Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil). Metode de plata, plati online si previzualizare a facturilor. Acces la desfasurator si facturi detaliate.

Traind in secolul vitezei, incercam sa economisim cat mai mult timp cu lucrurile care sunt obligatorii si care nu ne fac placere, fiind si eficienti in acelasi timp. Unul din aceste lucruri pe care sunt de parere ca ar trebui sa le simplificam cat mai mult este plata facturilor. Pe langa intretinerea locuintei, majoritatea facturilor pot fi achitate prin diverse metode. Si, cum suntem dependenti de telecomunicatii, trebuie sa simplificam si plata facturilor furnizorilor nostri de servicii, bine-nteles. Mai jos voi descrie modalitatile de plata in cadrul companiei RCS-RDS (Digi) plus alte informatii financiare foarte utile.

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil), metode de plata si vizualizare

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil). Modalitatile de plata a facturilor sunt urmatoarele:

  • Plata se poate efectua in primul rand, evident, la casieriile RCS-RDS insa acestea sunt destul de putine raportate la numarul de abonati, dovada fiind cozile interminabile pe care le intalnim cand mergem sa achitam. Cea mai eficienta metoda (in contactul direct cu compania, fara intermediari) este plata online pe site-ul oficial. Plata se face foarte usor si, cel mai important, se inregistreaza foarte rapid, de regula in cateva minute, maxim cateva zeci de minute. Trebuie sa ajungem la sectiunea Contul Meu iar de acolo vom avea doua metode: daca avem cont creat (sau dorim sa ne cream), trebuie sa ne autentificam, dupa care selectam Facturi, bifam factura pe care dorim sa o achitam si mai departe introducem datele de pe card; a doua metoda este fara cont, cand am ajuns la pagina de logare in Contul Meu (DigiCare) apasam click pe reclama care ne indruma spre plata facturii (in acest caz vom avea nevoie de cod client, numar factura sau numar de telefon digi, suma si adresa e-mail). Cele mai rapizi modalitati de plata in ceea ce priveste timpul de inregistrare al platii sunt in casierie si online pe site-ul oficial.
  • Qiwi – terminale self-service ale celei mai extinse retele in domeniu.
  • Un-doi Centru de plati, PayPoint si PayZone – Zeci de mii de magazine unde poti achita, trebuie doar sa gasesti un astfel de magazin cat mai apropiat de tine, fara sa astepti la cozi. Partea negativa este, insa, ca plata se inregistreaza destul de greoi, in cateva zile (fara zile nelucratoare).
  • La casieriile bancilor (cash):Banca Transilvania (BT), CEC, Volksbank, Bancpost, Alpha Bank, BRD, Piraeus, UniCredit Tiriac, UniKasa, CreditCoop si Banca Comerciala Carpatica.
  • ATM-uri (bancomate): CEC, BancPost, Piraeus, UniCredit Tiriac, BRD, ING, BCR, Banca Transilvania (BT).
  • Direct Debit (adica, la sfarsitul fiecarei luni, este extrasa suma aferenta facturii tale de pe card): CEC, BankPost, Alpha Bank, UniCredit Tiriac, Raiffeisen, BRD, BCR, Banca Transilvania (BT), ING Bank.
  • Online: Piraeus Bank, CEC, BCR, CityBank, FastBanking BancPost, Alpha Click – Alpha Bank, Online B@nking si BusinessNet Unicredit Tiriac, BRD-NET, BT Online Banking – Banca Transilvania, Home Bank – ING.
  • Virament Bancar: ING Bank: RO51INGB0001000000018827, BRD: RO64BRDE450SV72419954500, UniCredit Tiriac Bank: RO94BACX0000000189518001
  • Zebrapay: Putem achita facturile Digi prin unul din cele 1500 terminale self-service Zebrapay.
  • Rompay;

Foarte important de stiut este ca, indiferent de metoda aleasa, nu se percepe comision. In cazul in care se alege orice alta modalitate in afara de casierie RCS-RDS sau online pe site-ul oficial, inregistrarea platii poate dura mai mult (ei zic ca intre 3 si 10 zile lucratoare) ceea ce este foarte mult insa depinde de posibilitatile fiecaruia. Surprinzator este faptul ca RCS-RDS a incetat de ceva timp colaborarea cu Posta Romana.

Care este perioada de facturare a serviciilor RCS – RDS?

