Informatii si probleme ZTE F618 Digi (RCS – RDS)

Digi (RCS – RDS) a inceput distribuirea echipamentelor ONT model ZTE F618, un nou model de convertor de fibra optica asemanator ZTE F660/ZTE F668.

ZTE F618 are doua porturi Gigabit, un port pentru cablu TV si un port RJ11 pentru telefonie fixa.

Are functie wifi astfel incat il putem utiliza ca router wireless. Echipamentul ZTE F618 are urmatoarele LED-uri, LED-uri care ne indica anumite probleme aparute:

  • PON; ledul PON trebuie sa fie aprins continuu pentru a functiona corespunzator, semnifica instalarea corespunzatoare a ONT-ului in reteaua RCS – RDS; daca acest led este stins sau clipeste, atunci serviciile nu vor functiona;
  • LOS – daca ledul LOS este aprins atunci inseamna ca nu este semnal pe fibra; ledul LOS apare aprins rosu daca nu este semnal pe fibra;
  • Power – daca ledul Power nu este aprins, atunci echipamentul nu este alimentat la reteaua electrica;
  • Internet – pentru a putea utiliza serviciul de Internet, led-ul acesta trebuie sa fie aprins sau intermitent, daca este intermitent se efectueaza trafic de internet;
  • Wifi – semnificatia ledului wifi este identica ledului Internet doar ca este vorba de trafic de internet wireless;
  • CATV – ledul CATV poate fi rosu sau verde, daca este rosu atunci este o problema care duce la nefunctionarea televiziunii prin cablu, cel mai probabil o problema legata de semnal/cablu;
  • Phone – ledul Phone trebuie sa fie aprins continuu, exceptie facand momentul in care utilizam telefonia, atunci ledul va deveni aprins-intermitent;
  • LAN – portul LAN indica existenta link-ului; daca nu este aprins, atunci nu avem link; daca ledul LOS nu este aprins, ledul PON este aprins continuu iar ledul LAN este stins, atunci problema este cu cablul intre ONT si computer sau cu placa de retea a computerului;

Informatii si probleme ZTE F618 Digi (RCS – RDS)

ONT-ul ZTE F618 are cam aceleasi functii disponibile precum modelele anterioare: wifi, port forwarding, DDNS, etc. Autentificarea pe interfata de administrare se face accesand IP-ul 192.168.1.1 iar datele de autentificare sunt: user (numele utilizatorului) si digi (parola).

Personal nu am testat viteza internetului pe acest model de echipament insa avand in vedere ca echipamentele oferite recent de catre Digi au fost din ce in ce mai slabe, „culminand” cu modelul Digi FiberHome AN5506 pe care viteza este foarte redusa, exista posibilitatea ca acest model sa fie de o calitate redusa.

Un exemplu de echipament ONT mult mai stabil decat modelele oferite recent este ZTE F620 insa aceste echipamente nu se mai ofera iar dezavantajul era ca nu suporta modul router (decat modul bridge) si nici modul wifi, ceea ce inseamna ca daca doream conectarea mai multor dispozitive la Internet (prin cablu sau prin wifi), eram obligati sa utilizam un router personal, astfel avand instalate in locatie 2 echipamente.

Echipamentul ZTE F618 se instaleaza de catre echipa de instalare cand sunt cablate serviciile de internet, televiziune si telefonie fixa acestia urmand sa lase serviciile functionale. Pentru functionarea serviciilor nu este nevoie sa facem noi ceva.

Port Forward DigiZTE F618 si modificare nume (SSID) retea WIFI si parola.
Ma jos regasiti un videoclip cu meniul si unele functii ale acestui router. Tot in acest video aveti un scurt tutorial in care va este prezentat cum se face un port forward si cum se schimba numele si parola de la reteaua Wifi.

Totusi, daca doriti informatii sau intampinati probleme in utilizarea serviciilor prin ZTE F618 sau a unei functii suplimentare a acestui convertor de fibra, lasati un comentariu mentionand cat mai multe detalii despre situatia intampinata.

Informatii si probleme ZTE F618 Digi (RCS – RDS)

Daca vi s-a instalat modelul ZTE F618 acasa, ce parere aveti despre acest echipament si ce probleme ati intampinat pana in prezent?

