Cum instalez, montez mediabox-ul si digital card-ul UPC?
UPC ofera doua variante de furnizare a televiziunii digitale, prin mediabox (decodor) sau prin digital card (cartela inteligenta), aici vom detalia tot ce trebuie sa stim despre instalarea, montarea, configurarea si problemele aparute la utilizarea mediabox-ului sau a digital card-ului UPC.
Cum montez, instalez si configurez mediabox-ul UPC?
UPC ofera patru tipuri de mediabox-uri: UPC Thompson, UPC Pace, UPC Thompson cu DVR si UPC Cisco HDTV insa instalarea se face in mare parte la fel.
Pasii necesari instalarii mediabox-ului UPC sunt:

  1. Conectam cablul pentru televiziune in conectorul RF IN (intrare cablu).
  2. Conectam cablul coaxial primit impreuna cu mediabox-ul la televizor si la mediabox (RF-OUT).
    • daca nu avem iesire RF-OUT, conectam splitter-ul introducand iesirea 2 a splitter-ului la intrarea RF-IN a mediabox-ului;
    • la intrarea 1 (sau TV) a splitter-ului conectam cablul care vine de la priza tv; la iesirea 3 (sau IN) montam un capat al cablului coaxial oferit cu mediabox-ul iar celalalt capat il conectam la mufa de intrare a televizorului;
  3. Conectam un cablu SCART intre televizor si mediabox. In cazul mediabox-ului UPC Cisco HDTV trebuie sa utilizam cablul HDMI.
  4. Conectam cablul de alimentare al mediabox-ului la o sursa de curent;

Care sunt setarile necesare pentru configurarea si activarea mediabox-ului?
Odata ce am reusit montarea si instalarea mediabox-ului, trebuie sa-l activam. Este foarte important de stiut ca in timpul procesului de activare, mediabox-ul nu trebuie sa fie oprit.
Setarile si pasii necesari pentru activarea mediabox-ului sunt:

  1. Ne asiguram ca digital card-ul UPC este introdus corect in mediabox (de regula se introduce cu cip-ul metalic in partea de jos, in spate).
  2. Pornim mediabox-ul si selectam limba dispozitivului mediabox. Daca nu avem semnal si nu ne apare selectarea limbii, trebuie sa ne asiguram ca este pus pe modul AV.
  3. In acest moment o sa avem afisat statusul mediabox-ului, calitatea si puterea semnalului iar aici va trebui sa completam cateva coduri de activare pentru activarea mediabox-ului:
    Locatie:
    ID Retea:
    Frecventa:

Aceste informatii se gasesc in lista codurilor de activare si difera in functie de orasul din care suntem.
4. In urma procedurii de activare, nivelul semnalului trebuie sa fie 100% si o sa inceapa cautarea automata a programelor tv dupa ce apasam OK. Cautarea posturilor tv se va finaliza cand va ajunge la 100%.
5. Acceptam clauzele si conditiile utilizarii serviciilor UPC.
Cum instalez, montez mediabox-ul si digital card-ul UPC?

Dupa ce am efectuat instalarea si activarea mediabox-ului UPC, trebuie sa testam instalarea acestuia. Pentru testarea instalarii trebuie sa comutam pe canalul 999 si sa apasam tasta rosie de pe telecomanda atunci cand apare un mesaj pe ecran care ne informeaza sa facem asta. In timpul testarii conectivitatii, se vor efectua 5 teste: adresa IP modem, adresa IP mediabox, adresa MAC modem, adresa MAC mediabox si conectivitate IP. Daca la statusul unuia dintre aceste teste primim eroare, trebuie sa verificam conectica si sa reluam testul.

Cum instalez, montez mediabox-ul si digital card-ul UPC? – Cum instalez digital card-ul (cartela inteligenta) UPC?

Inainte de a lua o cartela UPC trebuie sa ne asiguram ca televizorul nostru are slot CI+.

Pentru instalarea digital card-ului UPC trebuie sa urmam acesti pasi:

  1. Conectam cablul coaxial pentru semnal tv la televizor.
  2. Efectuam cautarea automata a programelor tv.
  3. Dupa finalizarea cautarii, chiar daca programele gasite nu au imagine sau sunet, introducem digital card-ul UPC in slotul CI+.
  4. Dupa introducerea digital card-ului lasam televizorul pornit pe unul din posturile digitale (criptate). Din acest moment va incepe procesul de activare/autorizare a cardului UPC, proces care poate dura pana la o ora, timp in care nu trebuie sa oprim televizorul.
  5. Ne vom da seama daca digital card-ul UPC s-a activat in functie de semnalul primit pe canalele criptate, daca dupa o ora inca nu avem semnal pe posturile criptate, trebuie sa contactam serviciul de relatii cu clientii UPC.