Abonatii Digi pot avea urmatoarele perioade de facturare, luand ca exemplu luna iunie:

  • de pe 01 iunie pana pe 30 iunie;
  • de pe 10 iunie pana pe 30 iunie – aceasta este o perioada de facturare mai rar intalnita, de regula pentru abonatii care au doar televiziune prin satelit (Digi TV DTH), insa de regula majoritatea abonatilor Digi au prima perioada de facturare;

Perioada de gratie la RCS – RDS (perioada dupa data scadenta in care nu exista riscul sa se deconecteze serviciile) este 01-04 pentru fiecare luna. Incepand cu 05, serviciile se pot deconecta oricand, in primul rand se deconecteaza serviciile automat (exemplu: internet, telefonie) iar ultimele deconectari se fac pentru serviciul de cablu tv acolo unde trebuie sa ajunga o echipa de deconectari pentru a deconecta fizic cablul tv.

Exista taxa de reconectare la RCS – RDS in caz ca avem serviciile deconectate?

Taxa de reconectare exista doar pentru serviciul de cablu tv si costa 15 lei.

O problema a abonatilor RCS-RDS este aceea de a nu primi facturile in format fizic, inclusiv eu am avut aceasta problema o perioada de timp. Insa, pentru cei care au acces la internet, exista serviciul F@ctura Mea Digi, mai exact putem primi facturile in format electronic. Acest serviciu se poate activa fie apeland serviciul de Relatii cu Clientii, fie in sectiunea Contul Meu pe site-ul oficial.

Majoritatea dintre noi am avut probleme financiare cu marile companii de telecomunicatii (Telekom (Cosmote), Vodafone, Orange si Digi). Unele rezolvate usor, altele mai greu. Una din aceste “probleme” (mai mult, nelamurire) a fost la RCS-RDS, cand m-am abonat. La RCS, facturile se emit pe 18,19,20,21 sau 22 (informatie primita de la Relatii cu Clientii) pentru luna urmatoare. Mai exact, daca ne abonam pe 20 ianuarie, prima factura va fi cea din luna martie si va contine serviciile din ianuarie, februarie si martie. Destul de ciudat, in opinia mea, fiind singurii din piata telecomunicatiilor care procedeaza in felul acesta. De asemenea, din cauza acestui mod de facturare, si convorbirile efectuate (traficul suplimentar), se factureaza cu 2 luni anterioare. Adica, in factura din martie, avem convorbirile din ianuarie. Dar, cunoscand aceste lucruri, ne este destul de usor sa gestionam facturile si costurile acestei companii imprevizibile insa, momentan, cu servicii bune.

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil):

O metoda de a vizualiza serviciile, costurile si facturile in timp real este cu aplicatia My Digi. In aceasta aplicatie poti citi stiri, vizualiza facturi si servicii. Poti chiar comanda echipamente sau servicii noi, direct din aplicatie.

Daca am achitat facturile restante, cand se reconecteaza serviciile?

Daca avem serviciile Digi deconectate pentru neplata, am achitat la o casierie sau online pe site-ul Digi Romania, atunci reconectarea serviciilor se va efectua in aproximativ 1-3 ore, probabil depinde de numarul de reconectari facute de sistem automat. In cazul cablului tv (acolo unde este nevoie sa ajunga o echipa de reconectari) reconectarea poate dura mai mult, pana la maxim 24 de ore de la inregistrarea platii.

Daca am achitat printr-o alta modalitate de plata decat prin casierie/site Digi, atunci trebuie sa facem confirmarea platii, altfel reconectarea o sa dureze mult mai mult decat este de dorit.

Cum fac confirmarea platii la RCS – RDS (Digi)?

Confirmarea platii la Digi se face trimitand o copie de pe OP-ul de plata la adresa e-mail collection@rcs-rds.ro clienti@rcs-rds.ro dovezi.plata@rcs-rds.ro

Nu primesc factura Digi acasa, ce trebuie sa fac?

In cazul in care nu primim acasa factura Digi, trebuie sa contactam serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru a sesiza neprimirea facturii. Astfel de probleme apar de regula cand factura este livrata in format fizic, in format electronic (pe e-mail) nu ar trebui sa apara astfel de probleme.

Cum obtin factura detaliata (desfasuratorul) convorbirilor telefonice?

In prezent exista o singura modalitate de a primi desfasuratorul telefoniei, creandu-ne un cont pe site-ul Digi Romania. Acolo avem acces la toate facturile si desfasuratoarele pentru fiecare luna.

Cum fac amanarea platii la Digi?

