei MyEnel, fiind necesar sa ne cream un cont si sa ne logam;

Cum facem o sesizare pentru a reclama un deranjament electric la Electrica?

In functie de compania la care suntem abonat in zona noastra, putem face sesizari telefonice la urmatoarele numere de telefon:

Societatea de Distributie a Energiei Electrice Muntenia Nord

  1. Apel gratuit 08001500xx. xx reprezinta prefixul judetului, exemplu pentru judetul Buzau: 0800150038;
  2. Apel taxabil 02xx929. xx reprezinta prefixul judetului, exemplu pentru judetul Prahova: 0244929;

Societatea de Distributie a Energiei Electrice Transilvania Nord

Apel la 02xx929. xx reprezinta prefixul judetului, exemplu pentru judetul Cluj: 0264929;

Societatea de Distributie a Energiei Electrice Transilvania Sud

  1. Apel la 0800801929. Putem face o sesizare la SDEE Transilvania Sud la acest numar verde de telefon;
  2. E-mail regional. In functie de judet, avem disponibile si cateva adrese de e-mail disponibile, daca sunteti interesati de un anumit judet puteti lasa un comentariu si o sa va raspundem care este adresa de e-mail corecta;

Delgaz Grid

Pentru a afla cum poti face o sesizare pentru a reclama un deranjament la Delgaz Grid, vezi mai sus modalitatile de contact E.ON.

Distributie Energie Oltenia

Pentru sesizari si deranjamente la Distributie Energie Oltenia, vezi mai sus modalitatile de contact CEZ.

E-Distributie Muntenia, E-Distributie Banat, E-Distributie Dobrogea

Vezi mai sus modalitatile de contact ENEL.

Gasim AICI modalitatile prin care putem face o sesizare privind serviciul Digi Energy.

In caz ca doriti sa primiti rapid un numar de telefon de contact pentru o problema cu furnizorul de energie electrica, lasati un comentariu mentionand judetul in care aveti punctul de consum cu probleme si furnizorul la care sunteti abonat (se poate afla usor de pe factura).

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

137 COMENTARII

  1. Bună seara! Am făcut o sesizare pentru deranjament la orele 22.15 si nici pînă la ora 01.03 nu am fost contactată de echipele de pe teren! De unde vin echipele? Din București, Satu-Mare? Raspuns operator deranjamente” veți fi contactată în cel mai scurt timp posibil ” Reclama voastră este „24/24 la dispoziția clienților ” Doar reclamă….. Serviciile voastre lasă de dorit! Dacă nu plătim suntem foarte repede atentionati, voi de nu sunteti la fel de promti, în ceea ce privește serviciile?

    • Doamna credeti ,ca echipele vin la deranjamente noaptea? Termenul de rezolvare al unui deranjament este de minim 48 de ore. Nici o firma de catv nu trimite echipa de tehniceni noaptea la client.

    • Buna ziua,
      La ce furnizor de energie electrica sunteti abonata? Mai aveti aceasta problema? Nu aveti tensiune doar dvs sau problema este si pe casa scarii/la vecini (daca e vorba de bloc)? Sigurantele sunt picate?

  2. Am mai facut o reclamatie,mi s-a spus ca voi fi contactata,dar nu s-a intamplat nimic.Revin,spunandu-va ca nu mi s-a acordat niciun fel de atentie,ci doar am fost pasata de la un tanar, la functionara de la casa, la Baia Mare in data de 20 luna aceasta,la sediul central.Problema e ca iar nu pot sa comunic prin autocitire consumul de curent ,pentru ca mi se spune ca am introdus gresit indicele.Vroiam sa aflu ce am convenit gresit la semnarea contractului,incat in lunile de vara comunicarea indicelui imi creeaza angoase.Fiindca nimeni nu e disponibil in a-mi explica acest lucru,voi face demersurile necesare transferarii la alt furnizor de curent!Pana atunci,totusi,spuneti-mi cum pot sa achit suma ce o datorez,singurul lucru care va intereseaza;asa sper sa fiti mai prompti!