In cazul in care avem mai multe televizoare putem conecta un singur televizor la serviciul UPC digital (televiziune digitala) iar celelalte televizoare vor primi semnal analogic.

Putem intalni diverse probleme cu mediabox-ul sau digital card-ul UPC, cele mai frecvente fiind urmatoarele:

  • calitate slaba a imaginii sau a sunetului – aceste probleme pot fi cauzate de catre un cablu neintrodus bine intr-un echipament/splitter sau de degradarea unui cablu; daca avem conectica facuta asa cum trebuie, atunci este recomandat sa contactam serviciul de relatii cu clientii UPC (deranjamente) pentru a trimite o echipa service acasa;
  • nereceptionarea unui anumit canal tv – in cazul unor modificari de frecvente, aceste probleme se rezolva printr-o rescanare automata a programelor, in caz contrar este posibil ca acel program sa nu mai fie in grila de programe (modificari de grila pot aparea oricand);
  • dupa instalarea mediabox-ului/ digital card-ului primim eroarea „smart card-ul dumneavoastra nu este inregistrat” – daca aceasta eroare inca mai apare dupa mai mult de 5 minute dupa instalare, atunci trebuie sa urmam acesti pasi:
    • scoatem mediabox-ul din priza, asteptam 5 minute si il introducem inapoi;
    • dupa ce se aprinde becul rosu al mediabox-ului, pornim dispozitivul iar daca mesajul inca exista, mai asteptam 5 minute;
    • daca in continuare apare mesajul „smart card-ul dvs nu este inregistrat” atunci trebuie sa contactam serviciul de relatii cu clientii UPC pentru reinitializarea cardului UPC;

Cum instalez, montez mediabox-ul si digital card-ul UPC? Putem folosi oricand canalul 999 pentru a testa mediabox-ul UPC.

De obicei mediabox-ul UPC este instalat de catre echipa de instalare la instalarea serviciilor (daca acum se instaleaza aceste servicii) insa daca primim ulterior mediabox-ul si nu ne descurcam sa-l instalam/configuram, putem oricand sa contactam dept. relatii cu clientii UPC pentru a trimite o echipa de instalare acasa.

Daca aveti nevoie de informatii privind codurile de activare, compatibilitatea unui anumit model de televizor cu cardul CI+, diverse probleme sau intrebari, lasati un comentariu.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

321 COMENTARII

  1. Buna ziua
    Noi avem un mediabox HORIZON si de azi nu mai functioneaza functia replay .
    Am dori sa vorbim cu cineva calificat sa stim de ce nu mai functioneaza
    Va multumim
    Dorina ***** *********

  2. Mediabox-urile Horizon au primit update, a fost schimbata sigla afisata (din UPC in Vodafone).
    Au fost actualizate logo-urile urmatoarelor posturi: Look, TNT HD, TDC, Filmbox, ID, Discovery Science, Viasat Exporer, Viasat Nature HD, Realitatea Plus, Aleph News, Disney Channel, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV, Agro TV, Radio Impuls.

    • Buna ziua. Am urmat setările și am introdus codul. Pe ecran apare mesajul „schimbările sunt procesate, acest proces poate dura câteva minute” de care nu trece. Am încercat sa refac activarea de mai multe ori însă niciodată nu trece de acest mesaj nici după mai multe ore.

  3. Vreau sa fac un abonament la dumneavoastra cum pot afla nr. Telefon să vorbesc .Locuiesc în adresa.***.sector.*. Nr.*. Bl.*. Sc.* Etaj.*.Ap.*. Nr.telefon.07******

  4. STIMATE DOAMNE/DOMNI,
    AM SOLICITAT INSTALAREA UNUI CARD SUPLIMENTAR PE AL DOILEA APARAT TV DIGITAL SI MI S-A COMUNICAT CA VOI PRIMI PE MAIL ANEXA LA CONTRACTUL INREGISTRAT PE NUMELE MAMEI MELE **** STR. **, SC.*, ET.*, AP.*, SECT.*, BUCURESTI, INTERFON *. iNSTALAREA CARDULUI ESTE PROGRAMATA PENTRU DATA DE 03.12.2020. rOG VERIFICATI TRIMITEREA ANEXEI LA CONTRACT LA ADRESA DE MAI JOS.