Amanarea platii se poate face la Digi doar daca serviciile au fost deconectate pentru neplata. Putem face o amanare de plata pe luna iar in termen de 5 zile trebuie sa platim. Pentru reconectarea pe baza promisiunii ca vom achita trebuie sa sune titularul contractului la relatii cu clientii Digi.

Nu se poate face amanarea platii pentru a evita deconectarea serviciilor, putem solicita amanarea platii doar daca serviciile RDS au fost deja deconectate.

Update 19.06.2018: Facturile se pot achita si prin Rompay.

Update 04.10.2018: De astazi facturile Digi se vor trimite criptate astfel incat vor putea avea acces la ele doar persoanele care cunosc ultimele 6 cifre ale CNP-ului titularului. Multumim lui ion berbec pentru informatii.

Voi ati avut probleme in ceea ce priveste facturile celor de la RCS-RDS?

Putem afla aici cum obtinem informatii detaliate despre facturile cu serviciile RCS & RDS.

Update 19.08.2019: Recent, cei de la Digi trimit SMS-uri de informare in momentul in care plata a fost inregistrata daca plata a fost efectuata prin reteaua PayPoint.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

1491 COMENTARII

  1. Pe numele de **** exista un contract cu o datorie de 1700 RON. Eu nu am cunoștința de acest contract și nici de adresa comunicată de angajații Rds. La adresa respectiva nu am locuit niciodată și nici nu știu cine este propietarul. Rog sa se ia măsuri in vederea acești contract și aștept sa fiu contactat prin email sau la numărul de tlf. 07******. Va multumesc

    • Daca sunteti proprietarul imobilului pe care sunt datorii, atunci nu aveti de ce sa va faceti probleme privind datoriile pe numele unei alte persoane la acea adresa. Probabil fostul proprietar, sau un chirias, are datorii neplatite pe acea adresa.

  2. Buna ziua,
    Cum pot sa cer desfasurare despre convorbirile mele de la rds digi , ca luna trecuta am avut o factura foarte scumpa si habar nu am de ce cu cine am vorbit eu atata?!

        • Serviciile Mele – Digi Mobil – selectam numarul de telefon – Configureaza – Descarca Desfasurator Convorbiri – apasam click pe PDF-ul pe care dorim sa-l descarcam, pentru luna/adresa pe care dorim vizualizarea convorbirilor detaliate

  3. Bună ziua as dori sa știu ce pot sa fac eu mi am băgat net digi pe fibra pt pc fără TV și mi s a spus ca o sa fie 15 lei lunar eu plătesc lunar câte 35-40 lei, ei când mi au băgat netul digi mi au trecut în contract și TV digi, dar eu nu am asa CV de la ei, am tras cablu de la mama, ea are doar digi TV și plătește 20 lei lunar netu e pe numele meu iar TV pe numele ei.

    • Salut,
      Pentru a afla suma de plata a facturii ai urmatoarele modalitati:
      1. Suni la serviciul de relatii cu clientii Digi.
      2. Iti creezi un cont pe site-ul Digi Romania, te loghezi si poti vedea detalii despre facturile emise.
      3. Soliciti informatii pe pagina oficiala de Facebook Digi Romania.

    • Pentru a descarca desfasuratorul convorbirilor telefonice trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania si sa va logati. Veti avea acces la desfasuratorul pe ultimele 6 luni.

    • Serviciile se deconecteaza intre 07 si 15 ale lunii urmatoare dupa ce expira data scadenta, deci da, e posibil ca pe 13 sa vi se deconecteze internetul. O data mi s-a deconectat pe 5, in conditiile in care nu am avut mai mult de 3 deconectari in 10 ani dar se fac automat deconectarile, probabil le impart pe zile ca sa nu deconecteze toti clientii in aceeasi zi si sa le crape sistemul.

    • Pentru a vizualiza factura detaliata de la RCS – RDS trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si aveti acces la desfasuratorul din ultimele 6 luni.

  4. Nu pot deschide desfășurătorul facturii pe august..mi se blochează mereu aplicația Chrome și am încercat și pe altele!.trebuie sa vad convorbirile neapărat că am o problemă gravă!

    • Inca aveti aceeasi problema? Va recomand sa incercati cu alt browser (exemplu: Internet Explorer sau Firefox) sau sa incercati de pe un alt calculator, sau chiar de pe un dispozitiv mobil (telefon/tableta).