  3. Buna ziua,

    As dori sa ac o sesizare in legatura cu contorul . As dori o verificare a acestuia deoarece timp de aproximativ de 7 luni imi vine curentul cu sume variabile intre 50 – 100 lei (ultima luna 100 lei ) cu imobil nelocuibil ( doar de maxim 2 ori pe luna pt a controla situatia in apartament).
    La sf lunii august mi s-a oprit curentul deoarece s-a gasit o factura restanta , desi pe ultimele facturi achitate nu aparea acea suma de care nu stiam ca exista , explicand ca in posta nu am gasit nici un preaviz.
    Ma ajutati va rog cu un link de reclamatii pt ca la sediul din Ploiesti unde am fost nu au avut timp de mine sa imi explice situaiile la intrebarile pe care le puneam pe banii mei !
    Multumesc frumos!

  4. Buna ziua,
    Ma numesc Azamfirei Dana, si locuiesc in Timisoara.In luna februarie a acestui an,contorul de energie electrica din apartament s-a stricat.Furnizorul nostru de energie electrica fiind Digi Energy am facut solicitarea catre ei sa ne rezolve problema,dar ei m.au trimis la Enel deoarece ei se ocupa de mentenanta contoarelor.Astfel incepand cu luna februarie am facut nenumarate sesizari la Enel pentru repararea sau schimbarea contorului.Chiar daca,de fiecare data, au confirmat ca vor veni,nici pana azi nu au ajuns.Vin cu rugamintea la d-voastra sa ma ajutati si sa imi spuneti ce posibilitati mai am de a rezolva aceasta problema.MULTUMESC

  5. Buna ziua ,lângă mine este o brutărie și prin curtea mea trece o aprovizionatie de trei fazic ,unde as putea sa sun k sa se rezolve ceva să-l ieie de acolo ?

  6. Buna ziua,
    Sunt un consumator casnic din Jud Galati *,BL * si reclam faptul ca zilnic sunt întreruperi ale curentului electric cate 4-5 ore.
    Totodata va aduc la cunostinta ca veti fi direct răspunzători pentru eventualele daune si de asemeni va asigur ca voi merge cu sesizarea acestui lucru cat mai departe.Nu este posibil in sec 21 sa stam fara electricitate …😡

    • Buna ziua,
      La ce firma sunteti abonata? Noi nu reprezentam niciun furnizor de energie, doar oferim informatii.
      Va recomand sa insistati cu sesizarile si sa notati numerele de inregistrare, in cazul in care se vor defecta aparatele din locuinta, sa puteti face sesizare la OPC.

  7. din 3 in 3 zilese intrerupe furnizarea la 3 case di str,*,*,*,Voluntari Ilfov si de fiecare data cei ce vin la reparat spun ca vom avea acest lucru frecvant si nu se face nimic pt.remediere,Azi luni 1`2b august avem deja 1o ore dind nu avem curent si nu a venit nuimeni desi am anuntat deranjamentul,Rugam sa rezolvati situatiadefinitiv pt.a nu mai avea acest dezagrament. Cu multumiri

  8. Buna seara,

    Ma numesc Burca Constantin locuiesc in Brasov si am si eu”un car de nervi”pe cei de la deranjamente sau ma rog cine se mai ocupa de necazurile oamenilor,sa va explic.
    Acum ceva timp sau scos contoarele in afara apartamentelor si de atunci au inceput nervii deoarece dupa scoaterea contoarelor sa vorbit cu unul din cei de la electrica deoarece la cele patru camere erau functionale trei camere si baile,sa vorbit dinou cu un angajat au umblat pe unde au umblat a fost bine scurt timp,au plecat de la scara A ,dupa plecareiar nu a mai functionat fratele sa dus la unul din lucratori au umblat din nou unde stiu ei(meseriasi rau)si acum functioneaza doar holul de la intrare bucataria si sufrageria celelalte trei camere si baile pana in acest moment cand scriu sunt in bezna,se poate asa ceva?
    Azi la ora13.54 am sunat la 0800801929 mi-a raspuns o doamna asa parca vorbea cu gura altcuiva si mai mai sa nu faca sesizarea,in fine a facut sesizarea si mult mai tarziu a aparut un”meserias”care nici nu a vrut sa vada ce lucratura au facut colegii”pai ce stiu eu ce au facut aia”ASA se vorbeste?toti ceilalti locatari au contorul acelasi bineinteles tot pe holul scarii dar ei nu au probleme,SEPOATE REZOLVA CUMVA?
    Maine am sa merg la electrica sa vad ce se rezolva(daca se rezolva)daca nu am sa merg mai departe,EU MA INTREB CEI CARE AU LUCRAT LA SCHIMBAREA CONTOARELOR IN AFARA APARTAMENTULUI AR FI BUCUROSI SA STEA FARA CURENT DESI ESTI CU PLATA LA ZI?
    Multumesc anticipat pentru raspuns.
    Sper sa citesc ceva de bine in e-mail