  5. buna ziua,
    Am montat pe un smart TV Allview nou, un media box de la UPC(Vodafone) si apoi l-am inlocuit cu HD DVR. La ambele apare aceeasi problema- nu se aude sunetul, desi se vede perfect. Cel de la UPC nu a stiut sa ne dea o solutie. Cu alte dispozitive de HDMI (laptop de exemplu) se aude sunetul pe TV, deci nu pare o problema cu HDMI-ul TV-ului. Exista vreo setare specifica, sau poate fi vreo incompatibilitate cu media box-urile UPC?
    Multumesc.

        • 5 cifre are identificatorul retelei, codul PIN are 4 cifre si ar trebui sa fie 0000, daca nu a fost schimbat.
          Daca intampini probleme, suna la relatii cu clientii UPC la numarul 0311001000.

          • codul pin de 4 cifre e 9999 la mine. Cel care mi se cere este de 5 cifre, cere la canalele pentru adulti, si nu accepta un cod de 4 cifre. Am sunat la UPC si zice ca nu e de la ei si ca ei stiu doar de cod cu 4 cifre, o doamna ofuscata care nu cred ca se pricepe. Singurul cod PIN de 5 cifre trebuie sa fie identificator de retea, altceva nu am gasit pe net.

          • Asa stiu si eu ca acela este codul de 5 cifre, identificatorul retelei iar conform manualului de utilizare al cardului UPC, este cel mentionat de mine pentru Savinesti. Poti face o sesizare online la ei, sa nu mai discuti cu operatori.

  6. Mediaboxul cind a pornit în boot și început să incarce și a rămas asa fără să mai facă ceva vreme de 8ore după care am oprit utilajul

  7. Multumesc pentru informatii; foarte concise! M-au salvat! Pentru cei care au nevoie de lista codurilor de activare: scribd.com/doc/252986114/Lista-Codurilor-UPC

  8. Buna seara, afisajul televizoruluibarata mai mereu eroare smart card, e defect mediabox-ul? Ce trebuie facut noi neavand smart card in tv…

  9. Am instalat aseara mediaboxul horizon si a fost ok dar acum cand am deschis nu mai funcționează imi apare pe ecran eroare smart card

  10. Am un smart tv Philips cu un card digital upc
    La anumite programe hbo in cursul serii apare mesajul „introdu codul pin” care este format din 5 cifre.

    • Doar la posturile HBO va apare acest mesaj sau va cere acel cod si la alte posturi? Daca va apare si la alte posturi este posibil sa aveti probleme cu CAM-ul. Daca puteti incercati sa il puneti in alt tv sa vedeti daca va apare acel mesaj si pe alt tv. Daca da schimbati CAM-ul.

  11. […] ati primit un astfel de card, ce parere aveti pana in prezent? Ai un digital card UPC? Gasesti aici informatii despre acest […]

  12. Buna seara,
    Am dat un reset la televizor Horizon 32 HL7320H și dețin si un CI+.
    După căutarea în bandă, ordinea canalelor a fost schimbată. Înainte le recepționeam ca și pe setupbox. Cum se poate reveni la forma inițială?
    Vă mulțumesc!

    • Dati cautare posturi pe tv cu UPC la provaider nu cu ALTII, de acea sa schimbat ordinea pentru ca la provaider pe tv a fost selectat la operator altii in loc de upc.

  13. Buna seara
    Am un smart tv Philips productie iunie 2018 si un card digital upc
    La anumite programe hbo 3 sau cinemax in cursul serii apare mesajul „introdu codul pin” care este format din 5 cifre
    Am incercat toate codurile pin 0000 sau cel de retea 31417
    Mentionez ca nu este activat controlul parental
    In timpul zilei aceste programe functioneaza fara probleme
    Cei de la upc nu au o rezolvare decat revenirea la mediabox
    Daca cunoasteti o rezolvare va rog sa mi-o comunicati
    Multumesc
    Nicoleta Mihai

  14. Am luat un ci+ de la upc și am făcut setările pe tv că la carte ,cardul este valid dar când dau pe digital imi cere id retea ,care este din 5 cifre iar eu pe câmpul care îl am nu pot tasta decât 3 . Ai idee ce ar putea fi ? Multumesc !