Update 04.09.2019: Functia wifi nu se poate dezactiva pe ZTE F618 din buton si nici din interfata de administrare, pentru a dezactiva wifi-ul pe acest model este nevoie sa facem o sesizare la RCS – RDS, daca facem din contul Digi Romania ar trebui sa se rezolve rapid; Ii multumim lui Tibi pentru informatii;

Update 04.06.2021: Informatii si probleme ZTE F618V2 Digi (RCS – RDS)
Digi ofera si modelul ZTE F618V2 in care meniul difera, nu are sectiunea Help iar functia wireless poate fi oprita din buton.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

496 COMENTARII

    • Accesezi Application – port forwarding – activezi Enable si completezi urmatoarele:
      Name: setezi un nume sugestiv
      WAN start port: setezi portul pe care il vei accesa din exterior, exemplu 8009
      WAN end port: setezi portul pe care il vei accesa din exterior, exemplu 8009
      LAN Host IP address: setezi adresa privata pentru care doresti sa faci portforwarding
      LAN host start port: introduci portul pe care doresti sa-l deschizi in exterior, exempli 80, 443, 3389
      LAN host end port: introduci portul pe care doresti sa-l deschizi in exterior, exempli 80, 443, 3389
      Eventual repornesti ZTE-ul daca nu functioneaza din prima.

  1. va salut .daca imi cumpar un un ruter pot sa pot sa il schimb eu s au trebuie sa sun la digi sa vina o echipa . am internet si tv pe fibra optica . multumesc

    • Daca dispozitivul de pe care incerci este conectat prin cablu la primul port al ZTE-ului si tot nu functioneaza (nici de pe alte browsere), atunci este o problema fie cu ZTE-ul, fie cu cablul folosit. Eu as testa si cu alt cablu pentru a te asigura ca nu este aceasta problema iar daca situatia e aceeasi, trebuie facuta o sesizare la Digi, mentionand verificarile facute (este preferabil ca sesizarea sa fie facuta online, pe site-ul Digi).

  2. Salut, de multa vreme sunt client RDS , prin 2020, mi-am făcut un upgrade ,și m-am mutat pe fibra optica, totul bine și frumos, mi-au mai pus un router ZTE 618 care era conectat la routerul meu tenda AC8, vineri nu știu ce s-a întâmplat dar nu am mai avut internet deloc, nici acum nu am:)) am resetat routerul tenda, l-am făcut tot, ieri a mers perfect, azi dimineață efectiv nici prin cablu Ethernet nu îl mai gasesc.. am făcut toate modalitățile, am sunat și la RDS au spus că nu e nicio problema de la ei dar nici de la mine🥲 am incercat sa va urmez tutorial ul de pe YT cu configurarea routerulul ZTE F618, dar efectiv nu mă lasa sa intru pe google, Chrome etc, iar când bag adresa ip la search, îmi spune : 192.168.1.1 is unreachable, mă puteți ajuta va rog?🥲🥲

    • Salut Valentin,
      Incearca sa scoti routerul Tenda si sa lasi doar ZTE-ul. Dupa aceea, incearca sa te loghezi pe interfata de administrare a ZTE-ului (192.168.1.1) prin cablu. Sa fie introdus in primul port al echipamentului. De acolo ar trebui sa iti functioneze sa accesezi ZTE-ul si sa urmezi pasii de configurare de pe YouTube. Ulterior poti incerca sa configurezi routerul Tenda, dar mai intai sa te asiguri ca functioneaza ZTE-ul cum trebuie.

  3. Buna ziua! Detin routerul de la digi ZTE 618, si nu stiu de ce viteza maxima de download pe care o prind este 80 MB/s la testele online, mai ales dupa ce am schimbat abonamentu la digi cu unul de 1000 MB/s. Daca ma puteti ajuta m-ar ajuta foarte mult!