    • Buna seara,
      Va recomand sa faceti o sesizare la Protectia Consumatorului in care sa detaliati aceasta problema, preferabil ar fi sa aveti si numerele de inregistrare ale sesizarilor pe care le-ati facut.

  9. Confirmare plata de 90 lei
    TERMINAL ID*****
    ACCEPTANT NR *******
    DISTRIBUTIE ENERGIE OLTENIA 18/7/2019/ *****
    BATCH NR *****
    CHITANTA NR *****
    RC **
    COD AUTH *****
    SIMBOL VARIABIL ******
    SUMA DE PLATA *****

  10. Buna, vreau un raspuns pt urmatoarea situatie. Am o proprietate intr.o comuna din Iasi. Zilele trecute o echipa EON s.a deplasat acolo,neanuntatnd in prealabil, decizia lor de a schimba contoarul electric care se afla pe peretele casei in exterior. Eu nu am solicitat acest lucru, adica schimbarea contoarului. Nefiind nimeni la acel imobil echipa EON, a sarit peste gard si si.au facut treaba nestingheriti. Credeti ca este normal sa intre pe o proprietate privata fara sa anunte si sarind peste gard!? Mentionez ca la imobil nu locuieste nimeni de 4 ani iar cheia o detine o familie din apropiere pt a avea grija. Multumesc, astept o parere din partea dvs, daca vi se pare corect.

    • Acest sait nu reprezinta nici o firma de electricitate ci ofera doar informatii. Nu este corect ce au facut cei de la EON,normal ar fi fost sa va lase un nr de telefon unde puteau fi contactati de dvs si stabileati o zi in care va aflati la acea adresa si isi faceau treaba. Asa era normal.

  11. Buna, un nr de tel pt EOn Iasi care poate fi apelat si din strainatate as dorii. Am incercat la cele afisate dar nu se conecteaza. Am trimis si e.mail la serviciu clienti dar nici un raspuns. Mulțumesc

  12. Am avut contract pt. energie electrica si nu inteleg de ce din 1106.2019,
    Doresc sa reiau contractul. pt furnizare energie electrica.Codul de clienti este ***** Contractul pt energie electrica este pe Oras Nehoiu,str * Bl * apt * jud. buzau

  13. Doamna Violetta acest sait nu reprezinta nici un furnizor de energie ci ofera doar informatii Sunati la NR 08000 70 809 Sau online Formular online MY Enel . ro

      • Stiu ca asteptati mult, dar daca nu asteptati pana ce va va prelua un operator nu o sa puteti rezolva problema si nu vor trimite tehniceni sa va schimbe contoarul. Insistati sau incercati online my enel.ro si completati formularul

  14. Sunt abonatul Enel, VIOLETTA PETRE
    STR-*, NR.**,BL.M**,SC.*,ETAJ.*,APART.*, CONSTANŢA
    De ieri, 30 iunie 2019, contoarul are o problemă. Afişează Err-1.
    Pentru că nu reuşesc să vă contactez telefonic, vă rog, pe această cale, să trimiteţi pe cineva, să remedieze defecţiunea!
    Mulţumesc anticipat!
    Cu stimă, Violetta Petre

    • Doamna Magdalena daca ati primit factura de la Enel puteti plati factura la orice sucursala bancara sau la un punct pay point. Daca nu ati primit factura sunati la nr Relatii Clientii 080070809 urmati pasii pentru a intra in direct cu un operator enel si ii spuneti ca nu ati primit factura.