  5. Buna ziua sunt din piatra neamt si vreau sa achit factura Rds dar nu mai gasesc factura si nici nr cartelei nu il stiu cum il pot afla
    Dupa numele facturi puteti identifica numarul sau codul client ?

    • Poti vizualiza desfasuratorul convorbirilor creandu-ti un cont pe site-ul Digi Romania si logandu-te, vei putea vizualiza desfasuratorul pe ultimele 6 luni. Convorbirile aferente lunii august le vei putea vizualiza in aproximativ 4 zile, abia ce a fost emisa factura si desfasuratorul se emite la cateva zile dupa emiterea facturii.

    • Buna ziua,
      Trebuie sa va creati cont pe site-ul Digi Romania, va logati si aveti acces la desfasuratorul convorbirilor pe ultimele 6 luni. Desfasuratorul este disponibil, in mod normal, la aproximativ 5 zile de la emiterea facturii.

  6. Nu am primit factura pe luna trecuta si ca urmare nu am platit asteptand s-o primesc ca de obicei. Acum imi apare un plic pe tv, care banuiesc ca semnaleaza neplata facturii. Va rog sa-mi trimiteti factura pe mail ca sa o pot plati. Va multumesc pentru intelegere. Va rog verificati ce s-a intamplat cu factura mea.

    • La ce operator sunteti abonat, la RCS – RDS?
      Atat pentru trimiterea facturii prin e-mail cat si pentru a se inregistra o sesizare privind neprimirea facturii acasa trebuie sa contactati serviciul de relatii cu clientii al operatorului la care sunteti abonat.

  7. Buna ziua. o mare rugaminte daca se poate sa imi trimiteti un extras din ianuarie pana in prezent cu platile efectuate pentru cod abonat 1*****
    Adresa de e-mail unde doresc extrasul:oana*******. Mentionez ca eu ma ocup de plata facturilor pe firma si in acest moment apare cu o plata neefectuata. Multumesc frumos.

    • Buna ziua,
      Pentru a primi extrasul de cont trebuie sa contactati responsabilul dvs de cont din partea companiei RCS – RDS. Daca nu stiti cine este persoana de contact care se ocupa de contractul dvs, trebuie sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS Business.

  8. Bună seara..as putea sa aflu și eu cât e totalul de plata al clientei dumneavoastră A. Sorina. Sunt o ruda apropiata și ma întrebat. Dacă as putea afla

    • Buna seara,
      Pentru a afla suma de plata a unei facturi Digi trebuie sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS, veti avea nevoie de numele abonatului si adresa completa.

        • Buna Maria,
          Pentru a vizualiza si descarca desfasuratorul trebuie sa te loghezi in Contul Meu pe site-ul Digi Romania. Acolo selectezi Serviciile Mele – Digi Mobil – iar acolo unde scrie Configureaza in dreptul numarului de telefon selectezi Descarca Desfasurator Convorbiri.

  9. Din motive necunoscute de mine, argumentez PLATA FACTURILOR AFERENTE LUNII IULIE. AȘTEPT SĂ FIU CONTACTATĂ ÎN VEDEREA REALIZĂRII ACESTEI OPERAȚIUNI. Mulțumesc!

  10. Dacă am plătit factura digi în alt oraș de ce nu se ia în considerare și în constanta..eu trebuie să o mai plătesc o data
    Din pacate am pierdut chitanța…am plătit pe data de 9 august în Falticeni

    • Pentru plata facturii Digi nu sunteti limitata la un anumit oras, puteti sa achitati in orice oras atat la o casierie Digi cat si prin banca sau alta modalitate de plata. Daca ati facut plata cu datele corecte, atunci s-a efectuat. Va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS Constanta pentru a verifica situatia dvs financiara, pentru a se vedea daca s-a inregistrat plata.

    • La ce operator doriti confirmarea platii, la RCS – RDS? Daca da, puteti trimite dovada platii la adresa e-mail collection @ rcs-rds.ro. In plus, daca aveti serviciile suspendate pentru neplata, puteti contacta serviciul de relatii cu clientii sa le confirmati efectuarea platii si vor face reconectarea serviciilor, astfel incat sa se reconecteze in cateva minute, maxim 1-2 ore (cu exceptia cablului tv unde in majoritatea cazurilor trebuie sa ajunga o echipa sa reconecteze serviciul de la cutie).

  11. Buna ziua,
    V’as ruga sa ma ajutati sa obtin un desfasurator al convorbirilor telefonice, asa cum este mentionat în articolul dumneavoastra, cu multumiri.