  4. Bună ziua! De ceva timp am observat ca la modelul ZTE 618 portul LAN 2 nu funcționează. Menționez ca portul LAN 1 este configurat pentru a prelungi internetul către alt router din casa, configurat corect și funcționează fără probleme. în portul lan 2 am conectat dvr ul de la camerele de supraveghere. Nici cu acesta nu este o problema atât timp cât mut conexiunea în LAN 1. Exista o anumita configurare ce as putea sa o fac pentru a reuși sa folosesc și portul LAN2? Sau e posibil sa fie o problema de la router în sine? Mulțumesc!

    • Buna ziua,
      Doar LAN1 este functional, daca nu ma insel LAN2 se foloseste in cazul in care ONT-ul este in modul bridge pentru configurarea unui alt router cu PPPoE, insa nu functioneaza ambele simultan. Nu ti se va activa LAN2.

  5. Salutare.
    Acum putin timp echipa DIGI schimbat routerul vechi cu un model nou ZTE F618V2.

    Problema este urmatoarea : – Am un PC conectact prin cablu in portul LAN 1 si un Laptop prin WIFI.
    Cand incerc sa fac o retea LAN intre acestea 2 (pt diferite jocuri , etc) , acum nu mai merge si inainte se putea fara nici o problema.
    Ma puteti ajuta cu setearea pe care trebuie sa o fac din router pt a putea avea din nou reteaua LAN functionala ? Mersi frumos

  6. Salut, am dat reset la ZTE F618V2 și acum nu se mai conectează la internet. Am led-urile Power și PON aprinse iar Internet și WI-FI intermitent.
    WAN Connection Status
    Disconnect Reason: ISP Disconnect
    Va rog sa m-a ajutați dacă aveți idee cum as putea rezolva

    • Salut Alin,
      Incearca sa reintroduci datele de conectare primite de la Digi in sectiunea WAN. Daca intampini probleme, da un telefon la relatii cu clientii Digi sa verifice.

  7. salut, am o problema la conectare pe o aplicatie de voice, cineva mi-a spus ca este un filtru activ pe mai multe clase ip din dambovita, ce ar trebuie sa le spun celor de la digi? merci

    • Salut Bogdan,
      Ce nu functioneaza, logarea, functionarea sau ce, mai exact? Incerci de pe un dispozitiv mobil de pe WLAN? Daca da, poti testa si de pe date mobile? Poti mentiona despre ce aplicatie e vorba?

  8. Bună ziua, am o problema cu port forwarding-ul și nu găsesc nicăieri o soluție. Porturile și setările sunt introduse precum în videoclip, iar adresa publica tot nu merge pentru servere

  9. Buna seara
    Din pacate, spre rusinea mea, am uitat userul si parola de la dispozitivul zte f618.
    Mentionez ca am modificat-o de ceva timp, mai precis dupa ce au montat dispozitivul.

  10. Buna ziua,
    Am o problema cu ZTE F618 de la digi
    O data la 2 zile cade netul. Atunci cand intru pe interfata de administrare imi apare asta
    Type PPP
    Connection Name INTERNET
    IP Version IPv4/v6
    NAT Enabled
    IP 0.0.0.0
    DNS 0.0.0.0/0.0.0.0/0.0.0.0
    IPv4 Connection Status Unconfigured
    IPv4 Online Duration 0 sec
    Disconnect Reason NO Carrier
    LLA ::
    GUA ::
    DNS ::/::/::
    Prefix Delegation DHCP
    Delegating Prefix Address ::
    IPv6 Connection Status Unconfigured
    IPv6 Online Duration 0 sec
    WAN MAC c0:9f:e1:91:05:78

    De obicei internetul revine singur, dar cateodata dureaza 5-6 ore pana isi revine..

    Astept raspunsul dvs, multumesc!

        • Daca ledul LOS este rosu atunci nu este semnal pe fibra in momentul respectiv. Daca se intampla frecvent si isi revine repede, probabil este un contact imperfect fie in ONT-ul dumneavoastra (verificati sa fie introdus bine cablul de fibra, acela verde), fie este o problema asemanatoare din afara locatiei. De asemenea, verificati sa nu fie indoit cablul de fibra incat sa faca un unghi de 90 de grade.
          Daca problema persista, faceti o sesizare catre ei sa verifice echipamentul din care aveti trasa fibra si traseul pana in locatie.