  15. Va rog sa remediati urgent defectiunea din localitatea Vlasinesti, jud. BOTOSANI care a dus la lipsa furnizare energie electrica pentru o serie de abonati printre care si Lebada V. Neculai.
    Multumesc!

  16. Buna ziua.As vrea sa verificați contorul daca functioneaza bine ptr ca plătesc foarte mult peste 100 ron lunar in cazul in care am un televizor un frigider si o masina de spălat.Suntem 2 persoane nu utilizăm masina de spălat zilnic si aerul conditionat imi este frica sa-i mai dau drumul ca se învârte contorul fără oprire.Toti vecini mei au facturi între 50 -70 ron la mine depășind mereu 110 ron de foarte multe luni de zile anul cred.Va rog sa trimiteți pe cineva sa controleze.

  17. Va rog trimite-mi pe cineva sa controleze fiindca plătesc lunar foarte mult.Folosesc un tv masina de spălat nu o folosesc zilnic de aer conditionat nici nu se pune prb ptr ca se învârte contorul fără oprire.Va rog fr sa trimite-tipe cineva ptr control.

    • Buna ziua,
      La ce furnizor de energie sunteti abonata? Noi nu reprezentam niciun furnizor, doar oferim informatii. Trebuie sa luati legatura cu furnizorul respectiv pentru verificarea problemei.

  18. Buna ziua .
    Sunt din Onesti Bacău . Și am probleme cu furnizarea de energie electrică . Mai concret in decursul zilei de azi și nu numai se ia curentul de 10-20 ori pe zi . Ce ar trebui sa fac . Mulțumesc

    • Buna ziua,
      Va recomand sa faceti o sesizare la serviciul de relatii cu clientii Enel prin apel la unul din numerele 0800070809 / +40372436436. Daca tot nu veti primi un raspuns, puteti face o sesizare la Protectia Consumatorului.

  19. Buna seara, Ref. contract ******* din 12.10.2017 În urma schimbării contorului de energie din 27.03.2019 vechiul contor arăta valoarea de 3354 mai mică decât valoarea plătită de 3361. Bonul de mișcare contor este ***** din 27.03.2019. Deoarece nu se putea înregistra valoarea 0, în luna aprilie a fost înregistrat un consum de 1 Kwh. De la schimbarea contorului nu a fost efectuat nici un consum de energie. Diferența de 7 +1=8 kwh plătită în avans nu este reflectată în nici un mod. Vă rog să dispuneți ca documentele contabile să reflecte această situație. Cu mulțumiri, ******, împuternicit 0******

  20. Am o problema asemănătoare cu a lui silvio . M am trezit cu o factura la enel , cu un index eronat …in condițiile in care eu nu am mai primit facturi 2 luni de Zile, nu am transmis index și am achitat cam cât am considerat eu ca as di consumat cu i factura din Ianuarie . Pe 6 mai M am trezit cu o factura pe care aveam in index de 5600 , pe contor având index de 1100. Am făcut sesizare scrisă , cu pozează contor pe 13 mai …niciun rasp pana astăzi când M a sunat o firma de recuperări . Cum e posibil așa ceva ??? Ce pot sa fac ? Astăzi am făcut o alta sesizare pe mail ul lor cu poza de azi la contor ..

      • Dar e normal sa apeleze la o firma de recuperări? In condițiile in care nu s-a deplasat nimeni sa verifice contorul ,diferența de index fiind de peste 6000 de kw. Si cu sesizare făcută. Astăzi mi-au spus ca data scadentă pentru soluționarea reclamației mele este de 03.06.2019 si ca pana atunci nu pot avea răspuns. Data scadentă nu este termenul limita?

        • Normal este in cazul in care exista datorii vechi sa fie vandute datoriile la firme de recuperari. In privinta facturarii consumului nu as putea spune daca e normal sau nu, nu am acces la aceste informatii, ei trebuie sa verifice. Data scadenta este termenul limita.

