Rezolvare problema deconectari wireless Digi Fiberhome HG6544
Fiberhome HG6544 este ultimul model de ONT (terminal oferit pentru reteaua de fibra optica) oferit de Digi (RCS & RDS). Acest model se ofera in zonele de blocuri iar prin echipamentul Fiberhome sunt furnizate serviciile de internet fix, telefonie fixa si televiziune prin cablu.

Prima problema identificata la acest model a fost aceea privind functia port forwarding, nu era posibil sa configuram o astfel de regula din interfata de administrare a routerului, doar suportul Digi putea face acest lucru. Problema a fost rezolvata de Digi printr-un update software iar anumite loturi au fost oferite direct cu noua versiune firmware.

Pe langa functia principala de conversie a semnalului de pe fibra optica la semnale electrice, acest model are si functie de router (are un firewall rudimentar, suporta retele wireless (doar 2.4GHz, din pacate), port forwarding si alte optiuni). O problema importanta a acestui model este aceea care priveste functionarea internetului wifi. Foarte multi utilizatori Digi care folosesc acest model au reclamat pe articolul dedicat acestui model probleme privind conexiunea wireless, mai exact conexiunea de internet se deconecteaza la cateva minute/zeci de minute.

Nu avem informatii daca problema afecteaza toti utilizatorii care folosesc acest model insa avem confirmari din partea multor abonati Digi privind existenta acestei probleme.
Verificand aceasta situatie, am reusit rezolvarea problemei urmand acesti pasi:

  • Inainte de a face modificari, este recomandat sa verificam canalele wireless din zona, pentru a vedea care sunt canalele libere, putem face acest lucru cu o aplicatia dedicata precum Wi-Fi Analyzer
  • Accesam interfat de administrare a echipamentului Fiberhome deschizand intr-un browser IP-ul 192.168.1.1

Rezolvare problema deconectari wireless Digi Fiberhome HG6544

  • Ne autentificam folosind username-ul user si parola digi
  • Accesam SettingsWIFIBasicFrequency bandwidth (by default, este selectat 20/40 MHz) – selectam 40 MHz
  • Frequency (channel) – by default, este selectat Auto – selectam unul dintre canalele libere (verificate anterior cu aplicatia dedicata)
  • selectam Apply, conexiunea wireless se va deconecta/reconecta

Urmand acesti pasi, a fost solutionata problema privind deconectarile frecvente wifi.
Voi ati reusit rezolvarea problemei urmand pasii de mai jos? Lasati un comentariu mai jos.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

32 COMENTARII

  1. Dupa ce am cumparat routerul de wifi6 acum 3 zile au inceput sa apara probleme cu ambele routere cel vechi ma tot deconecta si cel nou era conectat fara internet iar acum nici unul nu configureaza internet si nu stiu cum sa le repar

  2. La mine singura solutie a fost sa achizitionez Wifi 6 (+3 lei pe luna). Acum am viteze normale de 400-500mbps si inainte aveam 7-8mbps si se intrerupea incontinuu.

    • Alin dar langa acest ont nu mai ai un router personal. Merge mai bine cu un router personal bagat in acest ont. Eu am 3 routere si merge internetul bine. Prind cu cablu in calculator viteze foarte mari. Si pe telefoane viteza de 390 MB

  3. Salut,mi-am pus acum ceva timp un router de la fiberhome si de cateva ore incoace imi ramane blocat pe lumina cu power si nu am acces la televizor nici la internet.Ce as putea face in privinta asta ?

  4. Mi-a fost si mie instalat fiberhome, dar internetul nu mai merge ca inainte…efectiv se blocheaza din 30 in 30 secunde. A fost si fibra schimbata, dar in zadar…ce as putea face !?

  5. Salutare, la mine nu a functionat chestia asta de exemeplu daca vreau sa descarc ceva de pe appstore nu merge iar cand dau update la aplicati sta mult si cand intru pe dat merge am facut exact ca aici setarile merge cu setarile astea sa numai intre pe lte cateva secunde dar are problema cu descarcatul aplicatilor de pe appstore sau update la aplicati am la normal 20/40 si celeant la channle autoselect ai totul merge normal se pare insa tot asa face imi intra pe lte cateva secunde apoi pe wi fi din nou

    • Salut Florin,
      Sa inteleg ca daca selectezi 40MHz si alegi unul dintre canalele ai aceeasi problema? Ai folosit o aplicatie pentru verificarea spectrului wireless in zona, sa vezi ce canal este mai liber?