      • Am luat un ci+ de la upc și am făcut setările pe tv că la carte ,cardul este valid dar când dau pe digital imi cere id retea ,care este din 5 cifre iar eu pe câmpul care îl am nu pot tasta decât 3 . Ai idee ce ar putea fi ? Multumesc !

        • Sunt doua coduri, cod de activare si ID retea. ID-ul retelei ar rtebui intr-adevar sa fie 31447 dar codul de activare este din 3 cifre, pentru Ploiesti este 440 cum a mentionat si Gorila. Incearca acest cod, 440.

  15. Buna ziua,
    Sunt abonat UPC de cativa ani, avand in custodie 2 mediabox-uri cu 2 cartele care nu au fost folosite niciodata. De curand am cumparat un TV Smart Sony cu toate tunerele integrate. Am introdus cablul coaxial inTV si am scanat pt programe. Am prins programele analogice si cele hd. La unele (ProTV HD, National Geographic,HD, Discovery HD, etc) imi apar ca fiind codate (lipsa semnal sau lipsa card CI). Banuiesc ca este nevoie de adaptor CI in care sa introduc una din cartele. Pot cumpara de la cineva un astfel de adaptor? Se potrivesc cartelele de la mediabox? sau trebuie neaparat sa iau un adaptor de la reprezentanta UPC cu alt card? Este nevoie de alte coduri de la UPC? Multumesc

  16. Am pierdut telwcomanda de la mediabox. Daca cumpar una cum o reprogramex pentru mediabox? (Pe internet sunt instructiuninpentru tv dar mie imintrebuie py mediabox.
    Se poate sau doar suport UPC?

    • Noi nu suntem de la UPC, doar oferim informatii. Daca doriti sa discutati telefonic despre un mediabox UPC poti suna la relatii cu clientii UPC la numarul 0311001000.

  17. Am ne voie pentru aparat spune smart card ul este suspendat posibil din motive de neplata pentru deconectare imediată efectuează plata prin my upc daca deja ai efectuat plata aferentă ultimei facturi te rugam nr *

  18. Buna ziua
    Sunt abonat UPC pt internet și tv. La locația unde am abonament am avut chiriasi. Au pierdut smartcardul de la tv
    Cum pot intra in posesia unui nou smartcard

    • Buna ziua,
      Pentru Dambovita codurile necesare retelei UPC sunt urmatoarele:
      Cod activare mediabox: 450
      Identificator retea (necesar pentru activarea CI+): 31433

  19. Buna ziua. sunt abonat upc, am un tv smart lg55uk6200pla si as dori sa stiu daca pot folosi un smart card la acest tip de televizor,fara a mai fi nevoie de receiver. Multumesc.

  20. buna ziua, am cumparat un televizor nou , am primit o cartela pe care nu recunoaste televizorul.am fost de 3 ori inapoi in birou dar de 2 saptamani nu merge numai analogul.
    Apare the CI+ interface common module is incompatible with this device. please remove the module and contact the CI+ operator

    • Buna seara,
      Cel mai probabil cartela nu este compatibila cu acest model de televizor. Insa, cartela este folosita doar pentru decodarea unor programe cu plata, nu este pentru receptia digitala, pentru acest lucru este suficient sa aveti receptor la acel TV.
      Va recomand sa incercati cartela aceasta si pe un alt televizor care suporta cartele CI+, daca aveti aceasta posibilitate.

        • Va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii UPC la numarul 0311001000, posibil sa fie nevoie de initializarea manuala a cartelei.

      • Bună. Am schimbat azi digital cardul pt. Că de câteva zile nu mai prind AXN BLAK, WAITE ȘI MAI MULTE DE Muzică (magic,rock….).
        Am sunat la serv. clienți am resetat tv. Dar tot nu le prind.Celelalte le am in grilă dar la astea scrie pe ecranABONAMENT SERVICE. Îs abonat la Play Famili ,deci ar trebui să le VĂD!!! ÎNSEAMNĂ CĂ LE-AU SCOS DIN GRILĂ? VĂ MULȚUMESC FRUMOS

        • Salut Marius,
          Daca ai resetat TV-ul, ai schimbat cardul si presupun ca ti-a fost si reinitializat, ar fi trebuit sa functioneze. Programele pe care le-ai mentionat (AXN Black, AXN White, Magic TV si Rock TV) inca sunt in grila UPC, nu au fost scoase. Poate este o problema cu semnalul, fa o sesizare la relatii cu clientii UPC, trebuie sa iti ofere o solutie.