  21. buna seara
    reclam citire eronata contoar .am depus reclamatie si in data 12 04 2019 la care nu am primit raspuns
    la telefoane repetate sunt amanat cu cate o noua reclamatie si un nou termen.
    am 1800 de lei desi am depus si poze cu index contuar
    astept raspuns
    azi am dat telefon din nou

  22. Cum este posibil ca, in conditiile in care electrocasnicele din casa mea sunt aceleasi de ani de zile, sa mi se factureze un consum de energie (de la o luna la urmatoarea) de 3,5 ori mai mare? Cum se poate ca electrocasnicele obisnuite din apartamentul unui om (frigider, masina spalat, televizor) plus iluminatul, sa consume 470 Kw pe luna? Adica cca. 16 Kw pe zi. Dar nu va pasa. REPET: ani de zile am avut consum electric de pana la 130 Kw, am platit facturile respective, plus regularizarile. Dar, din februarie anul acesta, am platit de 3 ori suma normala, iar dupa aceea inca 80 Kw in plus. De unde au aparut acesti Kw in plus, daca eu nu am cumparat nimic? Cum dracu’ s-a triplat (si mai mult) consumul?

    • Noi nu reprezentam compania Enel, doar oferim informatii.
      Pentru a face o sesizare privind facturarea energiei la Enel trebuie sa contactati serviciul de relatii cu clientii Enel.

  23. Buna ziua de doua zile sun la nr clienti si nu mi raspunde nimeni eu sunt plecata din tara si continui sa platesc facturi chiar foarte mari ce pot face?multumesc

  24. Buna ziua! Ma numesc sava vanea,locuiesc in loc ovidiu,constanta,salcamilor 12.Am platit in avans in contul enel o suma de 200 lei in data de 15.01.19 …suma care nu s.a scazut din factura emisa pe 29.01.19 si nici in contul my enel nu este inregistrata.
    Am facut si sesizare online acum 2 sapt.
    Am sunat la relatii cu clientii si apelul se intrerupe sau imi zice ca ar trebuii sa sun la un alt numar. Va rog sa imi spuneti cum putem rezolva problema.

    • Buna ziua,
      Va recomand sa mai incercati sa contactati serviciul de relatii cu clientii Enel pentru a se verifica exact situatia financiara. Probabil in unele momente au un numar mai mare de apeluri.

  25. Buna ziua,
    o situatie mai altfel : un imobil situat in Timisoara, str. Drubeta nr.*, la 31.12.2018 am primit facturile pt ap.1,2,3,5,sad , iar pntru ap.4 nu… nu exista nici in sistem ca sa pot sa o descarc.. nu cunosc cauza.
    Am observat la factura precedenta , din 06.12.2018 ca este gresit scris strada … adica strada DROPIEI in loc de DRUBETA.
    Rog sa ma ajuta-ti !
    VA MULTUMESC MULT !

    • Buna ziua,
      Strada Dropiei este trecuta si pentru celelalte locatii unde a ajuns facuta? Teoretic, problemele de facturare apar atunci cand este adresa trecuta gresit. La ce furnizor sunteti abonata?

  26. Buna seara…ma uitam pe net in speranta ca gasesc un nr de telefon sa pot face o sesizare cu privire la o problemă legată de energia electrică, care a suferit o cădere… locuiesc în Dragomiresti Deal

  27. buna
    am problema la energia electrica
    eu am avut indexul de luna trecuta 1362 nu stiam ca se mai adauga un 3 adica este pe hartie 13625
    si de la 13355 cum le am avut inainte cu o luna trebuia sa fie 13362 si imi apare 13625
    si asa imi apare un consum de 200si ceva de calori
    acum am pe index 13378
    de ce se adauga acel 3
    ca la mine indexul a fost 1362 si acum este 1378
    ce sa intamplat sau nu inteleg eu bine
    ma poteti ajuta

  28. Buna ziua!
    Unde pot face o sesizare pentru contorul de curent?…face scurt circuit de cate ori porneste un consumator de curent mai mare, cum este de exemplu cuptorul cu microunde