    • Buna ziua,
      Pentru a avea acces la desfasuratorul convorbirilor telefonice trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si puteti viziona desfasuratorul pe fiecare luna. Daca intampinati probleme la vreun pas, ma anuntati unde si ce problema.

    • Desfasuratorul convorbirilor in reteaua Digi Mobil puteti sa-l vizionati doar creandu-va un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si aveti acces la desfasuratorul pe fiecare luna.

  12. buna ziua
    as dori si eu desfasurataoru de la nr de tel 0725******
    ancepand cu data 1 ianuarie 2018 pana an data 15 august 2018
    si cum as putea sa al verific
    astept un raspuns va rog

    • Buna ziua, noi nu suntem Digi deci nu putem sa va trimitem desfasuratorul. Pentru a putea viziona desfasuratorul trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si aveti acces la desfasuratorul pe fiecare luna.

    • Buna ziua,
      La ce operator sunteti abonat, la Digi?
      Va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii pentru a sesiza ca nu primiti factura acasa, tot ei va vor ajuta sa primiti factura pe mail sau sa va dea telefonic datele facturii.

  13. Buna ziua, doresc sa va infotmez ca am efectuat plata facturii emisa pe numele N Dan Turdastr, Lianelor nr, * cod client 1***** azi 14.08.2018 la BCR Turda agentia Opeisani

  14. Buna ziua,
    am facut plata facturii ieri dimineata si in continuare nu exista conexiune. Este inadmisibil. Astept raspuns si voi fruniza detalii suplimentare.

    • Buna ziua,
      Prin ce modalitate ati achitat factura? Deoarece, daca ati achitat printr-o alta modalitate decat o casierie RCS – RDS sau online pe site-ul Digi, plata se inregistreaza mai greu, indicat fiind sa faceti confirmarea platii. Eventual puteti contacta serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru a verifica daca s-a inregistrat plata si daca nu s-a inregistrat, sa faceti confirmarea platii. Tot la relatii cu clientii o sa puteti sa solicitati reconectarea serviciilor (se va face in maxim 30-60 de minute, cu exceptia cablului tv, in majoritatea cazurilor fiind nevoie de interventia unei echipe de reconectari).

    • La ce operator sunteti abonat, la RCS – RDS? Noi nu reprezentam niciun operator, deci nu putem sa va trimitem factura, trebuie sa sunati la ei pentru asta.

    • Cum ai platit factura Digi? Ce serviciu nu iti functioneaza? Daca ai platit prin alta modalitate decat casierie RCS – RDS sau online pe site-ul Digi Romania, inregistrarea platii (si efectiv reconectarea) poate dura mai mult, motiv pentru care trebuie sa faci confirmarea platii.

    • Buna ziua,
      Pentru a afla ce aveti in factura trebuie sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS, doar ei au acces la situatia financiara.

  15. Sunt din SLATINA,dar netul il am la o locatie de la VALEA-MARE.
    Nu am primit factura la niciuna din adrese,si nici nu pot sa fac cont sa platesc online ca-mi zice ca este numele sau codul de client gresit.
    In acest caz …eu nu am nicio posibilitate de plata a facturii.
    Ce am de facut in acest caz?

    • La ce operator sunteti abonata, la RCS – RDS? Va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS, verificati modalitatea de facturare (daca doriti sa primiti facturile acasa, verificati impreuna cu operatorul RDS sa fie trecuta corect adresa de facturare in baza lor de date) sau daca doriti sa primiti factura online pe mail, lasati o adresa e-mail. Tot ei va vor oferi datele necesare pentru a plati factura.

  16. Buna seara!
    Unde gasesc “numar factura”? Nu stiu care este si nu pot platii factura
    V-a rog daca m-a puteti ajuta cu un sfat sau cu o alta facura in care sa-mi incercuiti care este numArul facturii

  17. am achitat factura in 27.07.2018 din BCR online cod client 3***** nr.factura FDB18/3***** ; plata este facuta in contul D-voastra din BCR ; nu este prima data cand platesc pt.B. C-tin Paul ; azi iar am fost atentionata ca nu am platit factura lunii iulie !! ce se intampla ?? nu am primit banii inapoi in cont ; deci cum fac ,puteti va rog sa verificati am trimis si OP-ul

    • Fie nu s-a inregistrat plata pana in acest moment (putin probabil), fie nu s-a inregistrat plata pana la verificarea automata a situatiei financiare. Va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru verificarea facturilor, ei va vor spune exact daca s-a inregistrat plata.