          • Am cautat ceva aplicati Wi-Fi Analyzer dar nu imi da aia cu canalele unele merg altele nu si da si reclame deci habar nu am alt model nu au sa il schimbe pe asta care mil a adus ei sau nu se poate numai daca este defect ?

          • Eu am testat WiFi Analyzer, dezvoltata de olgor.com si functioneaza.
            Poti face o sesizare catre ei insa nu cred ca vor inlocui modelul, functia wifi este, de obicei, oferita ca functie suplimentara de Digi, nu garanteaza functionarea in anumiti parametrii. Insa, poti face o sesizare si vezi ce-ti raspund.

  6. Totusi aceasta problema este comuna oricarui router WI-FI, nu numai acestui model si nu numai la DIGI.
    ONT – ul oferit in custodie de DIGI este setat default pe Romania, deci prin urmare avem acces la cele 13 canale WI-FI standard.
    Multi utilizatori nu cunosc detalii tehnice, iar multe routere sunt setate default pe SUA si canal auto.
    Dar in SUA sunt valabile numai 11 canale, de aceea eu recomand, mai ales in blocurile aglomerate, sa se aleaga canalul 13,cum am facut eu, si am semnal si viteza buna in toata casa,asta dupa ce si mie imi pica conexiunea si era foarte lenta.
    Motivul nu era ONT – ul, ci faptul ca spectrul WI-FI era foarte aglomerat.
    Cum am efectuat schimbarile mentionate, totul s-a schimbat in bine.

    • Am folosit mai multe modele de ONT-uri printre care si ZTE F660 sau Fiberhome AN5506 si nu au existat aceste probleme desi setarile erau tot pe auto, eram tot in zone cu spectre wifi aglomerate.
      De asemenea, am primit mesaje din partea abonatilor Digi cu aceasta problema doar pentru acest model.
      Asadar, parerea mea este ca aceasta problema nu este comuna oricarui router wifi ci este o problema cu acest model.

      • Eu detin in custodie ONT Huawei 8245H de la DIGI si aveam aceleasi probleme semnalate in articol.
        De asemenea, detin un router WI-FI personal care pe banda de 2.4 Ghz avea aceeasi problema, din cauza spectrului foarte aglomerat.
        In aceeasi camera cu router-ul, pe setarile default, semnalul varia de la – 35dbm pana la sub – 90 dbm,practic pica conexiunea de tot.
        Acum, cu noile setari, semnalul sta intre – 20 dbm si – 30 dbm.
        Banuiesc ca nu mai e nimic de explicat.

    • Pe un Xiaomi Mi 9T Pro am obtinut intre 40-60 Mbps download, viteza a variat destul de mult insa sunt foarte multe retele wireless in acel bloc, abia am reusit sa gasesc un canal care sa nu fie foarte aglomerat.

      • Am înțeles. Mai o chestie. Dacă setez routerul Fiberhome de la Digi pe opțiunea 802.11n , în loc de automat cum este acum pe 802.11 b/g/n, va funcționa internetul? Dacă da, după o să pot conecta telefonul la wifi ?

  7. Salut. Da la fel am făcut setările. Eu zic ca este mai bine pe frecvența 20 MHz, în loc de 40 și canalul 6, este cel mai potrivit. Funcționează!

    • Salut Claudiu,
      E bine daca ai rezolvat.
      In teorie, pe 40 MHz ar trebui ca viteza sa fie mai buna dar sa existe interferente, iar pe 20 MHz viteza sa fie mai redusa si cu mai putine interferente. In practica, e posibil sa nu existe diferente mari. Oricum, din testele facute de mine conexiunea functioneaza in regula pe 40 MHz, n-am avut probleme si sub nicio forma nu am mai avut deconectari ale retelei wireless. Voi testa si 20MHz cand voi mai avea posibilitatea, eu nu utilizez acest model.

      • Adevărat, dar am aceeași viteză de transfer și pe frecvența 20 MHz și pe 40 MHz. Știam de acest lucru, că este mai putine interferente pe 20 MHz și consider că este un echilibru mult mai bun așa.

    • Salut tuturor. Chiar azi am făcut sesizare pe motivul ca se deconectează. Oare ce router ar fi mai bun de la Digi. Eu am probleme cu acest HG6544 prin faptul ca nu vrea sa imk vadă TV iar când reușesc sa il conectez, a doua zi mi-l deconectează si nu ma mai pot conecta deloc. Am avut si probleme cu TV Samsung urmare a unui upgrade, Wi-Fi region era setat pe E si nu vedea nicio rețea, apoi am setat A si vede rețelele dar acu problema e la router, asa cred. Menționez ca același TV inainte mergea perfect conectat la un router ZTE tot de la Digi. O seara făină